Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
In mijn ogen is Within Temptation een van de beste headliners die Graspop had kunnen boeken en ik vind het dan ook heel dapper dat ze dit aandurven. Wel verwacht ik een erg grote naam ernaast.

Er wordt vaak gezegd dat festivals als Graspop alleen maar uit de oude vijver blijven vissen. Within Temptation is het bewijs dat dat niet hoeft. Inmiddels heb ik deze groep al vijf keer gezien ofzo en ze vervelen nooit!! 22 december is het opnieuw feest in Tilburg.

Gezellig daar ben ik ook bij
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Ik ben er ook bij in Tilburg! Wordt voor mij de eerste keer live, kijk er erg naar uit.

Wat me trouwens verbaast is dat Mother Earth en Ice Queen maar relatief weinig hits op Spotify met 2,5 miljoen en 3,4 miljoen. Hiermee komen die nog geeneens in de buurt van hun meest gedraaide liedjes. In Nederlands zijn dit veruit de bekendste nummers, ligt dit buiten Nederland misschien anders?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Rond 18.00 wordt nieuws van Rammstein verwacht lees ik net. Onrealistische droom: Rammstein wordt aangekondigd als tweede headliner voor de vrijdag en morgen gaan de dagkaarten gelijk in de verkoop zoals al eerder verklapt is. Ik zeg doen!
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Rond 18.00 wordt nieuws van Rammstein verwacht lees ik net. Onrealistische droom: Rammstein wordt aangekondigd als tweede headliner voor de vrijdag en morgen gaan de dagkaarten gelijk in de verkoop zoals al eerder verklapt is. Ik zeg doen!

Dat zou nog eens wat zijn. Vrijdag binnen no-time uitverkocht denk Ik dan xD
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Rond 18.00 wordt nieuws van Rammstein verwacht lees ik net. Onrealistische droom: Rammstein wordt aangekondigd als tweede headliner voor de vrijdag en morgen gaan de dagkaarten gelijk in de verkoop zoals al eerder verklapt is. Ik zeg doen!
Never mind, zie het al. Dit zullen - neem ik aan - teasers zijn, want ze zullen niet in al die steden shows doen...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Over Ice Queen gesproken: als ik het goed zag, wordt dit nummer overgeslagen in de huidige tour.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Wat een argumenten....zeg.. WT niet metal genoeg als headliner?
Zullen we ALLE headliners even af gaan om de 'Metalbands' er uit te halen? (Spoilers, veel zijn geen metalbands)
Het is trouwens heel gewoon in landen als GB en Duitsland dat je een band uit eigen land plaatst als headliner of hoog op het affiche.
Duitsland: Die Artze, Rammstein, Die Toten Hosen,
GB: Muse, Def Leppard, Biffy Clyro, The Prodigy, (En Maiden, Sabbath, Ozzy)
Zou de Benelux ook moeten doen (Within Temptation, Epica, Channel Zero, Triggerfinger, Picture)

Metalgenres: 13 bands...waarvan er 3 al niet meer spelen, 3 dreigen te stoppen en 2 sowieso niet meer headlinen...veel keuze hé?

Heavy Metal: Judas Priest, Iron Maiden, Motörhead (enkele nummers)
Doommetal: Black Sabbath, Ghost, Ozzy Osbourne (enkele nummers)
Powermetal: Manowar, Iced Earth, Sabaton, Scorpions (enkele nummers),
Black Metal: King Diamond, Emperor
Thrashmetal: Slayer (alleen in een ver verleden)

Rockgenres: Glamrock zorgt voor een bredere vijver, maar stond vroeger recht tegenover Metal.
Glamrock: Whitesnake, Guns N Roses, Kiss, Alice Cooper, Def Leppard, Aerosmith, Motley Crue, Twisted Sister
Hardrock/Rock: Motörhead, Ozzy (enkele nummers), Deep Purple, Scorpions, Volbeat,
Alternatieve/Progressief: Perfect Circle

Other genres:
Shockrock/Industrial Metal: Rammstein, Marilyn Manson, Rob Zombie, Soulfly
Melodious Deathmetalband: In Flames
Metalcore: Parkway Drive
Rock/hiphop/alternative metal: Faith no More
Nu-Metal/Rapcore: System of A Down, Slipknot, Limp Bizkit, Avenged Sevenfold (Metalcore/heavymetal/hardrock/nu-metal)
Symphonische rock/Metal: Nightwish, Within Temptation, Evanescence
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.975
8.036
Joslittel wrote:
Rond 18.00 wordt nieuws van Rammstein verwacht lees ik net. Onrealistische droom: Rammstein wordt aangekondigd als tweede headliner voor de vrijdag en morgen gaan de dagkaarten gelijk in de verkoop zoals al eerder verklapt is. Ik zeg doen!

Never mind, zie het al. Dit zullen – neem ik aan – teasers zijn, want ze zullen niet in al die steden shows doen…

Waar zien jullie dit? Scheelt zoeken :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Wat een argumenten….zeg.. WT niet metal genoeg als headliner?
Zullen we ALLE headliners even af gaan om de ‘Metalbands’ er uit te halen? (Spoilers, veel zijn geen metalbands)
Het is trouwens heel gewoon in landen als GB en Duitsland dat je een band uit eigen land plaatst als headliner of hoog op het affiche.
Duitsland: Die Artze, Rammstein, Die Toten Hosen,
GB: Muse, Def Leppard, Biffy Clyro, The Prodigy, (En Maiden, Sabbath, Ozzy)
Zou de Benelux ook moeten doen (Within Temptation, Epica, Channel Zero, Triggerfinger, Picture)

Metalgenres: 13 bands…waarvan er 3 al niet meer spelen, 3 dreigen te stoppen en 2 sowieso niet meer headlinen…veel keuze hé?

Heavy Metal: Judas Priest, Iron Maiden, Motörhead (enkele nummers)
Doommetal: Black Sabbath, Ghost, Ozzy Osbourne (enkele nummers)
Powermetal: Manowar, Iced Earth, Sabaton, Scorpions (enkele nummers),
Black Metal: King Diamond, Emperor
Thrashmetal: Slayer (alleen in een ver verleden)

Rockgenres: Glamrock zorgt voor een bredere vijver, maar stond vroeger recht tegenover Metal.
Glamrock: Whitesnake, Guns N Roses, Kiss, Alice Cooper, Def Leppard, Aerosmith, Motley Crue, Twisted Sister
Hardrock/Rock: Motörhead, Ozzy (enkele nummers), Deep Purple, Scorpions, Volbeat,
Alternatieve/Progressief: Perfect Circle

Other genres:
Shockrock/Industrial Metal: Rammstein, Marilyn Manson, Rob Zombie, Soulfly
Melodious Deathmetalband: In Flames
Metalcore: Parkway Drive
Rock/hiphop/alternative metal: Faith no More
Nu-Metal/Rapcore: System of A Down, Slipknot, Limp Bizkit, Avenged Sevenfold (Metalcore/heavymetal/hardrock/nu-metal)
Symphonische rock/Metal: Nightwish, Within Temptation, Evanescence
Precies, als je de metal-purist gaat uithangen, blijft niet veel meer over.
Dan zouden alleen echte, klassieke heavy metal-bands als echte metal overblijven.
Vrijwel ieder metalgenre heeft zich daaruit ontwikkeld door invloeden van andere, niet-metal genres (bv. thrash metal dat beïnvloed is door hardcore punk).
En zelfs van al die klassieke metalbands valt wel iets tegenin te brengen waarom ze niet (constant) 'echte' metal zouden zijn.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.659
820
Ik weet dat er diverse soorten metal zijn, en dat er veel soorten vertegenwwoordigd zijn snap ik, maar dan nog vind ik WT absoluut geen headliner materiaal voor een metal festival
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Ik weet dat er diverse soorten metal zijn, en dat er veel soorten vertegenwwoordigd zijn snap ik, maar dan nog vind ik WT absoluut geen headliner materiaal voor een metal festival
February-04-2013-23-16-38-image.jpg

:wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
slayer 21/06 bevestigd op hun site

Nice! Goed gezien. Blijkbaar een half uurtje te vroeg met de aankondiging. Zal wel de MS2 headliner zijn na WT

EDIT: trucje op de website werkt inderdaad niet meer. Pagina van Slayer staat er nog steeds in de oude vorm.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dan is 't heel waarschijnlijk inderdaad Within Temptation op MS1 gevolgd door Slayer op MS2. Dan kan geen enkele 'echte metalfan' nog klagen dat het niet metal genoeg was. Wel mooi dat ze Slayer toch hebben, zo zag het er toch even niet naar uit.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:

Joslittel wrote:
Rond 18.00 wordt nieuws van Rammstein verwacht lees ik net. Onrealistische droom: Rammstein wordt aangekondigd als tweede headliner voor de vrijdag en morgen gaan de dagkaarten gelijk in de verkoop zoals al eerder verklapt is. Ik zeg doen!


Never mind, zie het al. Dit zullen – neem ik aan – teasers zijn, want ze zullen niet in al die steden shows doen…

Waar zien jullie dit? Scheelt zoeken :p

Twitter, oa van Festileaks. Ze noemen een aantal steden, dus daar zal ongetwijfeld iets van een teaser danwel advertentie/poster met tourdata verschijnen op/rond die tijd? Mooi ook tijdens de spits, wellicht iets met billboards langs snelwegen?

https://twitter.com/RammsteinBelgie/status/1057592927860473856
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
xydroh wrote:
slayer 21/06 bevestigd op hun site

Nice! Goed gezien. Blijkbaar een half uurtje te vroeg met de aankondiging. Zal wel de MS2 headliner zijn na WT

EDIT: trucje op de website werkt inderdaad niet meer. Pagina van Slayer staat er nog steeds in de oude vorm.

Laten we hopen om 4 uur met meer namen :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Inderdaad ja... maar ik verwacht alleen Slayer eigenlijk. Dit is wel meteen de juiste band naast Within Temptation. #Slaaayyyeeerrrrrrrr
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
er komen al nieuwe namen bij op de site! In ieder geval Anthrax en Cradle of Filth.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken