Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ken zei dat Graspop heel dicht was om Tool binnen te halen voor 2020 maar de band heeft besloten hun tourplannen te wijzigen en zouden nu dus in maart/april naar Europa komen...

Ze hebben hun tourplannen al een paar keer gewijzigd dus de vraag is nog maar hoe definitief deze wijziging is maar het lijkt dus op geen Tool voor GMM 2020.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ken zei dat Graspop heel dicht was om Tool binnen te halen voor 2020 maar de band heeft besloten hun tourplannen te wijzigen en zouden nu dus in maart/april naar Europa komen…

Ze hebben hun tourplannen al een paar keer gewijzigd dus de vraag is nog maar hoe definitief deze wijziging is maar het lijkt dus op geen Tool voor GMM 2020.

Damn, dit had echt goed gepast op een jubileum editie, had ook flink wat volk gelokt door de heropgewekte hype rond de band
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Kaartjes voor Dimmu Borgir + Amorphis + Wolves In The Throne Room op 31 januari in Oberhausen zijn binnen, zin in! :)
Heb erg gehoopt om de eerste twee ergens te zien op de festivals die ik vorig jaar heb bezocht, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Daarom nu dus een uitstekende goedmaker met deze dubbelklapper.
Desalniettemin heb ik er geenszins iets op tegen om een, twee of alle drie van deze bands komende zomer nogmaals terug te zien in Dessel (of enig ander festival dat ik mogelijk zal bezoeken).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
is er trouwens al wat meer geweten over het graspop terrein? zouden ze een groter terrein gevonden hebben?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
neracroft wrote:
Ken zei dat Graspop heel dicht was om Tool binnen te halen voor 2020 maar de band heeft besloten hun tourplannen te wijzigen en zouden nu dus in maart/april naar Europa komen…

Zonde zonde als dat waar is...
Niet dat een zaalshow per se slecht is, maar in België betekent dat waarschijnlijk Sportpaleis, wat gelijk staat aan slecht geluid. Rampzalig voor een band als Tool.

Kaartjes voor Dimmu Borgir + Amorphis
Geniet ervan!
Dimmu Borgir zeker weer eens welkom in Dessel, hadden hen vorig jaar al verwacht... Die mogen ze van mij wel eens een main-afsluitende set geven, geeft zo eens een andere sfeer dan de standaard marquee. Amorphis ook altijd fijn. Stuur hen maar door ;-)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Dimmu Borgir zeker weer eens welkom in Dessel, hadden hen vorig jaar al verwacht… Die mogen ze van mij wel eens een main-afsluitende set geven, geeft zo eens een andere sfeer dan de standaard marquee. Amorphis ook altijd fijn. Stuur hen maar door
1f609.svg


Had Dimmu borgir als main 2 afsluiter verwacht toen ze nog forces of the northern light deden met symphonisch orkest, op dit moment zou ik dit geen main 2 headliner meer noemen kijkende naar hoe veel de kwaliteit van de affiche in de breedte is toegenomen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Had Dimmu borgir als main 2 afsluiter verwacht toen ze nog forces of the northern light deden met symphonisch orkest, op dit moment zou ik dit geen main 2 headliner meer noemen kijkende naar hoe veel de kwaliteit van de affiche in de breedte is toegenomen.

Daar heb je zeker een punt. Ik besef dat de kans dat ze zoiets doen miniem is. Toch, met Emperor in 2017 bewijzen ze dat het kan & dat ze het durven... Zeker met die garde van stoppende bands, gaat er wel wat moeten verschuiven. Daar komen zeker nieuwere bands inschuiven, maar biedt toch ook mogelijkheden om wat oudgedienden eens in andere spots te zetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Nightwish is ondertussen bezig met het opnemen van een videoclip. Album zal dus wel een heel eind af zijn.
Een van de headliners naast SOAD?

Headliners: SOAD, Nightwish & ???
subheadliners: Korn, Judas Priest & Alter Bridge

Zoiets dan misschien? :lol:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Nightwish is ondertussen bezig met het opnemen van een videoclip. Album zal dus wel een heel eind af zijn.
Een van de headliners naast SOAD?

Headliners: SOAD, Nightwish & ???
subheadliners: Korn, Judas Priest & Alter Bridge

Zoiets dan misschien? ?

op zich niks mis met nightwish, maar ik zou dit liever als sub zien, voor een jubileumeditie verwacht je toch altijd net iets meer.


Ik denk/vrees dat het iets in de aard van system of a down, volbeat, ozzy zal worden wat voor mij toch een teleurstelling is
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
koekdoos wrote:
Nightwish is ondertussen bezig met het opnemen van een videoclip. Album zal dus wel een heel eind af zijn.
Een van de headliners naast SOAD?

Headliners: SOAD, Nightwish & ???
subheadliners: Korn, Judas Priest & Alter Bridge

Zoiets dan misschien?
1f606.svg


op zich niks mis met nightwish, maar ik zou dit liever als sub zien, voor een jubileumeditie verwacht je toch altijd net iets meer.

Ik denk/vrees dat het iets in de aard van system of a down, volbeat, ozzy zal worden wat voor mij toch een teleurstelling is

Wat wil je wel? Heb je overwegend alleen artiesten zien neerkalken die je in mindere mate/niet wil zien.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik heb altijd moeite met plaatjes hierin posten, maar er is weer een nepposter opgedoken met als bovenkant:
Volbeat - Judas Priest - Alter Bridge
System of a Down - Five Finger Death Punch - The Offspring
Iron Maiden - Korn - Alice Cooper
Opzich een leuke poster, we zullen het wel zien.
Ik hoop in ieder geval heel erg op een SOAD aankondiging morgen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ohja, Volbeat kan natuurlijk ook gewoon weer headlining zijn. Hoop het niet, dat is nou voor mij een band die er te vaak staat :p

Heeft er al iemand ondertussen een lek op de site gevonden voor wat namen? Net als vorig jaar?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

koekdoos wrote:
Nightwish is ondertussen bezig met het opnemen van een videoclip. Album zal dus wel een heel eind af zijn.
Een van de headliners naast SOAD?

Headliners: SOAD, Nightwish & ???
subheadliners: Korn, Judas Priest & Alter Bridge

Zoiets dan misschien?
1f606.svg



op zich niks mis met nightwish, maar ik zou dit liever als sub zien, voor een jubileumeditie verwacht je toch altijd net iets meer.

Ik denk/vrees dat het iets in de aard van system of a down, volbeat, ozzy zal worden wat voor mij toch een teleurstelling is

Wat wil je wel? Heb je overwegend alleen artiesten zien neerkalken die je in mindere mate/niet wil zien.

Ik wil vooral iets die ik nog geen 5 keer gezien heb op Graspop, SOAD is daar zeker een voorbeeld van, zou ook graag Aerosmith, the who, bon Jovi, zo'n soort band zien die er nog niet stond opgevuld met misschien een dag waar een nieuwere headliners staat maar heel breed in programmatie? Nightwish + korn + alter bridge op dezelfde dag ofzo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik heb altijd moeite met plaatjes hierin posten, maar er is weer een nepposter opgedoken met als bovenkant:
Volbeat – Judas Priest – Alter Bridge
System of a Down – Five Finger Death Punch – The Offspring
Iron Maiden – Korn – Alice Cooper
Opzich een leuke poster, we zullen het wel zien.
Ik hoop in ieder geval heel erg op een SOAD aankondiging morgen

Waar heb je die wel gevonden, vind dit altijd interessant om verzameld te zien
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik heb altijd moeite met plaatjes hierin posten, maar er is weer een nepposter opgedoken met als bovenkant:
Volbeat – Judas Priest – Alter Bridge
System of a Down – Five Finger Death Punch – The Offspring
Iron Maiden – Korn – Alice Cooper
Opzich een leuke poster, we zullen het wel zien.
Ik hoop in ieder geval heel erg op een SOAD aankondiging morgen

Iron Maiden inruilen voor Nightwish en dit kan zomaar de top van het affiche zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ohja, Volbeat kan natuurlijk ook gewoon weer headlining zijn. Hoop het niet, dat is nou voor mij een band die er te vaak staat
1f61b.svg


Heeft er al iemand ondertussen een lek op de site gevonden voor wat namen? Net als vorig jaar?

Heb er net een paar geprobeerd waaronder Korn maar kwam bij elke band op de oude pagina uit. Trucje met de foto's weet ik niet meer, misschien kan één van de digitaal wat meer onderlegde forumleden weer eens proberen te vissen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
koekdoos wrote:
Ohja, Volbeat kan natuurlijk ook gewoon weer headlining zijn. Hoop het niet, dat is nou voor mij een band die er te vaak staat
1f61b.svg


Heeft er al iemand ondertussen een lek op de site gevonden voor wat namen? Net als vorig jaar?

Heb er net een paar geprobeerd waaronder Korn maar kwam bij elke band op de oude pagina uit. Trucje met de foto’s weet ik niet meer, misschien kan één van de digitaal wat meer onderlegde forumleden weer eens proberen te vissen.

Dat gat was vorig jaar al volledig gedicht na de eerste lekken, ik vrees dat we andere pistes zullen moeten proberen, ik probeer vanavond wel nog eens iets anders.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Het zijn niet echt 'lekken', de pagina's worden doorgaans pas actief een of enkele uren voor de officiële drop (beetje slordig wel, maar niet echt dikke blunders imho).
Dit gebeurde de afgelopen jaren bij iedere drop, als ik het goed heb, en ik verwacht dat dat ook dit jaar weer het geval zal zijn.

Het 'trucje' met de afbeeldingen klopte volgens mij niet. Dat leidde als ik me goed herinner ook tot namen die uiteindelijk niet aangekondigd werden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Het zijn niet echt ‘lekken’, de pagina’s worden doorgaans pas actief een of enkele uren voor de officiële drop (beetje slordig wel, maar niet echt dikke blunders imho).
Dit gebeurde de afgelopen jaren bij iedere drop, als ik het goed heb, en ik verwacht dat dat ook dit jaar weer het geval zal zijn.

Het ‘trucje’ met de afbeeldingen klopte volgens mij niet. Dat leidde als ik me goed herinner ook tot namen die uiteindelijk niet aangekondigd werden.

nee ik denk het truckje met website.com/bands/bandname/bandname.png maar dit hebben ze opgelost door de namen van de afbeeldingen te veranderen naar iets random zodat het niet meer kan geraden worden. Zo wisten we vorig jaar al vanaf de eerste aankondiging dat Kiss en slipknot headliners waren terwijl die nog even duurden voor aan te kondigen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken