Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Voila, tickets zijn besteld.

Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.

In de plaats zijn er andere bands aangekondigd, zoals bv. Gojira. Die wil ik heel graag nogmaals zien.
Arch Enemy is ook aangekondigd, maar of het een goede move is om ze nu aan te kondigen na heel de hetze van de afgelopen week, daar twijfel ik aan.
Wat is er met Arch Enemy?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
TettenVogel wrote:
Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.


Scherp opgemerkt… Interessant!!

Zijdelings hieraan, misschien ook de ontbrekende headliner van fortarock waardoor ze hun early-bird met 3 weken hebben verlengd?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
TettenVogel wrote:
Voila, tickets zijn besteld.

Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.

In de plaats zijn er andere bands aangekondigd, zoals bv. Gojira. Die wil ik heel graag nogmaals zien.
Arch Enemy is ook aangekondigd, maar of het een goede move is om ze nu aan te kondigen na heel de hetze van de afgelopen week, daar twijfel ik aan.

Wat is er met Arch Enemy?

Check het hele verhaal op zwaremetalen.com. gebruiken zonder toestemming foto's van fotografen voor eigen marketing en gaan er vervolgens met gestrekt been in. Vind het een vette band maar hierdoor knap ik wel wat op ze af.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:

TettenVogel wrote:
Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.


Scherp opgemerkt… Interessant!!

Zijdelings hieraan, misschien ook de ontbrekende headliner van fortarock waardoor ze hun early-bird met 3 weken hebben verlengd?
Scherp opgemerkt!!

Als dit zo is, dan heeft toch een redelijk formaat metal/rock act een (headline) tour gecanceld van begin juni tm medio juli...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Eerste naam die mij dan te binnen schiet is SOAD. Had een erg mooie naam voor Forta geweest. Op Graspop hadden ze er niet meer bij gepast.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Eerste naam die mij dan te binnen schiet is SOAD. Had een erg mooie naam voor Forta geweest. Op Graspop hadden ze er niet meer bij gepast.
Nog geen Europese data??
Wel in VS meen ik, oa Sonic Temple
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Beetje Google hier en daar.
Denk ik idd dat je met SOAD de act wel te pakken hebt.
Nog niet op Resurrection gestaan. Voor Forta waren ze perfect als headliner. Nog geen Europese data. Stonden enkel 2005 op GMM.
Als ik vergelijk met Sonic Temple en Chicago open air... Wel grote afwezige in EU.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Dat zou inderdaad wel sonde zijn als SOAD hun tour hebben gecancelled. Had ze graag nog een keer gezien, en denk dat ze perfect zijn voor een afsluiterplek zoals we die mogelijk nog missen voor de zaterdag. Ben benieuwd wie de vervangende band gaat worden dan en wat de reden is van SOAD om het dan blijkbaar op het laatste moment toch nog te cancellen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
DennisvdBr wrote:

TettenVogel wrote:
Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.


Scherp opgemerkt… Interessant!!

Zijdelings hieraan, misschien ook de ontbrekende headliner van fortarock waardoor ze hun early-bird met 3 weken hebben verlengd?
Ik geloof echt niet dat FortaRock met SOAD bezig is geweest (heb daar ook niets over opgevangen "in de wandelgangen"). Die band is volgens mij een heel stuk duurder dan de beide headliners die het festival vorig jaar had (Nightwish en Parkway Drive) en de hoofdact die ze voor dit jaar al hebben aangekondigd (Amon Amarth, dat voor zover ik weet de zondag afsluit). Om eerlijk te zijn heb ik de indruk dat de FortaRock-organisatie niet meer over het budget beschikt om zulke dure acts binnen te halen. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb met die inschatting. Maar sowieso, als ze SOAD wel zouden kunnen betalen en een voorcontract hadden gehad, dan waren de (early bird) festivalkaartjes vast duurder geweest dan nu.

Als de band die heeft afgezegd voor Resurrection Fest geen SOAD is maar eentje die qua gage vergelijkbaar is met de andere twee hoofdacts van dat Spaanse festival (Slayer en Parkway Drive), dan zou het echter best kunnen dat dat tevens de beoogde tweede hoofdact van FortaRock en/of de ontbrekende mainstage 2 afsluiter van Graspop was, ja. Maar ik heb geen idee om welke act het dan zou gaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Dat zou inderdaad wel sonde zijn als SOAD hun tour hebben gecancelled. Had ze graag nog een keer gezien, en denk dat ze perfect zijn voor een afsluiterplek zoals we die mogelijk nog missen voor de zaterdag. Ben benieuwd wie de vervangende band gaat worden dan en wat de reden is van SOAD om het dan blijkbaar op het laatste moment toch nog te cancellen.
System is headliner hoor als ze zouden komen.
Dus na Slipknot had het niet plaats gevonden, het zou wel kunnen dat ze nu Within Temptation (voorlopig?) naar voor hebben geschoven als headliner, dat is toch het zwakke broertje onder de headliners.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Het kan ook goed dat Manowar een headliner is voor Fortarock...hoewel Fields of Metal hier ooit zijn handen aan heeft gebrand.
Manowar heeft pas net een vervanger voor de gitarist gevonden, waardoor de bekendmaking wellicht is uitgesteld?
Within Temptation is kennelijk de zwakke schakel tussen de headliners voor velen. Toch vind ik de andere headliners ook niet erg sterk.
Slipknot en Kiss? Beide bands hebben hun beste tijd gehad. Sliknot verkoopt in Nederland nog altijd minder zalen uit dan WT.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Als de band die heeft afgezegd voor Resurrection Fest geen SOAD is maar eentje die qua gage vergelijkbaar is met de andere twee hoofdacts van dat Spaanse festival (Slayer en Parkway Drive), dan zou het echter best kunnen dat dat tevens de beoogde tweede hoofdact van FortaRock en/of de ontbrekende mainstage 2 afsluiter van Graspop was, ja. Maar ik heb geen idee om welke act het dan zou gaan.

Misschien Korn of Deftones? Ben wat bands langs gegaan en deze 2 komen in 2019 met een nieuwe album en hebben nog geen tourplannen in de zomer.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Het kan ook goed dat Manowar een headliner is voor Fortarock…hoewel Fields of Metal hier ooit zijn handen aan heeft gebrand.
Manowar heeft pas net een vervanger voor de gitarist gevonden, waardoor de bekendmaking wellicht is uitgesteld?
Within Temptation is kennelijk de zwakke schakel tussen de headliners voor velen. Toch vind ik de andere headliners ook niet erg sterk.
Slipknot en Kiss? Beide bands hebben hun beste tijd gehad. Sliknot verkoopt in Nederland nog altijd minder zalen uit dan WT.

Met Kiss ga ik akkoord, Slipknot niet. Slipknot heeft er voor gezorgd dat GMM voor het eerst een dag uitverkocht in 2015. In België zijn ze veel populairder dan in Nederland.

Ik geloof niet dat SOAD de band was die de tour gecanceld heeft. Dat ze in Amerika spelen betekent niet dat er automatisch een Europese luik aan wordt toegevoegd.
Ik heb geen idee welke band het zou zijn.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
sledgehammer wrote:
Als de band die heeft afgezegd voor Resurrection Fest geen SOAD is maar eentje die qua gage vergelijkbaar is met de andere twee hoofdacts van dat Spaanse festival (Slayer en Parkway Drive), dan zou het echter best kunnen dat dat tevens de beoogde tweede hoofdact van FortaRock en/of de ontbrekende mainstage 2 afsluiter van Graspop was, ja. Maar ik heb geen idee om welke act het dan zou gaan.

Misschien Korn of Deftones? Ben wat bands langs gegaan en deze 2 komen in 2019 met een nieuwe album en hebben nog geen tourplannen in de zomer.
Korn lijkt me inderdaad een realistische optie. Die band was in 2015 afsluiter van Resurrection Fest en een bandlid gaf een half jaar geleden in interviews aan dat er wat 'coole' tourplannen waren voor 2019. Korn doet vaak een Europese zomerfestivaltournee. Voorlopig beperkt hun tourschema voor dit jaar zich echter tot een drietal festivals in de VS en Mexico, dus dicht bij huis, wat te combineren is met andere (studio)activiteiten. Misschien duren de opnames van het nieuwe album langer dan verwacht en hebben ze daarom een geplande Europese tournee gecanceld.

Dat is allemaal pure speculatie natuurlijk, maar Korn lijkt me een minstens even goede mogelijkheid als SOAD wat betreft de afgevallen hoofdact voor Resurrection. Deftones wellicht ook. Overigens denk ik dat SOAD wat het Resurrection Fest betreft best een mogelijkheid zou zijn (aangezien ze daar de afgelopen twee jaar ineens uitpakten met respectievelijk Iron Maiden en Rammstein, dus andere grootverdieners), maar Korn (of Deftones) zou in tegenstelling tot SOAD ook een realistische naam zijn geweest om nog aan de affiches van Graspop en FortaRock toe te voegen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
TettenVogel wrote:

graspop20 wrote:
Met Kiss ga ik akkoord, Slipknot niet. Slipknot heeft er voor gezorgd dat GMM voor het eerst een dag uitverkocht in 2015..

Naar mijn weten is na de volledige 2018 editie, alleen met de 1e keer Kiss (2008) en Rammstein (2017) een dag uitverkocht.
Slipknot-Zaterdag van 2015 was die dag zelf uitverkocht, hoe dat in NL zit weet ik niet maar dat slipknot in België groter is dan Within Temptation is wel een feit en zo gek is dat nu ook weer niet.
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
Dit jaar heb ik gekozen om een kaartje te kopen voor Resurrection Fest! Eens de buitenlandse metalsfeer gaan opsnuiven. Ik las hier wat speculatie rond de afgelaste headliner. Net zoals graspop begin dit jaar de fout maakte, kon je ook voor rf toekomstige bands vinden aan de hand van de URL. Bijvoorbeeld http://www.resurrectionfest.es/media/Parkway-Drive.jpg . Als je System of a down of Korn opzoekt vindt je hier niks over terug. Denk dat dit dus om nog een andere naam gaat. Ik heb ook een sterk vermoeden dat ze al een vervanger gevonden hebben. Als je Sabaton intikt zie je dezelfde foto als op de graspop site!

Edit: Laat dat stuk van Sabaton maar vallen! Stonden op 2017 met die foto op de site ;)
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Hoi! Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en ik besloot maar eens een account aan te maken.
Wanneer denken jullie dat we het volgende pakketje namen kunnen verwachten? Ik kan stiekem niet wachten, maar ik ben bang dat we pas in februari weer iets te horen gaan krijgen..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken