Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Heb nu al te veel dingen die ik wil zien. Dus ga wat lastige keuzes krijgen wanneer het blokkenschema bekend is:
<strong class=”d4pbbc-bold”>Donderdag: Black Stone Cherry, Ghost, Guns N’ Roses, Iced Earth, Jonathan Davis, Madball
<strong class=”d4pbbc-bold”>Vrijdag: Anti-Flag, Avenged Sevenfold, Ayreon, Culture Absue, Dool, Iron Maiden, Killswitch Engage, L7, Less Then Jake, Neurosis, Powerwolf, Shinedown, Stick To Your Guns, The Darkness, Tremonti, Vader, Watain, Wolves In The Throne Room.
<strong class=”d4pbbc-bold”>Zaterdag: Accept, Arch Enemy, At The Gates, Batushka, Bölzer, Boston Manor, Kreator, Marilyn Manson, P.O.D., Planet Of Zeus, Rise Against, Seether, Sons Of Apollo, Underoath, Volbeat
<strong class=”d4pbbc-bold”>Zondag: A Perfect Circle, Body Count feat. Ice-T, Bullet For My Valentine, Dead Cross, Eisbrecher, Hollywood Vampires, Judas Priest, Meshuggah, Ozzy Osbourne, Powerflo, Skindred, The Bloody Beetroots (Live), Thy Art Is Murder, Týr.

Ik vrees vooral heel erg voor de mogelijke Ayreon / Maiden overlap. En A7X is toch ook wel een must see, dus dat gaat hoe dan ook huilen worden…
Yes gaat sowieso vervelend worden.. Ayreon is gewoon zo exclusief dat je dat eigenlijk niet mag missen. Ik hoop van alle 3 wat mee te kunnen pakken, en dat A7X in het donker staat. Heb ze tot nu toe alleen 2x op Pinkpop gezien op klaarlichte dag, dat komt toch allemaal een stuk minder over.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Indiaantje89 wrote:
Heb nu al te veel dingen die ik wil zien. Dus ga wat lastige keuzes krijgen wanneer het blokkenschema bekend is:
<strong class=”d4pbbc-bold”>Donderdag: Black Stone Cherry, Ghost, Guns N’ Roses, Iced Earth, Jonathan Davis, Madball
<strong class=”d4pbbc-bold”>Vrijdag: Anti-Flag, Avenged Sevenfold, Ayreon, Culture Absue, Dool, Iron Maiden, Killswitch Engage, L7, Less Then Jake, Neurosis, Powerwolf, Shinedown, Stick To Your Guns, The Darkness, Tremonti, Vader, Watain, Wolves In The Throne Room.
<strong class=”d4pbbc-bold”>Zaterdag: Accept, Arch Enemy, At The Gates, Batushka, Bölzer, Boston Manor, Kreator, Marilyn Manson, P.O.D., Planet Of Zeus, Rise Against, Seether, Sons Of Apollo, Underoath, Volbeat
<strong class=”d4pbbc-bold”>Zondag: A Perfect Circle, Body Count feat. Ice-T, Bullet For My Valentine, Dead Cross, Eisbrecher, Hollywood Vampires, Judas Priest, Meshuggah, Ozzy Osbourne, Powerflo, Skindred, The Bloody Beetroots (Live), Thy Art Is Murder, Týr.

Ik vrees vooral heel erg voor de mogelijke Ayreon / Maiden overlap. En A7X is toch ook wel een must see, dus dat gaat hoe dan ook huilen worden…

Ayreon en Maiden gaan niet overlappen, heeft Ayreon zelf aangegeven op de facebook. Was voor henzelf blijkbaar ook belangrijk...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:

Indiaantje89 wrote:
Heb nu al te veel dingen die ik wil zien. Dus ga wat lastige keuzes krijgen wanneer het blokkenschema bekend is:
<strong class=”d4pbbc-bold”>Donderdag: Black Stone Cherry, Ghost, Guns N’ Roses, Iced Earth, Jonathan Davis, Madball
<strong class=”d4pbbc-bold”>Vrijdag: Anti-Flag, Avenged Sevenfold, Ayreon, Culture Absue, Dool, Iron Maiden, Killswitch Engage, L7, Less Then Jake, Neurosis, Powerwolf, Shinedown, Stick To Your Guns, The Darkness, Tremonti, Vader, Watain, Wolves In The Throne Room.
<strong class=”d4pbbc-bold”>Zaterdag: Accept, Arch Enemy, At The Gates, Batushka, Bölzer, Boston Manor, Kreator, Marilyn Manson, P.O.D., Planet Of Zeus, Rise Against, Seether, Sons Of Apollo, Underoath, Volbeat
<strong class=”d4pbbc-bold”>Zondag: A Perfect Circle, Body Count feat. Ice-T, Bullet For My Valentine, Dead Cross, Eisbrecher, Hollywood Vampires, Judas Priest, Meshuggah, Ozzy Osbourne, Powerflo, Skindred, The Bloody Beetroots (Live), Thy Art Is Murder, Týr.


Ik vrees vooral heel erg voor de mogelijke Ayreon / Maiden overlap. En A7X is toch ook wel een must see, dus dat gaat hoe dan ook huilen worden…

Ayreon en Maiden gaan niet overlappen, heeft Ayreon zelf aangegeven op de facebook. Was voor henzelf blijkbaar ook belangrijk…

Dan vrees ik dat ze zullen overlappen met A7X, wat al minder erg is maar nog steeds lastige keuze, want ik zie graag die 'The Stage' show ook eens :p Maar Ayreon is wel een bak exclusiever ja.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Is een uitverkocht Grasopp een beetje te doen?

Ik ben ooit een dagje geweest (die laastste show van Black Sabbath) maar toen was het lang niet uitverkocht volgens mij.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Zelf nog nooit op graspop geweest.. Maar tis enkel de 'korte' combis die uitverkocht zijn... Er zijn ng XL combis.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Is een uitverkocht Grasopp een beetje te doen?

Ik ben ooit een dagje geweest (die laastste show van Black Sabbath) maar toen was het lang niet uitverkocht volgens mij.

Kan alleen op basis van mijn ervaring van vorig jaar spreken toen het ook uitverkocht was. Maar ik vond het verbazend goed te doen voor een uitverkocht huis. Nergens te druk, door het twee mainstages principe kan je altijd ruim vooraan staan bij een band als je die graag wil zien. En nog belangrijk, respect voor elkaar als je een plekje hebt. Deze prettige en respectvolle sfeer is een van de belangrijkste redenen dat ik weer met veel plezier terugga.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Indiaantje89 wrote:
Is een uitverkocht Grasopp een beetje te doen?

Ik ben ooit een dagje geweest (die laastste show van Black Sabbath) maar toen was het lang niet uitverkocht volgens mij.

Kan alleen op basis van mijn ervaring van vorig jaar spreken toen het ook uitverkocht was. Maar ik vond het verbazend goed te doen voor een uitverkocht huis. Nergens te druk, door het twee mainstages principe kan je altijd ruim vooraan staan bij een band als je die graag wil zien. En nog belangrijk, respect voor elkaar als je een plekje hebt. Deze prettige en respectvolle sfeer is een van de belangrijkste redenen dat ik weer met veel plezier terugga.

Was er in 2014 en 2016, beide jaren net niet uitverkocht dacht ik maar ook inderdaad super goede sfeer. Het terrein is zeer ruim opgezet en kon beide keren volgens mij makkelijk meer mensen aan. Dus ik denk niet dat je je ergens zorgen over hoeft te maken.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik ben twee keer eerder een dagje geweest, toen vond ik het altijd prima te doen. Het is nog best een forse wei, dus ook al is het uitverkocht is niet afgeladen. Kan me voorstellen dat ze dit jaar dan ook proberen wat meer tickets te slijten, maar goed... de 4 dagen combi's zijn nog steeds niet uitverkocht, en geen enkele dagtickets. Dus het zal goed loslopen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik weet niet of ze er op letten, maar ik zie hier en op andere forums zo veel mensen die EN A7X EN Ayreon EN Iron Maiden willen zien, dat ik eigenlijk wel verwacht dat ze deze bands niet laten overlappen. Maar dit wordt mijn eerste jaar Graspop dus ik weet niet of dit soort dingen afgelopen jaren wel gebeurt zijn
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Ik weet niet of ze er op letten, maar ik zie hier en op andere forums zo veel mensen die EN A7X EN Ayreon EN Iron Maiden willen zien, dat ik eigenlijk wel verwacht dat ze deze bands niet laten overlappen. Maar dit wordt mijn eerste jaar Graspop dus ik weet niet of dit soort dingen afgelopen jaren wel gebeurt zijn

Ik heb het idee dat festivals daar sowieso maar in beperkte mate rekening mee houden. In het geval van Graspop dit jaar: Maiden is headliner, Ayreon sluit daarna de marquee af, als ze met A7x hebben afsgesproken dat zij main 2 afsluiten dan kan het simpelweg niet anders dan heel veel overlap. En om mijn punt te onderstrepen: sommige mensen hebben nog steeds trauma's van Werchter 2014, toen Pearl Jam en de Pixies overlapten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.517
3.013
Het is eigenlijk ook nooit goed. Als er te veel kutnamen zijn wordt daarover geklaagd, maar als alles goed is wordt er geklaagd over de overlappingen :-D

Geef mij dat laatste luxeprobleem maar. Je kunt dan eigenlijk geen verkeerde keuze maken als je op het moment zelf kiest om voor A of juist voor B te gaan.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik weet niet of ze er op letten, maar ik zie hier en op andere forums zo veel mensen die EN A7X EN Ayreon EN Iron Maiden willen zien, dat ik eigenlijk wel verwacht dat ze deze bands niet laten overlappen. Maar dit wordt mijn eerste jaar Graspop dus ik weet niet of dit soort dingen afgelopen jaren wel gebeurt zijn

Neuh, dat is onbegonnen werk. De artiest / boeker zal er een hand in hebben, en verder zijn het allemaal afsluiters van een stage, dus het zal hoe dan ook ergens overlappen, anders moet de eerste 'afsluiter' al om 18:00 spelen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
Ik weet niet of ze er op letten, maar ik zie hier en op andere forums zo veel mensen die EN A7X EN Ayreon EN Iron Maiden willen zien, dat ik eigenlijk wel verwacht dat ze deze bands niet laten overlappen. Maar dit wordt mijn eerste jaar Graspop dus ik weet niet of dit soort dingen afgelopen jaren wel gebeurt zijn

Neuh, dat is onbegonnen werk. De artiest / boeker zal er een hand in hebben, en verder zijn het allemaal afsluiters van een stage, dus het zal hoe dan ook ergens overlappen, anders moet de eerste ‘afsluiter’ al om 18:00 spelen.

Parkway drive staat op dezelfde hoogte op t affiche, dus die zou net zo goed kunnen afsluiten en A7X voor Iron Maiden hoor. Ik zou dat zelf een fijnere oplossing vinden, maar ik snap het ook weer als mensen liever PWD zien dan A7X dus het is nooit echt goed
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:

kobloodflames wrote:
Ik weet niet of ze er op letten, maar ik zie hier en op andere forums zo veel mensen die EN A7X EN Ayreon EN Iron Maiden willen zien, dat ik eigenlijk wel verwacht dat ze deze bands niet laten overlappen. Maar dit wordt mijn eerste jaar Graspop dus ik weet niet of dit soort dingen afgelopen jaren wel gebeurt zijn


Neuh, dat is onbegonnen werk. De artiest / boeker zal er een hand in hebben, en verder zijn het allemaal afsluiters van een stage, dus het zal hoe dan ook ergens overlappen, anders moet de eerste ‘afsluiter’ al om 18:00 spelen.

Parkway drive staat op dezelfde hoogte op t affiche, dus die zou net zo goed kunnen afsluiten en A7X voor Iron Maiden hoor. Ik zou dat zelf een fijnere oplossing vinden, maar ik snap het ook weer als mensen liever PWD zien dan A7X dus het is nooit echt goed

Dat gaat gewoon niet gebeuren. Stukje inzicht, stukje historie. Iron Maiden zal MS1 afsluiten, Ayreon heeft zelf gezegd de Marquee af te sluiten, en het logische gevolg is dat A7X MS2 afsluit. Aangezien Ayreon weer heeft gezegd niet te overlappen met Maiden verwacht ik dat ze overlappen met A7X. Het mooiste zou zijn geen overlap, maar dan moet Maiden heel vroeg spelen, of Ayreon heel laat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Ik heb zomaar het idee dat we deze week nieuws gaan krijgen! Ben er ook wel aan toe moet ik zeggen :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Ik heb zomaar het idee dat we deze week nieuws gaan krijgen! Ben er ook wel aan toe moet ik zeggen
1f642.svg

Ik verwacht eigenlijk in maart pas de laatste namen, en wellicht ook gelijk de tijden en stages erbij. Maar het zou zeker welkom zijn deze week!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ze hebben dit keer natuurlijk al de dagen eerder bekend gemaakt. Maar ik verwacht toch wel snel nieuws om het een beetje 'warm' te houden en wellicht die laatste kaarten te verschuiven. Het is ook niet ondenkbaar dat er nog een paar naampjes ingevuld moeten worden als de timetable er al is, was vorig jaar ook, toen kwam pas in april het laatste grut.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Wat verwachten we nog? Denk dat grote namen en misschien zelfs de midcard namen er toch wel uit zijn nu?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Wat verwachten we nog? Denk dat grote namen en misschien zelfs de midcard namen er toch wel uit zijn nu?
Denk dat het in dit stadium veel meer een kwestie wordt van hopen i.p.v. verwachten.
De dikke krenten zullen nu wel op zijn, maar wellicht krijgen we toch nog wat kleine rozijntjes..? :wink:
Vooruit, toch een naam dan: Babymetal! :cool:
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik hoop toch nog wel op één middelgroot verrasingje. Aan de andere kant maakt dat het plannen waarschijnlijk alleen maar lastiger.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken