Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Accept?
06/21/2019 ACCEPT Dessel (Graspop Metal Meeting)
https://www.nuclearblast.de/de/label/music/band/tourdates/71028.accept.html
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Wanneer er op dit forum een band voorbij komt die ik van naam niet ken of wel eens van gehoord heb maar nog nooit heb beluisterd dan dan beluister ik dit via spotify of youtube. Maar toen ik een paar keer Tenacious D hoorde dacht ik dat is toch die band van die acteur en zijn broer die het nummer Tribute als succes hadden? Toch maar weer eens naar geluisterd en ja hoor het klopte.
Mensen we zitten hier op het Graspop metal forum en niet op Rockwerchter of pinkpop!
Tenacious D is onder de jongere generatie metalheads wel inmens populair! Ze zouden echt niet verkeerd staan als een van de latere spots op de main want er zijn veel meer metalheads op Graspop die hierop mee kunnen zingen dan je zou denken!
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
rpspeed wrote:
Accept?
06/21/2019 ACCEPT Dessel (Graspop Metal Meeting)
https://www.nuclearblast.de/de/label/music/band/tourdates/71028.accept.html

Verbaast me wel, stonden er dit jaar ook al. Is dit niet de datum van 2018?
We hebben het hier over Graspop. Iron Maiden stond daar al eens drie keer als headliner in vier jaar tijd. Het is geen uitzondering dat bands daar twee edities achter elkaar optreden en de tourschema's op de website van Nuclear Blast lijken me wel betrouwbaar.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Joslittel wrote:

rpspeed wrote:
Accept?
06/21/2019 ACCEPT Dessel (Graspop Metal Meeting)
https://www.nuclearblast.de/de/label/music/band/tourdates/71028.accept.html


Verbaast me wel, stonden er dit jaar ook al. Is dit niet de datum van 2018?

We hebben het hier over Graspop. Iron Maiden stond daar al eens drie keer als headliner in vier jaar tijd. Het is geen uitzondering dat bands daar twee edities achter elkaar optreden en de tourschema’s op de website van Nuclear Blast lijken me wel betrouwbaar.

Behalve Baltic Open Air zou Graspop het enige festival zijn volgens die tourdata. Dat vind ik wel vreemd.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Joslittel wrote:

rpspeed wrote:
Accept?
06/21/2019 ACCEPT Dessel (Graspop Metal Meeting)
https://www.nuclearblast.de/de/label/music/band/tourdates/71028.accept.html


Verbaast me wel, stonden er dit jaar ook al. Is dit niet de datum van 2018?

We hebben het hier over Graspop. Iron Maiden stond daar al eens drie keer als headliner in vier jaar tijd. Het is geen uitzondering dat bands daar twee edities achter elkaar optreden en de tourschema’s op de website van Nuclear Blast lijken me wel betrouwbaar.
Het is vrij ongebruikelijk, maar het komt wel voor inderdaad. Afgelopen jaar nog Avatar op herhaling, en The Raven Age zelfs voor de derde keer op rij.
Geeft me een klein beetje hoop op een herhaling komend jaar van Dool, Batushka of Arch Enemy.. :)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Within Temptation gezien in 013. Ze pakken groots uit met de stageshow, zoals Ayreon en A7x voorgaande jaren.
Wordt zeker gaaf. Wat Accept betreft, ze mogen van mij zeker komen. UDO kwam vaak, maar ik vind het nieuwe materiaal van Accept eerlijk gezegd interessanter.
https://www.youtube.com/watch?v=JgzXnr2N-Gw
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Ook geluisterd naar die youtube?
Op sommige momenten red ze het echt niet en gaat het gewoon vals
Ik hoop dat het in 013 beter was
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Live en op film is niet altijd te vergelijken. In 013 heb ik haar niet kunnen betrappen. Maar welke zanger in dit wereldje haalt iedere noot live?
Rob Halford? Paul Stanley? Ozzy? Axl Rose? Corey Taylor? Klaus Meine? Michael Poulsen?
Geen van allen..de ene is te oud, de ander is te veel bezig met zijn show. Kortom altijd is er wel wat op te merken.
Het is niets voor niets dat er steeds meer nadruk op de show gelegd wordt. Kijk naar een Rammstein, Slipknot, King Diamond, Rob Zombie en Marilyn Manson. Bands die het meer van hun show moeten hebben dan van hun vocalen. Sharon stelt zelden teleur, daar kunnen vele zangers/zangeressen nog wat van leren.

 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Live en op film is niet altijd te vergelijken. In 013 heb ik haar niet kunnen betrappen. Maar welke zanger in dit wereldje haalt iedere noot live?
Rob Halford? Paul Stanley? Ozzy? Axl Rose? Corey Taylor? Klaus Meine? Michael Poulsen?
Geen van allen..de ene is te oud, de ander is te veel bezig met zijn show. Kortom altijd is er wel wat op te merken.
Het is niets voor niets dat er steeds meer nadruk op de show gelegd wordt. Kijk naar een Rammstein, Slipknot, King Diamond, Rob Zombie en Marilyn Manson. Bands die het meer van hun show moeten hebben dan van hun vocalen. Sharon stelt zelden teleur, daar kunnen vele zangers/zangeressen nog wat van leren.

Sam Carter
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Een band voor op het wensenlijstje voor Graspop: Harakiri for the Sky. Kaartje gekocht voor hun optreden samen met Draconian in Baroeg eind van de maand, wat een ongelofelijk goede band. Laat die maar in de vroege middag aantreden in de Metal Dome.

In de categorie ander nieuws: Batushka is helaas uit elkaar gevallen en de kans bestaat dat er binnenkort twee Batushka's zijn, zanger en gitarist hebben mot. Erg spijtig, een van de beste optredens van afgelopen Graspop en hoopte stiekem dat ze er dit jaar opnieuw zouden staan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Een band voor op het wensenlijstje voor Graspop: Harakiri for the Sky. Kaartje gekocht voor hun optreden samen met Draconian in Baroeg eind van de maand, wat een ongelofelijk goede band. Laat die maar in de vroege middag aantreden in de Metal Dome.

In de categorie ander nieuws: Batushka is helaas uit elkaar gevallen en de kans bestaat dat er binnenkort twee Batushka’s zijn, zanger en gitarist hebben mot. Erg spijtig, een van de beste optredens van afgelopen Graspop en hoopte stiekem dat ze er dit jaar opnieuw zouden staan.

In geval van batushka kan ik niet anders dan de gitarist gelijk geven en zeggen dat hij de rechten heeft. Maar natuurlijk is een wissel op vocals altijd een pijnlijk punt in de carriere van een band.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Een band voor op het wensenlijstje voor Graspop: Harakiri for the Sky. Kaartje gekocht voor hun optreden samen met Draconian in Baroeg eind van de maand, wat een ongelofelijk goede band. Laat die maar in de vroege middag aantreden in de Metal Dome.
Nice, ben wel jaloers, was er ook heel graag naar toe gegaan (dag erna in Antwerpen), maar kan helaas niet dat weekend..
Ben groot fan van Draconian, heerlijke atmosferische death/doom!
Harakiri For The Sky klinkt ook lekker, evenals derde bandje Sojourner.
Direct boeken dus dit pakketje, zou ik zeggen! :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Joslittel wrote:
Een band voor op het wensenlijstje voor Graspop: Harakiri for the Sky. Kaartje gekocht voor hun optreden samen met Draconian in Baroeg eind van de maand, wat een ongelofelijk goede band. Laat die maar in de vroege middag aantreden in de Metal Dome.

In de categorie ander nieuws: Batushka is helaas uit elkaar gevallen en de kans bestaat dat er binnenkort twee Batushka’s zijn, zanger en gitarist hebben mot. Erg spijtig, een van de beste optredens van afgelopen Graspop en hoopte stiekem dat ze er dit jaar opnieuw zouden staan.

In geval van batushka kan ik niet anders dan de gitarist gelijk geven en zeggen dat hij de rechten heeft. Maar natuurlijk is een wissel op vocals altijd een pijnlijk punt in de carriere van een band.
Erg jammer van Batushka inderdaad. Lijkt er inderdaad op dat de zanger de band gekaapt heeft van de gitarist/oprichter/bedenker/bandleider/tekst-/muziekschrijver.
Erg lullig, maar misschien ook wat naïef om niet gelijk zelf alle rechten vast te leggen. Dit gebeurt wel helaas wel vaker met dit soort 'liefhebbers'/'hobbyisten' (zie ook bands als Ghost, Gorgoroth en Battle Beast).
Desondanks hoop ik dat hij de strijd zal winnen (zoals Infernus van Gorgoroth dat ook deed), ook al zal de band/reputatie wellicht nooit meer hetzelfde worden als voorheen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=lEEg8bg-haw[/video]
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ligt het aan mij, of staan KING DIAMOND, DEMONS & WIZARDS, IN FLAMES, GLORYHAMMER en CHILDREN OF BODOM wel erg laag op het affiche?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Voila, tickets zijn besteld.

Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.

In de plaats zijn er andere bands aangekondigd, zoals bv. Gojira. Die wil ik heel graag nogmaals zien.
Arch Enemy is ook aangekondigd, maar of het een goede move is om ze nu aan te kondigen na heel de hetze van de afgelopen week, daar twijfel ik aan.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.

Heel benieuwd welke band dat was, misschien zou dat wel de MS2 afsluiter op zaterdag worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Resurrection Fest zou normaal op 1 januari een headliner aankondigen. Dit is niet gebeurd. De naam zou heel zijn Europese tour geannuleerd hebben.
Niet ondenkbaar dat Graspop deze naam ook geboekt zou hebben.
Scherp opgemerkt... Interessant!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken