Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
<twitterwidget class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” id=”twitter-widget-0″ style=”position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”1054371887332122624″></twitterwidget>
<script async=”” src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>

O joh, vandaag al de eerste naam. Within Temptation zeker niet onverwacht maar headliner wel onverwacht. Wat mij betreft niet gek dat ze headliner zijn, grote band. Maar qua formaat weer ff omschakelen na vorig jaar.

Ja, dat is de vloek van vorig jaar; het kan wss alleen maar slechter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Sws dat WT MS2 headliner is hoor. En in die context best vergelijkbaar met de formaten van vorig jaar. Past toch best aardig in het rijtje Parkway - Marilyn Manson - APC lijkt mij?
 

herbmydrug

Playlistbediener
3 feb 2018
11
2
2017 kregen we ook Evanescence als eerste "headliner" als ik me niet vergis. uiteindelijk werd deze spot ook weer overgenomen door Scorpions. Dus we gaan het allemaal nog maar zien. Ik ben er in iedergeval blij mee dat WT erbij is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hmm. Niet verwacht een band als Within Temptation als headliner te zien… Wel blij dat ze er weer zijn!
Ik denk meer co-headliner.
Je ziet steeds vaker dat festivals twee (soms wel drie) headlinerwaardige bands achter elkaar per dag programmeren, waarbij eentje logischerwijs wel de topplek op de affiche krijgt.
Vorig jaar had je:
Ghost - GnR
Avenged Sevenfold - Iron Maiden - Parkway Drive
(Megadeth -) Volbeat - Marilyn Manson
Judas Priest - Ozzy Osbourne (- A Perfect Circle)
Namen die in principe allemaal bovenaan affiches kunnen staan (en hebben gestaan).
Ik zou Within Temptation wel een dagje willen zien afsluiten, na bv. Sabaton ofzo.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Sws dat WT MS2 headliner is hoor. En in die context best vergelijkbaar met de formaten van vorig jaar. Past toch best aardig in het rijtje Parkway – Marilyn Manson – APC lijkt mij?

O absoluut, daarom zeg ik ook dat het terecht is dat ze headliner zijn. Moet je sowieso in het donker zien deze band. Wat mij betreft een goede start. Ben erg benieuwd wat de aankondiging van morgen zal brengen. Ik verwacht KISS maar het zou zomaar ook Tool kunnen worden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Equilibrium is toch een grap neem ik aan? Mijn Graspop-lijst op Spotify komt op de proppen met hun Wirtshaus Gaudi en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit meer is dan een oktoberfest-band. Wel leuk overigens.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Equilibrium is toch een grap neem ik aan? Mijn Graspop-lijst op Spotify komt op de proppen met hun Wirtshaus Gaudi en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit meer is dan een oktoberfest-band. Wel leuk overigens.

Haha, ik ken die band niet dus dacht, zoek ik eens op. Tot een minuut in het nummer snapte ik niet waar je op doelde tot opeens dat draaiorgel/neuzencarnaval deuntje erdoorheen komt. Kan niet anders dan een dik feest worden maar wat ongelofelijk fout zeg.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Of Kiss, kan beiden, en past beiden bij alle festivals die nu lopen te teasen dat ze morgen / deze week met nieuws komen (Resurrection Fest/Nova Rock/Rock am Ring/Graspop)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Of Kiss, kan beiden, en past beiden bij alle festivals die nu lopen te teasen dat ze morgen / deze week met nieuws komen (Resurrection Fest/Nova Rock/Rock am Ring/Graspop)

Of Tool!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Pim wrote:
Hmm. Niet verwacht een band als Within Temptation als headliner te zien… Wel blij dat ze er weer zijn!

Ik denk meer co-headliner.
Je ziet steeds vaker dat festivals twee (soms wel drie) headlinerwaardige bands achter elkaar per dag programmeren, waarbij eentje logischerwijs wel de topplek op de affiche krijgt.
Vorig jaar had je:
Ghost – GnR
Avenged Sevenfold – Iron Maiden – Parkway Drive
(Megadeth -) Volbeat – Marilyn Manson
Judas Priest – Ozzy Osbourne (- A Perfect Circle)
Namen die in principe allemaal bovenaan affiches kunnen staan (en hebben gestaan).
Ik zou Within Temptation wel een dagje willen zien afsluiten, na bv. Sabaton ofzo.

Das niet zozeer co-headlinen maar gewoon meer hoe een festival als Graspop het doet met die dubbele main stages.

Main stage afsluiten = headlinen, dus eigenlijk heb je per (normale) editie 6 headliners. En dan nog weleens een mazzeltje zoals met A7X dit jaar; een headline-waardige band die omwille van het tourschema staat te subben.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Heb ik nu eens helemaal niets mee.
Kan dus alleen maar beteren.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
I don't think after this announcement, that there is a chance to get smth similar to Tool or Rammstein as headliner, as 2 other days are for KISS & Slipknot... and it should be smth smaller or equal to WT. Btw, WT headliner is very disappointing for me. Good band, but yet not to headline. Perhaps, Tool can be subheadliner in this case to close a day.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Of Kiss, kan beiden, en past beiden bij alle festivals die nu lopen te teasen dat ze morgen / deze week met nieuws komen (Resurrection Fest/Nova Rock/Rock am Ring/Graspop)

Of Tool!
Offfffffff... HAHA GRAPJE WITHIN TEMPTATION HEADLINED OOK AL DIE FESTIVALS
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
I don’t think after this announcement, that there is a chance to get smth similar to Tool or Rammstein as headliner, as 2 other days are for KISS & Slipknot… and it should be smth smaller or equal to WT. Btw, WT headliner is very disappointing for me. Good band, but yet not to headline. Perhaps, Tool can be subheadliner in this case to close a day.
Its a completely logical and legitimate MS2 headliner.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">defplay wrote:</font></font>
<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">I do not think that after all, that there is a lot to do with Rammstein as headliner, as 2 other days are for KISS & Slipknot ... and it should be smaller or equal to WT. </font><font style="vertical-align: inherit;">Btw, WT headliner is very disappointing for me. </font><font style="vertical-align: inherit;">Good band, but not to headline. </font><font style="vertical-align: inherit;">Perhaps, Tool can be subheadlined in this case to close a day.</font></font>

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">It is a completely logical and legitimate MS2 headliner.</font></font>

WT? I guess it's announced as MS1 headliner, as it was the last year for GNR, IM, Ozzy and... Volbeat
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Zaterdag begint de kaartverkoop. Woensdag en vrijdag miss nog een naam, om het wat aantrekkelijker te maken om zaterdag meer kaarten te verkopen lijkt me een mooie zet!
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
I guess another 2 headliners Tuesday and Wednesday, Friday - 1st list of groups.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Jongens, wie heeft er zin in nog een ultiem kansloos lek op de GMM site?
1f600.svg

Ik! Ik!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken