Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Dat zou erg mooi zijn, dan koop ik sowieso een dagticket :p. Ik heb nog wel een leuke vraag: welke liedjes willen jullie sowieso horen op deze Graspop?

Voor mij zijn dat:
Guns N Roses – November Rain
The Darkness – I believe in a thing called love
Iron Maiden – Hallowed be thy name
Avenged Sevenfold – Burn it Down
A perfect circle – The Doomed
Ayreon – School (deze ga ik zeker niet verwachten :p maar zou toch mooi zijn)
Voor Burn It Down moeten we echt geluk hebben. Die spelen ze heeeeeel weinig

Voor de rest:
Avenged Sevenfold - Acid Rain
P.O.D. - Youth of the Nation
Maiden - Run To The Hills (werd in 2016 overgeslagen)
Volbeat - Maybellene I Hofteholder
Bullet For My Valentine - Hand of Blood
Killswitch Engage - Holy Diver
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Ik heb hier trouwens een planner gevonden, hij kan niet kloppen (Ayreon staat op mainstage 1) maar we kunnen erover speculeren
1f642.svg

Zou wat tegenvallend zijn voor mij.
Om combi te gaan is het niet goed genoeg voor mij maar wil graag eindelijk wel eens een dag gaan. Er is geen enkele dag die er echt uitspringt. Maar als de uurschema's meevallen durf ik last minute misschien een dag gaan (liefst de zaterdag maar daar zijn er de meeste clashes op deze timetable ).
Maar dan mogen onderstaande bands echt niet samen spelen:

VR: Diablo Blvd - Culture Abuse - Hollywood Undead - L7 - Anti Flag - Avenged Sevenfold - Iron Maiden
ZA: Kadavar - Skillet - P.O.D. - Megadeth - Rise Against - Marilyn Manson - Volbeat
ZO: BodyCount - Modern Life Is War - Limp Bizkit - Skindred - Hollywood Vampires - Dead Cross - A Perfect Circle - Ozzy
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
Dat zou erg mooi zijn, dan koop ik sowieso een dagticket :p. Ik heb nog wel een leuke vraag: welke liedjes willen jullie sowieso horen op deze Graspop?

Voor mij zijn dat:
Guns N Roses – November Rain
The Darkness – I believe in a thing called love
Iron Maiden – Hallowed be thy name
Avenged Sevenfold – Burn it Down
A perfect circle – The Doomed
Ayreon – School (deze ga ik zeker niet verwachten :p maar zou toch mooi zijn)

Voor Burn It Down moeten we echt geluk hebben. Die spelen ze heeeeeel weinig

Voor de rest:
Avenged Sevenfold – Acid Rain
P.O.D. – Youth of the Nation
Maiden – Run To The Hills (werd in 2016 overgeslagen)
Volbeat – Maybellene I Hofteholder
Bullet For My Valentine – Hand of Blood
Killswitch Engage – Holy Diver

Ze spelen Burn it Down tegenwoordig in ongeveer de helft van hun shows, ik ga naar die in Eindhoven en die op Graspop dus ik heb hoop. Anders Higher en Exist (het liefste alle 3 zelfs :p)

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Voor mij zou dat schema helemaal perfect zijn :p Maar Hollywood Vampires gaan ze nooit 90 minuten speeltijd geven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.332
5.851
Ik heb hier trouwens een planner gevonden, hij kan niet kloppen (Ayreon staat op mainstage 1) maar we kunnen erover speculeren
1f642.svg

Als je op die dag Powerwolf en Ayreon omdraait kan het best aardig kloppen. Zaterdag zou wel zuur zijn voor mij op deze manier: volle clash tussen Megadeth en Rise Against, en daarna niet echt iets interessants meer. Maar ik kan mij goed voorstellen dat die dag er wat anders uit gaat zien: Rise Against ook op een van de mainstages en MM als afsluiter in plaats van Volbeat zelf.

Maiden – Run To The Hills (werd in 2016 overgeslagen)

Die spelen ze dacht ik sowieso niet zoveel meer. Niet politiek correct om over het uitmoorden van native americans te zingen? Ik zou het nummer in ieder geval graag ook live horen, dus laten we hopen dat ze zich niet zo aanstellen :wink:

Verder qua grote namen:
- GnR: My Michelle
- Iron Maiden: The Duellists
- Ozzy: Center of Eternity
- Judas Priest: Night Crawler
- A Perfect Circle: Pet (thanks @Rock Torhout)
- Ghost: Genesis (maar dat zal wel niet)
- Parkway Drive: Snake Oil and Holy Water
- Megadeth: Peace Sells
- Rise Against: Entertainment
- Ayreon: Everybody Dies (maar dat moet wel goed komen)
- Kreator: Impossible Brutality
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Die spelen ze dacht ik sowieso niet zoveel meer. Niet politiek correct om over het uitmoorden van native americans te zingen? Ik zou het nummer in ieder geval graag ook live horen, dus laten we hopen dat ze zich niet zo aanstellen
1f609.svg
Ik had eerder gehoord dat Bruce die uithalen niet meer helemaal kon halen. Weet niet of dat waar is maar lijkt me wel logisch om een nummer dan te schrappen
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Afschrijven maar:
Alice in Chains en Stone Sour helaas naar Werchter
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Ah beide jammer, maar had ze al niet echt meer verwacht eerlijk gezegd. Maar wel zonde
Ik had ze zelf ook niet meer verwacht maar hier hebben we wel de bevestiging. Had ze beide wel willen zien tho
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.616
5.020
Het predikaat 'snobistisch' had geen betrekking op de muziek/band, maar op een deel van de fans. Jouw opmerkingen wekken nl. inderdaad de suggestie dat je neerkijkt op de muziek en fans van Volbeat, wat natuurlijk volgt uit jouw persoonlijke smaak en mening.
Ik bedoel het niet zozeer als scheldwoord, aangezien we allemaal in zekere zin wel snobistisch zullen zijn m.b.t. bepaalde muziek (denk niet dat hier veel mensen de muziek van Justin Bieber kunnen waarderen, om maar wat te noemen).
Veel metalfans zijn dan ook in meer of mindere mate 'snobs', en kunnen muziek uit andere genres, of zelfs andere metal-subgenres, niet of nauwelijks waarderen. Sommigen luisteren bijvoorbeeld enkel naar de oude, klassieke heavymetal-bands als Iron Maiden, Judas Priest en Black Sabbath, of de Big Four van thrashmetal (vaak alleen de oudste albums), en verafschuwen elke vorm van verandering of 'vernieuwing'. Anderen dwepen helemaal met progressive/experimental/avant-garde/art/post-metal of djent.
Zelf heb ik ook zo mijn voorkeuren, maar ben ik toch behoorlijk breed georiënteerd, zowel binnen als buiten het metalgenre. Daarom zie ik ook het liefst een zo breed mogelijk scala aan (sub)genres op Graspop of ieder ander festival. Immers, een Graspop met alleen headliners van het type Ayreon, Tool, Dream Theater, Rush, Opeth, Meshuggah, etc. zal zeker voor velen interessant zijn, maar ik verwacht niet dat zo'n line-up hetzelfde aantal bezoekers zou aantrekken als een met Guns n' Roses, Iron Maiden, Volbeat en Ozzy Osbourne, aangevuld met bands uit vele verschillende subgenres.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Ik heb nog wel een leuke vraag: welke liedjes willen jullie sowieso horen op deze Graspop?

Volbeat - Evelyn (Liefst met Barney, maar dat verwacht ik niet)
Guns 'N Roses - November Rain
Hollywood Vampires - As Bad As I Am
Iron Maiden - Run To The Hills
Rise Against - State Of The Union
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Dr. Hannibal wrote:
Gewoon Graspop én Werchter pakken, ze hebben beide genoeg moois te bieden…

Daar heeft niet iedereen het geld voor, en dat is een understatement.
Op Werchter staat dit jaar te weinig goeds om een kaartje voor te halen. Ik heb mijn schema al vol staan met een aantal festivals. Werchter komt er helaas niet meer tussen
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik heb hier trouwens een planner gevonden, hij kan niet kloppen (Ayreon staat op mainstage 1) maar we kunnen erover speculeren ?

Die zondag avond vind ik echt huilen, ik wil Eisbrecher, A Perfect Circle, Ozzy, Messugah, Perturbator, Bloody Beetroots eigenlijk allemaal wel zien. Gelukkig niet relastisch dat Peturbator en Bloody Beetroots achter direct elkaar spelen. De Live Set van Bloody Beetroots is gewoon een band, dus die hebben ombouw tijd nodig.

Edit: Nummers die ik heel graag wil horen:
Zeal & Ardor- Childeren's Summon
Amaranthe- Boomerang
Bloody Beetroots- Chronicles of a Fallen Love
Galactic Empire- The Imperial March
TesseracT - Dystopia

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Ik heb hier trouwens een planner gevonden, hij kan niet kloppen (Ayreon staat op mainstage 1) maar we kunnen erover speculeren
1f642.svg
Gelukkig is dit maar een fanmade timetable. Maar ik verwacht toch dat ongeveer 80% hier aan best accuraat is.
Zelf zou ik Anti Flag eerder op de Jupiler zetten, vind ik ze namelijk wel echt perfect staan, Rise Against op de main. En Ayreon en Powerwolf omdraaien.
Maar als het er zo uit gaat zien, dan vrees ik dat ik ongeveer de helft van wat ik wil zien ga missen. :(
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
Ik heb hier trouwens een planner gevonden, hij kan niet kloppen (Ayreon staat op mainstage 1) maar we kunnen erover speculeren
1f642.svg


Gelukkig is dit maar een fanmade timetable. Maar ik verwacht toch dat ongeveer 80% hier aan best accuraat is.
Zelf zou ik Anti Flag eerder op de Jupiler zetten, vind ik ze namelijk wel echt perfect staan, Rise Against op de main. En Ayreon en Powerwolf omdraaien.
Maar als het er zo uit gaat zien, dan vrees ik dat ik ongeveer de helft van wat ik wil zien ga missen.
1f641.svg

Ik vind het zoals het hier staat eigenlijk wel mooi, bijna geen clashes. Maarja we weten natuurlijk al dat Ayreon op de plek van Powerwolf komt, dus dan is mijn hoop nog dat Avenged Sevenfold dan ook verkeerd staat maar ik vrees t ergste :(. Ook hoop ik dat Ayreon langer dan een uur en een kwartier speelt :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.616
5.020
Lastig zo'n lijstje, van sommige bands zou ik wel het hele oeuvre kunnen opsommen.. :lol:
Toch maar een poging:

Accept – Metal Heart
Amaranthe – Digital World
Amaranthe – The Nexus
Anti-Flag – Die For Your Government
Anti-Flag – The Press Corpse
Arkona – Leshiy
Arkona – Odna
Avenged Sevenfold – Hail To The King
Avenged Sevenfold – Shepherd Of Fire
Ayreon – Age Of Shadows
Ayreon – Dawn Of A Million Souls
Eisbrecher – This Is Deutsch
Eisbrecher – Verrückt
Follow the Cipher – Carolus Rex
Follow the Cipher – Winterfall
Ghost – Ritual
Ghost – Square Hammer
Guns 'N Roses – Civil War
Guns 'N Roses – You Could Be Mine
Iced Earth – A Question Of Heaven
Iced Earth – Clear The Way (December 13th, 1862)
In This Moment – Whore
Iron Maiden – Aces High
Iron Maiden – Fear Of The Dark
Lacuna Coil – Our Truth
Lacuna Coil – Trip The Darkness
Megadeth – Architecture Of Aggression
Megadeth – Holy Wars... The Punishment Due
Ozzy Osbourne – Mr. Crowley
Ozzy Osbourne – No More Tears
Pist.On – Grey Flap
Pist.On – Parole
Powerwolf – Armata Strigoi
Powerwolf – Lupus Dei
Rise Against – Savior
Seether – Same Damn Life
Seether – Words As Weapons
The Darkness – One Way Ticket
Tremonti – Dust
Týr – Sinklars Vísa
Týr – Turið Torkilsdóttir
Volbeat – Doc Holliday
Volbeat – Heaven Nor Hell
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken