Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
scheep wrote:
Ik ben zaterdag naar het concert van Alien Ant Farm en P.O.D geweest. Zeer goed concert. Na het 3de liedje wist de gitarist van P.O.D te melden dat ze op graspop 2019 staan! Ik denk om hun afzegging van vorig jaar goed te maken!

Mooie scoop!
1f642.svg

Die kunnen we dus alvast bijschrijven voor de laatste worp.
Ben benieuwd of er ook nog andere van de eerder ‘(zelf)bevestigde’/’gelekte’ namen bij gaan zitten (Accept, Alice In Chains, Black Rebel Motorcycle Club, Obituary).

Met dat rijtje namen en P.O.D. (en vooruit, ook Alian Ant Farm) heb je een hele chique laatste lichting. Ik teken ervoor, graag met podiumindeling.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Set Abominae wrote:

scheep wrote:
Ik ben zaterdag naar het concert van Alien Ant Farm en P.O.D geweest. Zeer goed concert. Na het 3de liedje wist de gitarist van P.O.D te melden dat ze op graspop 2019 staan! Ik denk om hun afzegging van vorig jaar goed te maken!


Mooie scoop!
1f642.svg

Die kunnen we dus alvast bijschrijven voor de laatste worp.
Ben benieuwd of er ook nog andere van de eerder ‘(zelf)bevestigde’/’gelekte’ namen bij gaan zitten (Accept, Alice In Chains, Black Rebel Motorcycle Club, Obituary).

Met dat rijtje namen en P.O.D. (en vooruit, ook Alian Ant Farm) heb je een hele chique laatste lichting. Ik teken ervoor, graag met podiumindeling.

Waarom Alien Ant Farm ook?
Als POD zegt dat ze op graspopo staan wil toch helemaal niets zeggen dat het voorprogramma (of de co-headliner, want denk dat het eerder een co-constructie was). Dat deze er ook zullen staan?
Zijn 2 totaal verschillende tours!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
@Neracroft: zo bedoelde ik het ook niet. Bedoelde te zeggen dat zij wat mij betreft ook best kunnen langskomen als mainstage opener of iets dergelijk. Alleen voor die Michael Jackson cover alleen al, dat zie ik wel werken als wakker wordt nummer met de eerste pilsjes.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Korn & Alice in Chains touren samen doorheen Noord-Amerika zoals hier al voorspeld werd.
Ik zie het duo alleszins zeer graag bij het laatste handje namen, maar ik vrees dat Alice in Chains, Obituary, P.O.D., Accept en Korn te veel is voor een laatste worp, of niet?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
The Hu zie ik ook wel komen naar GMM.
Staan week later op Tons Of Rock in Noorwegen, tot nu toe hun enige geplande optreden.
Lijkt me sterk dat een beginnend bandje uit Mongolië voor slechts één optreden een dure trip naar Europa gaat maken.

Zou een leuke opener zijn, behoorlijk wat hype ook rond deze band, ook al hebben ze tot nu toe pas 2 nummers:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=v4xZUr0BEfE[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=jM8dCGIm6yc[/video]
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Het wordt weer tijd voor een aankondiging, maar nog meer voor de podiumindeling! Alle andere grote metalfestivals hebben deze al wel gepubliceerd... Ik. Wil. Puzzelen!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik weet ook niet wie van jullie Korn als mogelijkheid heeft aangewezen...maar die band is voor geen enkel Europees festival geboekt.
Dream Theater, ZZtop, Emperor en Sum41 staan op Hellfest
Papa Roach op Novarock
Alice in Chains op Release Athens en Rock am Ring.
Dimmu Borgir op Copenhell, Tuska, en Rockharz
Zijn allemaal realistischer dan Korn....
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Doe van de nieuwe Fortarock namen Animals as Leaders en Katatonia maar door naar Graspop!

Katatonia betwijfel ik. Die hebben vorige week een zaalshow aangekondigd in Biebob op 24 mei.
Al wordt een dagticketje fortarock zo wel een pak aantrekkelijker dan de losse show!

Ik hoop stiekem toch nog op Dream Theater, die hebben nog steeds geen datum in België / Nederland en een prachtig open ruimte in hun tourprogramma. Zondag zou ideaal zijn :)
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
218
130
Voor alle duidelijkheid, P.o.d is geboekt! Ik heb nooit gezegd dat Alien Ant Farm zou komen.
Op de facebookpagina van P.o.d staat er bij de foto van het concert van zaterdag het volgende:

Thank you family for another slammed house. Antwerp, Belgium came to get down!!! See you at #grasspop - #Belgium #Europe #tourlife
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Powerwolf met special guest Gloryhammer touren...staan beide al op graspop.
Ligt het aan mij..of is Gloryhammer populairder dan Powerwolf?
Vond het een beetje vreemd om Gloryhammer onder Powerwolf te zien staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Powerwolf met special guest Gloryhammer touren…staan beide al op graspop.
Ligt het aan mij..of is Gloryhammer populairder dan Powerwolf?
Vond het een beetje vreemd om Gloryhammer onder Powerwolf te zien staan.

Nah, Powerwolf is echt wel groot hoor. Dubbele aantal Spotify plays, altijd hogere posities op festivals.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
graspop20 wrote:
Powerwolf met special guest Gloryhammer touren…staan beide al op graspop.
Ligt het aan mij..of is Gloryhammer populairder dan Powerwolf?
Vond het een beetje vreemd om Gloryhammer onder Powerwolf te zien staan.

Nah, Powerwolf is echt wel groot hoor. Dubbele aantal Spotify plays, altijd hogere posities op festivals.

Ja inderdaad. Kijk maar naar affiche van Alcatraz, Powerwolf staat daar bijna bovenaan. Volgorde verbaast mij daarom niet, is simpelweg een mooie powermetal package. Afgelopen november in Eindhoven prima mee vermaakt, ga hier misschien ook wel heen. Avondje brullen met een vuist in de lucht is nooit verkeerd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Powerwolf staat niet op Graspop toch, Alcatraz wel. Had verder nog nooit van Gloryhammer gehoord voor de aankondiging van verschillende festivals :oops:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Powerwolf met special guest Gloryhammer touren…staan beide al op graspop.
Ligt het aan mij..of is Gloryhammer populairder dan Powerwolf?
Vond het een beetje vreemd om Gloryhammer onder Powerwolf te zien staan.
Powerwolf staat dit jaar niet op GMM (stonden er vorig jaar), maar op Alcatraz.
Gloryhammer staat wel op GMM.

Ik begrijp niet goed waarom je het vreemd zou vinden om Powerwolf boven Gloryhammer te zien staan.
De eerste is op veel plekken (sub)headliner, de laatste is vele malen kleiner. Je moet Gloryhammer niet gelijk stellen aan Alestorm, net zoals je Demons & Wizards niet gelijk moet stellen aan Iced Earth of Blind Guardian, om maar wat te noemen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik heb zo'n vermoeden dat dit weleens een mooie week voor Graspop kan gaan worden. Werchter heeft zijn ei definitief gelegd en Pukkelpop zal wel even stil blijven de komende weken waardoor er genoeg ruimte is voor Graspop om het podium te pakken. Een paar mooie namen met een sterke blikvanger (Dimmu?) en podiumindeling is mijn hoop/verwachting. Dan volgt over een paar weken de opvulnamen zoals de belgische acts op de openingsdag en tijdschema.
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
Zag net dat Bad Wolves in Europa wat optredens doet, misschien wel een naam die bij de laatste worp komt te staan?
Zou niet misstaan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Zag net dat Bad Wolves in Europa wat optredens doet, misschien wel een naam die bij de laatste worp komt te staan?
Zou niet misstaan

Eens. Staan ook op RaR en al wat nummertjes geluisterd, klinkt best prima. Zanger stond er ook al eens als vervanger tijdens FFDP.
 

Verwijderd lid 38324

Playlistbediener
22 feb 2019
17
0
Bad Wolves zou wel tof zijn. De laatste show in Europa volgens hun schema is 15 juni op Download, dus de kans dat ze naar Graspop gaan is aanwezig.
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
Bad Wolves zou wel tof zijn. De laatste show in Europa volgens hun schema is 15 juni op Download, dus de kans dat ze naar Graspop gaan is aanwezig.

Zie ze graag komen, Tommy Vext maakt er altijd feestje van.

Alestorm zie ik ook graag komen, hebben 4 mei hun laatste optreden in Mexico, en spelen op 28 juni pas weer in Duitsland. Zou nog mooi ff kunnen.

Maar we gaan het zien, hoop gauw op een nieuw hoopje namen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken