wenteldave wrote:
Joslittel wrote:
Zojuist mijn ticket voor Alcatraz gehaald voor volgend jaar inclusief camping. Erg blij om nu eindelijk eens heen te gaan na de vele positieve verhalen die ik lees over dit festival. Erg fijne line-up en heerlijk om weer met playslists in de weer te kunnen. Nu al aan het genieten van Emporer en Katatonia. Enorm benieuwd welke 4 headliners hier nog boven gezet gaan worden.
Ah, jij bent er dus ook bij. Volledig met je eens. En er staan al zoveel namen die ik wil zien. Ik ga mezelf sowieso teleur moeten stellen. Heerlijk programma.
Alcatraz is inderdaad een heel leuk, sfeervol festival (ben er in 2019 geweest).
Zou er zelf ook weer graag naar toe willen komend jaar, ware het niet dat ik al kaarten voor Summer Breeze heb, dat het weekend erna plaatsvindt (met slechts een dag of 3 ‘rust’ ertussen).
Toch sluit ik het niet geheel uit, afhankelijk van de nog toe te voegen headliners en andere mooie namen. ?
Ik vind het sowieso opvallend dat er eigenlijk maar heel weinig overlap is tussen Alcatraz en Summer Breeze. Momenteel zelfs alleen maar Dark Tranquillity, Gloryhammer en Thundermother van de herbevestigde namen. Verder is het nog wachten op herbevestiging door Summer Breeze van de volgende namen die al vaststaan voor Alcatraz, en die ik dus ook vrijwel zeker acht voor SB:
1914
Benediction
Bloodywood
Hatebreed (nieuw voor Alcatraz)
Havok
Necrophobic
Static-X
The Night Flight Orchestra (nieuw voor Alcatraz)
The Vintage Caravan
Uada
Wolves In The Throne Room
(Vreemd genoeg zijn er omgekeerd geen namen die Summer Breeze wel heeft aangekondigd en Alcatraz niet.)
Die geringe overlap is toch wel een aardige motivator om ook Alcatraz mee te pikken, hoewel ik die kans vrij klein acht. Uiteraard zou ik dan graag wel even bij de namen van Alcatraz willen ‘shoppen’, als dat mag ? : Cradle Of Filth, Heilung, Lacuna Coil, Eluveitie, The Darkness, Tarja, Katatonia, Butcher Babies (plus Kvelertak en Behemoth als die terugkeren) zouden i.i.g. zeer welkom zijn! ?