Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.562
3.160
Een stuk of 5-6. Er zijn tot op heden 94 acts gepubliceerd en we zitten op ca. 95% van het totaal. Dat betekent dus dat er zo’n 100 bands zullen staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.244
Gojira en Behemoth… Machtig !

Hoeveel extra namen zouden we nog mogen verwachten?
Zitten nu op 94, 2 jaar geleden waren het er 109 (vorig jaar is niet echt representatief, want XL-editie).
Dus nog zo'n 15 namen zou ik zeggen.
Daar zitten dan wel ook o.a. 3 jonge Belgische bandjes van de Red Bull Music Stage bij (cover-/tribute-bandjes in Classic Rock Café of 's nachts in Metal Dome zijn niet meegerekend).
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik dacht dat het vorig jaar lastig zou worden met clashes enzo (viel uiteindelijk wel mee, heb alleen PWD en The Darkness gemist die ik echt wilde zien), maar ik denk eerlijk gezegd dat het dit jaar moeilijker wordt. Bovenaan is het iets minder voor mij dan afgelopen jaar, maar wat er daaronder zit is dit jaar echt heel veel goeds. Ik heb al een fan-made clashfinder proberen in te vullen, vooral op de zaterdag kwam dat niet goed. Super goed gedaan van Graspop dus! Ik denk niet dat ze voor mij vorig jaar overtreffen, maar dat was ook bijna onmogelijk geweest, ze komen in ieder geval goed in de buurt.

Kom maar op met die laatste namen en podiumindeling!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik ben benieuwd naar Deadland Ritual. Hopelijk hebben ze ookm wat snellere nummers....
Geezer Butler (Black Sabbath), Matt Sorum (GNR), Franky Perez, (Apocalyptica), Steve Stevens (Billy Idol).
https://www.youtube.com/watch?v=ep5NHWELz04
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.488
4.665
Ik ben benieuwd naar Deadland Ritual. Hopelijk hebben ze ookm wat snellere nummers….
Geezer Butler (Black Sabbath), Matt Sorum (GNR), Franky Perez, (Apocalyptica), Steve Stevens (Billy Idol).
<iframe width="100%" height="392" src="https://www.youtube.com/embed/ep5NHWELz04?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>

Dit zegt me nu eigenlijk niet veel, muzikaal dan toch, wel een fan van de bands waar de leden in zitten maar ik ga toch meer nodig hebben dan dit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.244
Iemand een idee of Paradise Lost, Anathema of My Dying Bride (zgn. 'Peaceville Three') nog kanshebbers zijn?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.488
4.665
Download madrid, week na graspop in Spanje, graag zie ik papa roach, sum41, you me and the gimmie gimmies over komen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.488
4.665
ook wil ik erop wijzen dat scorpions nog geen shows heeft op het graspop weekend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.262
10.785
ook wil ik erop wijzen dat scorpions nog geen shows heeft op het graspop weekend.

Aub niet zeg. Kan me niet voorstellen dat iemand daar nog op zit te wachten. Misschien leuk voor lokerse feesten.

Zie Papa Roach nog wel komen. Zou ik gaaf vinden, wat jeugdsentiment.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.244
ook wil ik erop wijzen dat scorpions nog geen shows heeft op het graspop weekend.
Ik denk dat we nu wel zo'n beetje door de 'grote' namen heen zijn, laatste worp zal vermoedelijk meer dag-/tentvulling zijn (vergelijk vorig jaar: Billy Talent, Kataklysm, Avatar, Heilung, Vandenbergs's Moonkings, Fleddy Melculy, etc.).
In namen als Dimmu Borgir of Dream Theater geloof ik ook niet meer echt helaas (hoewel ik graag ongelijk krijg!).
Wellicht wel nog wat namen als Carach Angren, Jinjer, Papa Roach, Therion, Trollfest, of dat kaliber.

Ook een leuke toevoeging zou nog zijn: Bloodbound.
Prima vermaakt begin van de dag in de Metal Dome in 2016 met nummers over Game of Thrones e.d. :)
Nieuw album 'Rise Of The Dragon Empire' komt uit op 22 maart, en de eerste single klinkt al veelbelovend:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=VPGyaYToSWQ[/video]
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
300
172
Ik heb m’n combitickets en munten ook binnen. Ik vind de line-up best in de buurt komen van de 2018 editie en hoop dat Papa Roach en Ritchie Blackmore’s Rainbow nog worden toegevoegd. Jammer dat Dream Theater er waarschijnlijk niet gaat staan, maar er is genoeg ander gaafs om te gaan beluisteren.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
- Nog enkele Tributebands waarschijnlijk, Up The Irons (Iron Maiden), Present Danger (Metallica) en misschien een Volbeat en Rammstein Tribute?
Dit gebeurt de laatste jaren structureel. Altijd leuk voor tussendoor of in de late avond...maar niet echt 120 euro waard uiteraard.
- Donderdag zullen nog een handvol Vlaamse/Nederlandse bands geplaatst worden, net als voorgaande jaren. Aborted staat er al als vaandeldrager.

- Vrijdag: 30 bands: M1: WiThin Temptation, Stone Temple Pilots, Lynyrd Skynyrd. M2: Slayer, Amon Amarth, Anthrax, Testament, Deathangel
Tenten: Industrial/Med. Death (COB. Deathstars, Combichrist) en Core (Architects, Hatebreed, Atreyu)
Waarschijnlijk weinig toevoegingen nog...Vrij Sterke dag voor fans van softere rock of extreme metal...maar voor mij de zwakste dag.

Zaterdag: 29 bands: M1: Slipknot, Disturbed, Halestorm, M2: Slash, Trivium, Godsmack
Waarschijnlijk een Power/heavymetaltent: Hammerfall, Demons & Wizards, Gloryhammer, Krokus, Beast in Black
En een extreme tent: King DIamond, Behemoth, Lamb of God, Ministry enz..
Goede generatiemix..met waarschijnlijk veelal Amerikaanse toegankelijke rock op de mainstage en Heavy metal in de tenten.

Zondag: 29 bands: M1: Kiss, Def Leppard, Whitesnake M2: Sabaton, In Flames, Rob Zombie
Met tenten: Gojira en Cradle? ...lijkt me lastig in te delen, omdat er (net als zaterdag) veelal afsluiters staan...maar de mainstage zu er ongeveer zo uitzien.

 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
– Nog enkele Tributebands waarschijnlijk, Up The Irons (Iron Maiden), Present Danger (Metallica) en misschien een Volbeat en Rammstein Tribute?
Dit gebeurt de laatste jaren structureel. Altijd leuk voor tussendoor of in de late avond…maar niet echt 120 euro waard uiteraard.
– Donderdag zullen nog een handvol Vlaamse/Nederlandse bands geplaatst worden, net als voorgaande jaren. Aborted staat er al als vaandeldrager.

– Vrijdag: 30 bands: M1: WiThin Temptation, Stone Temple Pilots, Lynyrd Skynyrd. M2: Slayer, Amon Amarth, Anthrax, Testament, Deathangel
Tenten: Industrial/Med. Death (COB. Deathstars, Combichrist) en Core (Architects, Hatebreed, Atreyu)
Waarschijnlijk weinig toevoegingen nog…Vrij Sterke dag voor fans van softere rock of extreme metal…maar voor mij de zwakste dag.

Zaterdag: 29 bands: M1: Slipknot, Disturbed, Halestorm, M2: Slash, Trivium, Godsmack
Waarschijnlijk een Power/heavymetaltent: Hammerfall, Demons & Wizards, Gloryhammer, Krokus, Beast in Black
En een extreme tent: King DIamond, Behemoth, Lamb of God, Ministry enz..
Goede generatiemix..met waarschijnlijk veelal Amerikaanse toegankelijke rock op de mainstage en Heavy metal in de tenten.

Zondag: 29 bands: M1: Kiss, Def Leppard, Whitesnake M2: Sabaton, In Flames, Rob Zombie
Met tenten: Gojira en Cradle? …lijkt me lastig in te delen, omdat er (net als zaterdag) veelal afsluiters staan…maar de mainstage zu er ongeveer zo uitzien.

Gojira gaat sowieso op een van de main stages staan, hebben in verleden ook al relatief hoog op de main gespeeld.
Zou behemoth ook niet op de main komen? Zijn redelijk populair tegenwoordig.
King Diamond heeft een paar jaar geleden M2 afgesloten, was na rammstein als ik me goed herinner, maar daar stond wel heel weinig volk. (ook wel heel slecht weer toen)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.675
1.210
Ik ga alleen zaterdag, wat denken jullie dat het gaat worden, zoiets?

Main 1: Slipknot - Disturbed - Godsmack - Three Days Grace - Living Colour - Halestorm
Main 2: Ministry - Slash - Trivium - Lamb Of God - UFO - Clutch - ???
Marquee: King Diamond - Taking Back Sunday - Legion Of The Damned - Demons & Wizards - Grand Magus - Beast In Black - Immolation
Metal Dome: Behemoth - Hammerfall - Borknagar - Gloryhammer - ??? - Krokus - Ne Oblivicaris
Jupiler Stage: Agnostic Front - Refused - No Fun At All - ??? - State Champs
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.677
3.390
Die zondag is echt heel moeilijk in te schatten. Daar kunnen ze zoveel kanten mee op. Gojira redelijk laat op main zou ik zeker geloven, maar met deze affiche betwijfel ik dat toch. Geloof ook eerder dat ze opsplitsen tussen toegankelijk op mains (Kiss, Def Leppard, Rob zombie, Whitesnake), Sabaton als closing act en in de tenten het steviger me werk met Gojira als afsluiter marquee.

Voor zaterdag niet veel makkelijker. Ik weet nu al dat ik met een hoop clashes ga zitten die dag wegens te veel interessante groepen.
Ik zou daar ook King Diamond als closing act main 2 durven plaatsen. En Behemoth - Ministry - Lamb of god in marquee.
Of anders een constructie zoals er in 2017 was met emperor vlak voor Rammstein, maar Behemoth - Slipknot lijkt me net iets onwaarschijnlijker.

Het worden nog lange (of bange) weken afwachten om te zien welke keuzes we nu weer moeten maken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.457
6.192
Ik ga alleen zaterdag, wat denken jullie dat het gaat worden, zoiets?

Main 1: Slipknot – Disturbed – Godsmack – Three Days Grace – Living Colour – Halestorm
Main 2: Ministry – Slash – Trivium – Lamb Of God – UFO – Clutch – ???
Marquee: King Diamond – Taking Back Sunday – Legion Of The Damned – Demons & Wizards – Grand Magus – Beast In Black – Immolation
Metal Dome: Behemoth – Hammerfall – Borknagar – Gloryhammer – ??? – Krokus – Ne Oblivicaris
Jupiler Stage: Agnostic Front – Refused – No Fun At All – ??? – State Champs

Als ik het mij goed herinner headlinede Behemoth laatste keer dat ze er stonden de Marquee, denk dus niet dat die in de Metal Dome zullen staan. Wellicht op de plek van Ministry, denk dat je hen vrij hoog hebt staan.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
neracroft wrote:
Ik ga alleen zaterdag, wat denken jullie dat het gaat worden, zoiets?

Main 1: Slipknot – Disturbed – Godsmack – Three Days Grace – Living Colour – Halestorm
Main 2: Ministry – Slash – Trivium – Lamb Of God – UFO – Clutch – ???
Marquee: King Diamond – Taking Back Sunday – Legion Of The Damned – Demons & Wizards – Grand Magus – Beast In Black – Immolation
Metal Dome: Behemoth – Hammerfall – Borknagar – Gloryhammer – ??? – Krokus – Ne Oblivicaris
Jupiler Stage: Agnostic Front – Refused – No Fun At All – ??? – State Champs

Als ik het mij goed herinner headlinede Behemoth laatste keer dat ze er stonden de Marquee, denk dus niet dat die in de Metal Dome zullen staan. Wellicht op de plek van Ministry, denk dat je hen vrij hoog hebt staan.

Zie behemoth ook eerder op main staan dan ministry.
Behemoth hun concert in ab gisteren was ook uitverkocht.

Zou clutch niet eerder in een tent spelen?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
561
664
ik dacht ik ga ook maar eens een account maken ik volg dit forum al zolang

Ik ga alleen zaterdag, wat denken jullie dat het gaat worden, zoiets?

Main 1: Slipknot – Disturbed – Godsmack – Three Days Grace – Living Colour – Halestorm
Main 2: Ministry – Slash – Trivium – Lamb Of God – UFO – Clutch – ???
Marquee: King Diamond – Taking Back Sunday – Legion Of The Damned – Demons & Wizards – Grand Magus – Beast In Black – Immolation
Metal Dome: Behemoth – Hammerfall – Borknagar – Gloryhammer – ??? – Krokus – Ne Oblivicaris
Jupiler Stage: Agnostic Front – Refused – No Fun At All – ??? – State Champs

ik zie de indeling als volgt
main1: three days grace, godsmack, hammerfall, disturbed, king diamond, slipknot
main2: openingsact???, halestorm, lamb of god, trivium, behemoth, slash feat myles kennedy, afsluiter???
marquee: borknagar, ne oblivisicaris, immolation, legion of the damned, gloryhammer, ???, demons and wizards, ministry
dome: ???, beast in black, living colours, grand magus, clutch, ufo, krokus
jupiler: state champ, taking back sunday, no fun at all, refused, agnostic front


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken