Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

everydayrock

Playlistbediener
30 nov 2018
14
7
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">That's amazing </font></font><font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">@everydayrock</font></font><font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;"> Hello from Mumbai, here \ m /</font></font>

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">@set abominae: Do not be surprised, we Indians are everywhere ? In fact, I have 3 more Indian acquaintances coming along with me to Graspop. </font></font>

Haha. Hello from Pune!
So what do you think about the festival overall?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Ik zet eens op Youtube een live-performance van Combichrist op en ik snap nu pas waarom mensen hier zo lyrisch zijn over deze band. Op de plaat vond ik het maar waardeloos.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
[video]https://www.youtube.com/watch?v=CTN2ZzpQRh4[/video]
Nieuwe plaat van Avantasia, van het nieuwe album 'Moonglow' dat in februari uitkomt, gevolgd door een wereldtour (data gaan voorlopig maar tot 24 mei, maar er zullen binnenkort meer worden aangekondigd).
Alvast met 3H-potlood opschrijven? :)

Ideaal voor de zaterdag, dan kan wellicht Hansi Kürsch (die er toch al die dag staat met Demons & Wizards) ook nog even mee komen blèren.
Zou dan een mooi power metal-dagje kunnen worden met ook nog Hammerfall en Gloryhammer.
Zet Avantasia dan maar op de 'Ayreon-spot', wat mij betreft tijdens Slipknot, Disturbed of King Diamond (heb ik toch niet zo veel mee).

Erg benieuwd ook naar de rest van het nieuwe album, met weer een indrukwekkende lijst aan gastzangers:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moonglow_(album)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/CTN2ZzpQRh4" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Nieuwe plaat van Avantasia, van het nieuwe album ‘Moonglow’ dat in februari uitkomt, gevolgd door een wereldtour (data gaan voorlopig maar tot 24 mei, maar er zullen binnenkort meer worden aangekondigd).
Alvast met 3H-potlood opschrijven?
1f642.svg


Ideaal voor de zaterdag, dan kan wellicht Hansi Kürsch (die er toch al die dag staat met Demons & Wizards) ook nog even mee komen blèren.
Zou dan een mooi power metal-dagje kunnen worden met ook nog Hammerfall en Gloryhammer.
Zet Avantasia dan maar op de ‘Ayreon-spot’, wat mij betreft tijdens Slipknot, Disturbed of King Diamond (heb ik toch niet zo veel mee).

Erg benieuwd ook naar de rest van het nieuwe album, met weer een indrukwekkende lijst aan gastzangers:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moonglow_(album)

Dat klinkt inderdaad bijzonder goed, mooie tip! Overlap zal ik deze GMM weer een bitch worden, Disturbed en Slipknot wil ik dan wel weer graag zien. Hopelijk begin volgend jaar alvast de podiumindeling, dan kan je alvast een beetje gaan strepen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.796
7.657
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/CTN2ZzpQRh4" style="margin: 1em auto; height: 147.375px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Nieuwe plaat van Avantasia, van het nieuwe album ‘Moonglow’ dat in februari uitkomt, gevolgd door een wereldtour (data gaan voorlopig maar tot 24 mei, maar er zullen binnenkort meer worden aangekondigd).
Alvast met 3H-potlood opschrijven?
1f642.svg


Ideaal voor de zaterdag, dan kan wellicht Hansi Kürsch (die er toch al die dag staat met Demons & Wizards) ook nog even mee komen blèren.
Zou dan een mooi power metal-dagje kunnen worden met ook nog Hammerfall en Gloryhammer.
Zet Avantasia dan maar op de ‘Ayreon-spot’, wat mij betreft tijdens Slipknot, Disturbed of King Diamond (heb ik toch niet zo veel mee).

Erg benieuwd ook naar de rest van het nieuwe album, met weer een indrukwekkende lijst aan gastzangers:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moonglow_(album)

Wel twijfelachtig gezien de Europese data stoppen in mei en daarna worden overgenomen door australie (2x) en amerikaanse data, waarbij zuid amerika en japan nog ontbreken. In hoeverre is het realistisch dat er nog een europese leg aan de tour wordt toegevoegd? (Onthoud dat er meerdere gastartiesten bij zijn)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Set Abominae wrote:
<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/CTN2ZzpQRh4″ style=”margin: 1em auto; height: 147.375px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>
Nieuwe plaat van Avantasia, van het nieuwe album ‘Moonglow’ dat in februari uitkomt, gevolgd door een wereldtour (data gaan voorlopig maar tot 24 mei, maar er zullen binnenkort meer worden aangekondigd).
Alvast met 3H-potlood opschrijven?
1f642.svg


Ideaal voor de zaterdag, dan kan wellicht Hansi Kürsch (die er toch al die dag staat met Demons & Wizards) ook nog even mee komen blèren.
Zou dan een mooi power metal-dagje kunnen worden met ook nog Hammerfall en Gloryhammer.
Zet Avantasia dan maar op de ‘Ayreon-spot’, wat mij betreft tijdens Slipknot, Disturbed of King Diamond (heb ik toch niet zo veel mee).

Erg benieuwd ook naar de rest van het nieuwe album, met weer een indrukwekkende lijst aan gastzangers:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moonglow_(album)

Wel twijfelachtig gezien de Europese data stoppen in mei en daarna worden overgenomen door australie (2x) en amerikaanse data, waarbij zuid amerika en japan nog ontbreken. In hoeverre is het realistisch dat er nog een europese leg aan de tour wordt toegevoegd? (Onthoud dat er meerdere gastartiesten bij zijn)
Volgens mij wel vrij realistisch.
De laatste tour in 2016 begon ook met wat Europese shows in de periode eind februari - begin april.
Daarna werden van 9 tot 24 april even wat andere werelddelen bezocht (Japan + Amerika), maar in de maanden juni t/m augustus volgde weer een hele serie Europese festivals.
Ditmaal gaan ze dus een maandje later naar Japan, Australië en Amerika, maar ik zie ze in de zomer wel weer wat Europese festivals aandoen.
De gastmuzikanten hebben voor zover ik kan zien vrijwel allemaal nog geen plannen in die periode, of zijn in de buurt (zoals Kürsch dus).
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Frog Leap aangekondigt voor Wacken (staan meerdere bands die ook naar graspop komen). Ik hoop dat ze ook naar graspop komen :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Sum41 aangekondigd als headliner Jera on air week na Graspop in nederland. Sinds Groezrock zijn headliners al bekend heeft gemaakt denk ik dat we deze al met een hele dikke stift mogen gaan opschrijven.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Sum41 aangekondigd als headliner Jera on air week na Graspop in nederland. Sinds Groezrock zijn headliners al bekend heeft gemaakt denk ik dat we deze al met een hele dikke stift mogen gaan opschrijven.
Een hele dikke stift lijkt me wat voorbarig. Jera On Air vindt in hetzelfde weekeinde plaats als Rock Werchter. Zou Sum 41 daarom niet gewoon op Rock Werchter kunnen staan? Dat lijkt me dan qua tourschema logischer. En ze kunnen Vlaanderen natuurlijk ook nog gewoon overslaan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Sum41 aangekondigd als headliner Jera on air week na Graspop in nederland. Sinds Groezrock zijn headliners al bekend heeft gemaakt denk ik dat we deze al met een hele dikke stift mogen gaan opschrijven.
Laat maar komen, zou ik zeggen!
Heb er wel een zwak voor, al is het alleen maar al om hun epische Kerstnummer met Tenacious D:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CudXkIh-O4M[/video]

En als we het toch over Tenacious D hebben, zet die ook maar erbij!
Liefst op vrijdag, voor misschien nog een cameotje bij Eagles Of Death Metal..? :wink:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Vergeet Tenacious D maar. Hoe graag ik ze ook wil hebben op GMM, dit jaar niet.
Ze hebben tot nu toe alleen maar shows van 5 tm 9 juni. Verder is nog niks bekend, vorige keer waren ze vgm ook maar 1 weekje ofzo in Europa. Dus zou er echt niet op rekenen!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Vandaag dan eindelijk de weekendtickets geregeld! De zondag vind ik nog niet erg sterk, aangezien ik het niet zo heb op Kiss en Sabaton, maar met Delain, Whitesnake, Def Leppard, Cradle of Filth, In Flames, FM, Phil Campbell, Rob Zombie en Sick Of It All staat er sowieso wel genoeg om me niet te hoeven vervelen. + Ik kan op de donderdag nu Sonata Arctica zien! Die neonazi op de donderdag laat ik lekker ‘rechts’ liggen, maar dat mag de pret niet drukken.

Op Sum41 hoop ik persoonlijk toch echt niet. Ik zag ze in 2017 op Pinkpop en ik vond het zwaar teleurstellend. Doe mij maar gewoon Airbourne, Dool (op herhaling), Skunk Anansie, ZZ Top en Dream Theater.

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Vergeet Tenacious D maar. Hoe graag ik ze ook wil hebben op GMM, dit jaar niet.
Ze hebben tot nu toe alleen maar shows van 5 tm 9 juni. Verder is nog niks bekend, vorige keer waren ze vgm ook maar 1 weekje ofzo in Europa. Dus zou er echt niet op rekenen!
In 2016 hebben ze weliswaar maar 4 festivals in Europa aangedaan, maar daar zaten dan wel 4 weken tussen (3 juni RaR, 4 juni RiP, 30 juni Roskilde, 1 juli Bråvalla).
In 2015 zijn ze 2 weken in Europa geweest voor een serie zaalshows in februari. Tussen Pinkpop en Graspop zitten ook maar 2 weken.
Dus who knows... :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Gisteren bij Within Temptation in 013 geweest. Erg strakke show, mooie licht en beeldshow erbij. Je kan eeuwug blijven discussiëren over hoe metal ze zijn maar deze show stond als een huis. Gaan zeker niet teleurstellen als headliner.

Daarnaast is Mysticum voor mij met stip gestegen als mustsee. Zullen wel laat in de Marque staan hoop ik, beetje zelfde spot als Watain en Marduk. Maar wat een band zeg, wat heerlijk hard en lomp. Wordt genieten
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Wanneer er op dit forum een band voorbij komt die ik van naam niet ken of wel eens van gehoord heb maar nog nooit heb beluisterd dan dan beluister ik dit via spotify of youtube. Maar toen ik een paar keer Tenacious D hoorde dacht ik dat is toch die band van die acteur en zijn broer die het nummer Tribute als succes hadden? Toch maar weer eens naar geluisterd en ja hoor het klopte.
Mensen we zitten hier op het Graspop metal forum en niet op Rockwerchter of pinkpop!
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Wanneer er op dit forum een band voorbij komt die ik van naam niet ken of wel eens van gehoord heb maar nog nooit heb beluisterd dan dan beluister ik dit via spotify of youtube. Maar toen ik een paar keer Tenacious D hoorde dacht ik dat is toch die band van die acteur en zijn broer die het nummer Tribute als succes hadden? Toch maar weer eens naar geluisterd en ja hoor het klopte.
Mensen we zitten hier op het Graspop metal forum en niet op Rockwerchter of pinkpop!

Your point being????
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Wanneer er op dit forum een band voorbij komt die ik van naam niet ken of wel eens van gehoord heb maar nog nooit heb beluisterd dan dan beluister ik dit via spotify of youtube. Maar toen ik een paar keer Tenacious D hoorde dacht ik dat is toch die band van die acteur en zijn broer die het nummer Tribute als succes hadden? Toch maar weer eens naar geluisterd en ja hoor het klopte.
Mensen we zitten hier op het Graspop metal forum en niet op Rockwerchter of pinkpop!
Ooit al eens naar Lynyrd Skynyrd geluisterd toevallig..?

Overigens niet zijn broer, weet niet waar je dat vandaan haalt? :roll:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Gisteren bij Within Temptation in 013 geweest. Erg strakke show, mooie licht en beeldshow erbij. Je kan eeuwug blijven discussiëren over hoe metal ze zijn maar deze show stond als een huis. Gaan zeker niet teleurstellen als headliner.

Daarnaast is Mysticum voor mij met stip gestegen als mustsee. Zullen wel laat in de Marque staan hoop ik, beetje zelfde spot als Watain en Marduk. Maar wat een band zeg, wat heerlijk hard en lomp. Wordt genieten
Ik zou niet weten waarom er überhaupt gediscussieerd zou moeten worden over hoe 'metal' Within Temptation is. Alsof daar een schaal of graadmeter voor is..
Als je het goed bekijkt, wijken de harde subgenres als black en death net zo veel af van de 'oorspronkelijke' metal als de wat 'zachtere'/melodieuzere subgenres.
Ga je de snob/purist uithangen, dan kun je waarschijnlijk meer dan driekwart van de poster schrappen...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Joslittel wrote:
Gisteren bij Within Temptation in 013 geweest. Erg strakke show, mooie licht en beeldshow erbij. Je kan eeuwug blijven discussiëren over hoe metal ze zijn maar deze show stond als een huis. Gaan zeker niet teleurstellen als headliner.

Daarnaast is Mysticum voor mij met stip gestegen als mustsee. Zullen wel laat in de Marque staan hoop ik, beetje zelfde spot als Watain en Marduk. Maar wat een band zeg, wat heerlijk hard en lomp. Wordt genieten

Ik zou niet weten waarom er überhaupt gediscussieerd zou moeten worden over hoe ‘metal’ Within Temptation is. Alsof daar een schaal of graadmeter voor is..
Als je het goed bekijkt, wijken de harde subgenres als black en death net zo veel af van de ‘oorspronkelijke’ metal als de wat ‘zachtere’/melodieuzere subgenres.
Ga je de snob/purist uithangen, dan kun je waarschijnlijk meer dan driekwart van de poster schrappen…

Helemaal mee eens hoor! WT is voor mij een terechte GMM hrleadliner. Was meer een reactie op andere op dit forum die hier wel moeite mee hadden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Set Abominae wrote:

Joslittel wrote:
Gisteren bij Within Temptation in 013 geweest. Erg strakke show, mooie licht en beeldshow erbij. Je kan eeuwug blijven discussiëren over hoe metal ze zijn maar deze show stond als een huis. Gaan zeker niet teleurstellen als headliner.

Daarnaast is Mysticum voor mij met stip gestegen als mustsee. Zullen wel laat in de Marque staan hoop ik, beetje zelfde spot als Watain en Marduk. Maar wat een band zeg, wat heerlijk hard en lomp. Wordt genieten


Ik zou niet weten waarom er überhaupt gediscussieerd zou moeten worden over hoe ‘metal’ Within Temptation is. Alsof daar een schaal of graadmeter voor is..
Als je het goed bekijkt, wijken de harde subgenres als black en death net zo veel af van de ‘oorspronkelijke’ metal als de wat ‘zachtere’/melodieuzere subgenres.
Ga je de snob/purist uithangen, dan kun je waarschijnlijk meer dan driekwart van de poster schrappen…

Helemaal mee eens hoor! WT is voor mij een terechte GMM hrleadliner. Was meer een reactie op andere op dit forum die hier wel moeite mee hadden.
Mijn reactie was ook zeker niet aan jou gericht, hoor. :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken