UK Glastonbury 2019 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Als je via KLM boekt heb je de optie voor €20,- extra ''neutraal'' te vliegen:

Draag bij aan herbebossing, natuurbescherming en lokale gemeenschappen in Panama. Eenvoudig online regelen
Trein moet je niet willen. Echt een afrader. Paar keer gedaan, elke keer bij terugreis vertraging gehad, minimaal 4u. Da's echt niet relaxt na een paar drukke dagen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
Ah, jij bent al ervaringsdeskundige! Ik ga zeker en vast nog een aantal vragen te stellen tegen de tijd dat het zo ver is ;-). Heb jij ook een coach-package?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
Tof, hebben wij ook wel overwogen, maar tegelijkertijd gewoon de eerste mogelijkheid gegrepen. Vind het nu ook wel lekker dat we gewoon in Londen de bus instappen, daar onze kaartjes krijgen en na het festival weer terug worden gebracht. Daarbij dus ook nog even een paar dagen Londen eraan gekoppeld.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Thomas jij bent er helemaal nooit doorgekomen. Ik heb 2 keer tickets voor je gehaald :p. 2 jaar geleden had ik een groepschat met 20 man die allemaal voor me probeerde en dat lukte toen natuurlijk, maar in de resale voor Thomas kwam ik er stipt om 10u door. Jaar daarvoor ook resale geprobeerd met 15 man en was kansloos. Dit jaar gewoon enorm veel geluk gehad.

De kans dat het niet lukt is groter dan dat het wel lukt maar je kunt je eigen kansen wel flink vergroten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
Noel heeft nog maar eens aangegeven dat de kans dat hij met Liam op Glastonbury staat erg klein is. Al heeft 'ie wel het bedrag genoemd waarvoor hij te koop is ( > 5 miljoen pond).
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Om even terug te komen op je vraag over wanneer headliners normaal gesproken aangekondigd worden: er zit geen echte lijn in, maar het is niet heel ongebruikelijk dat de eerste namen pas in februari komen. Eerste echte grote drop aan namen/voorlopige poster vaak eind maart. Voor Glastonbury is er natuurlijk weinig reden om namen te droppen op bepaalde momenten omdat het toch wel uitverkoopt/al uitverkocht is. Voor editie 2017 kwam Radiohead verrassend vroeg op 20 oktober 2016.

Iemand houdt een heel overzicht bij van de aankondigingen op deze site: https://theglastonburythingy.weebly.com/the-thingy.html

Buiten de gebruikelijke 'troep' die NME publiceert, lijken voorlopig de sterkste geruchten voor de headliners The Cure en Paul McCartney (ook gebaseerd op info uit de industrie die de beheerder van efestivals krijgt). Voor de derde plek wordt gediscussieerd over Lady Gaga, The 1975, Kendrick Lamar en Mumford & Sons (laatste wordt door meesten verworpen) (Fleetwood Mac door bijna niemand nog als kanshebbers gezien, met name vanwege hun prijskaartje en tourschema). Stormzy ook lang over gepraat, vooral gezien als Pyramid sub. Veel geloof trouwens in Liam Gallagher als Pyramid sub, Noel Gallagher wordt niet zo veel over gepraat, maar wordt tegenwoordig toch heel stuk lager gewaardeerd. Voor headliners moet je je bedenken dat Glastonbury minder betaalt dan de grote Live Nation festivals, dus de grote namen moeten bereid zijn voor een stuk minder te willen spelen (250k, soms opgerekt naar 500-750k, zijn geen echte prijzen bekend).

Dat gezegd hebbende, alle Glastoliefhebbers zullen zeggen dat het niet om de headliners gaat, je wilt er misschien maar één zien. Verder is er zoveel moois te vinden, ook buiten de muziek.

Voor wie kaarten heeft: je hebt veel geluk gehad :p
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
voorlopig de sterkste geruchten voor de headliners The Cure en Paul McCartney

The Cure zie ik ook als een mooie laatste kans voor Glasto.
The 1975 zet ik al mijn geld op Reading/Leeds. Jeugdige band die daar veel beter op zijn plaats is als headliner.
Voor Lady Gaga zou ik als boeker wachten op een jaar dat ze een album uit brengt en niet deze soundtrack?
Kendrick lijkt me wel tijd voor!
Elton John zou een mooie middag act kunnen zijn als dat volgens zijn schema mogelijk is.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Elton John zit 29 en 30 juni in Zwitserland, en dan 28 ook nog Glastonbury wordt onwaarschijnlijk geacht. Dus men denkt eerder aan 2020.
Ja, Lady Gaga vind ik ook nog wat vreemd, was wel eerder genoemd, maar discussie bij efestivals begon eigenlijk pas echt met A Star Is Born. Zo werd ook Rihanna wel eens genoemd, maar die heeft geen film uit, dus gaat het verder niet over. Gaga heeft ook een residency in Vegas, en die stopt mooi half juni.

Zou denken dat er misschien nog een naam uit de hoge hoed komt waar niemand aan denkt.

Overigens denkt men dat Kylie Minogue de zondag tea time ('legend') slot gaat doen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gaga slaat wel een grote slag met die soundtrack maar dat is toch maar half haar ding. Maar Gaga mag zeker een keer headlinen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Interessant artikel over het optreden van Bowie op Glastonbury en het uit mogen zenden door de BBC.
https://www.theguardian.com/music/2018/oct/25/david-bowie-lost-glastonbury-headline-set-bbc

Vanavond ook te zien op BBC four: https://www.bbc.co.uk/programmes/b0bntp2p
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
https://www.joe.co.uk/music/liam-gallagher-tipped-as-favourite-to-headline-glastonbury-2019-206594
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Dat vind ik niet echt een headliner naam. Of zit ik dan verkeerd?
Als het nu een Oasis reünie was dan wel...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.209
4.451
Denk dat het inderdaad een groot verschil is daar of ergens anders. Daarbij is Liam meer degene die nog teert en nog het meeste speelt van Oasis, Noel is toch meer zijn eigen richting aan het opgaan.

Maar zo heeft Kasabian ook Glastonbury geheadlined en in Nederland verkopen ze, niet direct, de Afas uit. En ook dan zijn het met name de Britten die de toko afbreken (heel gaaf wel)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
festivalddictsam wrote:
Dat vind ik niet echt een headliner naam. Of zit ik dan verkeerd?

Mmmm, volgensmij is Liam in daar echt zo groot dat dit eigenlijk wel zou kunnen.

Consensus onder meest actieve Britten op efestivals is dat Liam een Pyramid sub is, en geen headliner. Enkel een Oasis reünie kan hem waarschijnlijk een headline positie opleveren. Noel lijkt meer en meer af te zakken. Voor mij zelf heeft hun solowerk me niet zoveel gedaan en solo Oasis uitvoeren... Voelt dan weer een beetje als een zwaktebod. Sowieso hoop ik toch niet dat we te veel gaan leunen op nostalgie. Zie zoveel grote namen die eigenlijk nauwelijks nog iets nieuws uitbrengen en live eigenlijk vooral de oude hits doen. (Nu kunnen bands het natuurlijk vaak ook nooit goed doen, of ik loop te klagen of mensen willen juist de hits, haha.)

Verwachting is nog steeds Paul McCartney en The Cure als headliners en dan voor de derde naam wordt gehoopt op iets verfrissends als Lady Gaga of Kendrick Lamar, sommigen vrezen Mumford and Sons.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
Sub positie lijkt mij ook meer dan genoeg voor een festival als Glastonbury. Zijn meer dan genoeg andere headliners voor zo'n mooi festival.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Inmiddels is donderdag een soort van duidelijk geworden dat Stormzy één van de headliners zal gaan worden. Deze info komt uit de Britse muziekbusiness, en de beheerder van efestivals acht de info vrij betrouwbaar. Altijd slag om de arm houden natuurlijk. Iedereen dacht dat Stormzy een sub zou gaan worden, maar ze lijken nu de sprong te wagen met hem. Pas één album uit, naar verluid een tweede in de aanloop naar Glastonbury. In Nederland niet zo heel bekend, ster is rijzende in de UK en heel aimabel figuur, geëngageerd en beetje links op de manier die ze graag zien bij Glasto.

Veel mensen wijzen er meteen op dat er 'gelukkig' heel veel andere dingen tegelijk te zien/doen zijn.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
The 1975 als headliner noemen niet wat overdreven? Niet alleen voor Glastronbury maar toch ook voor Reading/Leeds? Ik weet niets over hun populariteit in de UK maar bij mijn weten hebben ze buiten één mini-hitje een paar jaar geleden niets bereikt in Belgie. Zeker om dan ook Stormzy nog als headliner en daar misschien nog The Cure naast lijkt me wel een heel pauper trio voor het meest iconische festival ter wereld.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
The 1975 als headliner noemen niet wat overdreven? Niet alleen voor Glastronbury maar toch ook voor Reading/Leeds? Ik weet niets over hun populariteit in de UK maar bij mijn weten hebben ze buiten één mini-hitje een paar jaar geleden niets bereikt in Belgie. Zeker om dan ook Stormzy nog als headliner en daar misschien nog The Cure naast lijkt me wel een heel pauper trio voor het meest iconische festival ter wereld.

The 1975 wordt nu op Reading/Leeds verwacht. Ja, ze zijn veel groter in de UK, net zoals Kasabian daar ook veel groter is. Ze hebben er een flinke Arena tour waarvoor de kaarten de deur uit vlogen en de verwachting is dat ze met nieuwe album verder doorgroeien. Ook dat ze op het continent groter worden, maar zie daar nog niet heel duidelijk de voortekenen van... Wellicht dat 2019 met een festivaltour wat verandering gast brengen.

Op basis van sterke geruchten is het nu Stormzy/Paul McCartney/The Cure, waarbij er wel wat mensen twijfelen aan The Cure als headliner.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
https://festileaks.com/2018/11/glastonbury-2019-trapt-af-met-stormzy/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken