Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

djost

Playlistbediener
12 nov 2019
7
12
https://open.spotify.com/playlist/6kTQPELETQ7V07eiSIcAUl?si=6TTsu7OFQw-X0nbJkqDAkw


Iemand vroeg om een playlist? Alle bevestigde bands, 5 tracks
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Zou System of a Down op Graspop staan?
Deze site lijkt wel te bestaan:
https://www.graspop.be/nl/bands/system-of-a-down/

Als je een andere bandnaam,, bijvoorbeeld Kensington :wink: invoert bestaat de pagina niet.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Zou System of a Down op Graspop staan?
Deze site lijkt wel te bestaan:
https://www.graspop.be/nl/bands/system-of-a-down/

Als je een andere bandnaam,, bijvoorbeeld Kensington
1f609.svg
invoert bestaat de pagina niet.
Omdat Kensington nooit eerder op Graspop heeft gestaan, SOAD wel ;).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Alle bands die er eerder hebben gestaan hebben onder het tab Graspopgeschiedenis een eigen pagina op de Graspop site. Zegt dus niet zoveel.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik dacht dat SOAD nog nooit op Graspop heeft gestaan. Bij bijvoorbeeld Slayer zie je wel welk jaar dit was, Nightwish trouwens ook.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.588
7.298
als je op de site kijkt bij bands by name is er een vakje open bij de letter D tussen dimmu borgir en disillusion
en ook bands by country heb ik hetzelfde bij het verenigd koninkrijk 2 open vakjes tussen enter shikari en fields of the nephilim in.
zouden we deze namen snel kunnen krijgen of zou het gewoon een fout zijn op de site?

Inmiddels gefixed denk ik? Ik zie niks geks in ieder geval.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Heeft iemand Disillusion al ontekt? Ik 20 minuten geleden ofzo. mss het hoogtepunt van festivalseizoen 2020? :eek:
Prog op zijn best! :D
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Het valt me trouwens op dat in de email van graspop sommige namen dikgedrukt staan (in de grote groep namen). Zou dit wat betekenen? De namen zouden wel te bestempelen zijn als subs eigenlijk.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Heeft iemand Disillusion al ontekt? Ik 20 minuten geleden ofzo. mss het hoogtepunt van festivalseizoen 2020?
1f62e.svg

Prog op zijn best!
1f600.svg

Yep, Back to Times of Splendor was in 2004 al een van de meest besproken progressieve metal albums in de underground. Staat nog steeds te boek als een klassiekertje.
Ze brachten dit jaar het vervolg The Liberation uit na ongeveer 13 jaar stilte. Hoewel het niet zo overdonderend is als hun wapenfeit uit 2004, is het desalniettemin een erg sterk album geworden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.588
7.298
Het valt me trouwens op dat in de email van graspop sommige namen dikgedrukt staan (in de grote groep namen). Zou dit wat betekenen? De namen zouden wel te bestempelen zijn als subs eigenlijk.

Over het algemeen wel de grootste namen van de aankondiging lijkt het?
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Het feit dat bands zoals The Great Old Ones en Misþyrming worden bovengehaald, weet me wel te plezieren. Dit opent de deur wel voor soortgelijke namen met een reputatie in de underground. Ergens doet het me hopen dat we misschien nog namen zoals Blood Incantation, Cattle Decapitation of Schammasch - om maar twee te noemen die dit jaar nog een nieuwe plaat hebben uitgebracht - kunnen verwachten. Voor wat meer core-gericht ragwerk zouden een Fit For An Autopsy, Knocked Loose, Norma Jean...ook niet misstaan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
valt me op dat er veel prog in de aankondiging zit. lijkt me dat er nog steeds een 50 tal bands aan komen als ik een snelle rekensom maak
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Ik heb eens een poging gedaan tot een podiumindeling per dag, gebaseerd op eerdere jaren en eigen gevoel.
Schiet er gerust op los! :wink:
In cursief de debutanten.



Opvallend is het gebrek aan namen voor de Marquee/Metal Dome op donderdag (tot nu toe).
Zouden ze dan toch weer een van beide dicht houden die dag, net als de Marquee op de XL-dag in 2018?
Dat zou ik wel een streek vinden..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.311
5.774
Killing Joke (niet echt harde rock, maar wel goed – ook al verrast de keuze me wel een beetje)

Ik moet toch even zeggen dat Killing Joke de support van Tool is op hun Noord Amerikaanse tour. Zou dat dan de reden zijn van de “vreemde” keuze? Combidealtje?

Zal wel niet hoor, maar een mens mag dromen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Zoals gezegd kunnen we sowieso nog 2 MS1 headliners verwachten voor de vrijdag en de zondag.
Ook verwacht ik nog 2 MS2 headliners voor de donderdag en de vrijdag.

Een gokje:
Do: Iron Maiden - Nightwish
Vr: System Of A Down - Volbeat
Za: Judas Priest - Korn
Zo: Metallica - Deep Purple
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Zoals gezegd kunnen we sowieso nog 2 MS1 headliners verwachten voor de vrijdag en de zondag.
Ook verwacht ik nog 2 MS2 headliners voor de donderdag en de vrijdag.

Een gokje:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: System Of A Down – Volbeat
Za: Judas PriestKorn
Zo: Metallica – Deep Purple

Ik verwacht vrijdag nog een flinke headliner, en zondag gewoon Deep Purple als afsluiter.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Een eerste luisterronde levert alweer enkele mooie, nieuwe ontdekkingen op:
Disillusion
Our Survival Depends On Us
The Great Old Ones
Tribulation
High On Fire
Soen
Me And That Man
Gaahls WYRD
Wednesday 13
Beyond The Black

Veel te veel alweer dus, dat gaat weer pijnlijke clashes opleveren... :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken