Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Waar komt The Mars Volta vandaan? Dat is ook nog wel een dingetje voor mij :).

El Paso, Texas

1f609.svg
Spuitelf
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
1) Metallica staat telkens op RW omdat ze daar zelf willen spelen, niet omdat RW ze “afsnoept” van GMM. Lijkt me sterk dat zo’n band dan onderwerp wordt van cadeautjes aan elkaar, die gaan hun eigen zegje willen hebben.

Toen ik nog geen chocolade had gegeten, vond ik koekjes zonder chocolade ook heel lekker!
Om maar te zeggen; Metallica heeft nog nooit op GMM gestaan, denk je echt dat ze zouden zeggen 'nee, zet ons alsjeblieft terug op Rock Werchter, we willen echt niet spelen op een festival waar in het verleden al ongeveer elke grote metalband gespeeld heeft'.
Daar steek ik nu mijn handen voor in het vuur omdat ik het uit betrouwbare bron weet: Graspop krijgt Metallica niet van RW / LiveNation / de Schuer - hetzelfde ging op voor Rammstein tot ze te snel terug op herhaling kwamen en RW &co dan heeft toegestaan dat ze naar graspop gingen. Wees maar gerust, als RW een band écht wil in die periode, dan snoepen ze die weg van graspop. Al-tijd! Middel: budget.

Met de rest van je argumenten ben ik het wel eens.
 

andic

Playlistbediener
3 sep 2019
6
0
We zullen binnen enkele weken zien of het quatsch is/was :wink:

GMM 2020 zal trouwens geen 3 maar wederom 4 volwaardige festivaldagen krijgen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
We zullen binnen enkele weken zien of het quatsch is/was
1f609.svg


GMM 2020 zal trouwens geen 3 maar wederom 4 volwaardige festivaldagen krijgen.
Dat wil ik op zich best geloven.
Zoals ik al eens eerder geopperd heb, zou ik dat ook niet onlogisch vinden, gezien de jubileumeditie en het succes van de XL-editie in 2018.
Metallica zou natuurlijk dé perfecte kandidaat zijn om een extra XL-dag te headlinen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
We zullen binnen enkele weken zien of het quatsch is/was
1f609.svg


GMM 2020 zal trouwens geen 3 maar wederom 4 volwaardige festivaldagen krijgen.

Jij zit dichterbij het vuur? Wat hints waar we wat mee kunnen?
4 dagen zou ik enorm tof vinden trouwens
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">andic wrote:</font></font>
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">We will see within a few weeks if it is / was quatsch </font></font>
1f609.svg


<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">By the way, GMM 2020 will not get 3 but again 4 full festival days.</font></font>

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">You're closer to the fire? </font><font style="vertical-align: inherit;">What hints can we use? </font></font><font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">
4 days I would really love it, by the way</font></font>
Absolutely no way is Metallica doing Graspop without the regular suspects - Rock am ring, Download etc.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
4 dagen? ik kan met moeite aan 3 headliners denken voor deze editie, waar zouden ze die 4e dan vandaan halen?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
4 dagen? ik kan met moeite aan 3 headliners denken voor deze editie, waar zouden ze die 4e dan vandaan halen?
Volgens mij zijn er toch meer dan genoeg potentiële (co-/sub-)headliners voorbij gekomen de voorbije weken/maanden?

Om maar wat te noemen:
Metallica, Nightwish, Iron Maiden, Volbeat, Aerosmith, Tool, Korn, Judas Priest, Alter Bridge, Five Finger Death Punch, Alice Cooper, Mastodon, Megadeth, Parkway Drive, Bring Me The Horizon, Mercyful Fate, Avantasia, Avatar, Alestorm, Nine Inch Nails, Deftones, Dimmu Borgir, Evanescence..

Toegegeven, sommige namen zijn (nog) wat aan de 'lichte' kant om te (co-/sub-)headlinen, maar een combinatie van deze namen zou ook goed kunnen werken.
Met het oog op de toekomst zouden een paar nieuwe, frisse headliners niet misstaan (zie bv. Avatar op Alcatraz dit jaar).
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Metallica op GMM?
Werchter gaat dit nooit aan GMM geven (enkel een Rammstein scenario is mogelijk - zoals @nikita al zei)
En door recente ontwikkelingen denk ik dat zomer 2020 een rust moment zal zijn voor de band...

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Metallica op GMM?
Werchter gaat dit nooit aan GMM geven (enkel een Rammstein scenario is mogelijk – zoals @nikita al zei)
En door recente ontwikkelingen denk ik dat zomer 2020 een rust moment zal zijn voor de band…
de geruchten zijn 2021, ook voor Frankrijk zei Zegut dat...
daar leg ik meer "waarheid" in
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
ChiquitaChaser wrote:
Metallica op GMM?
Werchter gaat dit nooit aan GMM geven (enkel een Rammstein scenario is mogelijk – zoals @nikita al zei)
En door recente ontwikkelingen denk ik dat zomer 2020 een rust moment zal zijn voor de band…

de geruchten zijn 2021, ook voor Frankrijk zei Zegut dat…
daar leg ik meer “waarheid” in
Zou goed kunnen, maar ik sluit niets op voorhand uit.
Ook als Metallica niet komt, is een 4e dag nog steeds mogelijk , wellicht met een verrassende naam (bv. AC/DC, Queen, Van Halen).
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
311
260
DennisvdBr wrote:

ChiquitaChaser wrote:
Metallica op GMM?
Werchter gaat dit nooit aan GMM geven (enkel een Rammstein scenario is mogelijk – zoals @nikita al zei)
En door recente ontwikkelingen denk ik dat zomer 2020 een rust moment zal zijn voor de band…


de geruchten zijn 2021, ook voor Frankrijk zei Zegut dat…
daar leg ik meer “waarheid” in

Zou goed kunnen, maar ik sluit niets op voorhand uit.
Ook als Metallica niet komt, is een 4e dag nog steeds mogelijk , wellicht met een verrassende naam (bv. AC/DC, Queen, Van Halen).

Van Halen zou vet zijn maar is helaas uitgesloten: David Lee Roth zei recent nog dat het over en uit is met de band,
daarnaast gaan er geruchten dat Eddie erg ziek zou zijn.
 

andic

Playlistbediener
3 sep 2019
6
0
1) Metallica staat telkens op RW omdat ze daar zelf willen spelen, niet omdat RW ze “afsnoept” van GMM. Lijkt me sterk dat zo’n band dan onderwerp wordt van cadeautjes aan elkaar, die gaan hun eigen zegje willen hebben.
2) Ken19 zei deze week nog dat boekers weinig geven om jubileumedities en gewoon elk jaar voor een sterke affiche willen gaan. Hij zei eveneens dat GMM geen enorme headliners nodig heeft om uit te verkopen. Kan me niet inbeelden dat ze dan zo willen uitpakken bovenaan de affiche.
3) Enkele dagen geleden hadden we Metallica nog volledig afgeschreven omwille van James’ opname in rehab.

Quatsch dus.

1) Metallica maakt het helemaal niet uit of ze nu op Werchter of GMM staan. GMM is in het verleden steeds zelf afgehaakt op de exuberante eisen van hun management. Telkens er een akkoord was, vroeg men plots nog een percentage op de ticketverkoop etc. De band speelt gewoon waar hun management hen zet.

2) Ze hebben het inderdaad niet nodig, maar de organisatie heeft wel nog een eergevoel en wilt voor 25 Jaar GMM uitpakken met een topeditie.

3) Je schrijft ze af omwille van James' opname. De band zelf heeft echter enkel de tour in Australië en Nieuw-Zeeland afgelast en de shows in Brazilië voor Maart en April staan op hun eigen website nog steeds ongewijzigd met link naar de pagina waar je tickets kunt kopen. Mocht de band echt niet geloven dat James tegen dan uit rehab zou zijn, zou het vreemd zijn dat men nog steeds tickets verkoopt en de shows promoot. Uiteraard weet je met rehab nooit hoelang het exact zal gaan duren, maar als maart haalbaar lijkt voor de band, zou ik me geen zorgen maken om eind Juni.

Desalniettemin heb ik ook maar enkel de informatie gedeeld die ik kreeg via een doorgaans zeer goed ingelichte bron dichtbij de organisatie. Wat je ermee doet, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Vind je het quatsch, is dat zo. Is je volste recht en heb ik geen enkel probleem mee. Het hele topic gaat hier om geruchten en ik deel maar wat ik hoor. Ik kan het net zo goed allemaal voor mezelf houden, maar als we dat allemaal doen, is er van een forum al snel geen sprake meer natuurlijk :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Kereltje wrote:
1) Metallica staat telkens op RW omdat ze daar zelf willen spelen, niet omdat RW ze “afsnoept” van GMM. Lijkt me sterk dat zo’n band dan onderwerp wordt van cadeautjes aan elkaar, die gaan hun eigen zegje willen hebben.
2) Ken19 zei deze week nog dat boekers weinig geven om jubileumedities en gewoon elk jaar voor een sterke affiche willen gaan. Hij zei eveneens dat GMM geen enorme headliners nodig heeft om uit te verkopen. Kan me niet inbeelden dat ze dan zo willen uitpakken bovenaan de affiche.
3) Enkele dagen geleden hadden we Metallica nog volledig afgeschreven omwille van James’ opname in rehab.

Quatsch dus.

1) Metallica maakt het helemaal niet uit of ze nu op Werchter of GMM staan. GMM is in het verleden steeds zelf afgehaakt op de exuberante eisen van hun management. Telkens er een akkoord was, vroeg men plots nog een percentage op de ticketverkoop etc. De band speelt gewoon waar hun management hen zet.

2) Ze hebben het inderdaad niet nodig, maar de organisatie heeft wel nog een eergevoel en wilt voor 25 Jaar GMM uitpakken met een topeditie.

3) Je schrijft ze af omwille van James’ opname. De band zelf heeft echter enkel de tour in Australië en Nieuw-Zeeland afgelast en de shows in Brazilië voor Maart en April staan op hun eigen website nog steeds ongewijzigd met link naar de pagina waar je tickets kunt kopen. Mocht de band echt niet geloven dat James tegen dan uit rehab zou zijn, zou het vreemd zijn dat men nog steeds tickets verkoopt en de shows promoot. Uiteraard weet je met rehab nooit hoelang het exact zal gaan duren, maar als maart haalbaar lijkt voor de band, zou ik me geen zorgen maken om eind Juni.

Desalniettemin heb ik ook maar enkel de informatie gedeeld die ik kreeg via een doorgaans zeer goed ingelichte bron dichtbij de organisatie. Wat je ermee doet, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Vind je het quatsch, is dat zo. Is je volste recht en heb ik geen enkel probleem mee. Het hele topic gaat hier om geruchten en ik deel maar wat ik hoor. Ik kan het net zo goed allemaal voor mezelf houden, maar als we dat allemaal doen, is er van een forum al snel geen sprake meer natuurlijk ?

ik zag iron maiden ook in je lijst staan, enig idee als het nog eens legacy of the beast wordt of als iron maiden voor graspop al eens een uitzondering maakt en een andere set neemt? denk maar aan seventh son set enkele jaren terug speciaal voor graspop.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Je kunt er vaak van uit gaan dat de festivals rondom graspop dezelfde headliners boeken.
Het probleem voor Graspop is de luxe van de Benelux (of iig Belgie) als festivalland.
Download heeft nu Kiss, Maiden en SOAD. Bijna zeker is dat de eerste 2 op graspop staan.
SOAD zal dan naar Werchter gaan, tenzij een Metallica of Rammstein zich ook voor festivals laat booken.
Dit gaat waarschijnlijk niet gebeuren, dus zal GMM Volbeat of Nightwish plaatsen.
Aannemelijk lijkt me dat Volbeat en NIghtwish allebei komen, maar dan zal Nightwish de mainstage 2 afsluiten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Download heeft nu Kiss, Maiden en SOAD. Bijna zeker is dat de eerste 2 op graspop staan.
Vreemde redenering. Waarom is het 'bijna zeker dat de eerste 2 op graspop staan'?
Kiss heeft dit jaar hun afscheidsshow (die 3 jaar ging lopen om overal te geraken) gebracht op GMM. Die gaan ze daar niet het jaar erop nog eens zetten.
Voor Maiden gaat ongeveer dezelfde gedachtegang op, die zetten een extra stuk aan hun Legacy-tour om 'op plaatsen te spelen waar ze die show nog niet gebracht hebben'. Graspop zou dan wél een herhaling zijn... Ik sluit hen niet volledig uit, maar vind hen allesbehalve 'bijna zeker'.
SOAD daarentegen zou een headliner zijn die al heel lang niet meer op graspop heeft gespeeld, qua data kan het ook, maar de kansen voor Werchter zijn er eveneens. Dat is dus zo'n 50/50 geval...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken