Ik heb vetgedrukt gemaakt welke bands ik op basis van deze update dus terugverwacht. Er is niet heel veel veranderd t.o.v. de vorige keer (ergens in juli, geloof ik), maar bands hebben zeker data toegevoegd).
Donderdag
Mercyful Fate: 4 juni op Mystic Festival (Polen), begin augustus op Beyond the Gates. Beyond the Gates met o.a. het al bevestigde Tribulation, maar ook met waarschijnlijke namen als Gaahl’s WYRD, Me and That Man, Misþyrming. Kans: zeer aanwezig (vooral gebaseerd op Tribulation dus).
My Dying Bride: 3 juli Rock Fest Barcelona, 23 juli in Roemenië (ARTmenia Festival). Kans is dus redelijk aanwezig.
Amaranthe: tour met Beyond The Black verplaatst naar lente 2021 (eindigt mei). Kans: geen idee.
Misþyrming: tour die eindigt in mei. Staan dus ook op Beyond The Gates in begin augustus, denk dat ze wel komen.
Silverstein: Europese tour die eindigt in mei. Kans is aanwezig dat ze afvallen.
Fleddy Melculy: Belgisch, dus zullen wel terugkomen.
Vrijdag
Enter Shikari: doen van 9 t/m 12 juni nog wat shows in hun thuisland Engeland, september richting het Oostblok.
Fields of the Nephilim: 1 november op Sinner’s Day in Sint-Truiden. Misschien een afvaller door een Belgische datum?
M.O.D.: niks.
Chelsea Grin: niks.
Dool: tot april aan het touren, maar Nederlands dus kans is best aanwezig.
Cemetery Sun: 6 juni op Download.
Our Survival Depends on Us: 24 juni in Litouwen.
Zaterdag
Disturbed: discutabel, want vanaf 7 juli in de VS.
Anathema: niks.
Beyond The Black: 4 mei in Polen (zie ook Anathema op donderdag), 4-7 augustus op Sabaton Open Air, Zweden.
Motionless in White: niks.
Tribulation: zelfbevestiging.
Dream State: eind mei op Slam Dunk, Leeds & Hatfield, 10-12 juni op Rock for People, Tsjechië.
Disillusion: 8 juli op Dong Open Air, Duitsland.
Zondag
Sepultara: 19 juni op Hellfest (@joslittel, vorige keer vergeten toe te voegen aan je lijstje)
Kadavar: 3 juli in Augsburg (maar wel een Duitse band)
Tiamat: 4-7 augustus op Sabaton Open Air, Zweden
The Vintage Caravan: tour die in maart eindigt. Niks dus. Waarschijnlijk wachten op aankondiging Alcatraz.
Naglfar: begin juni op Bavarian Battle Open Air, Duitsland.
Wayward Sons: 4 juni op Download.