Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Christiaan wrote:
Graspop en Werchter zijn beiden Livenation festivals toch? Wordt de beslissing dan niet gewoon op kantoor bij LN gemaakt?

Uiteraard. Maar beide festivals hebben wel hun eigen belangen en zullen er allebei voor lobbyen in dit geval denk ik.

Live Nation heeft een aandeel in GMM, maar GMM is grotendeels onafhankelijk dacht ik.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
As i lay dying heeft bandpage maar wel up to date.
Laatste keer op graspop was 2010 maar het Youtube filmpje is van 2018 :-o
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Morgenochtend dus Kiss erbij, donderdag een pakketje, vrijdag een pakketje voor Werchter en zaterdag los?
Maakt niet veel uit tegenwoordig denk ik, kan perfect de 1 in de ochtend en de ander in de namiddag zijn, zoals afgelopen maandg is gebeurd. Pakketjes voor Werchter zijn nog niet voot dit jaar denk ik, Graspop zal er wel een 30tal rond hebben tegen 2019.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.946
Rock the ring in zwitserland heeft zojuist Def Leppard (headline), Whitesnake, Tesla en Lynyrd Skynyrd bekend gemaakt. 20-22 juni
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Tool net bevestigd voor Werchter, daar kunnen we dus officieel afscheid van nemen helaas.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Mooi rijtje namen bij Novarock, nieuw in het circuit:
- Rob Zombie
- papa Roach
- In Flames
- In Extremo
- Powerwolf
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
en dan ook The Cure daar, ik snap er werkelijk niks van. Oostenrijkse mensen die ik in 2017 heb ontmoet op Nova Rock beklaagden zich erover dat het festival steeds verger afglijdt naar de rustige muziek. Begrijp me niet verkeerd, The Cure is een geweldige band. Maar deze band zou niet in het oorspronkelijke concept van Nova Rock hebben gepast.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
combitickets voor rock am ring zijn 170 euro, een mens zou al eens beginnen overwegen om een stapje verder te zetten eigenlijk ivm met de combi's van 210 voor graspop en de dagtickets van 105 euro op werchter
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
combitickets voor rock am ring zijn 170 euro, een mens zou al eens beginnen overwegen om een stapje verder te zetten eigenlijk ivm met de combi’s van 210 voor graspop en de dagtickets van 105 euro op werchter

Ik heb gisteren de RaR tickets gehaald voor 170. Ze werken daar met een systeem dat de tickets langzaam duurder worden. Begon met 150 en zal over enkele weken ook richting de 200 stijgen. Dus dan zou ik snel kiezen.

Dit wordt me tweede keer RaR en kan die festival heel erg aanbevelen. Het is echter wel iets 'commerciëler' qua programmering dan GMM. Op GMM staan ook de zware metalbands en andere muzikale uitersten. RaR heeft ook een band als Bastille staan en meer de focus op de harde rock en toegankelijkere metal. Black metal zal je daar zelden vinden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
combitickets voor rock am ring zijn 170 euro, een mens zou al eens beginnen overwegen om een stapje verder te zetten eigenlijk ivm met de combi’s van 210 voor graspop en de dagtickets van 105 euro op werchter
Camping kost daar maar liefst 50 euro staat er op hun site.
Voor de prijs moet je het dus al niet doen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Nu weten we wie werchter heeft geruild om tool te kunnen krijgen.

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43505725_1064680460370203_5129145752718671872_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=15c26cedf2316aa20ea0f80bad809db0&oe=5C4EE0DC
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Jammer van Tool, maar Werchter trekt dus zoals verwacht aan het langste eind..
Maar ach, ik ben (gelukkig?) ook weer niet zo'n enorme Tool-fan, dat ik er heel lang van wakker kan liggen.

Als alle 'bevestigingen' van de ontbrekende bandpagina's kloppen, hebben we al een hele mooie eerste lading, incl. prima (sub)headliners.
Zou zoiets kunnen worden:

Vr: Hammerfall - Sabaton - Within Temptation
Za: Disturbed - Slipknot - Amon Amarth
Zo: Whitesnake - Def Leppard - Kiss

Een affiche die er toch zeker mag zijn, lijkt me!
Tuurlijk, vergeleken met vorig jaar valt het wellicht iets tegen, maar dat was te verwachten.
Alleen bands van het kaliber Metallica, Rammstein of AC/DC hadden dat kunnen evenaren (Tool m.i. niet).
Je blijft immers toch altijd afhankelijk van wat er op het moment beschikbaar is, en wat je kunt krijgen. En als de concurrentie dan ook nog uit 'eigen' hoek komt (zoals Rock Werchter dus), dan moet je accepteren wat je wel hebt.
Ik zie dat niet als 'blunders' of wat dan ook, zoals ze dat op een zeker ander negatief zeikforum wel trachten te doen.

Ik zou in ieder geval zeer verheugd zijn op een avondje zoals bovenstaande vrijdag.
Within Temptation is een mooie, waardige 'jonge' headliner. Uiteraard (nog) niet van het kaliber Iron Maiden/GnR e.d., maar ze zitten m.i. niet ver af van een band als Volbeat, die wel lijkt te zijn geaccepteerd (niet door iedereen uiteraard.. :wink: ).
En ze hoeven het headlinerschap ook niet alleen te dragen, ben ik van overtuigd. Er zal zeker weten nog een grote(re?) naam naast komen te staan (ik verwacht dus Sabaton).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken