50-50 (of iets in die richting) lijkt me ook het meest logisch, met het oog op een optimale spreiding van campinggasten, en dus rijen.
Ik ben wel benieuwd of ze, in het (hypothetische) geval dat de gewone Combi-tickets toch niet goed genoeg lijken te verkopen, alsnog een deel zouden omzetten in Combi Plus.
Je merkt wel dat GMM wat kaartverkoop betreft steeds meer de kant op lijkt te gaan van een Hellfest of Wacken.
De tijd van uitstellen om een kaartje te kopen wordt steeds korter. Over een x aantal jaar raakt GMM wellicht ook wel uitverkocht binnen één dag (ongeacht aangekondigde artiesten).
Daarvoor hoeft GMM niet eens per se groter te worden, dat ligt vooral aan de perceptie van mensen. Als je weet dat iets heel snel uitverkoopt, dan zorg je wel dat je er snel bij bent als je toch al weet dat je er graag naar toe wil, zeker als je eerder al achter het net hebt gevist (balen voor diegenen nu, maar volgend jaar weten ze wel beter).
Ook het FOMO-principe speelt daarbij natuurlijk een belangrijke rol, anders zou bv. Hellfest nooit kunnen uitverkopen met geen enkele naam bekend.
Ik hoop absoluut niet dat GMM uiteindelijk ook die kant op gaat, maar het begint er wel steeds meer op te lijken dat de tijd van rustig afwachten en de kat uit de boom kijken definitief voorbij is.