Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk om bestaande bands van plaats te wisselen. maar de optie van een band op 2 verschillende dagen te zetten komt langzaamaan wel meer en meer plausibel

No way dat ze Whitesnake als headliner kunnen zetten. Dat zou schandalig zijn aan de hand van hoe ze nog klinken
Hahah volgens mij hebben ze dat bij Whitesnake zelf ook door want ze hebben de laatste tijd meerdere bandleden toegevoegd om dat te compenseren

Nightwish vult in België ook niet zo heel veel, maar die worden hier ook elke keer opnieuw genoemd als gelijkwaardige optie voor veel grotere groepen. Status van Nightwish lijkt me in Nederland al veel hoger dan in België.
Volgens mij heeft dat puur te maken met het feit dat Floor Janssen aan Beste Zangers meedeed en zij ineens een superster in Nederland werd en daarmee Nightwish ook in Nederland veel bekender heeft gemaakt

Ik vind ze als MS2 afsluiter op Graspop ook niet misstaan. Maar je mist dan de echt grote headliner ernaast. Within Temptation is dat simpelweg niet
Toch als ze bij GMM Sabaton een waardige vervanger vinden van Aerosmith kun je natuurlijk alles verwachten.... En misschien is het ze ook wel vergeven in deze moeilijke tijd. Misschien mogen we blij zijn dat er überhaupt een Graspop is in 2022 zelfs met een Sabaton en een Within Temptation als grote headliners....

De status en nederland of duitsland is best wel belangrijk omdat er ook gewoon heel veel volk van nederland of Duitsland komt omdat er geen metal majors in die landen zijn in de graspop periode ( misschien rock am ring ) maar bon, daarom dat we ook vaak bands als eisbrecher of in extremo zien komen op graspop met best hoge spots.
Dat laatste valt wel mee, toch?
Eisbrecher stond er alleen in 2018 en 2019, beide keren heel vroeg in de middag.
En In Extremo alleen in 2002 en 2004, ook niet bepaald op een hoge spot.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Toch als ze bij GMM Sabaton een waardige vervanger vinden van Aerosmith kun je natuurlijk alles verwachten.... En misschien is het ze ook wel vergeven in deze moeilijke tijd. Misschien mogen we blij zijn dat er überhaupt een Graspop is in 2022 zelfs met een Sabaton en een Within Temptation als grote headliners....
Ik merk in ieder geval bij mezelf en omgeving dat men een stuk meer vergevingsgezind is. Vooral omdat het buiten de macht van Graspop ligt. En WT en Sabaton zijn misschien niet de grootste headliners maar wel headliners, ze hebben er niet simpel voor gekozen om alles op te schuiven en een kleine band aan de onderkant bij te voegen.

Waarom niet channel zero polsen als afsluiter.

Of een grote metal Karaoke met verschillende artiesten (zoals Bart Kaëll?)

Waarom niet channel zero polsen als afsluiter.

Of een grote metal Karaoke met verschillende artiesten (zoals Bart Kaëll?)
En opnieuw de nacht in met 1000x "We're not gonna take it" na elkaar in a capella met de volledige weide. ik ben voor!

Ontzettend moeilijk inderdaad om een vervanger te voorspellen.
Lijkt me geen pretje nu op kantoor bij de organisaties van GMM en Hellfest (zouden die nu ook krachten bundelen om tot een gezamenlijke oplossing te komen?)...

Buiten alle genoemde (non-)opties denk ik misschien nog aan Avantasia, nog nooit eerder op GMM gestaan en binnenkort weer een nieuw album uit.
Maar wellicht zijn die voor GMM te niche en/of niet groot genoeg om een main stage af te sluiten (marquee zou wel kunnen zoals eerder Ayreon, voor wie hetzelfde geldt).

Maar misschien komt toch nog Ghost als een duveltje tevoorschijn, het blijft verrassend lang stil wat hun festivalplannen voor de zomer betreft...

als het effectief ghost is verwacht ik niet dat ze die voor 3 mei aankondigen, het optreden in vorst is nog niet utiverkocht

Avenged Sevenfold annuleert hun Europese tour vanwege overlappende optredens. Klootzakken!

Oh, blijkbaar is "scheduling conflicts" in dit geval niet overlappende optredens. Ze zijn bezig met hun album en die en hun optreden zullen niet op tijd klaar zijn voor hun Europese tour. Verdomme.

Overigens komen ook Of Mice & Men dus niet (maar dat wisten we al) en ook komt Powerflo niet.
?
Ze hebben natuurlijk niet veel tijd gehad de laatste jaren.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Users who are viewing this thread