Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Iemand al een Playlist gemaakt? En zo ja? Openbaar gedeeld? Anders ga ik binnenkort aan de slag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Hoe zeker weten we eigenlijk dat er geen 3dag-combi tickets zijn? (Ik heb wrs iets gemist maar het aantal replies gaat hier zo snel!!)
1f604.svg

Alle ticket opties en prijzen zijn bekend. 3-daags is daar geen van.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
Werkt de site ondertussen bij jullie?
Bij mij lijkt hij nu helemaal niet meer te werken, jammer genoeg.
 

jelki

Playlistbediener
14 feb 2019
5
0
Iemand al een Playlist gemaakt? En zo ja? Openbaar gedeeld? Anders ga ik binnenkort aan de slag.

https://open.spotify.com/playlist/6KZHUx72Fo634Ysz0pmZrf?si=cEYUySJeQj-fIsU-1_p9AA
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Aanrader: Dool! In 2018 stonden ze op de donderdag van GMM en dat was werkelijk waanzinnig! Ik was dolgelukkig dat ik niet naar Jonathan Davis ben gegaan.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Spek voor mijn bek zijn;

Iron Maiden
Mispyrming
My Dying Bride
Mercyful Fate
Heathen
Heaven Shall Burn
High on Fire
Killing Joke (niet echt harde rock, maar wel goed - ook al verrast de keuze me wel een beetje)
M.O.D. (afhankelijk van het aantal S.O.D. songs ze spelen, want het eigen materiaal is niet veel soeps :lol: )
Paradise Lost
Anathema (zolang ze maar niet teveel de Radiohead toer op gaan)
Obituary
Judas Priest
Korn
Opeth
Dying Fetus
Disillusion
Down
Alcest
Amorphis
Body Count (13-jarig sentiment :lol: )
Deep Purple
Dimmu Borgir (in overweging, op plaat vind ik het al even niet zo fantastisch meer)
Sepultura
Deftones
Killswitch Engage (op plaat niet meer geweldig imho, live nog wel)
The Great Old Ones
Mayhem

Gaahls Wyrd, Naglfar, Tribulation, Vltimas...zouden niet mijn eerste keuze zijn, maar mocht er niets anders bezig zijn, zou ik ook deze bands gaan kijken.

Toch al een behoorlijk lijstje.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Since there is no poster of the line up, it's safe to assume that at least one more act will be announced this week, isn't it? Probably the 3rd headliner on thursday :)

Also, I'm pretty happy with the line up, one more "rare" band and I'm good to go :cool:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.800
7.669
Since there is no poster of the line up, it’s safe to assume that at least one more act will be announced this week, isn’t it? Probably the 3rd headliner on thursday
1f642.svg


Also, I’m pretty happy with the line up, one more “rare” band and I’m good to go
1f60e.svg

Goed bedacht. Stel je voor dat Volbeat voor de vrijdag wordt aangekondigd. Hoe dichtbij komt Metallica dan wel niet. Er lijkt me qua headliners nog wel aardig wat budget over te zijn. Maar ik hoop vooral op nog een symphonische metalband. Nightwish bij voorkeur of eventueel de wat kleinere namen.

Edit: de site ligt er weer op een "nieuwe" manier uit bij mij. wit scherm met linksbovenin "no input file specified."
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Ik ben niet van plan om naar Graspop te gaan, misschien een dagje maar daarvoor staan de namen voor mij nu te gespreid. Wel leuk om hier en daar wat te luisteren en zo nieuwe muziek te ontdekken. Ik had nog nooit Anathema opgezet maar toen iemand zei over dat het niet te 'Radiohead-achtig' moest worden maar even opgezet. Lekkere muziek hoor. Ook Alcest en Mercyfull Fate klinken lekker. Hebben mensen nog aanraders in dit straatje?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
kevichkovil wrote:
En als je het stoort. Niet zo zeuren. En anders stuur de graspop organisatie een mailtje. Misschien dat ze er wat aan doen.

Man man man. Ik maak een relevante opmerking, naar aanleiding waarvan een korte discussie ontstaat. Das het hele punt van dit forum. Als je dat niet kunt hebben rot je maar lekker op.

De reden dat het mij stoort, is dat mijn budget voor komend festival seizoen vrij krap gaat zijn. Als ik had kunnen besparen door een dag minder te gaan, was dat erg welkom geweest. Nu moet ik Graspop wellicht om de kosten helemaal laten schieten. Dat vind ik zonde.

Ik overweeg ook zeker om die redenatie naar de organisatie te sturen, maar ik verwacht niet dat het iets verandert. Ze weten namelijk dondersgoed dat Iron Maiden niet op zichzelf een hele extra lading dagtickets gaat verkopen, waar GnR dat wel deed. Dus ja. Jammer voor mij dan. Mag ik ff mijn teleurstelling uiten hier? Thanks.
Ik begrijp jou punt ook wel goed, maar daar is weinig aan te doen.
GMM heeft nu eenmaal voor 4 dagen gekozen (GnR in 2018 was inderdaad een wat andere situatie, voelde meer als een 'losse' concertdag), net zoals Werchter dat zoals gezegd al jaren doet, en daar hoor je volgens mij ook niet veel mensen over klagen.
Zeker zullen er mensen zijn die Iron Maiden niet (weer) willen zien, of die hele dag niet zien zitten, maar dat zal ook gelden voor de andere dagen.
Ze kunnen moeilijk tickets in alle mogelijke combinaties gaan verkopen:
do-vr-za-zo
vr-za-zo
do-za-zo
do-vr-zo
do-vr-za
do-vr
do-za
do-zo
vr-za
vr-zo
za-zo
do
vr
za
zo
En natuurlijk nog VIP-varianten van al deze opties.. :wink:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.800
7.669
koekdoos wrote:

xydroh wrote:
Heeft iemand nog aanraders uit deze lijst?


Thunder heb ik net “ontdekt”.

Ik hoop dat ik de goede voor me heb. Is dat die van “Love Walked In”? Dat klinkt namelijk echt wel lekker, ja. Zo niet, alsnog een goede ontdekking.

Klopt, moest ook echt nog heel specifiek invullen op youtube om er iets van te krijgen. :p
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ook weinig echte stinkers momenteel. Enter Shikari vind ik echt slecht de laatste jaren, maar behalve hen en Disturbed wil ik iedere concert wel zien.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Prijzen verschillende campings:
Metal Park:
> 1 hotelkamer voor 2 personen – 5 nachten: € 589
> 1 hotelkamer Deluxe voor 2 personen – 5 nachten: € 639

​​​​​​> 1 bungalow exclusive voor 2 personen – 5 nachten: € 579
> 1 bungalow exclusive voor 4 personen – 5 nachten: € 769
> 1 bungalow exclusive voor 6 personen – 5 nachten: € 869

> 1 bungalow exclusive voor 2 personen – 7 nachten: € 679
> 1 bungalow exclusive voor 4 personen – 7 nachten: € 879
> 1 bungalow exclusive voor 6 personen – 7 nachten: € 989

> 1 bungalow select voor 4 personen – 5 nachten: € 639
> 1 bungalow select voor 5 personen – 5 nachten: € 699
> 1 bungalow select voor 6 personen – 5 nachten: € 729
> 1 bungalow select voor 8 personen – 5 nachten: € 879
> 1 bungalow select voor 10 personen – 5 nachten: € 1 009

> 1 bungalow select voor 4 personen – 7 nachten: € 739
> 1 bungalow select voor 5 personen – 7 nachten: € 799
> 1 bungalow select voor 6 personen – 7 nachten: € 829
> 1 bungalow select voor 8 personen – 7 nachten: € 979
> 1 bungalow select voor 10 personen – 7 nachten: € 1 159
Devil's Lake

> 1 comfort cottage voor 4 personen – 5 nachten: € 849
> 1 comfort cottage voor 6 personen – 5 nachten: € 949

> 1 premium cottage voor 4 personen – 5 nachten: € 949
> 1 premium cottage voor 5 personen – 5 nachten: € 1 049
> 1 premium cottage voor 6 personen – 5 nachten: € 1 069
> 1 premium cottage voor 8 personen – 5 nachten: € 1 349

> 1 VIP cottage voor 2 personen – 5 nachten: € 799
> 1 VIP cottage voor 4 personen – 5 nachten: € 1 049
> 1 VIP cottage voor 6 personen – 5 nachten: € 1 249

> 1 hotelkamer voor 2 personen – 5 nachten: € 589
> 1 hotelkamer Deluxe voor 2 personen – 5 nachten: € 639

Skullotel

> 1 Flexotel voor 2 personen: € 769 (+ € 100 waarborg)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Ik ben niet van plan om naar Graspop te gaan, misschien een dagje maar daarvoor staan de namen voor mij nu te gespreid. Wel leuk om hier en daar wat te luisteren en zo nieuwe muziek te ontdekken. Ik had nog nooit Anathema opgezet maar toen iemand zei over dat het niet te ‘Radiohead-achtig’ moest worden maar even opgezet. Lekkere muziek hoor. Ook Alcest en Mercyfull Fate klinken lekker. Hebben mensen nog aanraders in dit straatje?
Weet niet of het iets voor jou is, maar Me And That Man is er eentje om te checken, past niet echt in het straatje, maar wel als je zoekt naar de vreemde vogels op GMM
Me And That Man is het "country project" van Nergal, de zanger van Behemoth!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
als je op de site kijkt bij bands by name is er een vakje open bij de letter D tussen dimmu borgir en disillusion
en ook bands by country heb ik hetzelfde bij het verenigd koninkrijk 2 open vakjes tussen enter shikari en fields of the nephilim in.
zouden we deze namen snel kunnen krijgen of zou het gewoon een fout zijn op de site?
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ben erg blij met deze lading namen! Vooral blij met KoRn, Deep Purple, Anti-Flag, Enter Shikari, Good Riddance, P.O.D. en Dog eat dog. Verder ook nog een heleboel bands die ik van naam ken maar eerst nog eens moet beluisteren om ze te kunnen beoordelen. Ook fijn dat de kaartprijs ondanks de extra dag hetzelfde is als vorig jaar. Ik was bang meer te moeten betalen om Iron Maiden nog een keer te kunnen zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken