Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Joslittel wrote:
Nou, tot dusver mijn berichtje met een totaal gebrek aan nieuwswaarde, maar je moet wat.

Graspop is behoorlijk stil in vergelijking met andere metal festivals. Je zou ze toch verwachten met iets meer nieuws dan enkel Aerosmith, ook nu Hellfest al een tijdje grootste deel affiche heeft staan…

Ja. Die genieten van hun eerste zomervakantie in 25 jaar, geef ze daarin ook geen ongelijk. Maar het verschil is wel erg groot. Ook op hun social media kanaal gebeurt helemaal niets. Alles nog in het teken van de digitale editie van inmiddels 2 maanden geleden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.524
10.759
En stiekem vind ik dat nieuwe nummer van Corey Taylor heel erg lekker. Natuurlijk totaal wat anders dan zijn andere werk maar een heerlijke klassieke crossover track. Ja, die doet het goed bij mij.
Black Eyes Blue of CMFT? Vind beide wel redelijk, al vind ik die eerste beter.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Joslittel wrote:
En stiekem vind ik dat nieuwe nummer van Corey Taylor heel erg lekker. Natuurlijk totaal wat anders dan zijn andere werk maar een heerlijke klassieke crossover track. Ja, die doet het goed bij mij.

Black Eyes Blue of CMFT? Vind beide wel redelijk, al vind ik die eerste beter.

CMFT. Die andere ken ik nog niet, ga ik ook opzetten.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
weer geen nieuws vandaag, ben bang dat we toch moeten wachten tot 2de week van september. en dan maar gelijk de hele line-up.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Zojuist mijn ticket voor Alcatraz gehaald voor volgend jaar inclusief camping. Erg blij om nu eindelijk eens heen te gaan na de vele positieve verhalen die ik lees over dit festival. Erg fijne line-up en heerlijk om weer met playslists in de weer te kunnen. Nu al aan het genieten van Emporer en Katatonia. Enorm benieuwd welke 4 headliners hier nog boven gezet gaan worden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.524
10.759
Zojuist mijn ticket voor Alcatraz gehaald voor volgend jaar inclusief camping. Erg blij om nu eindelijk eens heen te gaan na de vele positieve verhalen die ik lees over dit festival. Erg fijne line-up en heerlijk om weer met playslists in de weer te kunnen. Nu al aan het genieten van Emporer en Katatonia. Enorm benieuwd welke 4 headliners hier nog boven gezet gaan worden.
Ah, jij bent er dus ook bij. Volledig met je eens. En er staan al zoveel namen die ik wil zien. Ik ga mezelf sowieso teleur moeten stellen. Heerlijk programma.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.012
6.055
morgenochtend 9:00 de laatste headliner voor NovaRock, voor 4 juni 2021.

misschien een kanshebber?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.012
6.055
Dat hoeft niet perse een dikke kanshebber te zijn.
ten opzichte van 2020 missen ze bij NovaRock eigenlijk nog Foo Fighters, weet niet of ze nog geboekt zijn voor NovaRock omdat ik dan verwacht had dat ze al aangekondigd waren. Maar als ze het wel zijn, zijn ze al uitgesloten voor Graspop.

Biffy Clyro staat een dag later als headliner op Download, weet niet of ze op meer headline-spots er tussen gaan schuiven. Maar twijfel wel aan de populariteit van Biffy Clyro, dus verwacht niet zo'n hoge positie pakken in België. Al kan Biffy Clyro natuurlijk wel een kanshebber zijn. Zie ik ze echter eerder een middagspot Werchter pakken.

FNM kan ook nog, maar die zijn voor Graspop nog wel te verwachten.

Ik hoop eigenlijk een headliner te zien die we nog niet voorbij zagen komen voor 2021, of 2020...
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
niet echt mijn ding, maar the offspring heeft ook een zelfaankondiging op hun facebook evenementen gedaan voor graspop 2021.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
niet echt mijn ding, maar the offspring heeft ook een zelfaankondiging op hun facebook evenementen gedaan voor graspop 2021.

Is dat alweer verwijderd? Kan er niets van terug vinden...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.596
4.957
Joslittel wrote:
Zojuist mijn ticket voor Alcatraz gehaald voor volgend jaar inclusief camping. Erg blij om nu eindelijk eens heen te gaan na de vele positieve verhalen die ik lees over dit festival. Erg fijne line-up en heerlijk om weer met playslists in de weer te kunnen. Nu al aan het genieten van Emporer en Katatonia. Enorm benieuwd welke 4 headliners hier nog boven gezet gaan worden.

Ah, jij bent er dus ook bij. Volledig met je eens. En er staan al zoveel namen die ik wil zien. Ik ga mezelf sowieso teleur moeten stellen. Heerlijk programma.
Alcatraz is inderdaad een heel leuk, sfeervol festival (ben er in 2019 geweest).
Zou er zelf ook weer graag naar toe willen komend jaar, ware het niet dat ik al kaarten voor Summer Breeze heb, dat het weekend erna plaatsvindt (met slechts een dag of 3 'rust' ertussen).
Toch sluit ik het niet geheel uit, afhankelijk van de nog toe te voegen headliners en andere mooie namen. :)

Ik vind het sowieso opvallend dat er eigenlijk maar heel weinig overlap is tussen Alcatraz en Summer Breeze. Momenteel zelfs alleen maar Dark Tranquillity, Gloryhammer en Thundermother van de herbevestigde namen. Verder is het nog wachten op herbevestiging door Summer Breeze van de volgende namen die al vaststaan voor Alcatraz, en die ik dus ook vrijwel zeker acht voor SB:
1914
Benediction
Bloodywood
Hatebreed (nieuw voor Alcatraz)
Havok
Necrophobic
Static-X
The Night Flight Orchestra (nieuw voor Alcatraz)
The Vintage Caravan
Uada
Wolves In The Throne Room
(Vreemd genoeg zijn er omgekeerd geen namen die Summer Breeze wel heeft aangekondigd en Alcatraz niet.)

Die geringe overlap is toch wel een aardige motivator om ook Alcatraz mee te pikken, hoewel ik die kans vrij klein acht. Uiteraard zou ik dan graag wel even bij de namen van Alcatraz willen 'shoppen', als dat mag :wink: : Cradle Of Filth, Heilung, Lacuna Coil, Eluveitie, The Darkness, Tarja, Katatonia, Butcher Babies (plus Kvelertak en Behemoth als die terugkeren) zouden i.i.g. zeer welkom zijn! :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.524
10.759
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Zojuist mijn ticket voor Alcatraz gehaald voor volgend jaar inclusief camping. Erg blij om nu eindelijk eens heen te gaan na de vele positieve verhalen die ik lees over dit festival. Erg fijne line-up en heerlijk om weer met playslists in de weer te kunnen. Nu al aan het genieten van Emporer en Katatonia. Enorm benieuwd welke 4 headliners hier nog boven gezet gaan worden.


Ah, jij bent er dus ook bij. Volledig met je eens. En er staan al zoveel namen die ik wil zien. Ik ga mezelf sowieso teleur moeten stellen. Heerlijk programma.

Alcatraz is inderdaad een heel leuk, sfeervol festival (ben er in 2019 geweest).
Zou er zelf ook weer graag naar toe willen komend jaar, ware het niet dat ik al kaarten voor Summer Breeze heb, dat het weekend erna plaatsvindt (met slechts een dag of 3 ‘rust’ ertussen).
Toch sluit ik het niet geheel uit, afhankelijk van de nog toe te voegen headliners en andere mooie namen. ?

Ik vind het sowieso opvallend dat er eigenlijk maar heel weinig overlap is tussen Alcatraz en Summer Breeze. Momenteel zelfs alleen maar Dark Tranquillity, Gloryhammer en Thundermother van de herbevestigde namen. Verder is het nog wachten op herbevestiging door Summer Breeze van de volgende namen die al vaststaan voor Alcatraz, en die ik dus ook vrijwel zeker acht voor SB:
1914
Benediction
Bloodywood
Hatebreed (nieuw voor Alcatraz)
Havok
Necrophobic
Static-X
The Night Flight Orchestra (nieuw voor Alcatraz)
The Vintage Caravan
Uada
Wolves In The Throne Room
(Vreemd genoeg zijn er omgekeerd geen namen die Summer Breeze wel heeft aangekondigd en Alcatraz niet.)

Die geringe overlap is toch wel een aardige motivator om ook Alcatraz mee te pikken, hoewel ik die kans vrij klein acht. Uiteraard zou ik dan graag wel even bij de namen van Alcatraz willen ‘shoppen’, als dat mag ? : Cradle Of Filth, Heilung, Lacuna Coil, Eluveitie, The Darkness, Tarja, Katatonia, Butcher Babies (plus Kvelertak en Behemoth als die terugkeren) zouden i.i.g. zeer welkom zijn! ?
Alleen maar mooi eigenlijk (niet voor jou dan). Er is wel meer overlap met Into the Grave, mits die hun line-up weten te behouden. Vind dat sowieso nog een tamelijk aparte keuze om een maand eerder te gaan zitten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Alleen maar mooi eigenlijk (niet voor jou dan). Er is wel meer overlap met Into the Grave, mits die hun line-up weten te behouden. Vind dat sowieso nog een tamelijk aparte keuze om een maand eerder te gaan zitten.

Sterker nog, twee maanden! Zeker omdat er geen verdere uitleg bij gegeven wordt vind ik het erg bijzonder. Ik denk dat veel vaste bezoekers rekening houden met medio augustus waardoor dit voor veel mensen een aparte verrassing is. Ik wacht zelf nog even af wat ze doen met de line-up. Als hier echt teveel overlap in gaat zitten met Graspop dan laat ik het aan me voorbij gaan. Het moet ook een beetje betaalbaar blijven. Ik ga nu naar Graspop en Alcatraz en Werchter en Pukkelpop komen er waarschijnlijk nog bij. Dat wordt weer vele honderden euro's aan bier die deze zomer ongebruikt op de plank zijn blijven liggen haha
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Zojuist mijn ticket voor Alcatraz gehaald voor volgend jaar inclusief camping. Erg blij om nu eindelijk eens heen te gaan na de vele positieve verhalen die ik lees over dit festival. Erg fijne line-up en heerlijk om weer met playslists in de weer te kunnen. Nu al aan het genieten van Emporer en Katatonia. Enorm benieuwd welke 4 headliners hier nog boven gezet gaan worden.


Ah, jij bent er dus ook bij. Volledig met je eens. En er staan al zoveel namen die ik wil zien. Ik ga mezelf sowieso teleur moeten stellen. Heerlijk programma.

Alcatraz is inderdaad een heel leuk, sfeervol festival (ben er in 2019 geweest).
Zou er zelf ook weer graag naar toe willen komend jaar, ware het niet dat ik al kaarten voor Summer Breeze heb, dat het weekend erna plaatsvindt (met slechts een dag of 3 ‘rust’ ertussen).
Toch sluit ik het niet geheel uit, afhankelijk van de nog toe te voegen headliners en andere mooie namen. ?

Ik vind het sowieso opvallend dat er eigenlijk maar heel weinig overlap is tussen Alcatraz en Summer Breeze. Momenteel zelfs alleen maar Dark Tranquillity, Gloryhammer en Thundermother van de herbevestigde namen. Verder is het nog wachten op herbevestiging door Summer Breeze van de volgende namen die al vaststaan voor Alcatraz, en die ik dus ook vrijwel zeker acht voor SB:
1914
Benediction
Bloodywood
Hatebreed (nieuw voor Alcatraz)
Havok
Necrophobic
Static-X
The Night Flight Orchestra (nieuw voor Alcatraz)
The Vintage Caravan
Uada
Wolves In The Throne Room
(Vreemd genoeg zijn er omgekeerd geen namen die Summer Breeze wel heeft aangekondigd en Alcatraz niet.)

Die geringe overlap is toch wel een aardige motivator om ook Alcatraz mee te pikken, hoewel ik die kans vrij klein acht. Uiteraard zou ik dan graag wel even bij de namen van Alcatraz willen ‘shoppen’, als dat mag ? : Cradle Of Filth, Heilung, Lacuna Coil, Eluveitie, The Darkness, Tarja, Katatonia, Butcher Babies (plus Kvelertak en Behemoth als die terugkeren) zouden i.i.g. zeer welkom zijn! ?

Nee joh, kom ook gewoon gezellig naar Alcatraz! Dan is daar ook een Festileaks meeting in de maak.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Minder nieuws, zanger van Power Trip is overleden. Stond vorig jaar nog op Graspop.

Wow, heftig nieuws. Heb je ook een link met meer info? Vanochtend nog geluisterd aangezien ze het voorprogramma zijn van de tour van lamb of God en Kreator volgend jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken