Avantasia zou voor mij een super vervanging zijn voor Avenged Sevenfold, zeker als er een paar grote gasten meegenomen worden. Ik weet dat GMM ooit heeft gezegd dat Avantasia niet op Graspop past, maar misschien nu ze 'in een hoekje' gedreven zijn met headliners dat ze toch zullen heroverwegen? Ik hoop het!
Ben wel echt diep teleurgesteld. Nu al drie headliners eraf: Aerosmith, Avenged Sevenfold en Faith No More. En we krijgen ervoor terug Sabaton en Within Temptation. Overweeg steeds meer om mijn ticket van de hand te doen, want dit heeft gewoon geen zin op deze manier.
Volgens mij heeft dat puur te maken met het feit dat Floor Janssen aan Beste Zangers meedeed en zij ineens een superster in Nederland werd en daarmee Nightwish ook in Nederland veel bekender heeft gemaakt
Best mogelijk, maar desalniettemin denk ik dat het logischer is om Within Temptation of Epica dan maar omhoog te trappen dan Nightwish.
Ondanks de schijnbaar talrijk aanwezige Nederlanders of Duitsers of wat dan ook, ervaar ik vooral apathie bij optredens van Nightwish op Vlaams grondgebied (op festivals dan toch), wat bij die anderen niet het geval is.
Best mogelijk, maar desalniettemin denk ik dat het logischer is om Within Temptation of Epica dan maar omhoog te trappen dan Nightwish.
Ondanks de schijnbaar talrijk aanwezige Nederlanders of Duitsers of wat dan ook, ervaar ik vooral apathie bij optredens van Nightwish op Vlaams grondgebied (op festivals dan toch), wat bij die anderen niet het geval is.
Niet helemaal eens, denk dat Nightwish in 2016 op graspop wel heeft laten zien dat ze headliner waardig zijn. Vond dat optreden persoonlijk een stuk sterker dan Within temptation vorige editie.
Epica heeft nog nooit echt op een hoge plek gestaan op graspop geloof ik, al zie ik het wel gebeuren na het succesvolle optreden op alcatraz
maiden met een legacy en een senjutsu show zou wel tof zijn maar denk dat het niet heel erg realistisch is om een hele stage setup voor 1 show neer te zetten
Zeer onwaarschijnlijk inderdaad, maar zou ik ook zeker niet erg vinden.
Dat nieuwe album wordt echt met iedere keer luisteren beter, wat een plaat (en dat in hun nadagen, mag je wel stellen)!
Nog maar weer eens aan het luisteren voor de zoveelste keer, met name Death of the Celts, Lost in a Lost World, The Time Machine, Hell on Earth en The Writing on the Wall zijn echt genieten!
In ieder geval zeer benieuwd wat ze doen met die laatste headliner, wordt wel echt een verassing dit keer. Ook wel weer eens leuk
Kan in ieder geval wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met de communicatie van Graspop, dat is wel eens anders geweest. Ze zitten er echt boven op met al die cancellations, zeker vergeleken met hoe andere festivals dit aanpakken.
In ieder geval zeer benieuwd wat ze doen met die laatste headliner, wordt wel echt een verassing dit keer. Ook wel weer eens leuk
Kan in ieder geval wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met de communicatie van Graspop, dat is wel eens anders geweest. Ze zitten er echt boven op met al die cancellations, zeker vergeleken met hoe andere festivals dit aanpakken.
Mooi bericht, ben ik het helemaal mee eens! Cancels brengen ze heel snel en laten geen posters online staan waar iedereen van weet dat er artiesten zijn afgevallen.
Ben wel erg benieuwd wanneer we meer horen. Ik verwacht het niet meer deze week aangezien ik hoop/denk dat ze samen met Hellfest aan wat leuks werken.
ik wil nu niet iedereen valse hoop geven, maar we weten allemaal dat de laatste keer dat graspop serieus in de shit zat met headliners 2017 was.
En Schueremans heeft toen Rammstein uit zijn hoge hoed getoverd voor graspop. Laat ons hopen dat Herman, nogmaals een mooie verrassing tevoorschijn kan toveren.
ik wil nu niet iedereen valse hoop geven, maar we weten allemaal dat de laatste keer dat graspop serieus in de shit zat met headliners 2017 was.
En Schueremans heeft toen Rammstein uit zijn hoge hoed getoverd voor graspop. Laat ons hopen dat Herman, nogmaals een mooie verrassing tevoorschijn kan toveren.
Inderdaad, mijn grootste (en zeer onrealistische) hoop is dat SOAD ineens denkt: Oh het staat er best goed voor met covid, misschien toch maar een klein tourtje doen door Europa in Juni
Inderdaad, mijn grootste (en zeer onrealistische) hoop is dat SOAD ineens denkt: Oh het staat er best goed voor met covid, misschien toch maar een klein tourtje doen door Europa in Juni
Ik weet niet eens hoe onrealistisch dit is hoor. Met Hellfest en Graspop heb je al twee van de grootste metalfestivals te pakken. En zoveel festivals doet SOAD nou meestal ook weer niet aan in een tour. Daar komt ook bij dat Graspop door het wegvallen van Aerosmith best wat geld over zal hebben en bij Hellfest lijkt budget sowieso niet het issue te zijn dit jaar. Mochten ze toch wat meer willen doen: Rock Am Ring, Rock Im Park hebben nog wel wat ruimte op de Volbeat-dag al is Billy Talent wel absurd groot in Duitsland... En Nova Rock heeft FFDP als headliner staan, wat nou ook niet bepaald een gewenste headliner lijkt.
Kun je je tour in elk geval afdoen in iets meer dan 2 weken. Zoals gezegd: geld is het issue niet.
Een verassing? Probeer je nu te zeggen dat Heaven Shall Burn zal worden doorgeschoven als headliner?
Of verwacht jij ook Rammstein, wellicht met een vuurwerkshow die compleet uit de hand loopt..? ?
Een verassing? Probeer je nu te zeggen dat Heaven Shall Burn zal worden doorgeschoven als headliner?
Of verwacht jij ook Rammstein, wellicht met een vuurwerkshow die compleet uit de hand loopt..? ?
Haha ik doelde er meer op dat ik bij de vervanger van Aerosmith al vrij zeker was dat het sabaton/nightwish zou worden, en dat ik nu geen idee heb waar ze mee gaan komen. Niet een verassing op het festival zelf dus, maar gewoon de komende dagen omdat ik geen idee heb wat ik moet verwachten.
Vind het ook moeilijk om in te schatten of ze achter de schermen heel hard hun best doen en veel geld er tegenaan gooien om een grote band te pakken te krijgen, of dat ze gewoon een wat kleinere band daar neer zetten met het idee dat het toch wel uitverkoopt.
EDIT: OK ik begrijp je comment nu pas, oeps foutje
Haha ik doelde er meer op dat ik bij de vervanger van Aerosmith al vrij zeker was dat het sabaton/nightwish zou worden, en dat ik nu geen idee heb waar ze mee gaan komen. Niet een verassing op het festival zelf dus, maar gewoon de komende dagen omdat ik geen idee heb wat ik moet verwachten.
Vind het ook moeilijk om in te schatten of ze achter de schermen heel hard hun best doen en veel geld er tegenaan gooien om een grote band te pakken te krijgen, of dat ze gewoon een wat kleinere band daar neer zetten met het idee dat het toch wel uitverkoopt.