Gaming

Dat zulke prijzen de standaard zullen worden, is helaas een feit. Maar zal er wel voor zorgen dat ik nog kieskeuriger ga worden bij het gamen. Voor games als TLOU, God of War, Red Dead Redemption 2, The Witcher 3, ... wil ik eventueel nog 80 euro neerleggen. Want daar krijg je een verhaal dat je een hele tijd bij zal blijven en/of tientallen uren aan diepgaande speeltijd. Maar voor een zoveelste versie van Mario Kart of Kirby?

Alsook: indien dit de standaard wordt mag Nintendo toch iets doen aan hun beleid rond prijsverlagingen en kortingen. Op PS5 tolereer ik games van 70-80 euro, omdat je tegelijk oudere GOTY aan 25-30 euro kan downloaden. Maar bij de Switch betaal je nog steeds 50 euro voor games die in 2020 een hype waren.
Ja eens hoor, heb dat ook met concerten/festivals, iets moet gewoon zijn waarde verantwoorden. Zo las ik net op een game forum ook iemand zeggen wat als EAFC dit jaarlijks zou doen, zou je het dan ook pikken. Maar goed, hoewel ik het eens ben met alle kritiek op EAFC, moet ik wel zeggen dat ik daar die 90 super makelijk uithaal omdat ik dagelijks het speel.

Ik dacht dat GTA de eerste zou worden die een flinke prijs zou hebben van de huidige generatie, maar die kunnen dat probleemloos verkopen denk ik. In de SNES tijdperk waren de games een stuk duurder nog.

Maar misschien maakt het ook weer ruimte voor kleinere games. Met een druk gezinsleven/werk en andere hobby's/sporten zit ik ook niet altijd meer te wachten op 60 uur plus games. Soms verlang ik meer naar de ouderwetse games die je lekker op een avondje kan uitspelen, en ja er zijn genog indie's van dat kaliber. Maar de tripple A games zijn dat niet meer, terwijl dat misschien prima moet kunnen.

In theorie heb je met Mario Kart toch ook gewoon altijd hetzelfde, wel tof dat je met 24 man op een baan kan racen, maar als je gewoon een stuk of twee a drie oude games hebt, dan kan je vrijwel alles wat je met die nieuwste gaat kunnen, lijkt me.
Is ook gewoon zo. Die op de Switch 1 is ook nog gebaseerd op de WiiU versie, maar was best een prima game. Ik speel het soms nog met de kids, maar ben het eerlijk gezegd na 1 of 2 potjes ook weer beu.

Tjah als Mario Kart al 90 euro wordt snap ik best dat Rockstar 150 euro gaat vragen voor een gigantische game als GTA6. Vind het een belachelijk dure console voor de specificaties die ze nu bekendgemaakt hebben. Gebruik mijn Switch enkel als handheld en dat betekent dat ik met de Switch 2 alsnog opgescheept zit met 1080p, hardware en software vergelijkbaar met een ps4 dus ook dat houdt niet over. Beetje teleurgesteld...

Ik vind Mariokart hier wel een slecht voorbeeld van, de laatste game van mario kart was Mario Kart 8 die is uitgebracht in 2014
Natuurlijk heeft hij een rerelease gehad voor de Switch en is dit grotendeels dezelfde game, maar dit is ook nooit aangekondigd als een nieuwe game, gewoon een deluxe versie met wat aanpassingen.
Nu brengen ze dus 11 jaar later een nieuwe game uit, Mario Kart 9. Begrijp niet wat hier het probleem mee is. Veel fabrikanten brengen ieder jaar grotendeels dezelfde game uit (Call of Duty, FIFA etc) voor dezelfde hoge prijzen en Nintendo doet het na 11 jaar en krijgt kritiek?

Ik vind Mariokart hier wel een slecht voorbeeld van, de laatste game van mario kart was Mario Kart 8 die is uitgebracht in 2014
Natuurlijk heeft hij een rerelease gehad voor de Switch en is dit grotendeels dezelfde game, maar dit is ook nooit aangekondigd als een nieuwe game, gewoon een deluxe versie met wat aanpassingen.
Nu brengen ze dus 11 jaar later een nieuwe game uit, Mario Kart 9. Begrijp niet wat hier het probleem mee is. Veel fabrikanten brengen ieder jaar grotendeels dezelfde game uit (Call of Duty, FIFA etc) voor dezelfde hoge prijzen en Nintendo doet het na 11 jaar en krijgt kritiek?
Je hebt gelijk hoor in dat Call of Duty en FIFA hetzelfde uitbrengen maar bij Mario Kart gaat het om de standaard prijs van €90, dat is vors hoger als de gemiddelde PS5 game ( meeste games zijn rond de €70 voor de standaard versie) dat ook nog eens in uitkomt op een mindere console. Nintendo games dalen ook vrijwel nooit in prijs, Smash Brothers bijvoorbeeld kost 8 jaar na release nog steeds €50. Dan is €90 gewoon echt een hele hoge prijs voor wat je krijgt buiten wat je van Mario Kart als game vind.

Je hebt gelijk hoor in dat Call of Duty en FIFA hetzelfde uitbrengen maar bij Mario Kart gaat het om de standaard prijs van €90, dat is vors hoger als de gemiddelde PS5 game ( meeste games zijn rond de €70 voor de standaard versie) dat ook nog eens in uitkomt op een mindere console. Nintendo games dalen ook vrijwel nooit in prijs, Smash Brothers bijvoorbeeld kost 8 jaar na release nog steeds €50. Dan is €90 gewoon echt een hele hoge prijs voor wat je krijgt buiten wat je van Mario Kart als game vind.
Ik vind het zelf wel meevallen, liever 1x per 10 jaar een nieuwe game van 90 euro dan ieder jaar een nieuwe game van 70 euro
Daarnaast zal iedereen die de nieuwe Mario kart wilt hebben gewoon de bundel kopen, die is slechts 40 euro duurder dan de bundel zonder spel erbij

Ik vind het zelf wel meevallen, liever 1x per 10 jaar een nieuwe game van 90 euro dan ieder jaar een nieuwe game van 70 euro
Daarnaast zal iedereen die de nieuwe Mario kart wilt hebben gewoon de bundel kopen, die is slechts 40 euro duurder dan de bundel zonder spel erbij
Ooh dat laatste heb ik niet meegekregen dat is wel een prima deal, over je 1ste punt. Alsnog is het een vrij hoge prijs. Als bijvoorbeeld The Last of Us part 3 uitkomt die volledig gemaakt is om alles uit de ps5 te halen dan is het beter te begrijpen. De hardware van de Switch 2 is gewoon niet zo bijzonder.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ooh dat laatste heb ik niet meegekregen dat is wel een prima deal, over je 1ste punt. Alsnog is het een vrij hoge prijs. Als bijvoorbeeld The Last of Us part 3 uitkomt die volledig gemaakt is om alles uit de ps5 te halen dan is het beter te begrijpen. De hardware van de Switch 2 is gewoon niet zo bijzonder.
Ja ik ben het verder wel met je eens dat 90 euro voor een videogame gewoon belachelijk is, en het zou zeker zorgwekkend zijn als dit de nieuwe standaard zou zijn voor (switch) games. Ik ben verder (naast nintendo) vooral een pc gamer en vind de prijs van alle console games eigenlijk gewoon belachelijk duur in vergelijking met de lage prijzen van pc games. Zal hierdoor ook niet snel een ps5/xbox aanraken.

Waarschijnlijk is mijn mening ook wel beinvloed omdat ik altijd een groot fan ben geweest van Nintendo en Mario Kart en iedere MK game wel heb gespeeld, na 11 jaar wachten op een nieuwe game die ik dan voor 40 euro kan kopen via die bundel ben ik dan heel blij mee.

Daarnaast zal jouw mening welicht beinvloed zijn door een lichtelijke voorkeur voor playstation of een afkeer naar nintendo? Lijkt op te maken uit je bovenstaande berichten, maar dat kan ik volledig mis hebben natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Ja ik ben het verder wel met je eens dat 90 euro voor een videogame gewoon belachelijk is, en het zou zeker zorgwekkend zijn als dit de nieuwe standaard zou zijn voor (switch) games. Ik ben verder (naast nintendo) vooral een pc gamer en vind de prijs van alle console games eigenlijk gewoon belachelijk duur in vergelijking met de lage prijzen van pc games. Zal hierdoor ook niet snel een ps5/xbox aanraken.

Waarschijnlijk is mijn mening ook wel beinvloed omdat ik altijd een groot fan ben geweest van Nintendo en Mario Kart en iedere MK game wel heb gespeeld, na 11 jaar wachten op een nieuwe game die ik dan voor 40 euro kan kopen via die bundel ben ik dan heel blij mee.

Daarnaast zal jouw mening welicht beinvloed zijn door een lichtelijke voorkeur voor playstation of een afkeer naar nintendo? Lijkt op te maken uit je bovenstaande berichten, maar dat kan ik volledig mis hebben natuurlijk.
Haha dat heb je mis. Heb elke console van de Nintendo 64 tot aan de switch aangeschaft behalve de Wii U. Houd van Nintendo maar vind dit gewoon belachelijke prijzen. En de marketing strategieën staan mij niet echt aan. Grote liefde voor alle games daarnaast hoor. Zal de switch 2 niet meteen aanschaffen maar die komt ooit ook wel bij mij thuis te liggen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123
90 euro is gewoon een hoop geld imo. En bij de bundel komt hij alleen digitaal mee.

Ik vind die tutorial achtige game die geld gaat kosten nog maffer eigenlijk haha.

De laatste keer dat ik nog op een console speelde is ondertussen al meer dan 10 jaar geleden, maar heb er de laatste jaren weer zin in gekregen, zeker in een handheld. Geduldig geweest en op voorhand al beslist dat ik de Switch 2 ging kopen en dat gaat ondanks de hoge prijs niet veranderen. Ze hadden mij al verkocht bij de aankondiging van open world Mario Kart 😅 Omdat ik de vorige console niet had, heb ik sowieso nog een hele lijst Switch klassiekers die ik wil afwerken dus voor mij wordt het de aankoop sowieso waard!

Maar het is ook allemaal geen vetpot in de games industrie hoor, uitzonderingen daargelaten. Ik volg regelmatig PU/Gamekings online en daar hebben ze het vaak genoeg over dat er weer een games developer is weggevallen of dat er tig man naar buiten worden geschopt. Zo hing blijkbaar ook Ubisoft (wat echt wel een grote speler is) aan een zijde draadje.

Een game kost meer dan een film maken op dit moment, daar zit gewoon bizar veel werkuren in die ook betaald moeten worden. Ik bedoel als je naar Lady Gaga wilt betaal je nog veel meer dan voor een computer game. Terwijl je bij Gaga na 2 uur weer buiten staat, en met een Game vaak veel meer uren kwijt kan. Ik ben hier eerder al een boekhouder genoemd, maar voor een goede game kan ik echt wel hebben.

Kwa dat betreft, lijkt gaming niet altijd serieus genomen te worden, want je krijgt echt heel wat als je het vergelijkt met andere hobby's voor dat geld. Het komt ook niet uit de lucht vallen.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Maar het is ook allemaal geen vetpot in de games industrie hoor, uitzonderingen daargelaten. Ik volg regelmatig PU/Gamekings online en daar hebben ze het vaak genoeg over dat er weer een games developer is weggevallen of dat er tig man naar buiten worden geschopt. Zo hing blijkbaar ook Ubisoft (wat echt wel een grote speler is) aan een zijde draadje.

Een game kost meer dan een film maken op dit moment, daar zit gewoon bizar veel werkuren in die ook betaald moeten worden. Ik bedoel als je naar Lady Gaga wilt betaal je nog veel meer dan voor een computer game. Terwijl je bij Gaga na 2 uur weer buiten staat, en met een Game vaak veel meer uren kwijt kan. Ik ben hier eerder al een boekhouder genoemd, maar voor een goede game kan ik echt wel hebben.

Kwa dat betreft, lijkt gaming niet altijd serieus genomen te worden, want je krijgt echt heel wat als je het vergelijkt met andere hobby's voor dat geld. Het komt ook niet uit de lucht vallen.
Op zich wel een mooie vergelijking. Als ik gamen vergelijk met één van mijn andere hobby's en dat is Lego, dan is gamen echt een koopje. Zeker als je het vergelijkt met hoeveel uren je erin kan stoppen.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik zelf probeer alleen maar gamepass games te spelen en soms aanbiedingen kopen. Dus besteed sowieso niet heel veel geld aan games. Vind een gamepass in dat opzicht ook echt ideaal.

Toevallig net de podcast over de switch 2 geluisterd van PU en ja zij hebben er meer verstand van als ik en zijn stuk voor stuk niet verbaasd over de prijs, "het was vooral hopen op een goedkopere prijs maar dit is naar verwachting". 1 interessant punt dat ze hadden, wat als de Mario Kart bundel uitverkocht is? Niemand gaat toch de Switch los kopen en 50 euro extra betalen voor Mario Kart, hoop maar dat ze genoeg voorraad hebben.

Toevallig net de podcast over de switch 2 geluisterd van PU en ja zij hebben er meer verstand van als ik en zijn stuk voor stuk niet verbaasd over de prijs, "het was vooral hopen op een goedkopere prijs maar dit is naar verwachting". 1 interessant punt dat ze hadden, wat als de Mario Kart bundel uitverkocht is? Niemand gaat toch de Switch los kopen en 50 euro extra betalen voor Mario Kart, hoop maar dat ze genoeg voorraad hebben.
Schaarste kan natuurlijk ook goede reclame zijn. Was ook een beetje in de begin periode met PS5, ik was super blij toen ik hem via een of andere loting doorkwam en vrij snel had. Maar zaten eigenlijk geen spellen waarvoor ik die PS5 destijds kocht. Maar ik was/ben PS fanboy, en wilde toch die console hebben.

Gewoon de console binnen een jaartje kopen.
Alleen maar voordelen:

-Wellicht al een prijsverlaging/aanbieding van de console en vooral, eventuele fouten (zie joy-con drift) komen boven water.
-games zullen ook al goedkoper zijn+ eventuele bugs zijn er tegen dan uit.

Laat de early adopters de problemen maar oplossen😅

Op zich wel een mooie vergelijking. Als ik gamen vergelijk met één van mijn andere hobby's en dat is Lego, dan is gamen echt een koopje. Zeker als je het vergelijkt met hoeveel uren je erin kan stoppen.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik zelf probeer alleen maar gamepass games te spelen en soms aanbiedingen kopen. Dus besteed sowieso niet heel veel geld aan games. Vind een gamepass in dat opzicht ook echt ideaal.
Lego is natuurlijk ook de Hobby der Hobby's. Dat is gewoon nergens mee te vergelijken 🤗👍🥰

Users who are viewing this thread