Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
op stubru zeiden ze dat deep purple headliner is

Lijkt me meer een kwestie van niet helemaal opletten. Nergens uit de communicatie van Graspop blijkt dit. Op de frontpage worden ook heel duidelijk maar twee headliners genoemd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Als je de Graspop pagina opstart dan zie je Iron Maiden - Judas Priest - KoRn - Deep Purple

Misschien dat ze nog met iets bezig zijn wat wel/niet lukt en nog boven DP kan komen te staan. Ik zit in dubio, ze zijn inderdaad nog niet bevestigd als headliner... maar geheel uitsluiten durf ik het ook niet.
 

stanvdv

Playlistbediener
11 nov 2019
28
1
The official GMM page on Facebook just shared a teaser video for Graspop2020. The background music is Slipknot’s All Out Life. Are they hinting at them returning in 2020?

Also, the social media activity does not make an announcement at 4pm more likely…

I see this video more as an after-movie of GMM 2019, since we never got that. Although I wouldn't mind Slipknot coming.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
xydroh wrote:
op stubru zeiden ze dat deep purple headliner is

Lijkt me meer een kwestie van niet helemaal opletten. Nergens uit de communicatie van Graspop blijkt dit. Op de frontpage worden ook heel duidelijk maar twee headliners genoemd.

Stubru lult wel vaker uit hun nek
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Ik vraag me af waar de poster blijft. Zou er nog wat aankomen vóór morgen? Of komt het door de vervelende website?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hun site is niet de oorzaak van de afwezigheid van een poster, anders zetten ze die desnoods gewoon op Facebook. Ik vermoed dat er nog (minstens) één naam komt voor de poster verschijnt. Het feit dat ze die gisteren nog niet hebben gelanceerd, doet me ergens vermoeden (of hopen) dat die naam vandaag nog komt. De VVK starten zonder poster zou inderdaad wel wat jammer zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Hun site is niet de oorzaak van de afwezigheid van een poster, anders zetten ze die desnoods gewoon op Facebook. Ik vermoed dat er nog (minstens) één naam komt voor de poster verschijnt. Het feit dat ze die gisteren nog niet hebben gelanceerd, doet me ergens vermoeden (of hopen) dat die naam vandaag nog komt. De VVK starten zonder poster zou inderdaad wel wat jammer zijn.
Komt gewoon morgen, samen met een nieuwe naam, waarna de voorverkoop gelijk wordt gestart. Althans, dat denk ik.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Rock Torhout wrote:
Hun site is niet de oorzaak van de afwezigheid van een poster, anders zetten ze die desnoods gewoon op Facebook. Ik vermoed dat er nog (minstens) één naam komt voor de poster verschijnt. Het feit dat ze die gisteren nog niet hebben gelanceerd, doet me ergens vermoeden (of hopen) dat die naam vandaag nog komt. De VVK starten zonder poster zou inderdaad wel wat jammer zijn.

Komt gewoon morgen, samen met een nieuwe naam, waarna de voorverkoop gelijk wordt gestart. Althans, dat denk ik.

Ofwel weten ze niet wat ze met Deep purple moeten doen op de poster en wachten ze op uitsluitsel als er de zondag nog een headliner boven komt?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.038
Wat dacht je van het volgende:

Ze wachten met de laatste 2 headliners, omdat er echte knallers tussen zitten die gewoon zorgen dat het in een mum van tijd is uitverkocht.
Ze willen eerst de "vaste klanten" de kans geven om tickets te halen, om vervolgens een AC/DC of Metallica erbij te zetten en dan is binnen een uur alles uitverkocht.
Minder last van de "irritante fans" en iedereen die gewoon sowieso wilde komen toch de kans gegeven om ticket te bemachtigen. Win win situatie.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Wat dacht je van het volgende:

Ze wachten met de laatste 2 headliners, omdat er echte knallers tussen zitten die gewoon zorgen dat het in een mum van tijd is uitverkocht.
Ze willen eerst de “vaste klanten” de kans geven om tickets te halen, om vervolgens een AC/DC of Metallica erbij te zetten en dan is binnen een uur alles uitverkocht.
Minder last van de “irritante fans” en iedereen die gewoon sowieso wilde komen toch de kans gegeven om ticket te bemachtigen. Win win situatie.

ik hou van je optimisme maar ik zie het toch niet gebeuren
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.038
koekdoos wrote:
Wat dacht je van het volgende:

Ze wachten met de laatste 2 headliners, omdat er echte knallers tussen zitten die gewoon zorgen dat het in een mum van tijd is uitverkocht.
Ze willen eerst de “vaste klanten” de kans geven om tickets te halen, om vervolgens een AC/DC of Metallica erbij te zetten en dan is binnen een uur alles uitverkocht.
Minder last van de “irritante fans” en iedereen die gewoon sowieso wilde komen toch de kans gegeven om ticket te bemachtigen. Win win situatie.

ik hou van je optimisme maar ik zie het toch niet gebeuren

Ik zelf ook niet :lol:
 

kollie76

Playlistbediener
1 nov 2019
7
0
xydroh wrote:

koekdoos wrote:
Wat dacht je van het volgende:

Ze wachten met de laatste 2 headliners, omdat er echte knallers tussen zitten die gewoon zorgen dat het in een mum van tijd is uitverkocht.
Ze willen eerst de “vaste klanten” de kans geven om tickets te halen, om vervolgens een AC/DC of Metallica erbij te zetten en dan is binnen een uur alles uitverkocht.
Minder last van de “irritante fans” en iedereen die gewoon sowieso wilde komen toch de kans gegeven om ticket te bemachtigen. Win win situatie.


ik hou van je optimisme maar ik zie het toch niet gebeuren

Ik zelf ook niet
1f606.svg

Dromen mag?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wat betreft System of a down: hun laatste shows zijn 2 en 3 juli (voor zover de tour nu bekend is), tenzij ze nog een datum hierachter zetten, staan ze dus niet op Werchter. In de periode van GMM spelen ze op 19 juni en de volgende show 23 juni. Zaterdag en zondag zijn dus nog perfect mogelijk voor hen. Ik zie het eerlijk gezegd echt wel als een grote kanshebber.

Oja, ze gaan dan trouwens van Zwitserland naar Zweden, België ligt dus mooi 'en route' :)
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Stel dat ze morgen een naam als Metallica aankondigen, hoelang schatten jullie dan dat het zou duren tot alle combi's de deur uit zijn?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.408
30 juni Polen, 2 en 3 juli in Spanje/Portugal.

Op 1 juli op Werchter zou vier dagen achter elkaar spelen betekenen. En 4 juli kan in theorie, maar zie ik in de praktijk niet gebeuren. Daarnaast stond SOAD nog recent op Werchter. Grote kans dus dat ze op Graspop staan.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
xydroh wrote:
op stubru zeiden ze dat deep purple headliner is

Lijkt me meer een kwestie van niet helemaal opletten. Nergens uit de communicatie van Graspop blijkt dit. Op de frontpage worden ook heel duidelijk maar twee headliners genoemd.

Nja. Het klopt dat ze enkel naar Priest en Maiden verwijzen als headliner, maar ik herinner me dat dit voor 2018 er gelijkaardig aan toeging. Toen hadden ze midden november reeds Ozzy, Guns 'n Roses en Iron Maiden als headliners en werden vervolgens 46 nieuwe namen gedropt, waaronder A Perfect Circle en Parkway Drive die beiden uiteindelijk als headliner afsloten op de Main2

https://www.proximusgoformusic.be/nl/nieuws/news-graspop-2018-46-nieuwe-namen/463305/
https://www.artiestennieuws.nl/79705/graspop-2018-46-nieuwe-namen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Joslittel wrote:

xydroh wrote:
op stubru zeiden ze dat deep purple headliner is


Lijkt me meer een kwestie van niet helemaal opletten. Nergens uit de communicatie van Graspop blijkt dit. Op de frontpage worden ook heel duidelijk maar twee headliners genoemd.

Nja. Het klopt dat ze enkel naar Priest en Maiden verwijzen als headliner, maar ik herinner me dat dit voor 2018 er gelijkaardig aan toeging. Toen hadden ze midden november reeds Ozzy, Guns ’n Roses en Iron Maiden als headliners en werden vervolgens 46 nieuwe namen gedropt, waaronder A Perfect Circle en Parkway Drive die beiden uiteindelijk als headliner afsloten op de Main2

https://www.proximusgoformusic.be/nl/nieuws/news-graspop-2018-46-nieuwe-namen/463305/
https://www.artiestennieuws.nl/79705/graspop-2018-46-nieuwe-namen

Die stonden wel lager op de affiche, denk dat dit een gewoon een experimentje was . Wat ik niet erg vond, die bands pasten perfect in het donker
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Wat dacht je van het volgende:

Ze wachten met de laatste 2 headliners, omdat er echte knallers tussen zitten die gewoon zorgen dat het in een mum van tijd is uitverkocht.
Ze willen eerst de “vaste klanten” de kans geven om tickets te halen, om vervolgens een AC/DC of Metallica erbij te zetten en dan is binnen een uur alles uitverkocht.
Minder last van de “irritante fans” en iedereen die gewoon sowieso wilde komen toch de kans gegeven om ticket te bemachtigen. Win win situatie.

Dit heb ik ook zitten denken!!! En dat gebeurt niet vaak dat die drie hersencellen in mijn hoofd eens overleggen met elkaar. Dit is namelijk exact de manier waarop ik het als organisator zou aanpakken indien ik grote namen zou droppen. Als je ziet hoe snel Hellfest en Wacken tegenwoordig uitverkopen.. ik zou de trouwe fans zeker de kans willen geven om nog snel te bestellen opdat ze er zeker bij zijn, vooraleer de combi's naar een 'nieuw publiek' zouden gaan.

Uit het filmpje op de socials vandaag leid ik trouwens af dat ze echt wel een hele straffe affiche willen neerzetten dit jaar.

Enne.. ik blijf de optie Slipknot openhouden. Ze sloegen België over in het voorjaar, dat zouden ze nooit doen als ze niet naar GMM komen. Ligt gewoon al vast van deze zomer imo. Nieuw album, nieuwe tournee en een 4 dagen durende jubileumeditie in Dessel.

Of misschien moeten die drie hersencellen dringend eens wat slaap inhalen vooraleer ze dingen beginnen te zien die er niet zijn. Kan ook.
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Klein beetje off-topic aangezien we vooral aan het gokken zijn over mogelijke headliners :)
Wij hebben net onze verblijplaats geboekt... jeej ! :wink: :-D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken