Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Vrij degelijke namen allemaal hoor, maar val ook nog niet van mijn stoel van dit affiche.

Bands die voor de eerste keer komen, staan niet in het bovenstaand lijstje. Wie weet wat er nog gaat komen.
Als Tool effectief komt, dan ben ik toch lichtjes verbaasd.

Welke namen die waarschijnlijk volgend jaar gaan touren zouden nog naar GMM moeten komen volgens u?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Vrij degelijke namen allemaal hoor, maar val ook nog niet van mijn stoel van dit affiche.

Bands die voor de eerste keer komen, staan niet in het bovenstaand lijstje. Wie weet wat er nog gaat komen.
Als Tool effectief komt, dan ben ik toch lichtjes verbaasd.

Welke namen die waarschijnlijk volgend jaar gaan touren zouden nog naar GMM moeten komen volgens u?
Heb je met Slipknot, Kiss en Def Leppard je headliners nog niet dan? Tool zou te gek zijn hoor. Het is vrij goed, maar de meeste van deze acts heb ik nu toch al een keer of 3/4 gezien (en dan ben ik niet eens een full metalhead, die zullen dat soort acts veel vaker gezien hebben).
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:

Indiaantje89 wrote:
Vrij degelijke namen allemaal hoor, maar val ook nog niet van mijn stoel van dit affiche.


Bands die voor de eerste keer komen, staan niet in het bovenstaand lijstje. Wie weet wat er nog gaat komen.
Als Tool effectief komt, dan ben ik toch lichtjes verbaasd.

Welke namen die waarschijnlijk volgend jaar gaan touren zouden nog naar GMM moeten komen volgens u?

Heb je met Slipknot, Kiss en Def Leppard je headliners nog niet dan? Tool zou te gek zijn hoor. Het is vrij goed, maar de meeste van deze acts heb ik nu toch al een keer of 3/4 gezien (en dan ben ik niet eens een full metalhead, die zullen dat soort acts veel vaker gezien hebben).

Slipknot heeft er inderdaad al zeer vaak gestaan de laatste 10 jaren. Kiss en zeker Def Leppard in mindere mate.
Ik zie voorlopig wel geen mogelijke alternatief, buiten Rammstein.
Het is en blijft een nichefestival. Als je de grootste bands kunt boeken, dan doe je dat gewoon. Ik kan me de hysterie niet inbeelden als Kiss en Slipknot niet geboekt worden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Dit lijstje heb ik nu op alfabetische volgorde:

- Amon Amarth
- Carcass
- Children of Bodom
- Cult of Luna
- Def Leppard
- Delain
- Disturbed
- Eluveitie
- Equilibrium
- Gloryhammer
- Godsmack
- Halestorm
- Hammerfall
- Hatebreed
- King Diamond
- KISS
- Sabaton
- Sick Of It All
- Slipknot
- Sonata Arctica
- Testament
- Trivium
- Whitesnake
- Within Temptation

Zoals door anderen vermeld staat Tool hier niet bij, omdat ze nooit op Graspop hebben gestaan. Ik ben erg content met een groot deel! Alleen de headliners vind ik nog niet zo, maar als Rammstein, Tool en/of System of a Down er nog bij komen, verandert dat de zaak.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Rammstein en SOAD hebben iig voorlopig nog een bio pagina. Her en der wordt Tool wel genoemd, maar ook voor RW noemt men ze nog.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
25 namen inmiddels:

Agnostic Front
Amon Amarth
Carcass
Children Of Bodom
Cult of Luna
Def Leppard
Delain
Disturbed
Eluveitie
Equilibrium
Gloryhammer
Godsmack
Halestorm
Hammerfall
Hatebreed
King Diamond
Kiss
Sabaton
Sick Of It All
Slipknot
Sonata Arctica
Testament
Trivium
Whitesnake
Within Temptation

Ik vind het toch al een aardig imposant lijstje, hoor. :)
En dan zijn nog niet eens mogelijke namen meegerekend die er nog nooit gestaan hebben, zoals Tool.
Ik hoop/verwacht ook nog namen als Avantasia, Demons & Wizards, VUUR, Beast In Black, Tenacious D, Wintersun..

En uiteraard zullen er in latere worpen vast nog mooie namen zitten die nu 'gemist' worden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Aah thanks! Ben nu wat aan het beluisteren en het valt me op dat er veel vrouwen in staan: een positieve ontwikkeling! Cult of Luna is op basis van 1 nummer al een must see voor mij... wow.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Still can't figure out why no Slayer, for me it make sense to do it in 1st pack, as it's already announced for Hellfest and everybody expects on other metal fests...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Still can’t figure out why no Slayer, for me it make sense to do it in 1st pack, as it’s already announced for Hellfest and everybody expects on other metal fests…

Might be to distinguish themselves from the others, by announcing more unexpected names first. Certainly draws more attention...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Maybe Rock Werchter has scooped them away. So far they've spoiled nothing for GMM, and they always have a few acts you'd expect (or hope) at GMM
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Hmm. Niet verwacht een band als Within Temptation als headliner te zien... Wel blij dat ze er weer zijn!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Hmm. Niet verwacht een band als Within Temptation als headliner te zien… Wel blij dat ze er weer zijn!

MS2 hoop ik dan maar. Zou zonde zijn als er nog zoveel metalnamen zijn die géén plekje in BE hebben en ze komen met WT. Maar goed, wij Nederlanders doen er vaak een beetje neerbuigend over, maar ze hebben de hits en show wel voor zo'n spot, dus weinig mis mee.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
<twitterwidget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="1054371887332122624"></twitterwidget>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

O joh, vandaag al de eerste naam. Within Temptation zeker niet onverwacht maar headliner wel onverwacht. Wat mij betreft niet gek dat ze headliner zijn, grote band. Maar qua formaat weer ff omschakelen na vorig jaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
<twitterwidget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="1054371887332122624"></twitterwidget>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Wordt een duur weekje, donderdag tickets kopen voor Ayreon, zaterdag voor Graspop.. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken