Filmtopic

Nog meer mensen die heel erg uitkijken naar Daredevil Born Again? De originele Daredevil staat in mijn top 5 beste series allertijden, 1 van de beste vormen van Media die Marvel ooit heeft uitgebracht. Als het ook maar half zo goed is ben ik al dik tevreden met hoe bagger veel van de marvel-series op Disney+ zijn.
De vroege reviews zijn ook allemaal erg positief! Blijkbaar waren de oude regisseurs en producers zo erg onder de indruk dat ze in de toekomst weer samen gaan werken voor de "streetlevel" helden ( lijkt mij ook een bevestiging voor seizoen 2) en krijgen we niet nog meer bullshit series zoals Echo. Weet jij toevallig waarom de serie ineens morgen pas in Nederland op Disney+ komt? Wereldwijde release was vanavond om 18:00 en nu geeft mijn app aan 5 maart.
Tot nu toe echt een geweldige serie, of niet dan? Die eerdere serie is ook erg goed en deze zet dezelfde lijn door :D

Tot nu toe echt een geweldige serie, of niet dan? Die eerdere serie is ook erg goed en deze zet dezelfde lijn door :D
Overtreft al mijn verwachtingen. Ben ook spontaan de originele serie overnieuw aan het kijken, is nog wel van een ander niveau maar dat is dan ook misschien wel mijn favoriete serie aller tijden. Vincent D'Onovrio en Charlie Cox verdienen echt een Emmy voor de scene waar ze samen lunchen alleen al. Heel benieuwd waar dit heen gaat, die Muse ( Badguy van de serie, niet de band) is echt een bizar duistere badguy voor Disneystandaarden

• On fire
Waarderingen: Dante
Gister Heretic gekeken. De trailer leek interessant, maar echt een flater van een film. Komt traag op gang, lijkt richting SAW te gaan en eindigt veel te plotseling zonder echt van de grond te komen. Jammer van Hugh Grant speelt écht goed in deze film.

Echt zonde van Snape, de rest lijkt me een prima keuze

Vond hem toch goed spelen in The Outrun en heeft blijkbaar jarenlang bij The Royal Shakespeare Company gespeeld, dus lijkt me dat prima aan te kunnen.

Vindt dit toch maar een inspiratieloze cashgrab waarom weer overnieuw beginnen als je nog geen 15 jaar geleden gestopt bent met je verfilming. Maak dan weer wat anders uit de Harry Potter wereld

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Vindt dit toch maar een inspiratieloze cashgrab waarom weer overnieuw beginnen als je nog geen 15 jaar geleden gestopt bent met je verfilming. Maak dan weer wat anders uit de Harry Potter wereld
Heb er verder geen interesse in, maar de film naar het eerste boek is alweer 25 jaar oud als de serie naar het eerste boek op de stream komt. En voor de doelgroep, tenminste ik neem aan dat de doelgroep kinderen is, is 15 jaar natuurlijk een eeuwigheid.

Vond hem toch goed spelen in The Outrun en heeft blijkbaar jarenlang bij The Royal Shakespeare Company gespeeld, dus lijkt me dat prima aan te kunnen.

Maakt me in die zin dan niet uit of ie goed kan spelen, maar geef hem dan zijn eigen nieuwe personage of verdiep je in een karakter dat al gekleurd is. Wat luluasas zegt, maak een spinoff gericht op bijvoorbeeld een Kingsley Shacklebolt of iets dergelijks.

Heb er verder geen interesse in, maar de eerste film is als de eerste reeks op de stream komt alweer 25 jaar oud. En voor de doelgroep, tenminste ik neem aan dat de doelgroep kinderen is, is 15 jaar natuurlijk een eeuwigheid.
De films zijn ondanks dat het 25 jaar geleden is nog steeds harstikke goed. Al is het allemaal goed heb je waarschijnlijk nog steeds meer sentiment voor het origineel.

Ander onderwerp: Mensen die The Last Of Us kijken? Ik vind Part 2 als game als een van de weinige sterker dan deel 1 en de eerste aflevering van seizoen 2 is alvast steengoed, al wijkt het nu al vrij veel uit van de game, erg benieuwd!!!

Fantastische keuze juist voor Snape! Hele goeie acteur.

Vind Perkamentus zelf wat minder. Blijf toch altijd aan Third Rock from the Sun denken.

De films zijn ondanks dat het 25 jaar geleden is nog steeds harstikke goed. Al is het allemaal goed heb je waarschijnlijk nog steeds meer sentiment voor het origineel.
Het origineel zijn de boeken, niet de films. En jij hebt dat sentiment naar de films misschien, maar kinderen niet.

Ik vind het merendeel van de films juist ontzettend teleurstellend ten opzichte van de boeken, dus ben juist erg blij dat een instituut als HBO een nieuwe poging gaat wagen.

Fantastische keuze juist voor Snape! Hele goeie acteur.

Vind Perkamentus zelf wat minder. Blijf toch altijd aan Third Rock from the Sun denken.

Bedoel ook niet de keuze qua hoe goed de acteur is, vind het zonde dat ze niet gewoon een nieuw personage of een gekleurd personage aan hem hebben gekoppeld dan. Prima dat ie goed kan acteren en hij zal het dan ongetwijfeld goed gaan doen, maar had hem dan liever in een andere rol gezien.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Maakt me in die zin dan niet uit of ie goed kan spelen, maar geef hem dan zijn eigen nieuwe personage of verdiep je in een karakter dat al gekleurd is. Wat luluasas zegt, maak een spinoff gericht op bijvoorbeeld een Kingsley Shacklebolt of iets dergelijks.
Eens, en daarnaast word Snape in de boeken omschreven als een lelijke man met vettig haar.
Vervolgens cast je deze charismatische/knappe man.

Verder is er nog het gevaar dat een hoop dingen gewoon racistisch kunnen over komen met hoe veel Snape gepest word door James Potter, hoe hij wordt opgehangen in een boom etc. Ook het onterecht verdenken van de enige docent met donkere huidskleur van het werken met Voldemort, en zo kan je nog wel even doorgaan.

Het is in ieder geval een dedurfde beslissing, laten we het daar maar op houden.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Eens, en daarnaast word Snape in de boeken omschreven als een lelijke man met vettig haar.
Vervolgens cast je deze charismatische/knappe man.

Verder is er nog het gevaar dat een hoop dingen gewoon racistisch kunnen over komen met hoe veel Snape gepest word door James Potter, hoe hij wordt opgehangen in een boom etc. Ook het onterecht verdenken van de enige docent met donkere huidskleur van het werken met Voldemort, en zo kan je nog wel even doorgaan.
Want Alan Rickman was geen knappe charismatische vent?

Maar ik vind het wel leuk gevonden: laten we geen gekleurde persoon casten, want dat kan racistisch overkomen.

Maar wat is er zo inherent wit aan Snape dat het personage niet door een gekleurde acteur gespeeld kan worden?
In de boeken is hij expliciet omschreven als een man met een bleke huid, een haakneus en lang zwart haar. Er zijn talloze voorbeelden, zowel vanuit zijn jeugd als later in zijn rol als professor en 'slechterik', waarin zijn specifieke, ongewone uiterlijk een cruciale rol speelt in de manier waarop zijn 'character' is opgebouwd. Voor mij is het echt hetzelfde verhaal als dat je Harry Potter geen bliksemschicht litteken op zijn voorhoofd geeft, maar in de vorm van een maan op zijn arm. Of dat je de Weasleys geen rood haar laat hebben, maar allemaal blond haar. En daarmee dus de vraag of je zoveel mogelijk recht wil doen aan het originele verhaal, of dat je jezelf de artistieke vrijheid geeft om personages fundamenteel te herschrijven.

Ik vind het vooral echt ontzettend onnodig dat ze uitgerekend voor dat personage die diversiteitsquotum willen halen, of wat de reden dan ook moge zijn. Dit soort doorgeslagen gedoe zorgt mijns inziens juist voor meer polarisatie en dat is ook precies de reden waarom ik er vrij fel tegenstander van ben. Het werkt compleet averechts, als het gaat om met elkaar bouwen aan een inclusieve wereld. Er zijn daarnaast echt talloze personages in de Harry Potter wereld die of al door de originele schrijver al met een donkere huidskleur zijn gecreëerd, dan wel personages waar de huidskleur en uiterlijke kenmerken wat meer in het midden wordt gelaten, dus die echt prima door de casting van deze serie kunnen worden gekozen. Snape is er daar niet één van.

Laatst bewerkt:
Maar ik vind het wel leuk gevonden: laten we geen gekleurde persoon casten, want dat kan racistisch overkomen.
Je verdraaid mijn woorden. Het is toch gewoon een gewaagde beslissing om de persoon in de film die het slechts behandeld wordt of het meest gepest wordt als enige te vervangen door een gekleurde acteur? Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en Jamel

Users who are viewing this thread