Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Volbeat en SOAD stonden op Rock Werchter…wellicht komen die door verschuivingen op GMM?

ik blijf bij mijn vermoeden voor headliners ms1 en 2

do. volbeat – amon amarth
vr. faith no more – nightwish
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple

gezien de tourdata van SOAD, zou ik er op gokken dat juist zei niet naar RW gaan en dat ze dus Maiden kunnen vervangen.
Volbeat zie ik niet zo veel schuiven, verwacht ze wel op de Werchter weide, misschien kunnen ze nog een mooie sub-spot pakken in 2021?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
ik blijf bij mijn vermoeden voor headliners ms1 en 2

do. volbeat – amon amarth
vr. faith no more – nightwish
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple
Ik zou wel tevreden zijn met dit lijstje, al zou ik FNM liever niet terug zien keren maar dat gaat niet gebeuren.

Ik zie echter geen reden waarom Volbeat ineens niet meer op Werchter zou spelen. Ik hoop nog steeds op SOAD maar als dat hem niet wordt heb ik ook geen idee wie die headliner spot kan pakken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
ik blijf bij mijn vermoeden voor headliners ms1 en 2

do. volbeat – amon amarth
vr. faith no more – nightwish
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple

Een beetje mager naar Graspop begrippen, niet? Geen behoorlijke vervanger voor Iron Maiden ook.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
prins wrote:
ik blijf bij mijn vermoeden voor headliners ms1 en 2

do. volbeat – amon amarth
vr. faith no more – nightwish
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple

Een beetje mager naar Graspop begrippen, niet? Geen behoorlijke vervanger voor Iron Maiden ook.

Aan de ene kant mee eens. Aan de andere kant wordt Nightwish nog na FNM gezet (en terecht, voor mij is FNM een aardige band maar geen Graspop headliner) en Volbeat blijft een grote band. Van mij mag Volbeat lekker op RW blijven en geef Graspop SOAD maar. Dan heb je een hele fijne line-up!

Amon Amarth is wat mij betreft heel erg welkom, topband. Maar is voor 99.9% zeker voor Alcatraz, dus daar zal nog iets anders groots naast moeten komen.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Marilyn Manson heeft ook weer nieuwe album gedropt zag ik. Ook een optie voor MS2 afsluiter?

ik hoop het niet zeg...
optreden op gmm 2018 was echt heel slecht. vreselijk!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Marilyn Manson heeft ook weer nieuwe album gedropt zag ik. Ook een optie voor MS2 afsluiter?

ik hoop het niet zeg…
optreden op gmm 2018 was echt heel slecht. vreselijk!
Meningen verschillen, ik vond het oprecht een toffe freakshow in de nacht. Maar ik ben klein beetje MM fan geworden na deze show en de show op RAR die ik zag (had ik echt nooit verwacht, vroeger vond ik het een enge man en wilde ik er ver vandaan blijven).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Wacken komt op 10 september met een aankondiging van nieuwe bands. Festival zelf vindt 29-31 juli plaats.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
pisser wrote:

Indiaantje89 wrote:
Marilyn Manson heeft ook weer nieuwe album gedropt zag ik. Ook een optie voor MS2 afsluiter?


ik hoop het niet zeg…
optreden op gmm 2018 was echt heel slecht. vreselijk!

Meningen verschillen, ik vond het oprecht een toffe freakshow in de nacht. Maar ik ben klein beetje MM fan geworden na deze show en de show op RAR die ik zag (had ik echt nooit verwacht, vroeger vond ik het een enge man en wilde ik er ver vandaan blijven).

Eens! Ik heb er in 2018 ook echt van genoten, heerlijk optreden. Ik sta dus een stuk minder negatief in een terugkeer van deze man.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Smaken verschillen inderdaad. Wel grappig toch. Dit optreden staat echt in mijn top 3 van slechtste optredens ooit. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nooit een fan ben geweest van MM en vind de muziek ook niet echt geweldig.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Bevestigde namen?:
Tot nu toe zijn Aerosmith, Rival Sons en Tribulation bekend...Zijn er al meer namen genoemd?

MM:
Marilyn Manson is echt zijn glans verloren...vroeger stond hij nog met stelten en vlammenwerpers op het podium.
Er zijn tal bands met dezelfde gimmick die een betere show neerzetten, Ghost, King Diamond, Alice Cooper, Cradle of Filth, Deathstars en Avatar.
Niet allemaal vergelijkbaar qua muziek..maar het zijn vaak bands die je voor de show gaat zien.

Lordi:
Wat mij betreft mag Lordi ook een keer passeren. Er is ooit beweert dat die band niet 'serieus' genoeg is..maar Gwar en Rob Zombie wel dan?

Airbourne:
Nu het duidelijk is dat Maiden niet komt...kunnen we airbourne ook doorstrepen denkt ik? Deze band is nog onderdeel van de Maidentour.

Floor Jansen:
Zie ik ook wel voorbijkomen als grote act..met of zonder Nightwish.

Billy Talent:
Ben ik de enige die het een vreemde keuze vind van festivals om deze band als (sub-)headliner te plaatsen? Novarock, RAR..ze staan overal vrij hoog.
Zijn bijvoorbeeld Offspring, Sum41 niet veeeeeeeeeeeeeeeel bekender en populairder dan deze band?

Wat de ticketverkoop betreft..was het dit jaar niet al (bijna) uitverkocht ? Dan hoeven ze toch ook niet snel te zijn met bevestigingen.
Stel dat het volgend jaar nog corona is...dan hoeven ze bands niet af te zeggen.
Acts zullen nu wel een aanbetaling/verzekering (oid) willen, voordat ze zich bevestigen.
Als alles in europa wordt afgeblazen zitten ze weer een jaar zonder geld.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Quoten lukt niet


Joslittel en nog iemand zegt dat hij zeker is dat Amon Amarth op Alcatraz speelt. Vergeet echter niet dat zij dit jaar aangekondigd waren op Lokerse Feesten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Ik heb vetgedrukt gemaakt welke bands ik op basis van deze update dus terugverwacht. Er is niet heel veel veranderd t.o.v. de vorige keer (ergens in juli, geloof ik), maar bands hebben zeker data toegevoegd).

Donderdag
Mercyful Fate: 4 juni op Mystic Festival (Polen), begin augustus op Beyond the Gates. Beyond the Gates met o.a. het al bevestigde Tribulation, maar ook met waarschijnlijke namen als Gaahl’s WYRD, Me and That Man, Misþyrming. Kans: zeer aanwezig (vooral gebaseerd op Tribulation dus).
My Dying Bride: 3 juli Rock Fest Barcelona, 23 juli in Roemenië (ARTmenia Festival). Kans is dus redelijk aanwezig.
Amaranthe: tour met Beyond The Black verplaatst naar lente 2021 (eindigt mei). Kans: geen idee.
Misþyrming: tour die eindigt in mei. Staan dus ook op Beyond The Gates in begin augustus, denk dat ze wel komen.
Silverstein: Europese tour die eindigt in mei. Kans is aanwezig dat ze afvallen.
Fleddy Melculy: Belgisch, dus zullen wel terugkomen.

Vrijdag
Enter Shikari: doen van 9 t/m 12 juni nog wat shows in hun thuisland Engeland, september richting het Oostblok.
Fields of the Nephilim: 1 november op Sinner’s Day in Sint-Truiden. Misschien een afvaller door een Belgische datum?
M.O.D.: niks.
Chelsea Grin: niks.
Dool: tot april aan het touren, maar Nederlands dus kans is best aanwezig.
Cemetery Sun: 6 juni op Download.
Our Survival Depends on Us: 24 juni in Litouwen.

Zaterdag
Disturbed: discutabel, want vanaf 7 juli in de VS.
Anathema: niks.
Beyond The Black: 4 mei in Polen (zie ook Anathema op donderdag), 4-7 augustus op Sabaton Open Air, Zweden.
Motionless in White: niks.
Tribulation: zelfbevestiging.
Dream State: eind mei op Slam Dunk, Leeds & Hatfield, 10-12 juni op Rock for People, Tsjechië.
Disillusion: 8 juli op Dong Open Air, Duitsland.

Zondag
Sepultara: 19 juni op Hellfest (@joslittel, vorige keer vergeten toe te voegen aan je lijstje)
Kadavar: 3 juli in Augsburg (maar wel een Duitse band)
Tiamat: 4-7 augustus op Sabaton Open Air, Zweden
The Vintage Caravan: tour die in maart eindigt. Niks dus. Waarschijnlijk wachten op aankondiging Alcatraz.
Naglfar: begin juni op Bavarian Battle Open Air, Duitsland.
Wayward Sons: 4 juni op Download.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Met toevoegingen Misphyrming (blij mee!) en Tribulation.

Bevestigd:
– Aerosmith

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– The Offspring (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Deftones (ook weer bevestigd voor festivals)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Mecryful Fate (4 juni in Polen dus touren volgend jaar ook, ook begin augustus bevestigd)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– Airbourne (staat weer op RaR)
– Opeth (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– Foreigner (14 juni in Tivoli)
– Sepultura (Rockharz in juli)
– 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– The Hu (wederom bevestigd voor NovaRock)
– DragonForce (staan weer op Dokkem Open Air).
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– Skillet (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Black Veil Brides (wederom bevestigd voor NovaRock)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– In Extremo (Rockharz in juli)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Anti-Flag (ook weer op Jera on Air 2021)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Down (keert terug op Hellfest)
– Killing Joke (keert terug op Hellfest)
– Killswitch Engage (weer bevestigd voor Hurricane)
– Rival Sons (staan wederom op tourposter Aerosmith)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Heathen: Rock Hard Festival (21-23 mei, Duitsland) + Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
– Majestica: Metalfest Open Air (3-6 juni, Tsjechië)
– Good Riddance: Jera On Air (24-26 juni, Nederland)
– Suicide Silence: Jera On Air (24-26 juni, Nederland) + Full Force (25-27 juni, Duitsland)
– Wednesday 13: Dokk’em Open Air (1-3 juli, Nederland)
– P.O.D. (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Lagwagon (wederom bevestigd voor NovaRock)
- Tribulation (zelfbevestiging)
– Deez Nuts (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Death to All (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– Michael Schenker (keert terug op Hellfest)
– Dog Eat Dog (weer bevestigd voor Copenhell 2021)
– John Garcia & Band of Gold (Keert terug op Hellfest)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Powerflo ( keert terug op Hellfest)
– Fu Manchu (staan 21 juni 2021 in Haarlem)
– Slapshot (staan weer op Hellfest)
– High on Fire (bevestigd voor Tuska in juli)
– Alcest (keert terug op Hellfest)
– Vltimas (bevestigd voor Tuska in juli)
– Thunder (weer bevestigd voor Copenhell)
– Gaahl’s Wyrd (bevestigd voor Tuska in juli)
- Misphyrming (ook bevestigd voor begin augustus dus op festivaltour)
– Battle Beast (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook + eerste festivalbevestiging)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– Wage War (wederom bevestigd voor NovaRock)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)
– Blues Pills (festivals in de buurt van GMM bevestigd)
– Stake (eind mei een festival en zullen als Belgen waarschijnlijk wel terugkeren)
– Exciter (keert terug op Hellfest)
– Chrystal Lake (ook weer op Dokkem Open Air)
– Me and that Man (Keert terug op Hellfest)
– Fire from the Gods (wederom bevestigd voor NovaRock)
– Sloper (staat wederom op Bospop)
– The Great Old Ones (keren terug op Hellfest)
– Tempt (keert terug op Hellfest)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– British Lion (zal met wegvallen van Iron Maiden ook waarschijnlijk niet meer komen)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Mastodon (keert niet terug op Hellfest)
– Body Count ft Ice-T (keert niet terug op Hellfest)
– Thy Art is Murder (keert niet terug op Hellfest)
– Baby Metal (keert niet terug op Hellfest)
– August Burns Red (keert niet terug op Hellfest)
– Periphery (keert niet terug op Hellfest)
– Shvpes (zijn ermee gestopt)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Wat is er al bekend voor die zondag buiten Aerosmith Jos?

Formeel helemaal niets. Maar je kunt oa Deep Purple, Deftones, 3 Doors Down, Dimmu Borgir, Offspring, Sepultura, Skillet en Killswitch Engage als zekerheden opschrijven. Als er niet geschoven gaat worden met dagen natuurlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Wat is er al bekend voor die zondag buiten Aerosmith Jos?

Formeel helemaal niets. Maar je kunt oa Deep Purple, Deftones, 3 Doors Down, Dimmu Borgir, Offspring, Sepultura, Skillet en Killswitch Engage als zekerheden opschrijven. Als er niet geschoven gaat worden met dagen natuurlijk.
Ja dat zou dus prima zijn.. heb een dagkaartje voor die dag dus hoop dat die zo goed mogelijk in stand blijft. Maar ben altijd bang voor verschuivingen en dergelijke.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken