Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Joslittel wrote:

DennisvdBr wrote:
Inmiddels streep door Rammstein, naar los concert Oostende.
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rammstein/page/9/#post-212182


Dat verrast mij wel. Had ze op een van de twee grote festivals verwacht.

Waarom aan een festival hangen als ze op zichzelf zoveel volk kunnen trekken, dit is gewoon livenation die 2 keer langs kassa passeert. Denk ook wel dat de voorwaarden om rammstein op je festival te hebben torenhoog zijn. Te beginnen met hun eigen podium te zetten.
Concerten Rammstein zijn wederom NIET via LiveNation.
Als LiveNation iets te zeggen had had de Schueremans er wel iets mee gedaan ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Mijn idee van Rammstein of Metallica op GMM kan dus gelijk de prullenbak in. RW zal Metallica niet laten schieten om zo 1 sterke gitaar headliner te hebben. Jammer! Gmm zal hier niet tegen op kunnen bieden verwacht ik, al hebben ze nu wel twee jaar goed geboerd.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
183
261
Jammer, ik had ook gehoopt op Rammstein of Metallica om groot uit te kunnen pakken voor de 25e editie. Mij leek het logisch om 2 echt grote namen en dan een kleinere 3e headliner (om wat geld te besparen) neer te zetten. Iron Maiden lijkt me vrij zeker dat ze komen. Verder zou ik Parkway Drive als de 3e (kleinere/goedkopere) headliner wel een logische zet vinden. In 2018 zaten ze wel erg te hinten dat Parkway Drive in de toekomst headline materiaal is.

Edit: Random gedachte die waarschijnlijk niet klopt. Ik lees dat Rammstein dus tijdelijk op facebook had staan dat ze naar Oostende, België zouden komen in 2020. Daar is een nieuw evenementenpark aangelegd. Waren er geen geruchten dat Graspop zou verhuizen naar een andere/grotere locatie in de nabije toekomst? Is het mogelijk dat Graspop naar Oostende verhuist? <span style="text-decoration:line-through;">dit is niet helemaal een serieuze vraag, er staat gewoon dat Graspop vorig jaar weer in Dessel is, maar vind het leuk om te speculeren</span>
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Editie 25, zal dus zeker een speciale editie zijn.
Ik verwacht zeker Iron Maiden en Volbeat als headliners. Ik denk dat Graspop voor hun 25ste verjaardag zeker ook Rammstein, Tool, System of a Down of Metallica zal willen strikken, hoewel dit ieder jaar herhaald wordt…
Parkway Drive zou, indien ze touren, een goede optie zijn. Net zoals Korn. Evanescence misschien ook? Avantasia? Saxon? Powerwolf? Avatar? Ghost? FFDP?
Zoveel namen die eventueel nog kunnen…
1f609.svg

Prima rijtje. Drie keer Avatar in vier jaar tijd. Ja, mij hoor je niet klagen, maar het is eigenlijk een beetje te veel van het goede.
Powerwolf is leuk. Stonden die er vorig jaar nog niet?
Is Saxon nog steeds niet met de afscheidstour begonnen?

Kans zit er in ieder geval in dat die namen wel gaan komen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Nu dat we weten dat slipknot in 2020 ook naar Europa gaat, en dat er plots in Oostende een grote festivalweide opent. Zou het mogelijk een editie van knotfest in België zijn? De 1dags festivals van Slipknot komen overal ter wereld opeens boven, misschien verre toekomst muziek maar als dat het geval is dan heeft graspop. een grote concurrent die waarschijnlijk mogelijke bands gaat inpalmen. Maar goed dit is allemaal pure speculatie
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik gok inderdaad ook op Iron Maiden als headliner, maar het lijkt me sterk als ze meerdere headliners in 3 jaar 2x laten komen, dus voor mij zou dat Volbeat, Ozzy en GnR afstrepen (misschien Volbeat nog als sub). Ik hoop wel op SOAD, maar ik denk dat ze die eerder de Slayer positie geven en dus geen headliner maar sub maken. Verder voor headliner hoop ik natuurlijk op Metallica, en ook wel op Aerosmith (als die ooit nog de beloofde tour gaan doen). Tool lijkt me nog een goede sub of co headliner. Ik weet niet of Graspop het aan zou durven ze als enkele headliner te zetten.

Mijn droom zal zijn:
Metallica - Tool
Aerosmith - SOAD
Iron Maiden - Korn

 

i-mac

Playlistbediener
16 jun 2019
8
0
Tijdens het weekend gonsde het van de geruchten dat Graspop niet meer lang te Dessel zou doorgaan. Brustem (St-Truiden) wordt blijkbaar meer en meer naar voor geschoven. De redenen daarvoor zijn, dat men meer bezoekers wil op Graspop, dus meer ruimte nodig (en die is er ginder zeer zeker). En dat men te Dessel blijkbaar al een hele tijd bezig is om op het huidige festivalterrein een 2de industriezone te laten bouwen. Achter het podium stond een kraan opgesteld. Dit voor de bouw van een bezoekerscentrum voor NIRAS (beheer nucleair afval) : https://www.niras.be/tafel-van-tabloo-krijgt-vorm-0.

Ik verwacht nu niet dat men volgend jaar al de verhuis zal maken, maar veel langer zal men waarschijnlijk niet meer wachten.

Ik hoop dat Metallica ooit eens op Graspop komt te staan, maar zelf zijn vol lof over Rock Werchter.

Metallica, Tool, Iron Maiden, SOAD, Parkway Drive en Volbeat lijken me de grootste kanshebbers op de headliner plaatsen.
Maar die namen alleen lokken me niet meer (muv Iron Maiden). Ik kijk de laatste jaren meer en meer naar bands die al heel vroeg aan de bak moeten. Daar kom je soms de grootste verrassingen tegen.

 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
403
90
Iemand die dit artikel kan lezen en plakken hier? ?

https://m.gva.be/cnt/dmf20190624_04476887/graspop-we-blijven-in-dessel-maar-zoeken-een-grotere-locatie?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=iwar0fjqwtwlxgdqtdnkxpp7wqfg5flrmlx1rpcyy4pxuux6hynwr1x0aobe4
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Alwéér Iron Maiden en Volbeat? Haha, wat. Een band kan veel komen, maar dan wordt het wel bizar snel. Die 2 stonden er vorig jaar nog maar. Lijkt me een beetje saai om altijd maar weer hetzelfde voorgeschoteld te krijgen, zelfs op GMM.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Alwéér Iron Maiden en Volbeat? Haha, wat. Een band kan veel komen, maar dan wordt het wel bizar snel. Die 2 stonden er vorig jaar nog maar. Lijkt me een beetje saai om altijd maar weer hetzelfde voorgeschoteld te krijgen, zelfs op GMM.
the gunners er nog bij en het is helemaal feest
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Alwéér Iron Maiden en Volbeat? Haha, wat. Een band kan veel komen, maar dan wordt het wel bizar snel. Die 2 stonden er vorig jaar nog maar. Lijkt me een beetje saai om altijd maar weer hetzelfde voorgeschoteld te krijgen, zelfs op GMM.

Ja dat ben ik enigszins met je eens. Maar in vergelijking tot veel andere festivals is er op GMM tijdens de headliners ook zoveel ander moois te zien. In de tenten staan dan eigenlijk de echte metalpareltjes. Dus ik stoor mezelf er niet teveel aan omdat ik weet dat er dan mooie alternatieven zijn. Maar tegelijkertijd is het weinig origineel en zal het zeker ook (terechte) kritiek krijgen.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Uit Het Nieuwsblad

Vaarwel, tot nooit meer
De pensioengolf bereikt nu ook de metalwereld. Het voorbije weekend namen Slayer, Lynyrd Skynyrd en Kiss afscheid van het publiek op Graspop. Het zijn zorgen voor de organisatie, die op zoek moet naar nieuwe headliners. En een nieuwe locatie, want het huidige festivalterrein botst op zijn grenzen. “Maar wij blijven in de Kempen.”
[...]
Bij momenten was het deze editie echt over de koppen lopen. Dat vertaalde zich in onder meer lange wachtrijen aan het al bij al beperkte aantal vrouwentoiletten, weinig plekken om het festivalterrein rustig over te steken en tot een uur geduld oefenen om te kunnen douchen. Daarom blijft het hardnekkige gerucht de ronde doen dat het festival zou verhuizen. Vooral Werchter en het Limburgse Brustem worden genoemd. Van Geel sluit die pistes uit: “We blijven in Dessel. Maar we bekijken wel samen met de gemeente of we naar een grotere locatie kunnen verkassen.”
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Ik gok inderdaad ook op Iron Maiden als headliner, maar het lijkt me sterk als ze meerdere headliners in 3 jaar 2x laten komen, dus voor mij zou dat Volbeat, Ozzy en GnR afstrepen (misschien Volbeat nog als sub). Ik hoop wel op SOAD, maar ik denk dat ze die eerder de Slayer positie geven en dus geen headliner maar sub maken. Verder voor headliner hoop ik natuurlijk op Metallica, en ook wel op Aerosmith (als die ooit nog de beloofde tour gaan doen). Tool lijkt me nog een goede sub of co headliner. Ik weet niet of Graspop het aan zou durven ze als enkele headliner te zetten.

Mijn droom zal zijn:
Metallica – Tool
Aerosmith – SOAD
Iron Maiden – Korn

als Tool komt zijn die gewoon headliner, dat staat vast daarvoor is de band te populair en heeft de band een te groot ego.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
mattman wrote:
Alwéér Iron Maiden en Volbeat? Haha, wat. Een band kan veel komen, maar dan wordt het wel bizar snel. Die 2 stonden er vorig jaar nog maar. Lijkt me een beetje saai om altijd maar weer hetzelfde voorgeschoteld te krijgen, zelfs op GMM.

Ja dat ben ik enigszins met je eens. Maar in vergelijking tot veel andere festivals is er op GMM tijdens de headliners ook zoveel ander moois te zien. In de tenten staan dan eigenlijk de echte metalpareltjes. Dus ik stoor mezelf er niet teveel aan omdat ik weet dat er dan mooie alternatieven zijn. Maar tegelijkertijd is het weinig origineel en zal het zeker ook (terechte) kritiek krijgen.

Dat het elders interessant is geloof ik zeker. Er staat elk jaar zoveel moois voor de liefhebber. Maar de headliners blijven de blikvangers. Het festival moet opletten dat het geen grap wordt en als we volgend jaar alwéér Volbeat/Maiden/GnR krijgen, dan wordt het wel bijna een grap. Ik gun ze in ieder geval Metallica toe. Zou heel mooi zijn.
 

i-mac

Playlistbediener
16 jun 2019
8
0
Een ander terrein vinden op het grondgebied van Dessel zal een aardige klus worden. Als ik wat kijk op maps.google zijn er een paar mogelijkheden, maar dan moet je de camping er nog bij krijgen. Ofwel die een kilometer verderop (op de huidige plaats) neerpoten, ofwel eveneens een nieuwe locatie vinden. Lijkt me toch geen sinecure ...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
kobloodflames wrote:
Ik gok inderdaad ook op Iron Maiden als headliner, maar het lijkt me sterk als ze meerdere headliners in 3 jaar 2x laten komen, dus voor mij zou dat Volbeat, Ozzy en GnR afstrepen (misschien Volbeat nog als sub). Ik hoop wel op SOAD, maar ik denk dat ze die eerder de Slayer positie geven en dus geen headliner maar sub maken. Verder voor headliner hoop ik natuurlijk op Metallica, en ook wel op Aerosmith (als die ooit nog de beloofde tour gaan doen). Tool lijkt me nog een goede sub of co headliner. Ik weet niet of Graspop het aan zou durven ze als enkele headliner te zetten.

Mijn droom zal zijn:
Metallica – Tool
Aerosmith – SOAD
Iron Maiden – Korn

als Tool komt zijn die gewoon headliner, dat staat vast daarvoor is de band te populair en heeft de band een te groot ego.

Tool staat op RW als coheadliner en dagafsluiter. Dan zijn ze op Graspop toch zeker headliner.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
zou een band als the who kunnen als graspop headliner? als ze de tour doortrekken zie ik dit wel nog gebeuren maar ik heb geen idee als de vraag hiervoor groot zal zijn of als dit eerder een tw classic, werchter boutique band is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
zou een band als the who kunnen als graspop headliner? als ze de tour doortrekken zie ik dit wel nog gebeuren maar ik heb geen idee als de vraag hiervoor groot zal zijn of als dit eerder een tw classic, werchter boutique band is.

Ik zou het zeker toejuichen. Als een draak van een band zoals Def Leppard er kan staan, dan kan The Who dat helemaal. een van de iconen van de rockmuziek en bijzonder belangrijk geweest voor de ontwikkeling ervan. Klassieke rockacts worden op Graspop altijd goed geëerd, ook ditjaar weer met bands zoals FM en UFO.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.

Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken