Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.331
5.024
NOFX zou ik nog steeds te gek vinden (heeft volgens mij ook nog geen Belgische data?) Maar dat lijkt me ook nog te groot om er nog bij te nemen. En zoals Loveless terecht aangeeft.. al keuze stress genoeg :).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Van mij hoeft er ook niets groots meer bij hoor, die avonden zijn al overvol. Graag Avatar er nog bij en vooruit ook Steak Number Eight. En VUUR mag ook nog wel :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
NOFX zou ik nog steeds te gek vinden (heeft volgens mij ook nog geen Belgische data?) Maar dat lijkt me ook nog te groot om er nog bij te nemen. En zoals Loveless terecht aangeeft.. al keuze stress genoeg :).

Als ze lang genoeg in Europa blijven zie ik die eerder op Dour terecht komen dit jaar.
Ondertussen al bijna 20 jaar geleden (als mijn snelle opzoeking correct is) dat die een Belgische zaalshow deden. Sinds toen is het altijd Pukkelpop of Groezrock geweest, mogen ook gerust langs trix of AB komen (al liggen die plat in de zomer denk ik?)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
VUUR, Delain, Pestilence, dat soort meuk mag wel. En uiteraard Fleddy Melculy :p

Maar ik denk dat dingen als Delain misschien zelfs al 'te groot' zijn voor in deze fase. Iets als NOFX en Avatar zou ik dan persoonlijk ook niet meer verwachten :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
VUUR, Delain, Pestilence, dat soort meuk mag wel. En uiteraard Fleddy Melculy
1f61b.svg


Maar ik denk dat dingen als Delain misschien zelfs al ‘te groot’ zijn voor in deze fase. Iets als NOFX en Avatar zou ik dan persoonlijk ook niet meer verwachten
1f61b.svg
Inderdaad, Fleddy Melculy lijkt me bijna een zekerheidje.
VUUR zie ik ook ook wel gebeuren, waarschijnlijk op dezelfde dag als Ayreon.
Gloryhammer wellicht nog?
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
77
42
Wat denken jullie van Billy Talent? Die zijn zeker in de buurt aan het toeren die periode, maar is misschien wel een te grote naam om nog ergens in te passen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.469
2.957
Die komen hoogstwaarschijnlijk op de donderdag. Hun pagina ontbreekt nog altijd op de website onder history.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.315
5.786
Die komen hoogstwaarschijnlijk op de donderdag. Hun pagina ontbreekt nog altijd op de website onder history.

Scherp! Ik vind het een goede toevoeging, groter formaat dan ik nog had verwacht.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.469
2.957
Uit pure frustratie om Appelpop Limboland maar even de playlist van Graspop opgezet. Wat een kwaliteitsverschil ineens!

Wel een kanttekening. Ik lees dat best veel mensen Shinedown als toekomstige topact zien. Vanwaar deze verwachting? Ik hoorde net voor het eerst een nummer van ze en ik vind het vergelijkbaar aan een Imagine Dragons.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Shinedown is al best wel groot in de US, en ik denk dat het ook redelijk toegankelijke hardere muziek is. Net als Volbeat. Dat is denk ik vooral waarom het een top act kan worden. Persoonlijk vond ik hun optreden heel erg saai. Zo'n lullen en niet spelen band. Bij het optreden moest de zanger tussen elk nummer vertellen hoe geweldig NL wel niet was. Super irritant, ik ga niet na een concert voor je geslijm. Het was voor mijn echt een afknapper, de cd's zijn best wel lekker.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Uit pure frustratie om Appelpop Limboland maar even de playlist van Graspop opgezet. Wat een kwaliteitsverschil ineens!

Wel een kanttekening. Ik lees dat best veel mensen Shinedown als toekomstige topact zien. Vanwaar deze verwachting? Ik hoorde net voor het eerst een nummer van ze en ik vind het vergelijkbaar aan een Imagine Dragons.

Shinedown is Shinedown en heeft niets van Imagine Dragons. https://www.youtube.com/watch?v=OoHGZFyMCHU
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
https://www.redbull.com/be-nl/graspop-metal-meeting-2018
Metal Dome dus toch open op donderdag.
En i.i.g. nog 3 jonge, Belgische bands erbij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Enige overlap Pinkpop en Graspop dus A Perfect Circle.
Andere mogelijke (en welkome) kanshebbers lijken me The Offspring en vooral Greta van Fleet, hoewel ik niet weet of de bekendmaking op Pinkpop die kansen heeft verkleind of juist vergroot.

Nog een rijtje kanshebbers (allemaal van andere festivals in dezelfde periode als Graspop 2017, maar niet op Alcatraz 2018 en/of Graspop 2017):
1000MODS
Abbath
Alexisonfire
Apocalyptica
Babymetal
Billy Talent
Black Veil Brides
Cellar Darling
Children of Bodom
Converge
Cradle Of Filth
DragonForce
Eluveitie
Ensiferum
Eyehategod
Joan Jett and The Blackhearts
Kataklysm
Månegarm
Myrkur
Nazareth
NOFX
Primal Fear
Rose Tattoo
The Struts
Therion
Thrice
Turbonegro
Whiskey Myers

Zit nog genoeg moois tussen!
Hoewel als er überhaupt 1 of 2 van deze lijst nog zouden worden toegevoegd, dat al veel zou zijn.

Alice In Chains, Bad Religion, Deftones en Stone Sour lijken me nu wel definitief een gepasseerd station..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Goed nieuws Limboluus van het Metal Dome podium! Wordt dan toch een redelijk complete dag. Uitgaande van een start om 16.00 uur en een show van 3 uur van GnR kun je alle andere podia vullen met de aangekondigde bands. Mooi!

Ook een prachtig lijstje. Mijn grootste wensen zijn:
- Apocalyptica
- Billy Talent
- Cradle Of Filth
- DragonForce
- Eyehategod
- Joan Jett and The Blackhearts
- Myrkur
- Nazareth
- Thrice

Zelf voeg ik VUUR en Steven Wilson nog toe.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
VIP-tickets voor donderdag en vrijdag nu ook uitverkocht, alleen nog voor zaterdag en zondag verkrijgbaar.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Enige overlap Pinkpop en Graspop dus A Perfect Circle.
Andere mogelijke (en welkome) kanshebbers lijken me The Offspring en vooral Greta van Fleet, hoewel ik niet weet of de bekendmaking op Pinkpop die kansen heeft verkleind of juist vergroot.

Nog een rijtje kanshebbers (allemaal van andere festivals in dezelfde periode als Graspop 2017, maar niet op Alcatraz 2018 en/of Graspop 2017):
1000MODS
Abbath
Alexisonfire
Apocalyptica
Babymetal
Billy Talent
Black Veil Brides
Cellar Darling
Children of Bodom
Converge
Cradle Of Filth
DragonForce
Eluveitie
Ensiferum
Eyehategod
Joan Jett and The Blackhearts
Kataklysm
Månegarm
Myrkur
Nazareth
NOFX
Primal Fear
Rose Tattoo
The Struts
Therion
Thrice
Turbonegro
Whiskey Myers

Zit nog genoeg moois tussen!
Hoewel als er überhaupt 1 of 2 van deze lijst nog zouden worden toegevoegd, dat al veel zou zijn.

Alice In Chains, Bad Religion, Deftones en Stone Sour lijken me nu wel definitief een gepasseerd station..

En W.A.S.P ? Vorig jaar stonden ze ook op het affiche maar zegden op het laatste moment helaas nog af.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
pieterschipper wrote:
En W.A.S.P ? Vorig jaar stonden ze ook op het affiche maar zegden op het laatste moment helaas nog af.

Geen tourdata van bekend.

Misschien geen tour maar volgens onderstaande link treden ze 16 juni 2018 op in Zweden.
https://www.bandsintown.com/e/21510428-wasp-at-furuviksparken?came_from=251


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken