UK Glastonbury 2025

Ik ga met plezier naar Celeste toe op Rock Werchter, maar kreeg af en toe plaatsvervangend schaamrood op mijn kaken van haar optreden op Glastonbury wanneer ze bepaalde noten niet haalde en het zelfs een beetje vals werd.
Ik vond het op het veld wel meevallen, was het zo erg? Wel een beetje een aparte performance. Leek niet helemaal op haar gemak. Maar wel echt enorm genoten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Af en toe hoor. Maar als je dan zaterdag Raye hebt gehoord, waarbij de lange uithalen altijd zuiver blijven, was dit eventjes een beetje anders. Maar nog steeds goed hoor.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dus het is kiezen tussen Weezer dat vrij plat was op Pinkpop of Celeste die niet al te best zong op Glastonbury. Dacht ik net gekozen te hebben na die recensies van Pinkpop

Via hier even Rod Stewart de halve show terug gekeken (bufferen van de video duurde heel lang helaas, dus inmiddels maar gestopt), maar klonk nog echt super! Mooi.
Super? Ik heb alleen de eerste nummers meegekregen maar die waren echt kneitervals haha.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Dus het is kiezen tussen Weezer dat vrij plat was op Pinkpop of Celeste die niet al te best zong op Glastonbury. Dacht ik net gekozen te hebben na die recensies van Pinkpop
Ik zou voor Celeste gaan. Prachtige liedjes, bijzondere performance. Weezer was een leuk tussendoortje maar niet perse heel memorabel.

• Leuk
Waarderingen: Blommie en Chiel
Super? Ik heb alleen de eerste nummers meegekregen maar die waren echt kneitervals haha.

Eerste nummer inderdaad wel wat minder, maar daarna merkte ik er zelf niks meer van, maar ik merk sowieso pas dat iets vals is, wanneer het heel erg is. Dus het zal wel meevallen :p

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Enorm genoten van Kneecap, Amyl en uiteraard Bob via de livestream. Prachtige beelden. We zijn met meer ❤️‍.
Olivia ook erg mooi nu.

Jammer voor de liefhebbers/fans dat Rod Stewart tegenviel. Hoorde van kameraden uit Engeland dat ie her en der massaal werd uitgefloten. Mooi dat zo'n fan van Nazi Farage ook wat negatief commentaar krijgt.
Screenshot_20250630_191755_X.jpg

Iemand een idee of de kans groot is dat er GEEN daglockers (met stroom) op the Hive meer te krijgen zijn tijdens het weekend? Je kunt enkel vooraf een locker voor het hele festival reserveren, ik wil enkel een locker voor za en zo.
Handiger om dit in het RW topic te vragen 😉.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Joris en JP5
Geeft de Schuur zo'n terrein en die mikt op 1.000.000.

Hoeveel tickets zijn er voor Glasto?
Via internet:
The festival's current license allows up to 210,000 people on-site, including fans, staff and performers — but, this year, a few thousand fewer tickets have been sold, to avoid overcrowding.

• Leuk
Waarderingen: TNFke en Joslittel
We hebben nog een weekje vakantie eraan geplakt in Zuid Engeland waardoor ik geen uitgebreid verslag kan tikken van dit prachtige weekend. Ik heb altijd gezegd dat Sziget ergens in de tweede helft van de 00's mijn meest waardevolle festival herinneringen waren maar Glastonbury is er overheen gegaan. Ik hoop hier op een later moment meer woorden aan te kunnen geven.

Wat me het meeste bijblijft is de enorme sfeer bij bijna alle shows. Wat kunnen die Engelsen zingen en feesten, mijn god. Zelfs een best matige show van Prodigy ontaarde in een van de meest uitgelaten shows die ik heb gezien inclusief lichtfakkels, geweldig!

M7aar ik kan terugkijkend wel alvast mijn top 10 acts met jullie delen:
  1. Pulp.
  2. Biffy Clyro
  3. Grandson
  4. Alanis Morissette
  5. Beth Gibbons
  6. Anohni and the Johnsons
  7. Prodigy
  8. Shaboozey
  9. Yann Tiersen
  10. Rizzle Kicks/Brandi Carlile/Wolf Alice/Native James/John Fogerty (kan niet kiezen

Dan gooi ik er ook maar even een snelle top 10 in. Meer woorden volgen misschien binnenkort, al zal ik de echte verslagen aan de first timers laten :)

1. Beth Gibbons
2. Doechii
3. Kae Tempest (x2)
4. Japanese Breakfast
5. Floating Points
6. Max Cooper
7. Maruja
8. Pulp
9. Olivia Rodrigo
10. Cybotron/The Orb

1. Taskmaster
2. Father John Misty
3. Pulp
4. Brandi Carlile
5. CMAT
6. Jacob Alon
7. Lorde
8. Olivia Rodrigo
9. Celeste
10. The Libertines.

Ook genoten van o.a. Noah Kahan, Anna Erhard, John Fogerty, Cliffords, Hinako Omori, Weezer en Turnstile, een groot gedeelte van Neil Young en het kleine stukje RAYE dat we hebben kunnen meepakken.

Helaas gemist want te ver op dat moment: Anohni, Beth Gibbons Doechii

Glastomomentjes Top 3:

1. Robert Smith bij Olivia
2. Opening Pulp en Common People
3. Taskmaster en met name de Purple Rain vertolking van Basil Brush.

Grootste miskleun was de Circus Opening. Prachtige acrobatiek maar het gebrek aan muziek en de slechte inschatting mbt publieksparticipatie zorgde voor nul impact.

En Rod Stewart al ben ik daar gelukkig snel weggevlucht.

Prince zou zich in zijn graf omdraaien. Wat een foeilelijke cover! Straks krijgen we Samson nog op RW met Sex on Fire.

Users who are viewing this thread