UK Glastonbury 2019 - Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Da's wel jammer. Maar goed, staat ongetwijfeld iets tegenover dat ik wel tof vind!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Een heel mooie boeking! Waanzinnig goede performer. En gewoon heel populair daar.

Wel grappig om te zien hoe verschillende de status van sommige artiesten is in Groot-Brittannië vergeleken met andere landen. Die vent stond afgelopen jaar nog ergens in de middag in de Bravo op Lowlands. Daar staat hij gewoon bovenaan het affiche. Net als Kasabian bijvoorbeeld destijds.

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik geloof ook wel dat het een goede boeking is hoor en zeker dat hij daar heel populair is. Het is gewoon helemaal niet mijn ding, maar dat is puur persoonlijk. Ik probeer het wel eens, net als Kendrick Lamar die bejubeld wordt en dus waarschijnlijk groots in het genre is, maar het lukt me gewoon niet om het leuk te vinden. Het lijkt me dan overigens niet dat ze nook nog Kendrick Lamar laten headlinen.

Dat verschil in status is inderdaad wel bijzonder!
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Er zijn nu geruchten dat Paul McCartney is weggevallen als headliner. Via efestivals, waar iemand een Twitter conversatie had met iemand uit een band die dan waarschijnlijk dingen weet, en iemand anders bevestigt het met een via-via verhaal. Het is nog vaag allemaal. Vervanger zou niet een band zijn (en iemand waar McCartney fans niet meteen blij zouden zijn). Hopelijk kan de beheerder van het forum onderbouwen met zijn betrouwbare info.

Zo wordt het weer wat spannender. Zo na deze shock hebben mensen het qua vervangers enkel nog over Bruce Springsteen, Lady Gaga en opwaardering van Liam Gallagher gehad.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik zie Kendrick of Eminem ook nog wel headlinen.
Misschien Lily Allen ook op een hoge spot.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Er zijn nu geruchten dat Paul McCartney is weggevallen als headliner. Via efestivals, waar iemand een Twitter conversatie had met iemand uit een band die dan waarschijnlijk dingen weet, en iemand anders bevestigt het met een via-via verhaal. Het is nog vaag allemaal. Vervanger zou niet een band zijn (en iemand waar McCartney fans niet meteen blij zouden zijn). Hopelijk kan de beheerder van het forum onderbouwen met zijn betrouwbare info.

Zo wordt het weer wat spannender. Zo na deze shock hebben mensen het qua vervangers enkel nog over Bruce Springsteen, Lady Gaga en opwaardering van Liam Gallagher gehad.

Ook dit zou ik heel jammer vinden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Kylie Minogue al een tijdje bekend voor het afternoon legends slot, wel leuk. En net Janelle Monae bekend gemaakt als headliner voor het op twee na grootste podium (volgens mij). Erg toffe boeking. Zal helaas dus samenvallen met een andere headliner, maar als het met Stormzy is, ga ik naar Janelle!
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Paul Mc Cartney heeft vandaag een show aangekondigd voor 29 juni in Las Vegas. Dus komt definitief niet op Glastonbury
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Nou, nu is het dan vrijwel 100% zeker dat Paul McCartney niet op Glastonbury zal staan in 2019. Hij speelt op de zaterdag in Las Vegas. Nog geen twijfels bij The Cure als headliner. Enige leuke hieraan is dat het speculeren toch weer kan gaan beginnen. Het is niet duidelijk hoe het nu precies is gegaan: is Paul ooit (onder voorbehoud) geboekt of niet? Met andere woorden: hebben ze in een later stadium met een vervanger moeten komen.

Namen waar ze bij eFestivals zo snel even mee kwamen: Lady Gaga, The Strokes, The Killers, Arctic Monkeys, Spice Girls, Bruce Springsteen, Taylor Swift, Rhianna. (rijtje eigenlijk in afnemende waarschijnlijkheid, nu ik het zo zie)
Ariana Grande werd ook even aan gedacht, maar die heeft nu ook data in de VS voor dat weekend. Bruce Springsteen heeft tijdje terug ontkend te gaan touren komend jaar. Arctic Monkeys lijkt vooralsnog niet actief te zijn, en wat te snel op herhaling wellicht (maar ja, als zij als vervangers zijn opgeroepen...). Spice Girls lijkt gewoon onmogelijk, maar toen ze hun comeback aankondigde werd daar ook al wat over gezegd en zelf ontkenden ze het niet echt duidelijk ofzo.
The Strokes werd genoemd door een BBC radio presentator vorige week, alleen niet duidelijk of het ging om een headlinerpositie. Bij eFestivals is er hoop discussie of zij door kunnen gaan als headliners.

Ook veel gesteggel trouwens over of Noel Gallagher in 2019 of 2020 gaat spelen, vanwege wat onduidelijke info uit de muziekbusiness. The Chemical Brothers worden trouwens ook veelvuldig genoemd als afsluiters voor tweede podium.
 

metallica

Playlistbediener
26 mrt 2018
11
1
Heel benieuwd, ik ga dit jaar ook voor de 1e keer naar Glastonbury. Veel geluk gehad met de kaartverkoop denk ik. Las allemaal reacties van mensen die al 10 jaar op rij misgrijpen. Heel erg benieuwd naar de line up maar ook naar het festival zelf? Mensen hier al eerder geweest. Wat zijn jullie ervaringen en tips?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Lizzo heeft zichzelf bevestigd, ook best een prima naam. Ik kijk heel erg uit naar de bekendmaking van de poster!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Godsamme wat een lekkere bak namen! Persoonlijk ook Killers fan! En onder de headliners, holy fuck! Dit wordt heel tof.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Gewoon de hoeveelheid grote namen is natuurlijk weer van een ander niveau. Niet de beste headliners ooit maar blijkbaar komt de 3de Pyramid headliner er nog aan. Ik vind het vooral een mooie samenvatting van heel de festivalzomer. Heel wat namen van Werchter en DTRH + nog wat extra's en Pukkelpop namen (Tame Impala, Billie Eilish,...), zeer mooi!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Gewoon de hoeveelheid grote namen is natuurlijk weer van een ander niveau. Niet de beste headliners ooit maar blijkbaar komt de 3de Pyramid headliner er nog aan. Ik vind het vooral een mooie samenvatting van heel de festivalzomer. Heel wat namen van Werchter en DTRH + nog wat extra’s en Pukkelpop namen (Tame Impala, Billie Eilish,…), zeer mooi!

Waar leid je uit af dat er nog een Pyramid headliner volgt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Janet en Cure een beetje mwoah saaie headliners maar Killers en Stormzy zijn dik en het programma onder de headliners is echt fantastisch. Jaloers Oasis!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Thijs wrote:
Gewoon de hoeveelheid grote namen is natuurlijk weer van een ander niveau. Niet de beste headliners ooit maar blijkbaar komt de 3de Pyramid headliner er nog aan. Ik vind het vooral een mooie samenvatting van heel de festivalzomer. Heel wat namen van Werchter en DTRH + nog wat extra’s en Pukkelpop namen (Tame Impala, Billie Eilish,…), zeer mooi!

Waar leid je uit af dat er nog een Pyramid headliner volgt?
Here is the first Glastonbury Festival 2019 line-up poster, which includes our final two Pyramid Stage headliners: The Killers (Saturday) and The Cure (Sunday). Many more acts and attractions still to be announced.

Komt rechtstreeks van hun aankondiging. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd en zijn dit de 2 nieuwe headliners na de eerder aangekondigde headliner Stormzy. Vanochtend stond die 'final' er denk niet bij, vandaar misschien mijn verwarring.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken