Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ook de reeds gekende data lijken gunstiger voor een plekje op GMM.
Dan mag het ook wel die resurrection verlengde set zijn.
Graspop 19 - 21 juni

JUN 25 - JUN 27
Provinssirock Festival
Seinäjoki, Finland

Rock Werchter: 2 - 5 juli

JUL 1 - JUL 4
Resurrection Fest (Viveiro, Spain)
JUL 2 - JUL 3
VOA Heavy Rock Festival (Lisbon, Portugal)

Misschien een rare vraag (ben er niet in thuis) maar wat maakt het dat SOAD ineens weer headliner is op de grote festivals?

Hoezo 'ineens weer'? Denk niet dat ze de afgelopen jaren op metalfestivals veel lager hebben gestaan... Voor graspop is het alleszins van 2005 geleden dat ze er waren + dat was hun eerste en dus enige keer. (Voor mij geeft dat jaar een beetje het gevoel dat jvandeweyer hierboven beschrijft - het topjaar dat ik gemist heb en pas het jaar daarna was mijn 1e keer).
SOAD is een band die nog steeds een zeer goede live reputatie kent, en voor velen (vooral de dertigers onder ons) toch een sentimentele waarde heeft. Dat is volgens mij voldoende om die headlinerspot te kunnen verkrijgen.

Edit: je vroeg inderdaad 'grote festivals' - daar was RW een van de uitzonderingen die hen lager kon plaatsen, maar dat krijgt RW nu eenmaal wel vaker voor elkaar. Die hun budgetten zijn dan ook, euhm, eveneens uitzonderlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
JUL 1 – JUL 4
Resurrection Fest (Viveiro, Spain)
JUL 2 – JUL 3
VOA Heavy Rock Festival (Lisbon, Portugal)
Volt Hongarije kan nog spannend worden voor Werchter deze periode, dan is het 'gewoon' Graspop.

Ik vind Download UK / NovaRock / Greenfield / Copenhell / Hellfest / Graspop / Volt geen gekke festivals voor SOAD
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
SOAD is de hele week al shows aan het aankondigen. Morgen dan Graspop? Ik heb een feeling bij 16u... We gaan het wel weer meemaken. Het moet wel heel raar lopen qua acts wil ik er niet bij zijn. Met SOAD, Judas Priest, Ghost, Kreator, Evanescence, Within Temptation, Sonata Arctica, Amon Amarth, Hypocrisy, Sick Of It All, While She Sleeps, Volbeat, Billy Talent, Deftones, Disturbed, The Offspring, Heaven Shall Burn, Broilers etc. op tour kan het haast niet anders of het wordt weer een line-up die helemaal binnen zijn smaak valt. Toegegeven, enkele van deze bands stonden in 2019 al op GMM, dus de kans hierop is wat kleiner. Maar alsnog: ik verwacht zeker 8-10 namen uit dit rijtje op het festival en dan ben ik vast al wel tevreden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ook de reeds gekende data lijken gunstiger voor een plekje op GMM.
Dan mag het ook wel die resurrection verlengde set zijn.
Graspop 19 – 21 juni

JUN 25 – JUN 27
Provinssirock Festival
Seinäjoki, Finland

Rock Werchter: 2 – 5 juli

JUL 1 – JUL 4
Resurrection Fest (Viveiro, Spain)
JUL 2 – JUL 3
VOA Heavy Rock Festival (Lisbon, Portugal)

Van dit soort berichten word ik heel blij! Kans op SOAD op Graspop neemt alleen maar toe, heerlijk. Echt een topheadliner.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
1:45 of 2:00 SOAD lijkt me echt het mooiste om een festival mee af te sluiten, maar ik zal ook niet rouwig zijn als het de vrijdag of zaterdag is ;-)
 

violentfraggle

Playlistbediener
11 jul 2019
18
0
SOAD als afsluiter op één van de dagen lijkt me een prima plan. Kan ik gewoon terug naar de tent zonder het uit te moeten zitten omdat er daarna nog een act komt die ik op Main 1 of 2 wil zien. ;)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik denk dat we Ghost weg mogen strepen.
https://www.ultimate-guitar.com/news/interviews/tobias_forge_says_2_new_songs_have_nothing_to_do_with_ghosts_next_album_because_they_were_recorded_50_years_ago.html
Volgens dit artikel zal Tobias van januari tot september in de studio zitten
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Zouden ze nu al Graspop namen aankondigen? Naar mijn weten waren ze vorig jaar veel later daarbij?
Nuja, nogmaals, als het SOAD zou zijn... Laat maar komen dan ;)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
O ja, vorig jaar was alles veel later. Maar System of a Down lijkt zich niks aan te trekken van gewoontes en als ze willen dat het bekend wordt, moet een festival in hun marketingstrategie ook maar ruimte maken.

Of je doet het zoals Pinkpop weleens doet: lekker blijven ontkennen dat band X komt en dan na een paar maanden alsnog zeggen dat ze toch komen.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Early bird ticket verkoop voor download uk eindigt zondag. Dus verwacht daar volgende week de eerste namen. Zal ook wel wat voor graspop bij zitten :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ik denk dat je het 1 op 1 kunt overnemen van de eerste worp van RAR/RIP. Misschien nog een verdwaalde act erbij of juist iemand die ontbreekt omdat die verwacht dat Engeland niet meer bestaat volgend jaar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
hebben we al jaren gehad dat het zo vroeg was? als ik me goed herinner waren de namen er ook vrij vroeg een jaar of 3-4 geleden?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Early bird ticket verkoop voor download uk eindigt zondag. Dus verwacht daar volgende week de eerste namen. Zal ook wel wat voor graspop bij zitten
1f642.svg
Morgen om 2u komen ze met nieuws!
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Dat zijn dan al 3 festivals die namen gaan aankondigen volgende week. Ik denk dat er iets groots wordt aangekondigd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dat zijn dan al 3 festivals die namen gaan aankondigen volgende week. Ik denk dat er iets groots wordt aangekondigd.
Nou, ik denk dat Download UK en NovaRock best eens met SOAD kunnen komen... gokje
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Matthijs wrote:
Early bird ticket verkoop voor download uk eindigt zondag. Dus verwacht daar volgende week de eerste namen. Zal ook wel wat voor graspop bij zitten
1f642.svg


Morgen om 2u komen ze met nieuws!
waar zie je wel dat ze morgen met nieuws komen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
waar zie je wel dat ze morgen met nieuws komen?
online ;) ( 3 uur s middags voor Nederland trouwens )

deze week Download eerste worp, Ressurection fest tweede worp,Snowbombing eerste worp, NovaRock deze week eerste worp en NOS Alive sowieso aangegeven met nieuws te komen.

kan me niet voorstellen dat dit om 1 headliner gaat.
Wellicht Download en NovaRock met SoAD komen, maar de rest?
Komt via Resurrection sowieso een andere naam bij, of dat moet Volbeat zijn.
NOS duidelijk niet met SOAD ivm VOA.

wordt leuk weekje
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken