Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Nieuwe tour Alice Cooper "Ol' black eyes is back", tourstart in februari in Australië. Verwacht hem wel op veel grote metalfestivals in Europa in de zomer, op redelijk hoge spots.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Hij staat 2 oktober al in de 013 in Tilburg…
klopt... geen hele nieuwe tour dus
(en 21 september in Vorst Begie.)

Maar dat zegt weinig over een nieuwe tour volgend jaar, in de zomer, verwacht alsnog veel festivals voor Alice Cooper
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
bouwjaar64 wrote:
Hij staat 2 oktober al in de 013 in Tilburg…

klopt… geen hele nieuwe tour dus
(en 21 september in Vorst Begie.)

Maar dat zegt weinig over een nieuwe tour volgend jaar, in de zomer, verwacht alsnog veel festivals voor Alice Cooper

hollywood vampires hun nieuw album is ook uit, de vraag is dus als we alice cooper solo tour zullen zien doorgaan of als hollywood vampires volgend jaar aan de beurt zijn.
Moet eerlijk zeggen dat het wel beter klinkt dan ik gevreesd had.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Terug van weekendje Alcatraz. Goed vermaakt op dit leuke, gemoedelijke festival, zowel muzikaal als eromheen!

Schrijf Avatar maar met viltstift op in het rijtje nieuwe/toekomstige headliners! Heerlijke show voor een enthousiast publiek.
Best een grote gok van Alcatraz natuurlijk om een band die bij 'grote broer' GMM in 2017 en 2018 nog in de vroege middag stond geprogrammeerd, ineens te bombarderen tot headliner, maar complimenten dat ze dat aandurfden!
En ze maakten het wat mij (en vele anderen) betreft volledig waar. De show voelde nergens echt 'geforceerd' of 'uitgerekt', met het repertoir zit het (met toch al 7 studioalbums) dan ook wel goed. Dat geldt ook voor showelement, charisma, dosis humor, gunfactor en populariteit. Er liepen dan ook opvallend veel mensen rond met geschminkte gezichten en Avatar-shirts, en er stond/zat een behoorlijk lange rij voor de meet-and-greet.

Dat viel wel wat tegen bij andere headliner Avantasia, de andere hoofdreden voor ons om hierheen te gaan. Hoewel ik persoonlijk erg van het optreden genoten heb, was het publiek wel heel erg lauwtjes. De 20 minuten overlap (enige van het hele festival voor de 2 belangrijkste stages) met Soulfly, en de geluidsoverlast die daarmee gepaard ging, hielp daarbij ook niet echt..

Verder mooie optredens gezien van Powerwolf, Uriah Heep, Queensrÿche, Meshuggah, Rotting Christ, Opeth, Crossfaith, Thin Lizzy, Saxon, TesseracT, Soilwork en Prong!

Voor GMM zou ik Avatar zeker wel eens op een hoge positie terug willen zien, bv. voor de headliner of, nog liever, in het donker als dagafsluiter op MS2. Maar gezien de topzware affiches van de laatste jaren denk ik dat voorlopig meer dan een plek in de vroege avond er niet echt in zal zitten.
Avantasia zie ik ook graag voor de eerste keer naar GMM komen, maar dan niet op MS, maar in een van de tenten, voor een meer specifiek publiek.
Ook Uriah Heep heeft nog nooit in Dessel gestaan, en zou daar toch zeker niet misstaan!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Kent er iemand toevallig de prijzen van vorig jaar van metal park? Centerparcs
De kosten voor een 2-persoons hotelkamer bij Devil's Lake waren € 489 (voor Metal Park gelijk, geloof ik).
Andere formule's (huisjes voor 4, 6, 8 personen) weet ik niet, maar vanzelfsprekend duurder.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Dimmu Borgir & Amorphis kondigen europese tour aan voor begin 2020.
https://www.youtube.com/watch?v=CsaTXHzCkOg

Zouden ze ook kans maken voor Graspop 2020?
Wat mij betreft 2 geweldige bands.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Terug van weekendje Alcatraz. Goed vermaakt op dit leuke, gemoedelijke festival, zowel muzikaal als eromheen!

Schrijf Avatar maar met viltstift op in het rijtje nieuwe/toekomstige headliners! Heerlijke show voor een enthousiast publiek.
Best een grote gok van Alcatraz natuurlijk om een band die bij ‘grote broer’ GMM in 2017 en 2018 nog in de vroege middag stond geprogrammeerd, ineens te bombarderen tot headliner, maar complimenten dat ze dat aandurfden!
En ze maakten het wat mij (en vele anderen) betreft volledig waar. De show voelde nergens echt ‘geforceerd’ of ‘uitgerekt’, met het repertoir zit het (met toch al 7 studioalbums) dan ook wel goed. Dat geldt ook voor showelement, charisma, dosis humor, gunfactor en populariteit. Er liepen dan ook opvallend veel mensen rond met geschminkte gezichten en Avatar-shirts, en er stond/zat een behoorlijk lange rij voor de meet-and-greet.

Dat viel wel wat tegen bij andere headliner Avantasia, de andere hoofdreden voor ons om hierheen te gaan. Hoewel ik persoonlijk erg van het optreden genoten heb, was het publiek wel heel erg lauwtjes. De 20 minuten overlap (enige van het hele festival voor de 2 belangrijkste stages) met Soulfly, en de geluidsoverlast die daarmee gepaard ging, hielp daarbij ook niet echt..

Verder mooie optredens gezien van Powerwolf, Uriah Heep, Queensrÿche, Meshuggah, Rotting Christ, Opeth, Crossfaith, Thin Lizzy, Saxon, TesseracT, Soilwork en Prong!

Voor GMM zou ik Avatar zeker wel eens op een hoge positie terug willen zien, bv. voor de headliner of, nog liever, in het donker als dagafsluiter op MS2. Maar gezien de topzware affiches van de laatste jaren denk ik dat voorlopig meer dan een plek in de vroege avond er niet echt in zal zitten.
Avantasia zie ik ook graag voor de eerste keer naar GMM komen, maar dan niet op MS, maar in een van de tenten, voor een meer specifiek publiek.
Ook Uriah Heep heeft nog nooit in Dessel gestaan, en zou daar toch zeker niet misstaan!

Hoe was crossfaith? Ben grote fan maar zag het niet zitten om een festivaldag te doen enkel voor 1 of 2 bands als je avatar mee rekend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.697
Terug van weekendje Alcatraz. Goed vermaakt op dit leuke, gemoedelijke festival, zowel muzikaal als eromheen!

Schrijf Avatar maar met viltstift op in het rijtje nieuwe/toekomstige headliners! Heerlijke show voor een enthousiast publiek.
Best een grote gok van Alcatraz natuurlijk om een band die bij ‘grote broer’ GMM in 2017 en 2018 nog in de vroege middag stond geprogrammeerd, ineens te bombarderen tot headliner, maar complimenten dat ze dat aandurfden!
En ze maakten het wat mij (en vele anderen) betreft volledig waar. De show voelde nergens echt ‘geforceerd’ of ‘uitgerekt’, met het repertoir zit het (met toch al 7 studioalbums) dan ook wel goed. Dat geldt ook voor showelement, charisma, dosis humor, gunfactor en populariteit. Er liepen dan ook opvallend veel mensen rond met geschminkte gezichten en Avatar-shirts, en er stond/zat een behoorlijk lange rij voor de meet-and-greet.

Dat viel wel wat tegen bij andere headliner Avantasia, de andere hoofdreden voor ons om hierheen te gaan. Hoewel ik persoonlijk erg van het optreden genoten heb, was het publiek wel heel erg lauwtjes. De 20 minuten overlap (enige van het hele festival voor de 2 belangrijkste stages) met Soulfly, en de geluidsoverlast die daarmee gepaard ging, hielp daarbij ook niet echt..

Verder mooie optredens gezien van Powerwolf, Uriah Heep, Queensrÿche, Meshuggah, Rotting Christ, Opeth, Crossfaith, Thin Lizzy, Saxon, TesseracT, Soilwork en Prong!

Voor GMM zou ik Avatar zeker wel eens op een hoge positie terug willen zien, bv. voor de headliner of, nog liever, in het donker als dagafsluiter op MS2. Maar gezien de topzware affiches van de laatste jaren denk ik dat voorlopig meer dan een plek in de vroege avond er niet echt in zal zitten.
Avantasia zie ik ook graag voor de eerste keer naar GMM komen, maar dan niet op MS, maar in een van de tenten, voor een meer specifiek publiek.
Ook Uriah Heep heeft nog nooit in Dessel gestaan, en zou daar toch zeker niet misstaan!

Ik heb het ook al vaker door laten schemeren, maar goddomme wat vind ik Avatar een fijne band, zeg. Heb ze hoog in het vaandel zitten. Zou ze zelf opschrijven voor 2021 (in ieder geval als afsluiter van een podium). Op dat moment zijn ze er drie keer in vijf jaar geweest, wat een keurig moyenne is. Ben momenteel een paar video's van hun optreden aan het kijken en het valt me op dat de setlist ontzettend veel overlap heeft met andere optredens. Ook een opvallende misser is Tsar Bomba.

Johannes' uithalen zijn nog steeds geniaal (denk aan Let It Burn), alleen merk ik bijvoorbeeld bij Ready For The Ride dat hij wel iets gas terugnam om zijn stem wat minder te belasten. Normaliter 'schreeuwt' hij toch wat meer. Sterker nog, hij doet het wel vaker, maar het gaat dan vooral om het "Hé, Hé, Hé"-gebeuren. Ook zit hij er best vaak naast. Niet het beste optreden dat ik van ze heb gezien (al is dat voornamelijk online). Ik heb hier helemaal niks van gemerkt op Dynamo Metal Fest, dus het is wel jammer om te zien dat het een paar weken later is veranderd. Show is daarentegen hartstikke vermakelijk en ik geloof dat je ook, en met jou vele anderen, een goede tijd hebt gehad.

Ik heb een groot deel van de door jouw genoemde bands ook gezien in Leeuwarden op Into The Grave (Powerwolf, Meshuggah, Queensrÿche, Prong, Soilwork). Waren stuk voor stuk ook goede optredens. Jammer genoeg heb ik Opeth op de zondag niet kunnen zien, omdat ik die dag niet kon. Ach, herkansing in november.

Overigens, ik weet niet zo goed of dit bericht wel zo goed in dit topic staat, aangezien het amper over Graspop Metal Meeting gaat. Hopelijk stoort niemand zich daaraan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.697
Dimmu Borgir & Amorphis kondigen europese tour aan voor begin 2020.

Zouden ze ook kans maken voor Graspop 2020?
Wat mij betreft 2 geweldige bands.

Dimmu Borgir lijkt me toch van wel. Ik ken Amorphis niet zo goed, maar Dimmu Borgir is in ieder geval welkom. Iemand die toevallig naar Tilburg afreist?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Hoe was crossfaith? Ben grote fan maar zag het niet zitten om een festivaldag te doen enkel voor 1 of 2 bands als je avatar mee rekend.
Beviel me veel beter dan gedacht. Metalcore is doorgaans niet zo m'n ding, maar het pure enthousiasme en de grenzeloze energie van die gasten was behoorlijk aanstekelijk, en ook muzikaal gezien werd ik positief verrast.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Set Abominae wrote:
Terug van weekendje Alcatraz. Goed vermaakt op dit leuke, gemoedelijke festival, zowel muzikaal als eromheen!

Schrijf Avatar maar met viltstift op in het rijtje nieuwe/toekomstige headliners! Heerlijke show voor een enthousiast publiek.
Best een grote gok van Alcatraz natuurlijk om een band die bij ‘grote broer’ GMM in 2017 en 2018 nog in de vroege middag stond geprogrammeerd, ineens te bombarderen tot headliner, maar complimenten dat ze dat aandurfden!
En ze maakten het wat mij (en vele anderen) betreft volledig waar. De show voelde nergens echt ‘geforceerd’ of ‘uitgerekt’, met het repertoir zit het (met toch al 7 studioalbums) dan ook wel goed. Dat geldt ook voor showelement, charisma, dosis humor, gunfactor en populariteit. Er liepen dan ook opvallend veel mensen rond met geschminkte gezichten en Avatar-shirts, en er stond/zat een behoorlijk lange rij voor de meet-and-greet.

Dat viel wel wat tegen bij andere headliner Avantasia, de andere hoofdreden voor ons om hierheen te gaan. Hoewel ik persoonlijk erg van het optreden genoten heb, was het publiek wel heel erg lauwtjes. De 20 minuten overlap (enige van het hele festival voor de 2 belangrijkste stages) met Soulfly, en de geluidsoverlast die daarmee gepaard ging, hielp daarbij ook niet echt..

Verder mooie optredens gezien van Powerwolf, Uriah Heep, Queensrÿche, Meshuggah, Rotting Christ, Opeth, Crossfaith, Thin Lizzy, Saxon, TesseracT, Soilwork en Prong!

Voor GMM zou ik Avatar zeker wel eens op een hoge positie terug willen zien, bv. voor de headliner of, nog liever, in het donker als dagafsluiter op MS2. Maar gezien de topzware affiches van de laatste jaren denk ik dat voorlopig meer dan een plek in de vroege avond er niet echt in zal zitten.
Avantasia zie ik ook graag voor de eerste keer naar GMM komen, maar dan niet op MS, maar in een van de tenten, voor een meer specifiek publiek.
Ook Uriah Heep heeft nog nooit in Dessel gestaan, en zou daar toch zeker niet misstaan!

Ik heb het ook al vaker door laten schemeren, maar goddomme wat vind ik Avatar een fijne band, zeg. Heb ze hoog in het vaandel zitten. Zou ze zelf opschrijven voor 2021 (in ieder geval als afsluiter van een podium). Op dat moment zijn ze er drie keer in vijf jaar geweest, wat een keurig moyenne is. Ben momenteel een paar video’s van hun optreden aan het kijken en het valt me op dat de setlist ontzettend veel overlap heeft met andere optredens. Ook een opvallende misser is Tsar Bomba.

Johannes’ uithalen zijn nog steeds geniaal (denk aan Let It Burn), alleen merk ik bijvoorbeeld bij Ready For The Ride dat hij wel iets gas terugnam om zijn stem wat minder te belasten. Normaliter ‘schreeuwt’ hij toch wat meer. Sterker nog, hij doet het wel vaker, maar het gaat dan vooral om het “Hé, Hé, Hé”-gebeuren. Ook zit hij er best vaak naast. Niet het beste optreden dat ik van ze heb gezien (al is dat voornamelijk online). Ik heb hier helemaal niks van gemerkt op Dynamo Metal Fest, dus het is wel jammer om te zien dat het een paar weken later is veranderd. Show is daarentegen hartstikke vermakelijk en ik geloof dat je ook, en met jou vele anderen, een goede tijd hebt gehad.

Ik heb een groot deel van de door jouw genoemde bands ook gezien in Leeuwarden op Into The Grave (Powerwolf, Meshuggah, Queensrÿche, Prong, Soilwork). Waren stuk voor stuk ook goede optredens. Jammer genoeg heb ik Opeth op de zondag niet kunnen zien, omdat ik die dag niet kon. Ach, herkansing in november.

Overigens, ik weet niet zo goed of dit bericht wel zo goed in dit topic staat, aangezien het amper over Graspop Metal Meeting gaat. Hopelijk stoort niemand zich daaraan.
Tsar Bomba had ik ook wel verwacht (in een dubbel zo lange setlist) als en op gehoopt, jammer..
Ik heb nooit zo veel moeite met een valse nooit hier of daar bij een live-optreden. Zo weet je tenminste dat het live is.. :wink:
Als ik technisch zuivere muziek wil horen, luister ik liever naar een cd. Live is de factor vermaak voor mij dan ook vrij groot. :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
schmorc wrote:
Dimmu Borgir & Amorphis kondigen europese tour aan voor begin 2020.

Zouden ze ook kans maken voor Graspop 2020?
Wat mij betreft 2 geweldige bands.

Dimmu Borgir lijkt me toch van wel. Ik ken Amorphis niet zo goed, maar Dimmu Borgir is in ieder geval welkom. Iemand die toevallig naar Tilburg afreist?
Heerlijke combo, met Wolves In The Throne Room ook nog als mooie bonus!
Tilburg de 25e kan ik helaas niet, maar de 31e in Oberhausen ga ik zeker serieus overwegen.
En als ze daarna ook nog naar GMM komen, is dat natuurlijk dubbel mooi meegenomen! :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.697
@limboluus
Ik doe het maar zo. Quoten wordt ook zo lang.
Tuurlijk, maar ik ben van Johannes eigenlijk een studio-optreden gewend. Die vent zingt live haast zoals op de albums. Zijn maar weinig artiesten die dat kunnen.

Ik moet nog even kijken of ik de 25ste kan, maar anders ben ik in Tilburg van de partij. Het is dat ik niet dicht bij de Duitse grens woon, anders had ik daar ook concerten mee kunnen pakken. Ik ga niet drie uur heen en drie uur terug reizen voor een concert.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
@limboluus
Ik doe het maar zo. Quoten wordt ook zo lang.
Tuurlijk, maar ik ben van Johannes eigenlijk een studio-optreden gewend. Die vent zingt live haast zoals op de albums. Zijn maar weinig artiesten die dat kunnen.

Ik moet nog even kijken of ik de 25ste kan, maar anders ben ik in Tilburg van de partij. Het is dat ik niet dicht bij de Duitse grens woon, anders had ik daar ook concerten mee kunnen pakken. Ik ga niet drie uur heen en drie uur terug reizen voor een concert.
Voor mij zijn Tilburg en Oberhausen (en ook bv. Antwerpen of Brussel) vanuit Zuid-Limburg ongeveer even ver (ca. anderhalf uurtje), Amsterdam vermijd ik dan juist weer graag als het even kan. Overigens neem ik doorgaans wel een hotelletje erbij, een paar biertjes horen er immers ook bij. ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.697
wenteldave wrote:
@limboluus
Ik doe het maar zo. Quoten wordt ook zo lang.
Tuurlijk, maar ik ben van Johannes eigenlijk een studio-optreden gewend. Die vent zingt live haast zoals op de albums. Zijn maar weinig artiesten die dat kunnen.

Ik moet nog even kijken of ik de 25ste kan, maar anders ben ik in Tilburg van de partij. Het is dat ik niet dicht bij de Duitse grens woon, anders had ik daar ook concerten mee kunnen pakken. Ik ga niet drie uur heen en drie uur terug reizen voor een concert.

Voor mij zijn Tilburg en Oberhausen (en ook bv. Antwerpen of Brussel) vanuit Zuid-Limburg ongeveer even ver (ca. anderhalf uurtje), Amsterdam vermijd ik dan juist weer graag als het even kan. Overigens neem ik doorgaans wel een hotelletje erbij, een paar biertjes horen er immers ook bij.
1f609.svg

Eigenlijk zit je in Zuid-Limburg in een prima situatie. Nederland, Duitsland en België. Allen relatief dichtbij.
Ik maak mezelf er doorgaans makkelijker van af. Biertjes gaan er wel in, maar ik ga wel met het openbaar vervoer. Komt ook omdat ik geen rijbewijs heb.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Ook zit hij er best vaak naast. Niet het beste optreden dat ik van ze heb gezien (al is dat voornamelijk online). Ik heb hier helemaal niks van gemerkt op Dynamo Metal Fest, dus het is wel jammer om te zien dat het een paar weken later is veranderd.

Heb ik nochtans wel vaker dat het live allemaal behoorlijk goed klinkt en wanneer je dan opnames bekijkt, dat toch een stuk minder lijkt. Of heb je ook opnames van Dynamo gezien (waarbij je dat gevoel dan niet had)?

Overigens, ik weet niet zo goed of dit bericht wel zo goed in dit topic staat, aangezien het amper over Graspop Metal Meeting gaat. Hopelijk stoort niemand zich daaraan.
Gewoon even bij vermelden wie je hoopt terug te zien op graspop en dat staat hier perfect :wink: Die andere fora zijn zo doods / onbestaande dat het wel fijn is om jullie verslagen / ervaringen op Alcatraz en ITG hier te lezen.

Dimmu Borgir & Amorphis kondigen europese tour aan voor begin 2020.
Zouden ze ook kans maken voor Graspop 2020?
Wat mij betreft 2 geweldige bands.

Absoluut mee eens en beiden zeer welkom op Graspop 2020! Hadden DB dit jaar al verwacht, dus hopelijk komen ze dit jaar nog wel eens langs, te meer omdat België ontbreekt in hun voorjaarstour.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
hoe goed ik avatar ook vind, zou ik ze opnieuw op graspop te vroeg vinden, heb dan liever dat ze even wachten maar dan wel bij hun terugkeer meteen een hogere plaats krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken