Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:
Nu we het zo over headliners en subheadliners hebben, vraag ik me vooral af hoe festivallen ervoor staan financieel.

Moet een Graspop ook echt serieus nadenken over die “kleine” namen als subheadliner of zelfs headliner, omdat er te weinig geld is? (door het wegvallen van een heel festival-seizoen)
Of gaan we gewoon met grote namen strooien? Omdat er genoeg aanbod is, wederom door het wegvallen van een heel festival seizoen.

Als er genoeg geld is om bands te boeken, dan ga ik er eigenlijk van uit dat er gewoon uit de standaard poule van “grote” namen de (sub)headliners gekozen gaan worden.
Een Deftones zal niet zomaar nu ineens sub worden lijkt me, als er geen grotere problemen onder verstopt liggen.

Ik denk dat het wel goed mee valt, aangezien veel kosten wegvallen en ze toch veel inkomsten hebben aangezien Graspop al grotendeels was uitverkocht voor de corona crisis begon. Daarnaast geven ze weinig tot geen mogelijkheid tot het aanvragen van een refund.

Zoals Joslittel ook al zegt was Deftones hiervoor ook al sub. De vraag is alleen wat de headliner wordt van donderdag, naast SOAD zie ik niet echt een grote naam die deze positite in zou kunnen nemen, dus ik zie hier ook wel een wat kleinere of jongere band terecht komen dan

Ik had eerder Deep Purple dan als sub verwacht op die dag. Hoewel dat misschien ook wel een mooie combo was om op dezelfde mainstage te laten spelen als Aerosmith.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
loek wrote:

koekdoos wrote:
Nu we het zo over headliners en subheadliners hebben, vraag ik me vooral af hoe festivallen ervoor staan financieel.

Moet een Graspop ook echt serieus nadenken over die “kleine” namen als subheadliner of zelfs headliner, omdat er te weinig geld is? (door het wegvallen van een heel festival-seizoen)
Of gaan we gewoon met grote namen strooien? Omdat er genoeg aanbod is, wederom door het wegvallen van een heel festival seizoen.

Als er genoeg geld is om bands te boeken, dan ga ik er eigenlijk van uit dat er gewoon uit de standaard poule van “grote” namen de (sub)headliners gekozen gaan worden.
Een Deftones zal niet zomaar nu ineens sub worden lijkt me, als er geen grotere problemen onder verstopt liggen.


Ik denk dat het wel goed mee valt, aangezien veel kosten wegvallen en ze toch veel inkomsten hebben aangezien Graspop al grotendeels was uitverkocht voor de corona crisis begon. Daarnaast geven ze weinig tot geen mogelijkheid tot het aanvragen van een refund.

Zoals Joslittel ook al zegt was Deftones hiervoor ook al sub. De vraag is alleen wat de headliner wordt van donderdag, naast SOAD zie ik niet echt een grote naam die deze positite in zou kunnen nemen, dus ik zie hier ook wel een wat kleinere of jongere band terecht komen dan

Ik had eerder Deep Purple dan als sub verwacht op die dag. Hoewel dat misschien ook wel een mooie combo was om op dezelfde mainstage te laten spelen als Aerosmith.
Ik denk eerlijk gezegd we Aerosmith en Deep Purple beide als headliner kunnen zien.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
ben bang dat we toch tot 14 sept. moeten wachten op nieuws (aankondigingen) , duur toch allemaal wel erg lang. graspop neemt de begrippen: binnenkort en zo snel mogelijk altijd al wel erg ruim. en waarom zouden ze ook, het is voor het grootste deel uitverkocht!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ja, ik vraag me af of ze de headliners weer los willen aankondigen zoals vorig jaar.
Anders misschien de headliners volgende week en maandag 14 september en hele lading namen
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Blind Guardian in het najaar van 2021 op Duitse tour voor Somewhere Far Beyond 30 years anniversary dus misschien voor 2022. (zoooo lang :( )
En Nightwish in de Ziggo Dome verplaatst van November 2020 naar mei 2021, misschien is die kans dan iets groter geworden, zou ik toejuichen!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Blind Guardian in het najaar van 2021 op Duitse tour voor Somewhere Far Beyond 30 years anniversary dus misschien voor 2022. (zoooo lang ? )
En Nightwish in de Ziggo Dome verplaatst van November 2020 naar mei 2021, misschien is die kans dan iets groter geworden, zou ik toejuichen!
Oeh bedankt voor deze informatie. Kijken of er nog wat tickets vrijkomen voor Nightwish, wil er graag heen namelijk maar heb nog geen tickets kunnen krijgen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pim wrote:
...Nightwish in de Ziggo Dome verplaatst van November 2020 naar mei 2021, misschien is die kans dan iets groter geworden, zou ik toejuichen!

Oeh bedankt voor deze informatie. Kijken of er nog wat tickets vrijkomen voor Nightwish, wil er graag heen namelijk maar heb nog geen tickets kunnen krijgen
Lotto Arena is naar 4 mei 2021.
Wel nog gat in de planning tussen 8 juni St petersburg en 1 juli Barcelone Rock Fest, moet kunnen?
Maar of ze dat met festival shows vullen?
 

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
Killer be killed CD op 20 november.
Ik hoop dat ze gaan touren volgend jaar.
Zou iets voor graspop zijn.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Killer be killed CD op 20 november.
Ik hoop dat ze gaan touren volgend jaar.
Zou iets voor graspop zijn.

Hun vorige album vond ik best heel vet, dus ik zou het zeker vet vinden! Wordt alleen wel lastig als Mastodon ook komt, want Troy Sanders zit in beide bands
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Nog maar 1 week voor we onze tickets om kunnen zetten.
Ik verwacht deze week dus zeker wel een groep namen. Misschien vanaf vandaag elke dag een headliner en dan donderdag de heraankondigingen?
Of ben ik nu te hoopvol aan het denken? :-|
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
je zou het wel verwachten dat graspop deze week met nieuws komt. snap ook niet waarom het zolang moet duren.
ze zullen toch niet wachten tot volgende week maandag met de volledige line-up?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Kan best hoor, zeker als 90% overeenkomt t.o.v. vorig jaar zou ik het wel zo doen. Anders zit je elke week namen te herbevestigen, zit ook niemand op te wachten denk ik. Ik vermoed dat alleen de eerste dag wezenlijk anders wordt. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze 14 september alles droppen. Ik zal eens een poging doen voor deze dag:

- System of a Down
- Gojira
- BIlly Talent
- Rise Against
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Nog maar 1 week voor we onze tickets om kunnen zetten.
Ik verwacht deze week dus zeker wel een groep namen. Misschien vanaf vandaag elke dag een headliner en dan donderdag de heraankondigingen?
Of ben ik nu te hoopvol aan het denken? ?
Ik vraag me af of ze de trend willen volgen en de headliners los aankondigen, of dat ze gewoon alles samen doen met de poster erbij.
Judas Priest of Faith No More los heraankondigen lijkt me niet zo sterk, en ik zie er inderdaad het nut niet zo van in om alles weer en fases te doen. vooral de dingen die al op de line up stonden
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Kan best hoor, zeker als 90% overeenkomt t.o.v. vorig jaar zou ik het wel zo doen. Anders zit je elke week namen te herbevestigen, zit ook niemand op te wachten denk ik. Ik vermoed dat alleen de eerste dag wezenlijk anders wordt. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze 14 september alles droppen. Ik zal eens een poging doen voor deze dag:

– System of a Down
– Gojira
– BIlly Talent
– Rise Against

Waar kan ik tekenen?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik heb de mail van Ticketmaster nog eens erbij gepakt. Het is niet zo dat je tot 15 september je ticket kan ruilen of een tegoed kan krijgen.
Je kan vanaf die datum je ticket ruilen of een tegoedbon vragen. Ook geld terug als je een 'gegronde' reden hebt is pas vanaf dan mogelijk.

Dan hoeven ze niet eens vooraf al namen bekend te maken. Zeker met het feit dat mensen die al een ticket hebben voorrang krijgen op verkoop.
Er wordt hier geen einddatum voor genoemd. Dus het kan best alsnog gewoon zijn dat ze in oktober pas met namen komen, omdat er momenteel geen deadline op de wissel zit.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Das goed om te weten. Hoop toch dat ze binnenkort wat bekend maken zodat de voorpret kan gaan beginnen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
maar toch zou je verwachten dat ze voor die tijd wat willen aankondigen, zodat iedereen gewoon zijn ticket houdt voor volgend jaar lijkt me.
Als ze met een mooie line up komen zullen minder mensen geneigd zijn om tegoed of een refund aan te vragen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken