Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
100% explains why Within temptation would suddenly be headliner material
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:

Rockbeer wrote:
Was er überhaupt wel een pagina van Belphegor? Google vindt alleen een band met hem erin als ik hem samen met Graspop probeer te vinden.


Ik neem aan van wel, toch? Ze stonden er in 2007 (https://en.wikipedia.org/wiki/Graspop_Metal_Meeting#Graspop_Metal_Meeting_2007).
De band die jij waarschijnlijk bedoelt, is Hollenthon, die stonden er in 2008.

Ik ken die band zelf niet, maar de plaatjes zeggen al genoeg in welke hoek ik dit moet zoeken.

Ik hoop sowieso nog op een paar goede black metal bands die mooie spots krijgen ’s avonds in de Marque/ vroege avond mainstage. Hoop gevestigt op:
– Dimmu Borgir
– Behemoth
– Satyricon

De eerste twee lijken me zeer reëel, van de derde weet ik niet of die komende zomer ook nog touren. Heeft er iemand toevallig nog goede tips in deze muziekhoek qua bands die waarschijnlijk op GMM zullen staan?
Ik hoop zelf ook op Dimmu Borgir, en daarnaast nog Cradle Of Filth en (Limburgse trots :wink: ) Carach Angren.
Batushka op herhaling (en later op de dag) zou ik zeker ook niet tegen zijn! :)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Within Temptation is the biggest act of the Benelux..with Nighrwish the biggest Symphonic rock/metalband. The sell more tickets in the Benelux compare to others graspop headliners like Slipknot, Marilyn Manson, Judas Priest, Scorpions, Twisted Sister, Limp Bizkit, Whitesnake e.o.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Joslittel wrote:

Set Abominae wrote:

Rockbeer wrote:
Was er überhaupt wel een pagina van Belphegor? Google vindt alleen een band met hem erin als ik hem samen met Graspop probeer te vinden.


Ik neem aan van wel, toch? Ze stonden er in 2007 (https://en.wikipedia.org/wiki/Graspop_Metal_Meeting#Graspop_Metal_Meeting_2007).
De band die jij waarschijnlijk bedoelt, is Hollenthon, die stonden er in 2008.


Ik ken die band zelf niet, maar de plaatjes zeggen al genoeg in welke hoek ik dit moet zoeken.

Ik hoop sowieso nog op een paar goede black metal bands die mooie spots krijgen ’s avonds in de Marque/ vroege avond mainstage. Hoop gevestigt op:
– Dimmu Borgir
– Behemoth
– Satyricon

De eerste twee lijken me zeer reëel, van de derde weet ik niet of die komende zomer ook nog touren. Heeft er iemand toevallig nog goede tips in deze muziekhoek qua bands die waarschijnlijk op GMM zullen staan?

Ik hoop zelf ook op Dimmu Borgir, en daarnaast nog Cradle Filth en (Limburgse trots
1f609.svg
) Carach Angren.
Batushka op herhaling (en later op de dag) zou ik zeker ook niet tegen zijn!
1f642.svg

Dimmu Borgir met symfonisch concert, al is dat een vage droom.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Misschien in een volgende lichting als de kaartverkoop daarvan goed gaat?

Ik hoop het. Behemoth treedt ook in februari in België op, dus zij gaan ook pas in een latere lichting bekend gemaakt worden denk ik.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Misschien in een volgende lichting als de kaartverkoop daarvan goed gaat?

Precies, je krijgt ongetwijfeld dan weer een lichting met een aantal acts zoals bovenvermeld en iets als Slash bv.

Volgens mij waren ze dit jaar met Marilyn Manson redelijk laat vanwege een zaalshow? En dat was uiteindelijk gewoon een MS2 headliner...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Volgend jaar op Graspop:
https://www.youtube.com/watch?v=tjGL9Ob8HEA
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Rockbeer wrote:
Misschien in een volgende lichting als de kaartverkoop daarvan goed gaat?

Precies, je krijgt ongetwijfeld dan weer een lichting met een aantal acts zoals bovenvermeld en iets als Slash bv.

Volgens mij waren ze dit jaar met Marilyn Manson redelijk laat vanwege een zaalshow? En dat was uiteindelijk gewoon een MS2 headliner…

Ghost zat zelf in het allerlaatste pakket dacht ik, en waren ook de tweede grootste naam op donderdag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Loveless wrote:

Rockbeer wrote:
Misschien in een volgende lichting als de kaartverkoop daarvan goed gaat?


Precies, je krijgt ongetwijfeld dan weer een lichting met een aantal acts zoals bovenvermeld en iets als Slash bv.

Volgens mij waren ze dit jaar met Marilyn Manson redelijk laat vanwege een zaalshow? En dat was uiteindelijk gewoon een MS2 headliner…

Ghost zat zelf in het allerlaatste pakket dacht ik, en waren ook de tweede grootste naam op donderdag.
Een na laatse. De laatste was die met Billy Talent.

Daarnaast is Mastodon niet van die grote en prijsklasse om te kijken of de kaartverkoop goed of slecht gaat. En waarschijnlijk hebben ze 70% van het affiche al lang rond.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
RAR en RIP zijn zojuist gekomen. Tool, Slipknot, Sabaton en veel meer zijn daar aangekondigd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/44548644_10160885630190332_5671673742237892608_n.jpg?_nc_cat=1&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=f566cd0380df7f2dc5bab79ed740af93&oe=5C4BF1FC

Kunnen bijna zeker zeggen dat slipknot komt, begint overal aangekondigt te raken
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
RAR en RIP zijn zojuist gekomen. Tool, Slipknot, Sabaton en veel meer zijn daar aangekondigd.

Bestigd alleen maar de bron die in vorige berichten vermeld heeft dat graspop in gesprek was met tool maar dat dit afgesprongen is
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken