Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
durmey wrote:

imac wrote:
Datzelfde jaar ook Monsters of Rock te Hasselt (Kiewit = Pukkelpop weide). Dat was toen met Mötley Crüe, Queensrÿche en zowaar Metallica.


AC/DC én Metallica voor 1000 frank?? Wat was dat.. 25 euro? Dat kan toch niet man?
1f600.svg


Andere tijden

Denk dat we dat over 30 jaar ook bij wat van de huidige jonge bands denken. Dan denk ik aan Jinjer vooral. En hoop ik op Beast in Black vooral. Gojira, als die nog telt.

We spreken over het jaar 1991. Metallica en AC/DC waren toen reeds zo groot als ze nu zijn :)

 

laine

Playlistbediener
22 sep 2019
13
0
Nee Motley Crue waren erbij in 91.......weet je nog..........er was tijdens hun optreden een gigantisch spandoek op de achtergrond.......van de Mona Lisa met een fuck u vinger......
https://www.setlist.fm/setlist/motley-crue/1991/domein-kiewit-hasselt-belgium-6bd04266.html
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Nee Motley Crue waren erbij in 91…….weet je nog……….er was tijdens hun optreden een gigantisch spandoek op de achtergrond…….van de Mona Lisa met een fuck u vinger……
https://www.setlist.fm/setlist/motley-crue/1991/domein-kiewit-hasselt-belgium-6bd04266.html
In Nijmegen was Mötley Crüe er niet bij. Die wilden niet in Nederland spelen, volgens boze tongen omdat ze bij ons voor Queensrÿche zouden moeten spelen (terwijl in andere landen Mötley Crüe boven Queensrÿche op de affiche stond).
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
koekdoos wrote:

durmey wrote:

imac wrote:
Datzelfde jaar ook Monsters of Rock te Hasselt (Kiewit = Pukkelpop weide). Dat was toen met Mötley Crüe, Queensrÿche en zowaar Metallica.


AC/DC én Metallica voor 1000 frank?? Wat was dat.. 25 euro? Dat kan toch niet man?
1f600.svg


Andere tijden


Denk dat we dat over 30 jaar ook bij wat van de huidige jonge bands denken. Dan denk ik aan Jinjer vooral. En hoop ik op Beast in Black vooral. Gojira, als die nog telt.

We spreken over het jaar 1991. Metallica en AC/DC waren toen reeds zo groot als ze nu zijn ?
Metallica was toen net bij het grote publiek aan het doorbreken met 'The Black Album' en nog niet zo groot als nu hoor. AC/DC stond echter zo'n beetje op het hoogtepunt van hun roem, dankzij het album 'The Razor's Edge' en de monsterhit 'Thunderstruck'. Maar een eendaags 'festival' in 1991 met een podium en vier of vijf bands is toch iets anders dan een optreden op Graspop 2020. Als AC/DC volgend jaar op Graspop zou staan, zou dat echt een gigantische verrassing (en stunt) zijn, waar ik zelf gewoon niet in geloof.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Metallica was toen net bij het grote publiek aan het doorbreken met ‘The Black Album’ en nog niet zo groot als nu hoor. AC/DC stond echter zo’n beetje op het hoogtepunt van hun roem, dankzij het album ‘The Razor’s Edge’ en de monsterhit ‘Thunderstruck’.

OK. Let me rephrase that then. Snap je punt.

Metallica en AC/DC waren geen 'huidige jonge bands' meer op dat moment. Metallica was in '89 al genomineerd voor de Grammy voor beste metal en won deze zelfs in '90 en '91. Ze waren een pak groter dan Jinjer of Beast in Black (personal opinion: vreselijke band) nu
En AC/DC was een gevestigde naam zoals ze dat nog steeds zijn. The Razor's Edge was zelfs een soort comeback want ik heb de indruk dat ze eind jaren '80 niet meer zo groot waren als eind jaren '70. Was nog jong kindje eind jaren '80 dus do correct me if I'm wrong :) Ik heb de indruk dat jij het bewuster meemaakte dan ik wegens net iets ouder.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
In other news today: Alcatraz kondigde Phil Anselmo aan met zijn Illegals: a vulgar display of Pantera

Ik heb deze dit jaar gemist op Graspop omdat ik pas de vrijdagochtend naar Dessel trok en Phil op donderdagavond optrad. Vraag aan iemand die erbij was die dag: is dit een beetje de moeite? En spelen ze effectief 'a vulgar display of power' nummers of ook andere Panterasongs?

Het programma van Alcatraz overtuigde me tot nu toe niet zo erg.. te veel black metal. Enkel Behemoth leek me interessant, maar nu ze met Anselmo aan komen zetten... is toch iets anders dan Down als het effectief Panterasongs zouden zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.787
7.628
sledgehammer wrote:
Metallica was toen net bij het grote publiek aan het doorbreken met ‘The Black Album’ en nog niet zo groot als nu hoor. AC/DC stond echter zo’n beetje op het hoogtepunt van hun roem, dankzij het album ‘The Razor’s Edge’ en de monsterhit ‘Thunderstruck’.

OK. Let me rephrase that then. Snap je punt.

Metallica en AC/DC waren geen ‘huidige jonge bands’ meer op dat moment. Metallica was in ’89 al genomineerd voor de Grammy voor beste metal en won deze zelfs in ’90 en ’91. Ze waren een pak groter dan Jinjer of Beast in Black (personal opinion: vreselijke band) nu
En AC/DC was een gevestigde naam zoals ze dat nog steeds zijn. The Razor’s Edge was zelfs een soort comeback want ik heb de indruk dat ze eind jaren ’80 niet meer zo groot waren als eind jaren ’70. Was nog jong kindje eind jaren ’80 dus do correct me if I’m wrong
1f642.svg
Ik heb de indruk dat jij het bewuster meemaakte dan ik wegens net iets ouder.

Dan in ander vergelijk:

Jinjer en Beast in Black zullen op dit moment ook die 25 euro voor een ticket vragen. Jinjer zal in de toekomst sowieso wel een flink stuk meer vragen, gezien de algemene schreeuw om Jinjer op elk festival. Beast in Black inderdaad wat meer afwachten, omdat daar veel mensen er hetzelfde als jij over denken. Metal Dome was wel overvol afgelopen editie. Waren vooral de eerste twee bands die in me opkwamen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.614
4.589
In other news today: Alcatraz kondigde Phil Anselmo aan met zijn Illegals: a vulgar display of Pantera

Ik heb deze dit jaar gemist op Graspop omdat ik pas de vrijdagochtend naar Dessel trok en Phil op donderdagavond optrad. Vraag aan iemand die erbij was die dag: is dit een beetje de moeite? En spelen ze effectief ‘a vulgar display of power’ nummers of ook andere Panterasongs?

Het programma van Alcatraz overtuigde me tot nu toe niet zo erg.. te veel black metal. Enkel Behemoth leek me interessant, maar nu ze met Anselmo aan komen zetten… is toch iets anders dan Down als het effectief Panterasongs zouden zijn.

Ik was erbij, ze speelden weldegelijk de nummers van Pantera, ik vond het een sterk optreden persoonlijk. Ik had daarenboven het gevoel dat de marquee volledig mee was en ik dus niet de enige was, die dit vond.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Jinjer is toch niet zo groot/populair? Stonden gisteren nog gewoon in de kavka in antwerpen.
Niks tegen die groep, maar lijkt me niet meteen een toekomstige headliner/wereldband.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Jinjer is toch niet zo groot/populair? Stonden gisteren nog gewoon in de kavka in antwerpen.
Niks tegen die groep, maar lijkt me niet meteen een toekomstige headliner/wereldband.
Kan iemand even kijken in wat voor zalen AC/DC en Metallica toen stonden?
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
In other news today: Alcatraz kondigde Phil Anselmo aan met zijn Illegals: a vulgar display of Pantera

Ik heb deze dit jaar gemist op Graspop omdat ik pas de vrijdagochtend naar Dessel trok en Phil op donderdagavond optrad. Vraag aan iemand die erbij was die dag: is dit een beetje de moeite? En spelen ze effectief ‘a vulgar display of power’ nummers of ook andere Panterasongs?

Het programma van Alcatraz overtuigde me tot nu toe niet zo erg.. te veel black metal. Enkel Behemoth leek me interessant, maar nu ze met Anselmo aan komen zetten… is toch iets anders dan Down als het effectief Panterasongs zouden zijn.

Waardeloos, schijnbaar zat zijn kogelvrij vest te strak en band was rommelig. Had me er op verheugd, maar halverwege weggelopen.
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
kaiser wrote:
Jinjer is toch niet zo groot/populair? Stonden gisteren nog gewoon in de kavka in antwerpen.
Niks tegen die groep, maar lijkt me niet meteen een toekomstige headliner/wereldband.

Kan iemand even kijken in wat voor zalen AC/DC en Metallica toen stonden?

Metallica Ahoy, AC/DC jaarbeurs Utrecht
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
kaiser wrote:
Jinjer is toch niet zo groot/populair? Stonden gisteren nog gewoon in de kavka in antwerpen.
Niks tegen die groep, maar lijkt me niet meteen een toekomstige headliner/wereldband.

Kan iemand even kijken in wat voor zalen AC/DC en Metallica toen stonden?

In 1977 stond AC/DC in Kontich (voor de Nederlanders of ook alle niet-Antwerpenaren op het forum, dat is een gemeente tussen Antwerpen en Mechelen waar helemaal niets te beleven valt) in zaal Thier Bräuhof (bestaat niet meer) op uitnodiging van de Outlaws van Mechelen. In kader van hun 'Let there be rock' tour. Het nummer 'Bedlaw in Belgium' is geschreven naar aanleiding van de gebeurtenissen die avond - politie deed daar een inval, hebben daar met wapens staan zwaaien enzo. Moet nogal wat geweest zijn...
Inkomprijs: 260 fr
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.787
7.628
Jinjer is toch niet zo groot/populair? Stonden gisteren nog gewoon in de kavka in antwerpen.
Niks tegen die groep, maar lijkt me niet meteen een toekomstige headliner/wereldband.

Het klinkt altijd of iedereen het helemaal geweldig vindt. Maar dan baseer ik dat ook aan de hand van iedereen hier in het Graspop forum. Dan zit je misschien nog niet eens boven de 20 mensen. Maar 19 van de 20 mensen fan is toch een goede indicatie.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Jinjer is toch niet zo groot/populair? Stonden gisteren nog gewoon in de kavka in antwerpen.
Niks tegen die groep, maar lijkt me niet meteen een toekomstige headliner/wereldband.

In een uitverkochte zappa, das toch ook al een 1000 ,-1500 man afhankelijk van de zaalopstelling.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Maximum capaciteit van hun grootste opstelling is 1000 man dacht ik, maar het was inderdaad wel uitverkocht.
Anyway, we zien binnen enkele jaren wel waar ze staan of niet staan :)
 

laine

Playlistbediener
22 sep 2019
13
0
Een vriend van mij was daar in '77 (in Kontich)
Was inderdaad nogal wat - een oud dametje had de flikken gebeld omdat de fans in haar bloembakken aan het pissen waren........als da nu nog ni mag zeg ;-)
Politie kwam op het podium en zo - band bleef gewoon doorspelen.........
God wat had ik daar graag bij geweest...
Heb het concertticket even mogen vasthouden van toen ;-)

één van mijn mooiste herinneren aan AC/DC was toen ze in Parijs speelden (Stade de France)
Na For those about to rock speelden ze toen nog één nummer..........Ride On...........kippevel !

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Een vriend van mij was daar in ’77 (in Kontich)
Was inderdaad nogal wat – een oud dametje had de flikken gebeld omdat de fans in haar bloembakken aan het pissen waren……..als da nu nog ni mag zeg
1f609.svg

Politie kwam op het podium en zo – band bleef gewoon doorspelen………
God wat had ik daar graag bij geweest…
Heb het concertticket even mogen vasthouden van toen
1f609.svg


één van mijn mooiste herinneren aan AC/DC was toen ze in Parijs speelden (Stade de France)
Na For those about to rock speelden ze toen nog één nummer……….Ride On………..kippevel !

Dat waren inderdaad legendarische shows om bij te zijn! Al wie er bij was, beseft dat ook!!
Ik ben echt te laat geboren en heb dus al die fantastische periodes niet meegemaakt.
Opkomst van al die rock- en metalbands, het begin van de grunge, ... ik had het allemaal graag meegemaakt.

Voorlopig moeten wij het houden op 'in mijnen tijd gingen alle grote bands met pensioen of waren ze al te jong gestorven, maar we hebben ze wel kunnen aanschouwen en da's al heel wat!'
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ze hadden vandaag toch wel even Faith No More mogen droppen.. Zou me niet verbazen dat die ook op Werchter tevoorschijn komt (op de SOAD dag?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken