Simpel, 'beter' is niet altijd 'leuker'.Sidenote: liever Volbeat luisteren dan Tool komt er echt niet in bij mij. Buiten smaak komt dat qua diepgang en muzikale virtuositeit komt het gewoon niet bij elkaar in de buurt. Daardoor blijft Tool voor mij eindeloos interessant terwijl Volbeat vrij snel saai wordt. Maar goed, ieder zijn ding. Dat staat verder los van de internationale status, ik snap gewoon niet hoe je Volbeat leuker kunt vinden
Tool mag dan wel technischer zijn en meer diepgang hebben etc., dat neemt niet weg dat Volbeat met zijn energieke, aanstekelijke, charismatische, rockabilly-metal hele hordes 'casual' én die-hard metalfans aan het springen en stampen krijgt, waar Tool toch meer het type introverte, snobistische, shoegazende metalfans aanspreekt (absoluut geen offense, reken me er zelf bij vlagen ook wel eens toe).
Het is sowieso heel erg appels met peren vergelijken, maar ik denk dat het heel vaak af hangt van je stemming en de setting/context waarin je je bevindt. Beide bands bieden gewoon een compleet andere beleving van hun muziek.