Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.660
820
Voordat iedereen blij word; Bands plaatsten vaak de eerste festival dag als dag dat ze zullen spelen, op hun website
Wanneer ze daadwerkelijk spelen is vaak nog niet bekend, als zij het wereldkundig mogen maken
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Voordat iedereen blij word; Bands plaatsten vaak de eerste festival dag als dag dat ze zullen spelen, op hun website
Wanneer ze daadwerkelijk spelen is vaak nog niet bekend, als zij het wereldkundig mogen maken
Hoewel dat eerste dag posten waar is, is het onzin dat ze dat niet weten. Zo'n band wordt vaak in een weekend op meerdere festivals ingepland, dan kun je niet geboekt worden door drie festivals die allemaal nog niet laten weten op welke dag je speelt. Dan krijg je onvermijdbaar clashes in het tourschema. Die dagen liggen in principe echt wel vast. Alleen worden niet altijd even duidelijk (en zo vroeg) bekend gemaakt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Rick wrote:
Voordat iedereen blij word; Bands plaatsten vaak de eerste festival dag als dag dat ze zullen spelen, op hun website
Wanneer ze daadwerkelijk spelen is vaak nog niet bekend, als zij het wereldkundig mogen maken

Hoewel dat eerste dag posten waar is, is het onzin dat ze dat niet weten. Zo’n band wordt vaak in een weekend op meerdere festivals ingepland, dan kun je niet geboekt worden door drie festivals die allemaal nog niet laten weten op welke dag je speelt. Dan krijg je onvermijdbaar clashes in het tourschema. Die dagen liggen in principe echt wel vast. Alleen worden niet altijd even duidelijk (en zo vroeg) bekend gemaakt.
De bands weten dat wel hoor, hij bedoeld denk ik dat ze nog niet weten wanneer ze het wereldkundig mogen maken, en daarom gewoon de eerste dag van het festival pakken ;). Wat idd vaak gebeurt.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.660
820
Dank Indiaantje dat is inderdaad wat ik bedoelde.
Grote bands weten vaak al een jaar van te voren wanneer ze waar spelen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
A trusty source just let me know that the lineup includes Slipknot, KISS, Tool, Def Leppard, Journey and Sabaton. **** yeah! Definitely a go. Let Hellfesters enjoy Manowar
Do you know if Journey is still a possibility?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.462
11.431
Zo, ik ben er eens even voor gaan zitten om de line-up door te lopen en een eigen playlist te bouwen. Wat zit er net als ieder jaar weer veel moois tussen, en dan met name de onderste regels. Er mag en kan nog zeker veel bij maar hieronder mijn toppers.
- Fleshgod Apocalypse. Kende ik alleen nog qua naam, erg goed!
- Borknagar. Nog niet eerder van die lui gehoord maar wat een heerlijke muziek!
- Hawkwind is eigenlijk wel een unieke boeking. In de metaldome? ik ben erbij.
- Crowbar en Orange Goblin als stonerinstituten. Top dat die erbij zijn. Beide nog niet live gezien.
- Eluveitie kende ik ook alleen nog van naam, paar erg sterke nummers. Kijk ik naar uit live.
- Cult of Luna, damn. Dat moet echt goed worden. Ik hoop dat ze in de Metaldome staan als het al donker is voor de juiste sfeer.
- Sonata Arctica en Delain voor twee goede symfonische bands.
- En als afslutier Candlemass voor een portie sfeervolle Doom.

Nog een blik op de top van het affiche:
- Headliners. Ik zelf ben zeer tevreden met WT en Slipknot. WT ga ik dit jaar in 013 voor het eerst zien en hou erg van hun muziek, een tweede keer op GMM is geen straf. En Slipknot dus ook nog nooit live gezien. Ben weer even hun muziek ingedoken maar wat is dat heerlijk zeg. Persoonlijke favoriet van het moment: Custer. Dat wordt echt beuken.
- Sabaton blijft een soort guilty pleasure, erg blij dat ze terug zijn.
- Met de komst van Lynyrd Skynyrd erg blij, hebben naast de twee bekende nummers ook goed ander werk. Verbaas me wel over de hoge plek op het affiche. Zie dit liever in het zonnetje met een biertje. Def Leppard doet me toch weinig, Whitesnake wel een leuke toevoeging.
- Amon Amarth, Disturbed, Trivium en In Flames vind ik allemaal mooie toevoegingen. Net allemaal wat anders maar goede opvulling voor de latere spots.
- King Diamond vind ik een stuk minder spannend eigenlijk. Lijkt ook 1 album van belang te hebben. Iemand een uitleg voor zijn hoge spot?
- Godsmack is een persoonlijke favoriet. Staan ook op RaR maar 2 keer zien is geen straf.
-
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Alleen een aankondiging om 16:00 over start verkoop accommodaties morgen.
Nog steeds geen KISS dus?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Alleen een aankondiging om 16:00 over start verkoop accommodaties morgen.
Nog steeds geen KISS dus?
Er komen toch nog best een aantal lichtingen?

Vorig jaar werd ook niet alles per direct bekend gemaakt, Volbeat was een stuk later dan de rest kan ik me herinneren.
 

deouwe

Playlistbediener
25 jan 2018
20
0
Ben benieuwd hoe snel het met de combi tickets zal gaan. Vorig jaar kochten we de Combi-XL eind februari. Was keurig op tijd maar als zie dat sommige festivals in no time zijn uitverkocht.....
Lijstje ziet er leuk uit. Journey, Bon Jovi, Dragonforce en .... Greta van Fleet (die mag toch echt niet ontbreken als talentvolle nieuwkomers) zouden mooie aanvullingen zijn.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Mensen, een vraagje.
Mijn vriendengroep komen nu last minute ineens met de suggestie "Hey, laten we een bungalow op de Metal Park huren."
Ja sure, wel leuk enzo, past ook wel binnen t budget met een grote groep.
Maar heeft iemand enig idee hoe je snachts terug komt? Ik ben namelijk altijd wel bij de afterpartys in de tenten te vinden, de tribute bands en de djs. Ik vind dat heerlijk, maar ben bang dat er tot zo laat geen pendelbussen meer rijden. Iemand enig idee?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.096
8.215
Op de site van Whitesnake staat hetvolgende:

TICKETS ON SALE:

SATURDAY 27TH OCTOBER, 10AM CET (WEEKEND TICKETS)

THURSDAY 1ST NOVEMBER 10AM CET (DAY TICKETS)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.462
11.431
Mensen, een vraagje.
Mijn vriendengroep komen nu last minute ineens met de suggestie “Hey, laten we een bungalow op de Metal Park huren.”
Ja sure, wel leuk enzo, past ook wel binnen t budget met een grote groep.
Maar heeft iemand enig idee hoe je snachts terug komt? Ik ben namelijk altijd wel bij de afterpartys in de tenten te vinden, de tribute bands en de djs. Ik vind dat heerlijk, maar ben bang dat er tot zo laat geen pendelbussen meer rijden. Iemand enig idee?

Metal Park is top! Wij gaan altijd na laatste act terug, maar de pendelbussen rijden daarna iig nog wel een poos door. Weet alleen niet precies tot hoe laat
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.462
11.431
Hier een weekendticket in the pocket en weer een 4 persoonshuisje op Metal Park! Ik heb er wederom erg veel zin in.
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Got my tickets! My first festival outside India this will be (might be second, might pick up Pinkpop), am super excited! :-D

PS 40 GMM coupons likely to be enough over 3 days?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ben benieuwd hoe snel het met de combi tickets zal gaan. Vorig jaar kochten we de Combi-XL eind februari. Was keurig op tijd maar als zie dat sommige festivals in no time zijn uitverkocht…..
Lijstje ziet er leuk uit. Journey, Bon Jovi, Dragonforce en …. Greta van Fleet (die mag toch echt niet ontbreken als talentvolle nieuwkomers) zouden mooie aanvullingen zijn.

Ik denk niet dat deze editie gaat uitverkopen. Ik ben daar niet rouwig om, vorig jaar was het op bepaalde plaatsen te druk :)
 

ksir-j

Nieuw lid
13 nov 2017
3
0
Na lang meelezen ook eens beslist om hier te reageren.
Jammer van Tool maar vrees dat ze niet meer op GMM zullen staan. Al bij al alweer een uitstekende affiche, ze stellen vaak niet teleur!

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
RW 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16,17, 18
GMM 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Pukkelpop 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Rock Am Ring 18
Pinkpop 17
Download Festival 17
Sziget 12
Berlin Festival 10
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.721
3.545
Na vorig jaar de laatste maanden voor het festival meegevolgd te heben, en nu alweer met veel vreugde de uitgelekte namen en werkwijzes volg, vond ik het toch eens tijd me zichtbaar op te stellen en me te mengen in de meningen :)
Niet dat ik een heel actieve schrijver zal worden (gok ik), of veel inbreng zal hebben qua ontdekkingen, maar toch...

Net gespot dat de eerste namen uit zijn voor Groezrock; Dropkick Murphys, Millencolin, Neck Deep, Comeback Kid, Bowling For Soup, voormalig Turbonegro-zanger Hank Von Hell, Eskimo Callboy, Fleddy Melculy, Citizen, Mest, Higher Power en Get The Shot.

Dropkick Murphys zal dus niet overkomen van hellfest voor graspop.
Denken jullie dat de kans groot is dat de hoeveelheid hardcore- en metalcore terug zal dalen op graspop nu groez terug is?
Vorig jaar stond er naar mijn gevoel toch opvallend meer dan andere jaren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.462
11.431
Welkom @nikita en @ksir-j ! Altijd leuk nieuwe aanwas. Groezrock heeft een vette vis binnen met Dropkick Murphys, had hen eigenlijk wel op GMM verwacht dit jaar. Hij het verder zit met de hard- en metalcore namen heb ik minder zicht op. Kan me zomaar voorstellen dat dit zeker effect zal hebben, zeker voor de wat grotere namen. Bands zoals Billy Talent en Rise Against vorig jaar zullen we nu niet snel meer zin, hooguit wat kleinere namen. Al staan er met Sick of it All, Hatebreed en Agnostic Front al een aantal dikke namen op het affiche.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Top: Within Temptation, Sabaton, Def Leppard, Hammerfall, Krokus, Gloryhammer,
Goed: In FLames, Krokus, Children of Bodom, Disturbed, Sonata Arctica, Whitesnake
Redelijk: King Diamond, Deathstars, Slipknot, Godsmack, Halestorm, Trivium
Nieuwsgierig: Phil Campbell, Demons & Wizards

Aanraders:
Within Temptation is een top headliner.
Hammerfall: DE meest ondergewaardeerde band ooit!
Demons & Wizards: Zeldzaam optreden in de Benelux
Deathstars: Zeldzaam optreden in de Benelux
Krokus: De Zwitserse AC/DC
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken