Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Waarschijnlijk niet realistisch; maar volgens mij had Rammstein ook een groter, aangepast podium.

AC/DC?
AC/DC lijkt me meer een band waar je je hele festival op aanpast, niet iets dat je er zomaar even ertussen schuift.
Wellicht ooit in een soort constructie die ze in 2018 hadden met Guns N Roses, met een soort van aparte dag op de donderdag en aparte combi tickets.
Maar persoonlijk verwacht ik niet dat AC/DC ooit op Graspop zal komen, ik geef dan metallica een hogere kans

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
ik wil nu niet iedereen valse hoop geven, maar we weten allemaal dat de laatste keer dat graspop serieus in de shit zat met headliners 2017 was.

En Schueremans heeft toen Rammstein uit zijn hoge hoed getoverd voor graspop. Laat ons hopen dat Herman, nogmaals een mooie verrassing tevoorschijn kan toveren.
De aankondiging van een "secret headliner". Die op de dag zelf Metallica blijkt te zijn?

Dat zou nogal wat zijn, maar zal waarschijnlijk niet in hun tourschema passen...

Wat klein voor een headliner, maar wie er niet zou misstaan en wél in de buurt is én ook nog geen Belgische datum bekend heeft (bij mijn weten): Iggy Pop!

De aankondiging van een "secret headliner". Die op de dag zelf Metallica blijkt te zijn?

Dat zou nogal wat zijn, maar zal waarschijnlijk niet in hun tourschema passen...
Secret headliner zal zeker niet gebeuren, dan zouden ze gewoon Metallica aankondigen en zou de vrijdag in een minuut uitverkocht zijn
Helaas speelt Metallica al op Pinkpop die dag dus die zijn ook uitgesloten

Wat klein voor een headliner, maar wie er niet zou misstaan en wél in de buurt is én ook nog geen Belgische datum bekend heeft (bij mijn weten): Iggy Pop!
zou toch wel erg krap zijn zo tussen litouwen en oekraïne door nog eens snel naar belgië gaan.

Een naam die nog niet genoemd is: In Flames. Headliner op Sweden Rock (niet vreemd, thuiswedstrijd) maar inmiddels voor Graspop niet meer die status heeft. Hoort in de categorie realistisch maar misschien wat te klein.

Ik denk zelf dat Graspop wel alles op alles zal zetten om een waardige headliner neer te zetten. Ze beseffen zelf ook wel dat WT en Sabaton niet bij iedereen tot tevredenheid leidt en zullen proberen iets te boeken dat tot veel blijdschap zal leiden. We gaan zien!

Een naam die nog niet genoemd is: In Flames. Headliner op Sweden Rock (niet vreemd, thuiswedstrijd) maar inmiddels voor Graspop niet meer die status heeft. Hoort in de categorie realistisch maar misschien wat te klein.

Ik denk zelf dat Graspop wel alles op alles zal zetten om een waardige headliner neer te zetten. Ze beseffen zelf ook wel dat WT en Sabaton niet bij iedereen tot tevredenheid leidt en zullen proberen iets te boeken dat tot veel blijdschap zal leiden. We gaan zien!
In Flames ben ik vreemd genoeg nooit echt onder de indruk geweest live, terwijl ik het op album wel heel goed vind.

Wellicht dat het ook nog mogelijk is dat ze 2 kleinere bands boeken een coheadliner structuur neerzetten zoals er op de zaterdag staat?
Twee bands uit het rijtje In Flames, Ghost, Amon Amarth, Whitesnake, Rise Against, Helloween, Blind Guardian, BMTH

Een beetje schuiven met headliners om een Scorpions of Nightwish neer te zetten lijkt me ook nog een optie

Judas Priest naar de vrijdag verplaatsen voor een combi met Within Temptation; Nightwish of Scorpions op de zaterdag erbij.

judas priest is al sinds 2020 de zaterdag, ik denk niet dat graspop een goede beurt maakt als ze iedereen die een kaartje kocht voor judas priest zo in het zak zet, even min judas priest die weet dat ze voor een publiek zal spelen die niet daar is voor hen

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh
judas priest is al sinds 2020 de zaterdag, ik denk niet dat graspop een goede beurt maakt als ze iedereen die een kaartje kocht voor judas priest zo in het zak zet, even min judas priest die weet dat ze voor een publiek zal spelen die niet daar is voor hen
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Zou echt een harde naaistreek zijn voor de fans met een dagkaart. Dat zal dan ook niet snel gebeuren.

Aangezien de vrijdag nog niet uitverkocht is is het natuurlijk wel mogelijk om mensen de optie te geven om hun dagkaart om te wisselen naar een vrijdag dagkaart, als ze een headliner verplaatsen naar de vrijdag.

Denk inderdaad dat het vrij onwaarschijnlijk is, maar ik zie ook niet wat ze wel kunnen doen behalve een kleinere headliner erbij zetten (of 2)

desperate times call for desperate measures?

ik zie dat manowar 22 juni in griekenland speelt, 30 juni, in Spanje.

Misschien dat ze wel een weekje vroeger willen starten aan de "tour" (2 datums met een week tussen en dan nog een datum met een maand tussen).

Dat manowar niet in België speelt voor de geluidsnormen is nu al een aantal keer ontkracht, dat minimum decibel gegeven is niet meer een harde eis. De echte uitleg is gewoon dat die mannen te veel geld vragen voor wat een booker/festival er uiteindelijk aan over houdt. Geld die nu natuurlijk wel vrijgekomen is mede door aerosmith cancel.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Graspop bij het zoeken naar een vervanger toch een soort van zekerheid wil hebben dat die ook niet afhaakt. Met Manowar valt dit te betwijfelen. In 1999 hebben ze er trouwens al veel zever mee gehad. Dat was anders wel een geweldige show.

begrijp ik wel, maar zoals hier boven wel duidelijk is gemaakt. de zekerheden zien er niet meteen beschikbaar uit.
Ik snap zeker dat het voor een hoop gedoe kan zorgen, daarom de passende: desperate times call for desperate measures? bij mijn vorige comment.

ik wil nu niet iedereen valse hoop geven, maar we weten allemaal dat de laatste keer dat graspop serieus in de shit zat met headliners 2017 was.

En Schueremans heeft toen Rammstein uit zijn hoge hoed getoverd voor graspop. Laat ons hopen dat Herman, nogmaals een mooie verrassing tevoorschijn kan toveren.
Correct, maar nu is het uitverkocht... ik voel toch aan dat ze hun best willen doen maar niet alles uit de kast gaan halen. Eventueel Gojira? In 2017 was Avenged ook 1 van die afzeggers overigens.

Correct, maar nu is het uitverkocht... ik voel toch aan dat ze hun best willen doen maar niet alles uit de kast gaan halen. Eventueel Gojira? In 2017 was Avenged ook 1 van die afzeggers overigens.
de vrijdag is nog niet uitverkocht, of weet je iets dat wij niet weten?

is graspop ook niet aangesloten aan een promotor zoals mojo in nederland die bands toewijst? of zijn ze geheel onafhankelijk?
livenation, daarom dat ik sheuremans van rock werchter vermeldde, hij is naast baas van rock werchter ook baas van livenation belgië.

Maar het zou mij verbazen dat organisators van deze grote festivals niet met elkaar praten.

denk inderdaad dat ze onderling wel contact hebben, de grote europese festivals hebben in januari nog een bijeenkomst gehad over corona en festivals. maar of ze ook overleg hebben over de te boeken line-up??? maar dit is een andere situatie die zowel graspop als hellfest aangaat.
als je een niet tourende band wil overtuigen is het natuurlijk wel beter als je met een paar festivals en bookers aan hetzelfde zeel trekt

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Users who are viewing this thread