Filmtopic

Ze hebben toch een grote rol gehad bij het schrijven van alle seizoenen van GOT niet alleen 8? Ik vindt ze dan zeker niet talentloos...... Wist trouwens niet eens dat het nepo-kids waren.
Daarnaast hebben ze ook 3 body problem geschreven/geregisseerd, wat opzich best een vermakelijk eerste seizoen had (en een 7.5 op IMDB).

Ik kom net terug van Björk: Cornucopia in de bios. Wat een ervaring zeg (je moet wel van Björk houden).

Super dikke productie, hele toffe visuals, hoog WTF-gehalte.

Zou m niet snel thuis opzetten maar in de bios is t wel lekker voor een avondje mooie visuals kijken. Zou t ook goed doen met paddos op, misschien toch eens proberen....

• Haha
Waarderingen: Raskolnikov
Vandaag begint het Cannes film festival.

Sterke line-up van kanshebbers voor de Gouden Palm met nieuwe films van 9 grote namen (de bovenste 9).
Heel wat films waar ik naar uit kijk. Ik ben benieuwd wie er met de grote prijs gaat lopen.

EDDINGTON van Ari Aster

JEUNES MÈRES van Jean-Pierre en Luc Dardenne

IT WAS JUST AN ACCIDENT van Jafar Panahi

THE MASTERMIND van Kelly Reichardt

NOUVELLE VAGUE van Richard Linklater

THE PHOENICIAN SCHEME van Wes Anderson

ALPHA van Julia Ducourneau (van o.a. Titane)

AFFEKSJONSVERDI (Sentimental Value) van Joachim Trier (van o.a. The Worst Person In The World)

DIE MY LOVE van Lynne RAMSAY (van o.a. Ratcatcher en We Need To Talk About Kevin)

KUANG YE SHI DAI (Resurrection) van BI Gan

RENOIR van Chie Hayakawa

THE HISTORY OF SOUND van Oliver Hermanus

LA PETITE DERNIÈRE van Hafsia Herza

SIRAT van Oliver Laxe

TWO PROSECUTORS van Sergei Loznitsa

FUORI van Mario Martone

O AGENTE SECRETO (The Secret Agent) by Kleber Mendonça Filho

DOSSIER 137 van Dominik Moll

ZAN O BACHEH (Woman and Child) van Saeed Roustaee

EAGLES OF THE REPUBLIC van Tarik Saleh

SOUND OF FALLING van Mascha Schilinski

ROMERÍA van Carla Simón

jim carrey GIF

Oke de laatste keer dat ik over last of us begin. Maar wat een frustrerende aflevering. Als je het spel niet hebt gespeeld vind je het waarschijnlijk een geweldige aflevering maar als je het spel gespeeld hebt wil je je ogen eruit krabben.

Oke de laatste keer dat ik over last of us begin. Maar wat een frustrerende aflevering. Als je het spel niet hebt gespeeld vind je het waarschijnlijk een geweldige aflevering maar als je het spel gespeeld hebt wil je je ogen eruit krabben.
Ik heb het spel nooit gespeeld, dus ga ik het waarschijnlijk een geweldige aflevering vinden? Moet deze aflevering nog kijken, dus ben benieuwd.

Heeft iemand nog goeie aanraders voor leuke Cineville films nu en binnenkort?

Ben nog een maandje of wat vrij dus altijd leuk om mn Cinevillepas uit te spelen in die periode.

Laatst al Riefenstahl, Persepolis, Black Dog, en Björk Cornucopia gezien.

Ik heb het spel nooit gespeeld, dus ga ik het waarschijnlijk een geweldige aflevering vinden? Moet deze aflevering nog kijken, dus ben benieuwd.
Ik hoor graag wat je ervan vindt maar het voelt voor mij als Emmyvoer met een dikke middelvinger naar de fans van het spel. Zie dat online veel mensen het met mij eens zijn, ik denk dat seizoen 3 gedoemd is te mislukken als ze zo doorgaan.

Ben nog een maandje of wat vrij dus altijd leuk om mn Cinevillepas uit te spelen in die periode.

Hoe was Riefenstahl? Die wil ik nog gaan zien.

L'Amour Ouf vond ik geweldig, maar zal niet iedereen liggen. Son Hasat vond ik ook erg goed.

Ik hoor graag wat je ervan vindt maar het voelt voor mij als Emmyvoer met een dikke middelvinger naar de fans van het spel. Zie dat online veel mensen het met mij eens zijn, ik denk dat seizoen 3 gedoemd is te mislukken als ze zo doorgaan.
Ik kijk de serie niet helemaal maar heb de games wel gespeeld. Dit maakt nieuwsgierig. Mag dat wat er gebeurt is in een spoilertagje? :D

Vanaf 29 mei draait "The Phoenician Scheme" dus die zou ik sws meepakken, voor de rest zelf helaas veel te weinig tijd om gebruik te maken de laatste maanden van mijn Cinevillepas, maar zie dat ze in ieder geval bij mijn favoriete bioscoop ook LA Haine draaien, ook wel een aan te raden film.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Vanaf 29 mei draait "The Phoenician Scheme" dus die zou ik sws meepakken, voor de rest zelf helaas veel te weinig tijd om gebruik te maken de laatste maanden van mijn Cinevillepas, maar zie dat ze in ieder geval bij mijn favoriete bioscoop ook LA Haine draaien, ook wel een aan te raden film.
De Kino in Rotterdam? Ik zag m al staan namelijk... Dan moet ik je al eens tegengekomen zijn haha 😜

Ik vond Good One heel erg goed! https://www.cineville.nl/films/good-one
Black Bag heb ik een paar maanden geleden in Londen gezien, die speelt nu ook in NL, vond ik ook leuk: https://www.cineville.nl/films/black-bag

En misschien niet voor iedereen, maar ik ben een grote Nic Cage-fan dus ik kan ook The Surfer aanraden.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
De Kino in Rotterdam? Ik zag m al staan namelijk... Dan moet ik je al eens tegengekomen zijn haha 😜
Hier ook een KINO fan! Hoewel het alweer een tijdje geleden is dat ik ben geweest. En als ik ga is het meestal doordeweeks overdag.

Ik zie dat Mary & Max en Persepolis daar ook draaien komende week. Twee must see animatie films.

jaa zeker Kino in Rotterdam is de bioscoop waar ik eigenlijk altijd naar toe ga. Moet wel eerlijk bekennen dat ik er al 2 maanden niet geweest ben. Maar als ik ga is dat meestal op de zaterdag of zondag ochtend rond 10:00. Heerlijke bios, het is dat ik vader ben en het best een eind fietsen is, anders was ik er zeker wekelijks te vinden.

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Hard Truths, Good One, A Complete Unknown, All We imagine As Light en Flow

Eventueel ook deze:
Barry Lyndon: terug in de cinema in Flagey
The Seed of the Sacred Fig: Oscar-inzending voor beste film van Iran voorbije Oscars. Nog niet gezien maar zou ik wel gaan zien. Hou wel van Iraanse films.
Soundtrack to a Coup d'Etat: krijgt heel goede recensies

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Hard Truths, Good One, A Complete Unknown, All We imagine As Light en Flow

Eventueel ook deze:
Barry Lyndon: terug in de cinema in Flagey
The Seed of the Sacred Fig: Oscar-inzending voor beste film van Iran voorbije Oscars. Nog niet gezien maar zou ik wel gaan zien. Hou wel van Iraanse films.
Soundtrack to a Coup d'Etat: krijgt heel goede recensies
The Seed of the Sacred Fig vond ik een geweldige film, dikke aanrader wat mij betreft.

Van je bovenste rijtje draait alleen Good One nog in de bioscoop toch? All We Imagine As Light en Flow ook allebei mooie films inderdaad. Hard Truths moet ik nog zien.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Thanks voor alle reacties! Tegenwoordig (tijdelijk) Koos Werkeloos dus genoeg tijd om die doordeweekse matinees in Kino mee te pakken 😜

Gelukkig voor mij maar 10 minuten fietsen (en LantarenVenster nog dichterbij) dus genoeg kans om mee te pakken.

Black Bag en The Surfer stonden idd al op t lijstje, evenals The Phoenician Scheme. Mary & Max ooit al eens gezien maar wel een leuke om nog eens te kijken!

Ik vond Seed of the Sacred Fig wel echt een goeie thriller, aanradertje @Bubba . Soundtrack to a Coup d'Etat was wel erg lang, duurde zeker anderhalf uur voor ze aan de crux van de film toe kwamen. Wel interessant als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Congolese onafhankelijkheid, maar Jazz kwam er weinig in voor om eerlijk te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bubba

Users who are viewing this thread

• Royke