koekdoos wrote:
Nu we het zo over headliners en subheadliners hebben, vraag ik me vooral af hoe festivallen ervoor staan financieel.
Moet een Graspop ook echt serieus nadenken over die “kleine” namen als subheadliner of zelfs headliner, omdat er te weinig geld is? (door het wegvallen van een heel festival-seizoen)
Of gaan we gewoon met grote namen strooien? Omdat er genoeg aanbod is, wederom door het wegvallen van een heel festival seizoen.
Als er genoeg geld is om bands te boeken, dan ga ik er eigenlijk van uit dat er gewoon uit de standaard poule van “grote” namen de (sub)headliners gekozen gaan worden.
Een Deftones zal niet zomaar nu ineens sub worden lijkt me, als er geen grotere problemen onder verstopt liggen.
Ik denk dat het wel goed mee valt, aangezien veel kosten wegvallen en ze toch veel inkomsten hebben aangezien Graspop al grotendeels was uitverkocht voor de corona crisis begon. Daarnaast geven ze weinig tot geen mogelijkheid tot het aanvragen van een refund.
Zoals Joslittel ook al zegt was Deftones hiervoor ook al sub. De vraag is alleen wat de headliner wordt van donderdag, naast SOAD zie ik niet echt een grote naam die deze positite in zou kunnen nemen, dus ik zie hier ook wel een wat kleinere of jongere band terecht komen dan
Ik had eerder Deep Purple dan als sub verwacht op die dag. Hoewel dat misschien ook wel een mooie combo was om op dezelfde mainstage te laten spelen als Aerosmith.