Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik verwacht ook BlueOystercult nog als toevoeging, als vast voorprogramma van Deep Purple.
Blue Öyster Cult is geen "vast voorprogramma" van Deep Purple. Dat geldt alleen voor een vijftal Britse shows die ze begin oktober doen. Zelfs voor de andere Europese data van Deep Purple in de maand oktober (zoals in Amsterdam) lijkt er vooralsnog geen sprake van te zijn dat Blue Öyster Cult meereist. Ik zie daarom geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat beide bands ruim drie maanden eerder samen op Graspop zullen staan. Al heeft Blue Öyster Cult voor begin juni wel een optreden in Parijs staan, dus het is niet helemaal uitgesloten dat er meer Europese shows in juni bij zullen komen, maar dat is dan puur wishful thinking.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Blue Oyster Cult zal helaas niet komen. Ze staan op 12 en 20 juni in Amerika. Zullen niet op en neer blijven vliegen. Sowieso halen ze met reistijd en vlucht de dag van Deep Purple al niet meer. Neem 7 uur tijd verschil en zeven tot meer uur vlucht, dan zit je al rond 13:00 ‘s middags op de zondag, als je gewoon letterlijk om 23:00 je concert zou eindigen en je meteen opstijgt :p
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
pieterschipper wrote:
Het woord beter is gebaseerd op? Of je Lynyrd Skynyrd nou leuk vind of niet ze hebben op hun gebied toch een reputatie opgebouwd.

Beter zijn dan iets of iemand gaat toch niet om reputatie?

Oh, en ik vind dat Lynyrd Skynyrd best aardige nummers heeft, hoor. Snap alleen niet waarom ik mezelf zou moeten verdedigen.

Lynyrd Skynyrd is Lynyrd Skynyrd en wanneer je ze wil vergelijken met Rival Sons dan gaat die wel wat scheef. DE enige vergelijking kan zitten in de bluesrock sfeer maar de southern rock van Lynyrd Skynyrd is wel uniek . En het woord reputatie is een woord wat inhoud dat ze kwaliteit en veel aanhang hebben. Het is persoonlijk ook niet een band waar ik fan van ben maar heb wel zeer van hun optreden genoten maar dat heb ik ook van Rival Sons gedaan overigens. Dus daarom mijn reactie op je bericht.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

pieterschipper wrote:
Het woord beter is gebaseerd op? Of je Lynyrd Skynyrd nou leuk vind of niet ze hebben op hun gebied toch een reputatie opgebouwd.


Beter zijn dan iets of iemand gaat toch niet om reputatie?

Oh, en ik vind dat Lynyrd Skynyrd best aardige nummers heeft, hoor. Snap alleen niet waarom ik mezelf zou moeten verdedigen.

Lynyrd Skynyrd is Lynyrd Skynyrd en wanneer je ze wil vergelijken met Rival Sons dan gaat die wel wat scheef. DE enige vergelijking kan zitten in de bluesrock sfeer maar de southern rock van Lynyrd Skynyrd is wel uniek . En het woord reputatie is een woord wat inhoud dat ze kwaliteit en veel aanhang hebben. Het is persoonlijk ook niet een band waar ik fan van ben maar heb wel zeer van hun optreden genoten maar dat heb ik ook van Rival Sons gedaan overigens. Dus daarom mijn reactie op je bericht.
Je hebt toch zoiets als favoriete artiesten? Die zitten bij mij in een ander genre, maar betekent dat dat er geen enkele de nummer één mag zijn omdat 'de vergelijking scheef is'?
Nu slaat het antwoord van reputatie op mijn eerste reactie eigenlijk nog steeds nergens op, maar ik heb het nergens over reputatie.
Ik heb overigens ook gewoon genoten van het optreden van Lynyrd Skynyrd, hoor.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Nee Dave, je ziet het verkeerd. Je móet op dezelfde manier over muziek denken als Pieter, anders doe je het fout.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nee Dave, je ziet het verkeerd. Je móet op dezelfde manier over muziek denken als Pieter, anders doe je het fout.

Nou, ik ben er wel van overtuigd dat wanneer de hele wereld hetzelfde over muziek zou denken als ik, de muziekwereld een stuk rechtvaardiger zou zijn. Dan zou Crippled Black Phoenix Graspop headlinen, Blackbird van Alter Bridge al 10 jaar op nummer 1 van de Top2000 staan en de mannen van Kensington werken als roadies voor DeWolff die net terugkomen van een Arena tour in de States.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Dr. Hannibal wrote:
Nee Dave, je ziet het verkeerd. Je móet op dezelfde manier over muziek denken als Pieter, anders doe je het fout.

Nou, ik ben er wel van overtuigd dat wanneer de hele wereld hetzelfde over muziek zou denken als ik, de muziekwereld een stuk rechtvaardiger zou zijn. Dan zou Crippled Black Phoenix Graspop headlinen, Blackbird van Alter Bridge al 10 jaar op nummer 1 van de Top2000 staan en de mannen van Kensington werken als roadies voor DeWolff die net terugkomen van een Arena tour in de States.

Ik ben het best met je eens, maar toch jammer dat er nog steeds een nummer elk jaar op 1 zal staan in de Top2000 dan ;). Beetje afwisseling zou ook wel mogen, maarja dat is nu ook niet
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
en de mannen van Kensington werken als roadies voor DeWolff die net terugkomen van een Arena tour in de States.
Zou ik de heren van DeWolff maar al te graag gunnen. Verdienen meer publiek dan wat ze krijgen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Graspop is weer actief op Social media, waarschijnlijk geen namen dus vandaag. Morgen beter?

Dat is dan een festival dat al meer dan 70 namen heeft aangekondigd, en mensen blijven vragen achter nieuwe namen. Zal wel komen hoor. Dit mikken meestal op eind januari, zal ook nu wel zo zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Blue Oyster Cult lijkt mij ook zeker wel een act die leuk is om een keer gezien te hebben, jammer dat ze dit jaar niet komen. Maar goed... je moet altijd wat acts overhouden om op een later moment voor het eerst te kunnen zien toch?

Ik zag de naam Avenged Sevenfold langskomen onlangs. Lijkt me wel echt een gave act voor op de vrijdag (want laten we wel wezen, die dag kan nog wel een grote naam gebruiken), maar omdat zij nog geen enkele aankondiging hebben gedaan voor de komende zomer lijkt het mij niet de meest realistische act voor GMM 2020.

Ik denk dat de meest waarschijnlijke Main Stage 2 headliner toch nog wel Nightwish is, past ook goed in hun huidige tourschema volgens mij. Niet per se een band die in mijn top 5 staat, maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Weet iemand of dat puur shows om de muziek zijn of dat er ook een visueel aspect aan hun shows verbonden is (denk vuur, licht, grote schermen etc)? Dat vind ik bij symfonische metalbands vaak wel heel gaaf namelijk
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up

Main Square heeft hetzelfde probleem. Maar die pakken dat magnifiek aan op hun socials vind ik.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up

Ach dat gejank heb je elk jaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up
Inderdaad, en die vervolgens zelf namen beginnen te roepen die totaal niet (meer) realistisch zijn (bv. RATM, SOAD, Metallica), vorig jaar nog op GMM stonden (bv. Gojira, Slipknot), of eveneens door een groot deel van het publiek verguisd zouden worden (bv. BMTH, FFDP).
Klagen mag, maar zorg dan ook dat je tenminste een beetje op de hoogte bent van actuele zaken (bv. waarom SOAD niet naar GMM komt) i.p.v. maar te liggen doordrammen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up

Inderdaad, en die vervolgens zelf namen beginnen te roepen die totaal niet (meer) realistisch zijn (bv. RATM, SOAD, Metallica), vorig jaar nog op GMM stonden (bv. Gojira, Slipknot), of eveneens door een groot deel van het publiek verguisd zouden worden (bv. BMTH, FFDP).
Klagen mag, maar zorg dan ook dat je tenminste een beetje op de hoogte bent van actuele zaken (bv. waarom SOAD niet naar GMM komt) i.p.v. maar te liggen doordrammen.

Ik ben het volledig met je verder maar is FFDP echt zo niet geliefd bij de gemiddelde metalliefhebber? Ik ben er zelf ook geen grote fan van en ik heb gemerkt dat ze op dit forum geen beste status hebben maar ik had toch wel het idee dat dit wel een redelijke publiekstrekker was op festivals.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
loek wrote:
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up

Inderdaad, en die vervolgens zelf namen beginnen te roepen die totaal niet (meer) realistisch zijn (bv. RATM, SOAD, Metallica), vorig jaar nog op GMM stonden (bv. Gojira, Slipknot), of eveneens door een groot deel van het publiek verguisd zouden worden (bv. BMTH, FFDP).
Klagen mag, maar zorg dan ook dat je tenminste een beetje op de hoogte bent van actuele zaken (bv. waarom SOAD niet naar GMM komt) i.p.v. maar te liggen doordrammen.

Is klagen over zaken waar je (te) weinig van kent niet een beetje de kern van sociale media anno 2020?
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Set Abominae wrote:

loek wrote:
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up


Inderdaad, en die vervolgens zelf namen beginnen te roepen die totaal niet (meer) realistisch zijn (bv. RATM, SOAD, Metallica), vorig jaar nog op GMM stonden (bv. Gojira, Slipknot), of eveneens door een groot deel van het publiek verguisd zouden worden (bv. BMTH, FFDP).
Klagen mag, maar zorg dan ook dat je tenminste een beetje op de hoogte bent van actuele zaken (bv. waarom SOAD niet naar GMM komt) i.p.v. maar te liggen doordrammen.

Ik ben het volledig met je verder maar is FFDP echt zo niet geliefd bij de gemiddelde metalliefhebber?.

Misschien moet je niet blijven hangen in deze band. Ik heb deze vraag volgens mij al 3 x op dit forum voorbij zien komen.
FFDP is een band die vrij makkelijke ''catchy'' nummers speelt..met een hoop 'Fucking' in de tekst..ala Limp Bizkit ?...beetje 16-jarige metalmuziek.
Alleen heeft LB dan nog de 'nostalgiefactor' die in hun voordeel speelt.
De zanger van FFDP komt dronken op het podium, of de band komt gewoon niet opdagen (omdat ze in een coffeeshop zitten in Amsterdam, aldus de foto's die ze posten). Ze zeggen dan af door 'logistieke problemen'.
De zanger vertelt in een interview dat hij kwaad werd op Max Cavalera, omdat hij als gastzanger niet in het Engels zong.
Het ergste is nog...het is allemaal een toneelstukje...want wat verwacht je met een naam als Ivan 'Moody'..dan speel je natuurlijk dat je af en toe 'Moody' bent.
Wanneer ze niet komen opdagen, of halverwege een optreden de boel maar afblazen, is de reactie van het management ''Dat kun je nou eenmaal verwachten bij zo'n band'.
Snap je dan dat veel volk er weinig mee heeft?
De band, met name de zanger, is respectloos naar de fans en naar collega's en probeert door negatieve publiciteit in de aandacht te blijven. Het zijn net kleuters.
Maar wederom hebben we het over dit 'groepje', dus hebben ze weer hun zin, he.
3000 fans woedend
https://www.ad.nl/tilburg/3000-fans-woedend-na-dramatisch-optreden-five-finger-death-punch-in-013-tilburg~a20f49fc/

FFDP in de aandacht, niet door de muziek, maar door het gedrag van Moody
https://www.metalfan.nl/reviews.php?id=10603
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Floor Jansen heeft volgens het NOS de popprijs 2019 gewonnen. Ze kwam er niet speciaal voor naar Nederland.
Ik zocht op wie de prijs eerder won...dan is zo'n prijs ineens nikszeggend.
Within Temptation in 2005...oke..maar ook
Ronnie Flex..en Ali B...Nounou....
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:

loek wrote:
De enige reacties die ze krijgen op social media zijn mensen die klagen over dat er nieuwe namen moeten komen of mensen die klagen over de line up


Inderdaad, en die vervolgens zelf namen beginnen te roepen die totaal niet (meer) realistisch zijn (bv. RATM, SOAD, Metallica), vorig jaar nog op GMM stonden (bv. Gojira, Slipknot), of eveneens door een groot deel van het publiek verguisd zouden worden (bv. BMTH, FFDP).
Klagen mag, maar zorg dan ook dat je tenminste een beetje op de hoogte bent van actuele zaken (bv. waarom SOAD niet naar GMM komt) i.p.v. maar te liggen doordrammen.

Ik ben het volledig met je verder maar is FFDP echt zo niet geliefd bij de gemiddelde metalliefhebber? Ik ben er zelf ook geen grote fan van en ik heb gemerkt dat ze op dit forum geen beste status hebben maar ik had toch wel het idee dat dit wel een redelijke publiekstrekker was op festivals.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Sterker nog, ik denk dat over het algemeen wel geldt dat naarmate een band populairder wordt, ze ook steeds meer haters erbij krijgen (die doorgaans ook nog eens veel vocaler zijn dan de liefhebbers). In veel gevallen zijn dat zelfs fans die de band (vanaf een bepaald moment/album) gaan haten juist omdat ze populairder worden, en een andere stijl opzoeken. Kijk maar naar bands als Metallica, RHCP, U2 etc.

Maar ik deel die haat ook niet hoor, zou ze best eens willen zien eigenlijk.
Eerlijk gezegd begrijp ik überhaupt niet echt waarom je een band zou haten. Je hoeft er toch niet naar te luisteren of kijken als het je niet bevalt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken