Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem zet de puntjes op de i: de grote zomerfestivals - waaronder Tomorrowland en Rock Werchter - zullen wellicht geannuleerd worden. De Nationale Veiligheidsraad zal die beslissing waarschijnlijk "zeer binnenkort formaliseren", zegt De Crem in La Première bij de RTBF.

De beslissing zou er komen op vraag van de burgemeesters van Boom en Rotselaar, op wiens grondgebied respectievelijk Tomorrowland en Rock Werchter plaatsvinden. Zij hebben volgens De Crem laten weten dat de festivals, die elk jaar feestvierders van over de hele wereld lokken, dit jaar niet mogen doorgaan.

"De burgemeesters verwachten een beslissing van de Nationale Veiligheidsraad om de situatie uit te klaren. De beslissing zou zo snel mogelijk geformaliseerd moeten worden. Dus men moet zich helaas verwachten aan een annulering", aldus De Crem

^ ik las dit. Zal ook wel voor graspop zijn. Dat het niet doorgaat mag nu wel duidelijk zijn. Ik hoop dat we snel informatie krijgen over wat er verder gaat gebeuren
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
jvandeweyer wrote:
Dag Festileakers!

Lang geleden dat ik nog een berichtje gepost heb… Ik bleef wel telkens jullie reacties in dit forum lezen! Het leven is nogal druk geweest: ik ben sinds januari eindelijk officieel afgestudeerd als leerkracht aan het secundair onderwijs! (Nederlands/geschiedenis, voor de geïnteresseerden). Tegen alle verwachtingen in, werd ik amper 3 dagen later al opgebeld door mijn oude middelbare school om te vragen of ik daar wou beginnen werken; een aanbod om meteen ja tegen te zeggen dus. Dat verklaart mijn afwezigheid een beetje.

Ik weet dat dit niet het Coronavirus-topic is, aan die 50 pagina’s zal ik me de komende dagen eens zetten, maar ik zou het erg begrijpelijk, toch zeer jammer vinden als alles volledig afgelast wordt in plaats van uitgesteld… Dit is wellicht het laatste jaar dat ik een combi kan gaan (want Graspop valt nu eenmaal ten tijde van de examens in het secundair onderwijs en als leerkracht heb je dan ook heel wat verantwoordelijkheden), dus op persoonlijk vlak is het echt een tegenvaller. Maar, nogmaals, de gezondheid van jullie allemaal gaat voort! Ook erg jammer dat onder andere Parkway Drive is uitgesteld, hier ging ik normaal heen op 16 april. Nu heb ik gisterenavond met een zakje chips de documentaire bekeken en duim ik ervoor dat ik op de uitgestelde datum ook nog kan gaan…

Ik wens jullie alleszins veel veiligheid en een goede gezondheid toe! We zullen wel zien wat er gebeurt, zeker. Anders heb ik ook een oogje op Summerbreeze laten vallen. De combitickets voor Alcatraz zijn alvast in the pocket!
1f642.svg


Gefeliciteerd! Lijkt me gek om binnen een paar dagen aan de slag te gaan. Moet ook vermoeiend zijn, maar uiteraard wel leuk. En verdorie, nog leuke vakken ook! Alle leerjaren ook?

Zonde om te lezen dat je het niet meer zou kunnen bijwonen. Heb je toevallig een linkje van die documentaire, desnoods in een privébericht? Kwamen die ook niet op Graspop? Had ik wel zin in gehad. Wellicht tot Summer Breeze dan!

Was inderdaad echt onverwacht dat ik meteen kon gaan werken, ik had inderdaad graag een rustperiode gehad, maar dat heb ik nu inmiddels (helaas, want dit had ik liever niet gehad) al ingehaald, haha... Ik geef op dit moment les aan het eerste en tweede middelbaar, groep van 12-14 jaar dus, maar ik mag ook in de 2de graad (14-16) lesgeven.

Ik vrees dat ik de documentaire niet meer voor je kan terugvinden... :( Parkway Drive zelf had hem gestreamd op 4 april, wel om 23:00 u en meteen erna offline gehaald. Ik heb hem dus jammer genoeg niet in bezit. Kwamen ook niet op Graspop (2018 Graspop, 2019 AB (dacht ik?), 2019 Rock Werchter, 2020 Vorst Nationaal in BE), dus denk dat ze België voorlopig even beu zijn haha :p, alhoewel ik voor deze band echt graag een ticket koop voor Graspop 2021.

Ik hoop inderdaad op Summer Breeze! We zullen wel zien :)
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Vergeet niet te stemmen voor De Zwaarste Lijst van StuBru!

https://stem.stubru.be/dezwaarstelijst

Top 3 gemaakt van
Parkway Drive - Carrion
Slipknot - Solway Firth
In Flames - Only for the weak

Het eerste omdat het gewoon een steengoed nummer is, het tweede omdat er ook wat meer nieuwe Slipknot in de lijst mag komen (zeker na zo een knaller van het album) en het derde omdat ik na al die jaren nog altijd stiekem hoop dat In Flames ooit eens in de lijst verschijnt... :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

jvandeweyer wrote:
Dag Festileakers!

Lang geleden dat ik nog een berichtje gepost heb… Ik bleef wel telkens jullie reacties in dit forum lezen! Het leven is nogal druk geweest: ik ben sinds januari eindelijk officieel afgestudeerd als leerkracht aan het secundair onderwijs! (Nederlands/geschiedenis, voor de geïnteresseerden). Tegen alle verwachtingen in, werd ik amper 3 dagen later al opgebeld door mijn oude middelbare school om te vragen of ik daar wou beginnen werken; een aanbod om meteen ja tegen te zeggen dus. Dat verklaart mijn afwezigheid een beetje.

Ik weet dat dit niet het Coronavirus-topic is, aan die 50 pagina’s zal ik me de komende dagen eens zetten, maar ik zou het erg begrijpelijk, toch zeer jammer vinden als alles volledig afgelast wordt in plaats van uitgesteld… Dit is wellicht het laatste jaar dat ik een combi kan gaan (want Graspop valt nu eenmaal ten tijde van de examens in het secundair onderwijs en als leerkracht heb je dan ook heel wat verantwoordelijkheden), dus op persoonlijk vlak is het echt een tegenvaller. Maar, nogmaals, de gezondheid van jullie allemaal gaat voort! Ook erg jammer dat onder andere Parkway Drive is uitgesteld, hier ging ik normaal heen op 16 april. Nu heb ik gisterenavond met een zakje chips de documentaire bekeken en duim ik ervoor dat ik op de uitgestelde datum ook nog kan gaan…

Ik wens jullie alleszins veel veiligheid en een goede gezondheid toe! We zullen wel zien wat er gebeurt, zeker. Anders heb ik ook een oogje op Summerbreeze laten vallen. De combitickets voor Alcatraz zijn alvast in the pocket!
1f642.svg



Gefeliciteerd! Lijkt me gek om binnen een paar dagen aan de slag te gaan. Moet ook vermoeiend zijn, maar uiteraard wel leuk. En verdorie, nog leuke vakken ook! Alle leerjaren ook?

Zonde om te lezen dat je het niet meer zou kunnen bijwonen. Heb je toevallig een linkje van die documentaire, desnoods in een privébericht? Kwamen die ook niet op Graspop? Had ik wel zin in gehad. Wellicht tot Summer Breeze dan!

Was inderdaad echt onverwacht dat ik meteen kon gaan werken, ik had inderdaad graag een rustperiode gehad, maar dat heb ik nu inmiddels (helaas, want dit had ik liever niet gehad) al ingehaald, haha… Ik geef op dit moment les aan het eerste en tweede middelbaar, groep van 12-14 jaar dus, maar ik mag ook in de 2de graad (14-16) lesgeven.

Ik vrees dat ik de documentaire niet meer voor je kan terugvinden…
1f641.svg
Parkway Drive zelf had hem gestreamd op 4 april, wel om 23:00 u en meteen erna offline gehaald. Ik heb hem dus jammer genoeg niet in bezit. Kwamen ook niet op Graspop (2018 Graspop, 2019 AB (dacht ik?), 2019 Rock Werchter, 2020 Vorst Nationaal in BE), dus denk dat ze België voorlopig even beu zijn haha :p, alhoewel ik voor deze band echt graag een ticket koop voor Graspop 2021.

Ik hoop inderdaad op Summer Breeze! We zullen wel zien
1f642.svg
Geluk bij een ongeluk zullen we dan maar zeggen, al kan ik er wel inkomen dat je er stevig van baalt. Ook tweedegraads? Dan heb je het wel goed gedaan.

Zonde van die documentaire. Dacht in eerste instantie dat ie gewoon op een bepaalde zender of iets dergelijks was gestreamd, maar dat was dus bij hunzelf. Wat betreft Parkway Drive en Graspop had ik gewoon beter moeten kijken, voordat ik mijn berichtje hier neerzette. Haha.
 

stijn1617899910

Playlistbediener
8 apr 2020
27
11
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt , zowel wat nieuwe datum of terugbetaling tickets betreft, of tickets geldig volgende editie , de vraag is hoe ga je dat praktisch aanpakken, doorgaan zal het allezins niet dit jaar
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik hoop dat ze gaan proberen zo veel mogelijk bands naar een nieuwe datum te zetten, mogen het later dit jaar of volgend jaar zijn. Het is voor mij een geweldige lineup en ik hoop dat veel ervan bewaard blijft. (En misschien na het verplaatsen kunnen ze SOAD er op de vrijdag wel bij krijgen ;))
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ervanuitgaande dat alle festivals zoveel mogelijk hun line up zullen willen behouden in 2021, zie ik het niet echt gebeuren dat System of a Down ineens op Graspop staat in plaats van werchter, hoe graag ik het ook zou zien. Maar misschien dat ze de zwakke headliner van Faith no More op een andere manier kunnen goedmaken met een jaar extra tijd. Als ze gewoon iets van Nightwish of Parkway Drive na Faith No More zetten als ms2 aflsuiter ben ik een tevreden mens.

Even voor de Parkway Drive fans onder ons, wat vinden jullie van die 3 Duitse nummers van ze op het nieuwe (live) album?
Ik ben er persoonlijk geen fan van, ik had liever gehad dat ze een paar compleet nieuwe nummers hadden uitgebracht met Duitse tekst in plaats van Engelse. Als je de Engelse nummers al kent klinken de Duitse nummers toch voor geen meter? Of ligt het aan mij..
Ik ga er van uit dat ze deze nummers alleen live spelen in Duitsland? Wat denken jullie?
Vice Grip is toch wel één van mijn favoriete nummers, als ik de intro live hoor en hij begint ineens in het Duits te zingen zou ik wel echt teleurgesteld zijn

En over die documentaire, ik hoop toch dat ik deze ooit nog ergens terug kan vinden. Ik weet dat de film in een aantal landen in de bioscoop vertoond werd, waaronder Australië en de UK. Als ze hem online zetten tegen betaling zou ik het ook prima vinden, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele manier gevonden om hem terug te vinden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt , zowel wat nieuwe datum of terugbetaling tickets betreft, of tickets geldig volgende editie , de vraag is hoe ga je dat praktisch aanpakken, doorgaan zal het allezins niet dit jaar
Ik verwacht dat GMM eerder helemaal afgelast zal worden dan dat het zal worden ingehaald in het najaar.
Het lijkt erop dat inhalen voor grote festivals veel lastiger is dan voor kleine(re).
Grote festivals als Glastonbury, Roskilde, Isle Of Wight, Download, UK, Nova Rock, Paaspop gaan allemaal niet door dit jaar, terwijl kleine festivals als Durbuy Rock Festival, Prognosis en waarschijnlijk ParkCity Live wel uitstellen tot het najaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
(vertaald uit het Frans; origineel hier)
BEN BARBAUD ROEPT DE "ZEER WAARSCHIJNLIJKE" ANNULERING VAN HELLFEST 2020 OP IN EEN INTERVIEW MET OUEST FRANCE
Vrijdag 3 april 2020 om 23:18 uur door Jean-Florian Garel

In een interview met Ouest France , Ben Barbaud zegt dat de annulering "zeer waarschijnlijk" de 2020-editie van Hellfest afhangen aankomende regering aankondigingen met betrekking tot de mogelijke uitbreiding van de insluiting en verbod op bijeenkomsten. Buiten de datum van 15 april 2020 beoordeelt het Hellfest de montage van het festival op tijd voor de geplande data, van 19 tot 21 juni, als materieel onmogelijk.

In dit interview keert Ben Barbaud terug naar de financiële verliezen, die al op 2 miljoen euro worden geschat, voor het geval het festival deze zomer niet kon worden gehouden omdat het lijkt te doemen. De directeur van Hellfest geeft aan dat Hellfest 2020 in geval van annulering met een jaar wordt uitgesteld, en stelt festivalgangers die hun 2020-ticket hebben voor om het voor 2021 te behouden om "voort te bouwen op de loyaliteit van het publiek".
Ook geen Hellfest waarschijnlijk in 2020.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Kans op doorgaan of uitstellen lijkt me nihil, dus toch maar voor de zekerheid al tickets gekocht voor Summer Breeze. :)
Alcatraz nog even over nadenken (hotel wel alvast geregeld, gratis te annuleren)..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
jvandeweyer wrote:

wenteldave wrote:

jvandeweyer wrote:
Ook erg jammer dat onder andere Parkway Drive is uitgesteld, hier ging ik normaal heen op 16 april. Nu heb ik gisterenavond met een zakje chips de documentaire bekeken en duim ik ervoor dat ik op de uitgestelde datum ook nog kan gaan…
Zonde om te lezen dat je het niet meer zou kunnen bijwonen. Heb je toevallig een linkje van die documentaire, desnoods in een privébericht? Kwamen die ook niet op Graspop? Had ik wel zin in gehad. Wellicht tot Summer Breeze dan!
Ik vrees dat ik de documentaire niet meer voor je kan terugvinden…
1f641.svg
Parkway Drive zelf had hem gestreamd op 4 april, wel om 23:00 u en meteen erna offline gehaald. Ik heb hem dus jammer genoeg niet in bezit. Kwamen ook niet op Graspop (2018 Graspop, 2019 AB (dacht ik?), 2019 Rock Werchter, 2020 Vorst Nationaal in BE), dus denk dat ze België voorlopig even beu zijn haha :p, alhoewel ik voor deze band echt graag een ticket koop voor Graspop 2021.
Zonde van die documentaire. Dacht in eerste instantie dat ie gewoon op een bepaalde zender of iets dergelijks was gestreamd, maar dat was dus bij hunzelf. Wat betreft Parkway Drive en Graspop had ik gewoon beter moeten kijken, voordat ik mijn berichtje hier neerzette. Haha.
Even voor de Parkway Drive fans onder ons, wat vinden jullie van die 3 Duitse nummers van ze op het nieuwe (live) album?
Ik ben er persoonlijk geen fan van, ik had liever gehad dat ze een paar compleet nieuwe nummers hadden uitgebracht met Duitse tekst in plaats van Engelse. Als je de Engelse nummers al kent klinken de Duitse nummers toch voor geen meter? Of ligt het aan mij..
Ik ga er van uit dat ze deze nummers alleen live spelen in Duitsland? Wat denken jullie?
Vice Grip is toch wel één van mijn favoriete nummers, als ik de intro live hoor en hij begint ineens in het Duits te zingen zou ik wel echt teleurgesteld zijn

En over die documentaire, ik hoop toch dat ik deze ooit nog ergens terug kan vinden. Ik weet dat de film in een aantal landen in de bioscoop vertoond werd, waaronder Australië en de UK. Als ze hem online zetten tegen betaling zou ik het ook prima vinden, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele manier gevonden om hem terug te vinden.
Geen idee over die documentaire van Parkway Drive, maar vanavond (20:10) streamt Wacken Open Air wel hun optreden van vorig jaar.
Stream begint overigens nu: https://www.magenta-musik-360.de/festivals/wacken-open-air-2019-re-live-9208205928595218646
Programma:
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Volgende week dinsdag houden ze in België een overleg omtrent de zomerfestivals, aldus Jan Jambon (minister van cultuur). Dan zullen we wellicht te horen krijgen dat Graspop afgelast zal worden.

 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Graspop gaat echt niet door mensen.
Al zouden de maatregelen versoepeld worden, wat denk je van de bands? Die gaan niet voor een optreden naar een ander land, terwijl de rest van de tour is afgelast.
De organisatie draagt enige verantwoordelijkheid, dus mogelijke besmetting gaan ze echt wel uit de weg.
In het beste geval krijgt iedereen toegang voor volgend jaar.
Er is al een hoop geïnvesteerd, dus een festival heeft ook een hoop kosten die al gemaakt zijn. Terrein huren, lichtmasten, personeel, vooruitbetaling bands, verblijf van de bands..etc.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Graspop gaat echt niet door mensen.
Al zouden de maatregelen versoepeld worden, wat denk je van de bands? Die gaan niet voor een optreden naar een ander land, terwijl de rest van de tour is afgelast.
De organisatie draagt enige verantwoordelijkheid, dus mogelijke besmetting gaan ze echt wel uit de weg.
In het beste geval krijgt iedereen toegang voor volgend jaar.
Er is al een hoop geïnvesteerd, dus een festival heeft ook een hoop kosten die al gemaakt zijn. Terrein huren, lichtmasten, personeel, vooruitbetaling bands, verblijf van de bands..etc.
Dat het niet door gaat is inmiddels voor iedereen hier wel duidelijk denk ik. Mensen hebben nu vooral behoefte aan zekerheid
Wat betreft de kosten, zullen veel van de kosten waarschijnlijk of niet betaald worden of betaald worden door de verzekeraar.
Hoe dit juridisch werkt in België weet ik niet maar in Nederland als er sprake is van force majeure dan worden de overeenkomsten ontbonden en is het vooral verzekeringswerk. Betalingsverplichtingen vervallen dan grotendeels

Ik ga ervanuit dat Graspop net als alle andere festivals de keuze geeft om je ticket te behouden voor 2021 of te kiezen voor een refund.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
graspop20 wrote:
Graspop gaat echt niet door mensen.
Al zouden de maatregelen versoepeld worden, wat denk je van de bands? Die gaan niet voor een optreden naar een ander land, terwijl de rest van de tour is afgelast.
De organisatie draagt enige verantwoordelijkheid, dus mogelijke besmetting gaan ze echt wel uit de weg.
In het beste geval krijgt iedereen toegang voor volgend jaar.
Er is al een hoop geïnvesteerd, dus een festival heeft ook een hoop kosten die al gemaakt zijn. Terrein huren, lichtmasten, personeel, vooruitbetaling bands, verblijf van de bands..etc.

Dat het niet door gaat is inmiddels voor iedereen hier wel duidelijk denk ik. Mensen hebben nu vooral behoefte aan zekerheid
Wat betreft de kosten, zullen veel van de kosten waarschijnlijk of niet betaald worden of betaald worden door de verzekeraar.
Hoe dit juridisch werkt in België weet ik niet maar in Nederland als er sprake is van force majeure dan worden de overeenkomsten ontbonden en is het vooral verzekeringswerk. Betalingsverplichtingen vervallen dan grotendeels

Ik ga ervanuit dat Graspop net als alle andere festivals de keuze geeft om je ticket te behouden voor 2021 of te kiezen voor een refund.
Beetje een spuit-elf-reactie inderdaad..

Om niet in een klap (bijna) failliet te gaan vragen organisators van evenementen onder de noemer 'Bewaar je ticket, geniet later' om tickets te behouden voor een volgende editie, of te gebruiken voor een ander evenement, of het geld te doneren (niet terug te vragen):
https://nocnsf.nl/nieuws/2020/04/sport-en-cultuur-roepen-op-bewaar-je-ticket-geniet-later
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken