Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
neracroft wrote:

Oranssi Pazuzu wrote:
Wanneer je tourschema TOOL bekijkt meer dan genoeg ruimte nog om naar GMM af te reizen.

Zou toch een blunder zijn om zo’n headliner te laten schieten. Meer dan tien jaar niet in Europa gespeeld. Als je dan de kans krijgt…


Maar hadden ze die dan nu niet bekend gemaakt ipv Slipknot…?

Tool hefet hun (waarschijnlijk zo goed als) hele tour bekend gemaakt. Slipknot gewoon 2 festivals ofzo.

Slipknot heeft 16 data bekend gemaakt, zowat de hele tour als ik hun facebookpost juist interpreteer.

Misschien wil GMM gewoon elke dag één headliner bekend maken en heeft het moeten kiezen tussen Slipknot en Tool.
Tool staat trouwens ook op DL Spain en Impact Festival in Polen. Ik heb er nog vertrouwen in.
De komende dagen weten we wel meer.

Ik hoop met je mee hoor, maar Tool wil dus duidelijk in één keer de data er uit gooien, waarom zouden ze voor Graspop uit Belgie (met alle respect) een uitzondering maken. want ook Tool moet dan dus z'n lippen nog even op elkaar houden.

Nee, alles wijst er op dat het inderdaad afgeketst is, zeker omdat ze nergens anders in Belgie staan. Echter was die andere info over 'ze doen al RaR, verder geen festivals' wel behoorlijk mis, ze staan zo'n beetje overal en nergens, en zeker bij kleinere/onbekendere festivals dan GMM.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Geen Slipknot op Hellfest precies.
Ze hebben gisteren wel zitten teasen. Die gaan deze week ook nog met namen komen.
Tool op Hellfest is ook mogelijk natuurlijk.

En geen Scorpions aub.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik ken Tool totaal niet, wat zijn aanraders van hun nummers?

Sober, The Pot, The Grudge, Lateralus, Schism, Forty Six & 2, Vicarious...

Maar eigenlijk is Tool bij uitstek een band die per album geluisterd hoort te worden. En dan zou ik Lateralus aanraden om mee te beginnen. Ga er eens goed voor zitten zou ik zeggen :wink:

Edit: en dan vergeet ik natuurlijk de classic Hooker With a Penis haha
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Geen Slipknot op Hellfest precies.
Ze hebben gisteren wel zitten teasen. Die gaan deze week ook nog met namen komen.
Tool op Hellfest is ook mogelijk natuurlijk.

En geen Scorpions aub.

Inderdaad geen Scorpions alsjeblieft. Die ene keer duurde me al te lang. Ik zie Tool ook nog steeds als kanshebber hoor. Zal het voor zo'n band nou echt een probleem zijn dat een belgisch festival dit een dagje later doet?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat Tool al de volledige tour heeft aangekondigd, doet me écht wel enorm vrezen dat ze niet in België staan. Dat zou ik verschrikkelijk balen vinden zeg ...
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
I guess there still maybe negotiations for 21-24 for both Graspop/Hellfest... as 5 days pause looks strange
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Oranssi Pazuzu wrote:
Wanneer je tourschema TOOL bekijkt meer dan genoeg ruimte nog om naar GMM af te reizen.

Zou toch een blunder zijn om zo’n headliner te laten schieten. Meer dan tien jaar niet in Europa gespeeld. Als je dan de kans krijgt…

hiërarchie binnen de Live Nation festivals vrees ik…

Denk dat dat er dichter in de buurt zit idd... Er is ook nog een Werchter vormig gat voor DLUK
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Dat Tool al de volledige tour heeft aangekondigd, doet me écht wel enorm vrezen dat ze niet in België staan. Dat zou ik verschrikkelijk balen vinden zeg …

Ben je er zeker van dat dit de volledige tour is?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Dat Tool al de volledige tour heeft aangekondigd, doet me écht wel enorm vrezen dat ze niet in België staan. Dat zou ik verschrikkelijk balen vinden zeg …

Ben je er zeker van dat dit de volledige tour is?
Neen, en de hoop is vooral dat die niet volledig is. Maar ik vind het altijd raar om een tour aan te kondigen, en dan na enkele weken nog wat data te geven. Maar goed, vlug even gekeken: en ook bij A Perfect Circle zat Graspop niet bij de eerste aankondiging van hun tour vorig jaar. GMM werd pas later aangekondigd. Dus ofwel worden ze toch nog in een latere fase toegevoegd, en als de gesprekken zouden afgesprongen zijn, denk ik wel dat er iemand anders zal opspringen om ze in een zaal of zo te boeken. Althans, dat hoop ik. Echt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
TettenVogel wrote:

Rock Torhout wrote:
Dat Tool al de volledige tour heeft aangekondigd, doet me écht wel enorm vrezen dat ze niet in België staan. Dat zou ik verschrikkelijk balen vinden zeg …


Ben je er zeker van dat dit de volledige tour is?

Neen, en de hoop is vooral dat die niet volledig is. Maar ik vind het altijd raar om een tour aan te kondigen, en dan na enkele weken nog wat data te geven. Maar goed, vlug even gekeken: en ook bij A Perfect Circle zat Graspop niet bij de eerste aankondiging van hun tour vorig jaar. GMM werd pas later aangekondigd. Dus ofwel worden ze toch nog in een latere fase toegevoegd, en als de gesprekken zouden afgesprongen zijn, denk ik wel dat er iemand anders zal opspringen om ze in een zaal of zo te boeken. Althans, dat hoop ik. Echt.


Dit ruikt gewoon naar een gevecht tussen graspop en werchter. beide festivals hebben een gat in het tourschema van tool
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Ik zie in ieder geval geen tourposter van TOOL, alleen maar een aankondiging van shows. Dus heb het idee dat er nog meer data moeten bijkomen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
En beide festivals beseffen goed genoeg dat ze best wel wat dagtickets gaan verkopen met het boeken van Tool. Die donderdag van Werchter kan perfect, direct ook een heel mooi alternatief als Barn headliner terwijl Pink speelt (het zou dan wel eens gevaarlijk druk in The Barn kunnen worden). Als de geruchten kloppen dat Graspop afgesprongen is, dan zal Werchter daar wel eens tussen kunnen zitten, vraag is dan enkel waar ze zullen geplaatst worden.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Graspop en Werchter zijn beiden Livenation festivals toch? Wordt de beslissing dan niet gewoon op kantoor bij LN gemaakt?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Graspop en Werchter zijn beiden Livenation festivals toch? Wordt de beslissing dan niet gewoon op kantoor bij LN gemaakt?

Uiteraard. Maar beide festivals hebben wel hun eigen belangen en zullen er allebei voor lobbyen in dit geval denk ik.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Christiaan wrote:
Graspop en Werchter zijn beiden Livenation festivals toch? Wordt de beslissing dan niet gewoon op kantoor bij LN gemaakt?

Uiteraard. Maar beide festivals hebben wel hun eigen belangen en zullen er allebei voor lobbyen in dit geval denk ik.
Dat lijkt mij ook, maar vergeet ook - zeker in het geval van Tool - de wil van de band niet.

Maar ik kan me voorstellen dat ze toch niet helemaal zeker zijn over Pink en met Tool daar een sterke Barn-act tegenover willen zetten, of zelfs Main Stage ná Pink oid.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Morgenochtend dus Kiss erbij, donderdag een pakketje, vrijdag een pakketje voor Werchter en zaterdag los?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Morgenochtend dus Kiss erbij, donderdag een pakketje, vrijdag een pakketje voor Werchter en zaterdag los?

Zoiets, de vrijdag zal idd voor Werchter zijn, huilen als die dan met Tool komen. Wellicht morgen meteen ook een pakketje náást de headliner. Nova komt iig om 8u al met een headliner + extra namen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
hoe groot is de kans op Tesla (staat op Download UK) voor Graspop denken jullie?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken