UK Glastonbury Festival 2022 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Het zal vloeken zijn in de kerk... Maar ik kan er niet echt heel warm meer van worden. Uiteraard alles staat er zo'n beetje. Maar als ik het vergelijk met toen ik naar Glasto ging:
Indiaantje, jij vindt letterlijk geen enkele lineup tof natuurlijk.

Zoals je zegt: alles staat er zo'n beetje. En meer eigenlijk. Er staan 10 namen die eigenlijk ook hadden kunnen headliner ondertussen, maar dat niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Indiaan heeft specifieke bucket-lists en die zitten volgens mij al behoorlijk vol, dus die is niet snel meer tevreden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje, jij vindt letterlijk geen enkele lineup tof natuurlijk.

Zoals je zegt: alles staat er zo'n beetje. En meer eigenlijk. Er staan 10 namen die eigenlijk ook hadden kunnen headliner ondertussen, maar dat niet doen.
Ik vind Primavera stukken beter en meer mijn ding. Maar het ligt aan mij hoor, maar in heel veel bandjes zie ik het ook net weer niet of ik heb er een been there done that gevoel bij. Enige wat er voor mij bovenuit steekt is Dianna Ross. Ik krijg er in ieder geval geen FOMO gevoel bij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Even los van het dagprogramma. Wat zouden voor jou nou drie of vier headliners zijn waarvan je zou zeggen: Yes, dit is echt fantastisch geboekt?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Ik snap het wel, als je op een gegeven moment de meeste artiesten 1 of meerdere keren gezien hebt, dan verslapt de interesse meestal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
En binnen tien jaar praten twintigers over de line-up van 2022 zoals jij nu over die van 2011. Ze zijn beide gewoon heel erg straf.
Ik hoop het voor jullie hoor. Ik ben ook een oude cynische lul geworden wat dat betreft. COVID did no good wat dat betreft
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Indiaantje, jij vindt letterlijk geen enkele lineup tof natuurlijk.

Zoals je zegt: alles staat er zo'n beetje. En meer eigenlijk. Er staan 10 namen die eigenlijk ook hadden kunnen headliner ondertussen, maar dat niet doen.
Haha wat? Ik zie er niet eens 1, Lorde misschien, maar ook die is te klein. En nee, niet Megan Thee Stallion, niet als headliner.

Verder gave line up, al wordt het ook wel snel opgehemeld 'want het is Glastonbury' heb ik altijd het gevoel. Neemt niet weg dat ik hier ook wel heen zou willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Even los van het dagprogramma. Wat zouden voor jou nou drie of vier headliners zijn waarvan je zou zeggen: Yes, dit is echt fantastisch geboekt?
R.E.M., Ye, Dr. Dre & Friends (incl Kendrick, en dus niet enkel los), Daft Punk, The Weeknd, Rage Against The Machine, Jay Z, Beyoncé, Blur, Drake, The Verve, Pulp, Eric Clapton, Radiohead (EU exclusive), Taylor Swift, The Spice Girls (no joke) etc. etc. etc.

Ik heb het idee dat de Glasto allemaal net iets wat minder exclusief is dan dat het vroeger was. Het voelt als Lowlands + DTRH + Rock Werchter. Wat ook ook niet "slecht" is, maar voorheen waren veel acts vaak vrij exclusief op Glasto te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
R.E.M., Ye, Dr. Dre & Friends (incl Kendrick, en dus niet enkel los), Daft Punk, The Weeknd, Rage Against The Machine, Jay Z, Beyoncé, Blur, Drake, The Verve, Pulp, Eric Clapton, Radiohead (EU exclusive), Taylor Swift, The Spice Girls (no joke) etc. etc. etc.

Ik heb het idee dat de Glasto allemaal net iets wat minder exclusief is dan dat het vroeger was. Het voelt als Lowlands + DTRH + Rock Werchter. Wat ook ook niet "slecht" is, maar voorheen waren veel acts vaak vrij exclusief op Glasto te zien.
Alle 3 de headliners die er nu staan doen in ieder geval geen enkel andere Europees festival aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Alle 3 de headliners die er nu staan doen in ieder geval geen enkel andere Europees festival aan.
Ja is ook een bug in mijn systeem hoor.. Billie Eilish stond mijn hoofd nog op Lowlands vorig jaar. Maar dat is gewoon weer 3 jaar geleden tegen die tijd. Idem geld voor Kendrick, dat is naar mijn idee niet zo heel lang geleden.

Paul McCartney heb ik zelf heel weinig mee, vond ik ontzettend tegenvallen op Pinkpop destijds. Nu zullen de Britten daar beter mee overweg kunnen, maar ik ben eigenlijk niet echt een Beattle/McCartney fan. Dus dat zou ik overslaan.

Ik erken ook dat het grotendeels aan mij ligt hoor. Herbie Hancock had ik trouwens gemist, dat zou ik wel checken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Heb hetzelfde met de line-up hoor, voel er ook niet zoveel voor. De namen die daar nu staan, zijn doorgaans ook overal wel te vinden. Was het niet vorig jaar, dan is het volgend jaar wel.

Dr. Dre & Friends zou gigantisch zijn ja. Queen + holo Freddy zou ook mega zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
R.E.M., Ye, Dr. Dre & Friends (incl Kendrick, en dus niet enkel los), Daft Punk, The Weeknd, Rage Against The Machine, Jay Z, Beyoncé, Blur, Drake, The Verve, Pulp, Eric Clapton, Radiohead (EU exclusive), Taylor Swift, The Spice Girls (no joke) etc. etc. etc.
Glasto weet dit jaar perfect zoomers (Billie), millenials (Kendrick) en gen X en up (Macca) neer te zetten. Is gewoon heel gevarieerd rijtje in genre en generationeel dat bovendien ook nog eens (niet dat het een probleem is) heel goed verkoopt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Veel haha.

Komende tijd maar eens goed voor een spoorboekje gaan zitten. Vrees nu al voor de clashes hahaha. Hopelijk giet iemand dit snel in een Clashfinder. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken