Ja eens hoor, heb dat ook met concerten/festivals, iets moet gewoon zijn waarde verantwoorden. Zo las ik net op een game forum ook iemand zeggen wat als EAFC dit jaarlijks zou doen, zou je het dan ook pikken. Maar goed, hoewel ik het eens ben met alle kritiek op EAFC, moet ik wel zeggen dat ik daar die 90 super makelijk uithaal omdat ik dagelijks het speel.Dat zulke prijzen de standaard zullen worden, is helaas een feit. Maar zal er wel voor zorgen dat ik nog kieskeuriger ga worden bij het gamen. Voor games als TLOU, God of War, Red Dead Redemption 2, The Witcher 3, ... wil ik eventueel nog 80 euro neerleggen. Want daar krijg je een verhaal dat je een hele tijd bij zal blijven en/of tientallen uren aan diepgaande speeltijd. Maar voor een zoveelste versie van Mario Kart of Kirby?
Alsook: indien dit de standaard wordt mag Nintendo toch iets doen aan hun beleid rond prijsverlagingen en kortingen. Op PS5 tolereer ik games van 70-80 euro, omdat je tegelijk oudere GOTY aan 25-30 euro kan downloaden. Maar bij de Switch betaal je nog steeds 50 euro voor games die in 2020 een hype waren.
Ik dacht dat GTA de eerste zou worden die een flinke prijs zou hebben van de huidige generatie, maar die kunnen dat probleemloos verkopen denk ik. In de SNES tijdperk waren de games een stuk duurder nog.
Maar misschien maakt het ook weer ruimte voor kleinere games. Met een druk gezinsleven/werk en andere hobby's/sporten zit ik ook niet altijd meer te wachten op 60 uur plus games. Soms verlang ik meer naar de ouderwetse games die je lekker op een avondje kan uitspelen, en ja er zijn genog indie's van dat kaliber. Maar de tripple A games zijn dat niet meer, terwijl dat misschien prima moet kunnen.