Gaming

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Na bijna 150 uur eindelijk Valhalla volledig uitgespeeld! Elk kistje geplunderd, fijne game. Nu begonnen aan Disco Elysium. Nog maar net gestart maar ik weet nu al dat ik deze game heel erg vet gaan vinden. Echt een hele andere ervaring dan andere games.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ben die laatste nu ook aan het spelen. Echt fantastisch. Enorm verslavend ook. Heb nooit eerder een Shin Megami spel gespeeld. Welke zou je nog meer aanraden?
De meest vergelijkbare is deel 3, die heeft nu ook een heruitgave gehad op PS4 en Switch. De oudere en handheld games uit de serie zijn wel een heel stuk minder modern, als je dat niet erg vindt kun je ook Overclocked, IV of Strange Journey proberen als je een 3DS hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Deze achterloper zit momenteel midden in The Last of Us 2. Net een hele bijzondere scene gehad in een geruïneerde muziekwinkel waar Ellie er een akoestische versie van Aha's Take on Me uit gooit. En 5 minuten later wordt je schedel uit elkaar gereten in een parkeergarage vol geïnfecteerden. Heerlijk fascinerend spel...
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Joslittel

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Wat zijn jullie go-to games van de afgelopen maand?

Ik kan niet stoppen met de multiplayer van Halo Infinite. Heb 15 november de limited edition Series X binnen gekregen en man man wat ben ik er blij mee.
Daarnaast vermaak ik me ook met Shining Pearl op de Switch en Super monkey ball op de Playstation.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.025
Iemand ervaring met BF2042?
Ik heb vroeger heel veel BF3 en ook 4 gespeeld. Dus deze game weer in huis gehaald. Moest wel even inkomen en heb ook nog niet heel veel gespeeld, maar opzich een prima game. Heb nog niet echt het levolution meegemaakt zoals dat eerder aanwezig was.

Maar de gamemode in het spel met ook oude mappen erbij is wel gaaf. Het heeft voor mij niet de kwaliteit van Battlefield 3/4. Heb het idee dat er minder wapens etc beschikbaar zijn en dus ook minder levolution. Maar wel lekker om af en toe een potje te doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Damn. Als je een PS5 of XSX hebt, doe jezelf een lol en download dan de gratis Matrix Experience. Abnormaal die Unreal Engine 5 graphics.
Hier even op terugkomende.. ja echt gruwelijk vet. Ik zag ook oprecht niet of het nu nu de echte mensen waren of in de game zelf was op bepaalde momenten. En hoe ze die gigantische stad gemaakt hebben... man man man. De gameplay is verder compleet ruk, maar goed dat is de insteek ook niet van deze demo.

En nu ga ik gaming een beetje mengen met films. Maar voor de game liefhebber is Free Guy best wel geinig om eens te bekijken. Echt niet de beste film ooit, maar gewoon heerlijk vermakelijk en een feest vol herkenning voor een gamer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Ik kon het niet laten om toch die GTA serie te kopen. Worst mistake 2021.

ook Lost Judgement gekocht. Dat is al stukken beter.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ik kon het niet laten om toch die GTA serie te kopen. Worst mistake 2021.

ook Lost Judgement gekocht. Dat is al stukken beter.
Poe, gedurfd na die reviews.

Ik vermaak me momenteel uitstekend met de combi Disco Elysium en The Last of Us Part 2. Twee totaal verschillende games om tussen te switchen afhankelijk van de gemoedstoestand. Na een dag werken achter de computer is DE met de vele tekst niet altijd het ideale spel, dan gaan we even zombies jagen. Wat een schitterende spellen zijn beide zeg.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik ben de laatste dagen vooral wat random games uit Gamepass aan het proberen. Erg vermaakt met The Gunk, genoten van Firewatch (fantastisch!) en nu bezig met AI Somnium Files. Tussendoor speel ik weer Red Dead Redemption 2. Blijft leuk.

Indiaan, heb je Yakuza Like a Dragon en Yakuza 0 ook gespeeld? Die zijn naast de Judgment games beide ook geniale games in de Yakuza serie. Heerlijk maf ook.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Ik ben de laatste dagen vooral wat random games uit Gamepass aan het proberen. Erg vermaakt met The Gunk, genoten van Firewatch (fantastisch!) en nu bezig met AI Somnium Files. Tussendoor speel ik weer Red Dead Redemption 2. Blijft leuk.

Indiaan, heb je Yakuza Like a Dragon en Yakuza 0 ook gespeeld? Die zijn naast de Judgment games beide ook geniale games in de Yakuza serie. Heerlijk maf ook.
Yakuza 0 heb ik, maar was me kwa gameplay net een klein beetje gedateerd. Lost Judgement voelt vele fijner aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
O damn, ik lees nu pas dat je Firewatch heb gespeeld. Pas voor het eerst? Ik vond dat zo'n gruwelijk vet spel. Een game die me echt achter de Playstation vandaan trok en me neergooide in de Amerikaanse bossen. Die ervaring was vrij uniek voor mij, die heb ik toen gespeeld toen het hier 40 graden in de zomer was in de nachten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja, nooit eerder gespeeld. Wel gehoord dat hij goed scheen te zijn. Zag het icoontje op Gamepass, dacht ''even proberen'' en voor ik het wist was ik een paar uur verder en zag ik de credits rollen. Echt fantastisch. Meteen daarna op zoek gegaan naar andere games van dezelfde maker maar die zijn er volgens mij niet.

En dat moet inderdaad een geniale ervaring zijn geweest al was die game spelen terwijl het hier nu vrij koud is ook niet zo heel erg haha.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Ja, nooit eerder gespeeld. Wel gehoord dat hij goed scheen te zijn. Zag het icoontje op Gamepass, dacht ''even proberen'' en voor ik het wist was ik een paar uur verder en zag ik de credits rollen. Echt fantastisch. Meteen daarna op zoek gegaan naar andere games van dezelfde maker maar die zijn er volgens mij niet.

En dat moet inderdaad een geniale ervaring zijn geweest al was die game spelen terwijl het hier nu vrij koud is ook niet zo heel erg haha.
Ja je kan de game gewoon in een avondje klaren. Het is doet kwa game ook niks heel bijzonder maar de sfeer, het verhaal en de setting en vooral de mysterie. Mocht je ooit nog een soort gelijke game tegenkomen, hit me up.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Die hele dialogen met Delilah waren echt fantastisch geschreven en uitgevoerd. Misschien wel de beste voice acting in games die ik ooit heb gehoord.

Ben nu AI Somnium Files aan het spelen. Totaal andere game (Visual Novel / Detective) maar net als Firewatch wel weer zo'n game die je binnen een kwartier volledig het verhaal insleept. De dialogen met Aiba (je virtuele oog maar stiekem ook een maatje) zijn ook best briljant. Staat een demo van op PSN, is een aanrader even te proberen als je van detectivegames houdt. Wel even door het scala aan foute grapjes heen prikken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Die hele dialogen met Delilah waren echt fantastisch geschreven en uitgevoerd. Misschien wel de beste voice acting in games die ik ooit heb gehoord.

Ben nu AI Somnium Files aan het spelen. Totaal andere game (Visual Novel / Detective) maar net als Firewatch wel weer zo'n game die je binnen een kwartier volledig het verhaal insleept. De dialogen met Aiba (je virtuele oog maar stiekem ook een maatje) zijn ook best briljant. Staat een demo van op PSN, is een aanrader even te proberen als je van detectivegames houdt. Wel even door het scala aan foute grapjes heen prikken.
Thanks ik ga het checken. Ja die voice acting van Firewatch was echt geweldig, krijg nu gewoon weer zin om de game te gaan spelen. Ik vond het gewoon een game waar ik me geweldig in kan leven. Het hele escapism gevoel is voor mij heel herkenbaar. Maar ook de sfeer is zo goed neergezet, de muziek is ook echt zo rustgevend. En dat doet de game zo goed, het geeft mij een enorm gevoel van rust en toch is het bij tijd en wijlen heel spannend. En daarnaast, het kan gewoon daadwerkelijk gebeuren, geen space, geen ridders, geen robots, geen guns... maar gewoon het hier en nu, in een bos, met een walkie talkie.

Naar mijn weten kwam de maker van Firewatch wel met een opvolger met een robot in de sneeuw?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja, echt fantastisch neergezet. Het schijnt dat een tweede playthrough net zo briljant is omdat je allemaal dingen ziet die je de eerste keer niet opvielen. Misschien is het te ver terug, maar was het je opgevallen waar dat Pork Pond bord stond? :p

Over rustgevende games geproken: Ik speel de laatste maanden trouwens ook absurd veel Flight Simulator. Het is eigenlijk enorm saai, want je vliegt voor het grootste gedeelte over water, en er gebeurt vrij weinig, maar op een bepaalde manier wordt ik er heel rustig van. Mobieltje weg, Spotify aan, wat naar die vliegtuiggeluiden luisteren, en dan een uurtje of wat vliegen. Hoe stom het ook klinkt, maar ik word daar echt heel relaxed van. :p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.227
4.810
Ja, echt fantastisch neergezet. Het schijnt dat een tweede playthrough net zo briljant is omdat je allemaal dingen ziet die je de eerste keer niet opvielen. Misschien is het te ver terug, maar was het je opgevallen waar dat Pork Pond bord stond? :p

Over rustgevende games geproken: Ik speel de laatste maanden trouwens ook absurd veel Flight Simulator. Het is eigenlijk enorm saai, want je vliegt voor het grootste gedeelte over water, en er gebeurt vrij weinig, maar op een bepaalde manier wordt ik er heel rustig van. Mobieltje weg, Spotify aan, wat naar die vliegtuiggeluiden luisteren, en dan een uurtje of wat vliegen. Hoe stom het ook klinkt, maar ik word daar echt heel relaxed van. :p
Ja in de toren van Delilah ;). Flight Simulator lijkt me ook wel nice, maar is er niet voor PS.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik was altijd Playstation gamer maar heb mede door Game Pass een Xbox gehaald vorig jaar en daar echt geen seconde spijt van gehad. Voor iets van 120 euro drie jaar aan Gamepass kunnen scoren en het is echt het ene na het andere pareltje dat daarop verschijnt.

Als je veel gamed is een Series S (of X) met Gamepass echt een aanrader.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken