Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Voor de duidelijkheid:
- Agnostic Front
– Amon Amarth
- Candlemass
– Carcass
– Children of Bodom
– Def Leppard
– Delain
– Disturbed
– Eluveitie
– Equilibrium
- Fleshgod Apocalypse
– Gloryhammer
– Godsmack
– Halestorm
– Hammerfall
– King Diamond
– KISS
– Sabaton
– Slipknot
– Testament
– Trivium
– Whitesnake
– Within Temptation

Vier bands waarbij er geen JPG te vinden was, maar die wel van de site verdwenen waren:
- Cult of Luna
- Hatebreed
- Sick Of It All
- Sonata Arctica
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Toch wel leuk om zo alvast wat bands te vinden, net als vorig jaar.

Maar als Graspop het nog niet door had komen ze er nu vast wel achter: https://festileaks.com/2018/10/leak-kiss-slipknot-en-meer-bevestigd-voor-graspop-2019/
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
This has been most entertaining. Thank you, Festileaks.

In India (where I'm from), we have a term for this called 'jugaad' - basically means using clever roundabout ways to get things done. It's mostly used in situations where our terrible government doesn't provide basic services and people have to think of innovative ways to get what they need (see!), never thought it would be applied to guessing festival names!

Anyway, some kickass names here, can't wait!

Deepak
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Die namen wordt ik echt vrolijk van! Amon Amarth is altijd beuken in de pit, de innerlijke viking naar buiten gooien.
Slipknot in 2015 gezien op t festival, en een tweede keer heeft nog op zich laten wachten maar het komt toch!

Eerlijk gezegd hoop ik dat ze Amon Amarth en Trivium Mainstage 2 headliners maken. Bands van dit kaliber kunnen dat prima, vooral als je kijkt naar Parkway Drive afgelopen zomer (dat was me nog eens een show 8-O )

Verder is Sabaton altijd leuk, Hammerfall en CoB nog nooit live gezien dus gaat leuk worden.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Pim wrote:

Teake Rooks wrote:
Toch wel leuk om zo alvast wat bands te vinden, net als vorig jaar.

Maar als Graspop het nog niet door had komen ze er nu vast wel achter: https://festileaks.com/2018/10/leak-kiss-slipknot-en-meer-bevestigd-voor-graspop-2019/


Ja inderdaad! Nu kunnen we fluiten naar de volgende ladingen namen achterhalen! Dat trucje hebben ze nu dan door!

Jij dacht dat er van de festivals niemand meeleest met ons ?

Vorig jaar was dezelfde methode gebruikt en het gebeurt nog steeds, dus ze letten of niet zo goed op, of doen dit expres, wat opzich een best goede marketing trick is, de mensen die graag willen taken hyped over namen die ze hebben 'gehackt', terwijl het basispubliek in spanning afwacht
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Was er überhaupt wel een pagina van Belphegor? Google vindt alleen een band met hem erin als ik hem samen met Graspop probeer te vinden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Zo, ik zit klaar voor een nieuwe dag geruchten en bekendmakingen.

Ik zet me geld voor de bekendmaking van 3 uur op KISS. Een goede nummer 2 is Tool. Beide bands passen bij alle festivals die zeggen te komen met een headliner en deze bands zijn groot genoeg om zo druk over te doen. Dit idee heb ik namelijk niet bij Slipknot, dat is een mooie headliner voor bovenaan een pakketje. Ik verwacht KISS vandaag, maar hoop ontzettend op Tool!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Zo, ik zit klaar voor een nieuwe dag geruchten en bekendmakingen.

Ik zet me geld voor de bekendmaking van 3 uur op KISS. Een goede nummer 2 is Tool. Beide bands passen bij alle festivals die zeggen te komen met een headliner en deze bands zijn groot genoeg om zo druk over te doen. Dit idee heb ik namelijk niet bij Slipknot, dat is een mooie headliner voor bovenaan een pakketje. Ik verwacht KISS vandaag, maar hoop ontzettend op Tool!

Het is Slipknot blijkbaar. KISS stond vorig jaar al op Resurrection Fest, Tool zou niet op Nova Rock kunnen staan aangezien de geruchten spreken over een losse show in Oostenrijk, en Kerrang (mediapartner van Download UK) brengt morgen "de terugkeer van Slipknot" als cover story.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Joslittel wrote:
Zo, ik zit klaar voor een nieuwe dag geruchten en bekendmakingen.

Ik zet me geld voor de bekendmaking van 3 uur op KISS. Een goede nummer 2 is Tool. Beide bands passen bij alle festivals die zeggen te komen met een headliner en deze bands zijn groot genoeg om zo druk over te doen. Dit idee heb ik namelijk niet bij Slipknot, dat is een mooie headliner voor bovenaan een pakketje. Ik verwacht KISS vandaag, maar hoop ontzettend op Tool!

Het is Slipknot blijkbaar. KISS stond vorig jaar al op Resurrection Fest, Tool zou niet op Nova Rock kunnen staan aangezien de geruchten spreken over een losse show in Oostenrijk, en Kerrang (mediapartner van Download UK) brengt morgen “de terugkeer van Slipknot” als cover story.
Kerrang UK komt toevallig vandaag met special over Slipknot en Bring me the Horizon. Denk dat Download UK die beide wel heeft.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Kereltje wrote:

Joslittel wrote:
Zo, ik zit klaar voor een nieuwe dag geruchten en bekendmakingen.

Ik zet me geld voor de bekendmaking van 3 uur op KISS. Een goede nummer 2 is Tool. Beide bands passen bij alle festivals die zeggen te komen met een headliner en deze bands zijn groot genoeg om zo druk over te doen. Dit idee heb ik namelijk niet bij Slipknot, dat is een mooie headliner voor bovenaan een pakketje. Ik verwacht KISS vandaag, maar hoop ontzettend op Tool!


Het is Slipknot blijkbaar. KISS stond vorig jaar al op Resurrection Fest, Tool zou niet op Nova Rock kunnen staan aangezien de geruchten spreken over een losse show in Oostenrijk, en Kerrang (mediapartner van Download UK) brengt morgen “de terugkeer van Slipknot” als cover story.

Kerrang UK komt toevallig vandaag met special over Slipknot en Bring me the Horizon. Denk dat Download UK die beide wel heeft.

Ow... Daar gaat mijn zorgvuldige theorie binnen een half uur alweer overboord.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Was er überhaupt wel een pagina van Belphegor? Google vindt alleen een band met hem erin als ik hem samen met Graspop probeer te vinden.
Ik neem aan van wel, toch? Ze stonden er in 2007 (https://en.wikipedia.org/wiki/Graspop_Metal_Meeting#Graspop_Metal_Meeting_2007).
De band die jij waarschijnlijk bedoelt, is Hollenthon, die stonden er in 2008.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Rockbeer wrote:
Was er überhaupt wel een pagina van Belphegor? Google vindt alleen een band met hem erin als ik hem samen met Graspop probeer te vinden.

Ik neem aan van wel, toch? Ze stonden er in 2007 (https://en.wikipedia.org/wiki/Graspop_Metal_Meeting#Graspop_Metal_Meeting_2007).
De band die jij waarschijnlijk bedoelt, is Hollenthon, die stonden er in 2008.

Ik ken die band zelf niet, maar de plaatjes zeggen al genoeg in welke hoek ik dit moet zoeken.

Ik hoop sowieso nog op een paar goede black metal bands die mooie spots krijgen 's avonds in de Marque/ vroege avond mainstage. Hoop gevestigt op:
- Dimmu Borgir
- Behemoth
- Satyricon

De eerste twee lijken me zeer reëel, van de derde weet ik niet of die komende zomer ook nog touren. Heeft er iemand toevallig nog goede tips in deze muziekhoek qua bands die waarschijnlijk op GMM zullen staan?
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
https://scontent.fotp3-3.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/44657151_1083829975111120_233863713751302144_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fotp3-3.fna&oh=c4267ae9a140bb40acad3401de30cf79&oe=5C82103D

Slipknot website already confirming RAR/RIP
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
Bad news. Confirmation that Tool dumped Graspop. Solo shows and Rock Am Ring still in the game, only fest they're considering anymore. Prague June 6 show should be announced this Friday.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Bad news. Confirmation that Tool dumped Graspop. Solo shows and Rock Am Ring still in the game, only fest they’re considering anymore. Prague June 6 show should be announced this Friday.

Where did you get this information from?

Good news for me, I'm also going to RaR :)
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">mindlessworker wrote:</font></font>
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">Bad news. </font><font style="vertical-align: inherit;">Confirmation that Tool dumped Graspop. </font><font style="vertical-align: inherit;">Solo shows and Rock Am Still in the game, only they're considering anymore. </font><font style="vertical-align: inherit;">Prague June 6 show should be announced this Friday.</font></font>

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">Where did you get this information from?</font></font>

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">Good news for me, I'm also going to RaR </font></font>
1f642.svg

Someone from a booking agency, that thankfully gave me KISS, Slipknot, Def Leppard and many others 2 days before Graspop leaked the band pages. So 100% legit.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
You were right about that, so this sounds credible as well. Would be a big dissapointment voor Graspop and an act that's not easily replaced.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken