Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Def Leppard, Lynyrd Skynyrd en Whitesnake hoeven echt niet ... maar voor de rest: wat een fantastische namen: Sabaton, Disturbed, In Flames, Godsmack, Trivium, Sonata Arctica, Agnostic Front, Cult of Luna en (WTF!) Combichrist! Nice hoor ...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.318
5.791
Hmm overweeg zo alleen de Slipknot dag, afhankelijk van wat daar precies nog meer terecht komt. Maar laat Graspop net zo makkelijk schieten dit jaar eigenlijk, op deze manier.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
De hoge positie van de classic acts is inderdaad wel opvallen ja, met name Lynyrd Skynyrd. Ik vind het echt tof dat ze komen, evenals Whitesnake, Deff Leppard sla ik denk ik over. Staan genoeg pareltjes tussen die de tenten op dat moment bevolken denk ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Hmm overweeg zo alleen de Slipknot dag, afhankelijk van wat daar precies nog meer terecht komt. Maar laat Graspop net zo makkelijk schieten dit jaar eigenlijk, op deze manier.

Zuurpruim! :wink:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.318
5.791
Dr. Hannibal wrote:
Hmm overweeg zo alleen de Slipknot dag, afhankelijk van wat daar precies nog meer terecht komt. Maar laat Graspop net zo makkelijk schieten dit jaar eigenlijk, op deze manier.

Zuurpruim!
1f609.svg

Nah, eerder zelfverklaard muzieksnob ? met te weinig geld om zomaar een festival mee te pakken voor de leuk. Moeten wel namen staan die mij echt aanspreken. Vind dit op zich geen slechte line up hoor, zal vast een tof weekend worden! Alleen mist het voor mij net iets speciaals.

Maar goed, zet er een Rob Zombie, Opeth, Dimmu Borgir en Behemoth bij en ik zou alweer gaan twijfelen. Lijkt mij allemaal nog vrij realistisch!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Er zitten her en der leuke namen bij. Maar ben nog niet weg geblazen zoals vorig jaar het geval was. Opvallend dat Kiss er niet bij zat.

En @<insert_graspopmedewerker_die_stiekem_meeleest>... doe toch eens iets aan die website... weer staat de helft er al bijna op voor de aankondiging.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Joslittel wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Hmm overweeg zo alleen de Slipknot dag, afhankelijk van wat daar precies nog meer terecht komt. Maar laat Graspop net zo makkelijk schieten dit jaar eigenlijk, op deze manier.


Zuurpruim!
1f609.svg


Nah, eerder zelfverklaard muzieksnob
1f609.svg
met te weinig geld om zomaar een festival mee te pakken voor de leuk. Moeten wel namen staan die mij echt aanspreken. Vind dit op zich geen slechte line up hoor, zal vast een tof weekend worden! Alleen mist het voor mij net iets speciaals.

Maar goed, zet er een Rob Zombie, Opeth, Dimmu Borgir en Behemoth bij en ik zou alweer gaan twijfelen. Lijkt mij allemaal nog vrij realistisch!

Allemaal goed mogelijk maar bijna al die bands hebben nog optredens geplanned in België, zullen dus nog niet voor meteen zijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Lynyrd Skynyrd, een lekkere guilty pleasure, meer niet.
Als setlist.fm klopt hebben ze voor het laatst in 1997 in Belgie gespeeld. Dus wat dat betreft een vrij speciale boeking.
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
This is very cool! My long journey from India is going to be worth it \m/

I wish there was a bit more prog-metal on the list, though - hopefully will come out later. Anyhow, haven't heard most of these bands, looks like I have a lot of homework to do :)
Which one of these would you recommend to someone who likes proggier metal without growls (unless they're Opeth, of course!)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Er blijven ook maar acts verschijnen op die line-up pagina, wel erg amateuristisch hoor.

Maar erbij gekomen is: Philip H. Anselmo and the Illegals: perform a Vulgar Display of 101 Proof. Een Pantera set van een van de originele leden, vet!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
This is very cool! My long journey from India is going to be worth it \m/

I wish there was a bit more prog-metal on the list, though – hopefully will come out later. Anyhow, haven’t heard most of these bands, looks like I have a lot of homework to do
1f642.svg

Which one of these would you recommend to someone who likes proggier metal without growls (unless they’re Opeth, of course!)

Ik doe het gewoon in het Nederlands omdat Google Translate geweldig werkt!

Er staat inderdaad nog weinig prog, maar deze bands zou ik eens proberen:
- Cult of Luna
- Delain
- Sonata Arctica

Er staan nog heel veel andere vette bands, maar deze liggen denk ik nog het meeste in de progressieve hoek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.335
5.033
Er blijven ook maar acts verschijnen op die line-up pagina, wel erg amateuristisch hoor.

Maar erbij gekomen is: Philip H. Anselmo and the Illegals: perform Da Vulgar Display of 101 Proof. Een Pantera set van een van de originele leden, vet!
Die stond toch al op het postertje?
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Thank you guys, and yes, Joslittel, Google Translate works great - I've been following these forums for the last 3 weeks every day :)
[Apologies that my posts are in English]

I have two questions, I hope you don't mind... I will be doing a solo trip to Graspop (I will be coming with my wife to Neth-Bel, but she's not into metal that much, so will be off to visit a friend while I head here). So...
- For one person, how many GMM coupons should I buy online? I love beer but don't intend to get hammered. And well, the regular amount of food, I guess
- I have booked a room in Lommel (closest place I could get). Um, would anyone be interested in sharing a room (sorry if asking this this is against forum rules, will edit if so)

Thanks so much!
Chuck (from Mumbai, India)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Joslittel wrote:
Er blijven ook maar acts verschijnen op die line-up pagina, wel erg amateuristisch hoor.

Maar erbij gekomen is: Philip H. Anselmo and the Illegals: perform Da Vulgar Display of 101 Proof. Een Pantera set van een van de originele leden, vet!

Die stond toch al op het postertje?

Ja, dat zou kunnen. die heb ik niet zo goed bekeken. Duurde alleen lang voordat hij ook een plekje kreeg op de website.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.471
2.958
Maar goed, zet er een Rob Zombie, Opeth, Dimmu Borgir en Behemoth bij en ik zou alweer gaan twijfelen. Lijkt mij allemaal nog vrij realistisch!
De kans is behoorlijk groot dat hier minstens twee namen nog van worden toegevoegd ja.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
@chuckofalltrades,
I both 80 for 4 days. But I eat at the campsite so food isn't included for me(or at least only a snack now and then)

I would recommend just go and camping. A lot more fun and closer to the festival.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.603
7.315
Als Def Leppard inderdaad als hoofd-headliner wordt gezien, en Kiss ook echt komt, dan zal Def Leppard op de vrijdag staan?
Lijkt me sterk dat er nu nog een post komt van "ohja Def Leppard is de headliner op vrijdag" aangezien ze WT al als headliner noemden.
Kiss zal dan de zondag worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken