Filmtopic

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
187
166
Dune 2 dikke, dikke aanrader. Ga zeker kijken in de cinema, 100% de moeite waard. Ben na gisteren nog steeds aan het bekomen
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
558
418
Ik pik zo stilletjes aan steeds wat aanraders hiervandaan.

Mega enthousiast over la sociedad de la nieve. Ook gister vermaakt met Boyhood.

Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Davidd

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
607
447
Dune 2 dikke, dikke aanrader. Ga zeker kijken in de cinema, 100% de moeite waard. Ben na gisteren nog steeds aan het bekomen
Helemaal mee eens. Wel essentieel om deel 1 te hebben gezien. Naast mij waren mensen die verbaasd waren dat "Part TWO" in beeld kwam met daarna de opmerking, "Huh, wist jij dat er een deel 1 was?" Die keken de rest van de film dan ook verveeld op hun telefoon. Lees je even in, zou ik dan zeggen...

Betreft de film zelf zal ik niet teveel spoilen. Austin Butler speelt wat mij betreft de show, wat een heerlijke engerd zet hij neer.

Kan niet wachten op Dune Messiah 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: nathanvdk

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
607
447
Na 30 minuten discussie welke film we gingen kijken met m'n vriendin, dit weekend Silver Lining Playbook opgezet.

Wat een leuke charmante film. Bradley Cooper en Jennifer Lawrence spelen dan ook echt de show als de twee hoofdpersonen. Geen fan van romcoms (als je deze film zo kan noemen) maar was prettig verrast. Niet voor niets genomineerd geweest voor Best Picture uiteraard.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Absoluut een must om deze in de bios te zien. Voor mij de meest indrukwekkende film die ik in de afgelopen 20 jaar zag in de bios.
God ja. Het lijkt een overdreven opmerking maar damn wat een film. Met open mond zitten kijken de hele film lang. De combinatie van de vormgeving van de film en de fantastische soundtrack maakt dit tot een unieke filmervaring. Een fantastische cast en wat fijn dat een blockbuster de tijd neemt om een verhaal te vertellen en dat er verrassend weinig bombastische actiescènes nodig zijn om diepe indruk achter te laten. Deze film een voor mij zeldzame 10 gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck en Mark's Kal

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Na 30 minuten discussie welke film we gingen kijken met m'n vriendin, dit weekend Silver Lining Playbook opgezet.

Wat een leuke charmante film. Bradley Cooper en Jennifer Lawrence spelen dan ook echt de show als de twee hoofdpersonen. Geen fan van romcoms (als je deze film zo kan noemen) maar was prettig verrast. Niet voor niets genomineerd geweest voor Best Picture uiteraard.
Ja, hele goede film voor dit genre. Karakters worden ontzettend goed neergezet door het script en de acteurs.

Dune 1 nog niet gezien. Toch maar een keertje doen en dan naar de bios zo te lezen ;)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.321
1.331
Eigenlijk houd ik helemaal niet van de bios. Ik irriteer mij snel aan mensen in de bioscoop, wat al vrij snel de ervaring verpest. Mijn laatste bioscoopfilm was Dune 1, misschien die nog thuis een keertje herzien en toch maar Dune 2 op het grote scherm
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Door jullie aanbevelingen zou ik ook Dune 2 willen kijken in de bios. alleen deel 1 nog niet gezien en kan ook niet meteen terugvinden op welke streamingdienst die te zien is (België).. :rolleyes:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Door jullie aanbevelingen zou ik ook Dune 2 willen kijken in de bios. alleen deel 1 nog niet gezien en kan ook niet meteen terugvinden op welke streamingdienst die te zien is (België).. :rolleyes:
Verschilt het veel met BE en NL? In NL bij HBO namelijk
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Verschilt het veel met BE en NL? In NL bij HBO namelijk
Alles van HBO zou in België onder de noemer van Streamz toegankelijk moeten zijn. Maar Dune zie ik er dan wel niet tussen staan.
Ahja, dan maar voor iets meer dan €2 eenmalig huren via Amazon Prime.
 
  • Thinking
Waarderingen: Brian

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
607
447
Door jullie aanbevelingen zou ik ook Dune 2 willen kijken in de bios. alleen deel 1 nog niet gezien en kan ook niet meteen terugvinden op welke streamingdienst die te zien is (België).. :rolleyes:
Weet niet of dit ook in België bestaat, maar Pathe Thuis is opzich ook een goede optie. Daar kan je hem voor 2-3 euro kijken.

Eigenlijk houd ik helemaal niet van de bios. Ik irriteer mij snel aan mensen in de bioscoop, wat al vrij snel de ervaring verpest. Mijn laatste bioscoopfilm was Dune 1, misschien die nog thuis een keertje herzien en toch maar Dune 2 op het grote scherm
Ik heb dezelfde ervaring en mijdt de bios eerlijk gezegd in z'n geheel om deze reden. Alleen voor films als Dune 2 of Oppenheimer maak ik de uitzondering, die komen thuis gewoon minder goed tot hun recht. Achteraf kijk ik een en ander vaak terug via stream, lekker rustig en plaspauze wanneer ik wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Die pauzes mis ik in Pathé wel enorm. 3,5u is een lange zit.

Donderdag naar Dune 2. Erg benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
473
817
Weet niet of dit ook in België bestaat, maar Pathe Thuis is opzich ook een goede optie. Daar kan je hem voor 2-3 euro kijken.


Ik heb dezelfde ervaring en mijdt de bios eerlijk gezegd in z'n geheel om deze reden. Alleen voor films als Dune 2 of Oppenheimer maak ik de uitzondering, die komen thuis gewoon minder goed tot hun recht. Achteraf kijk ik een en ander vaak terug via stream, lekker rustig en plaspauze wanneer ik wil.
Ik denk dat het ook per bioscoop verschilt. Pathe vind ik echt verschrikkelijk en erger me daar kapot aan de mensen. Alleen de filmhuizen en lokale bioscopen zijn wel heel fijn bij mij in de buurt. Vriendelijke mensen, geen etende en pratende mensen in de zaal, soms pauzes en gezellig sfeer.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.677
2.323
Door jullie aanbevelingen zou ik ook Dune 2 willen kijken in de bios. alleen deel 1 nog niet gezien en kan ook niet meteen terugvinden op welke streamingdienst die te zien is (België).. :rolleyes:
Als je Telenet als provider hebt, is die te zien in de TV-theek.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Misschien in Pickx?
Happy Season 5 GIF by The Office


Juist, ja. Nog niet eerder aan gedacht. Thaanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
548
Eigenlijk houd ik helemaal niet van de bios. Ik irriteer mij snel aan mensen in de bioscoop, wat al vrij snel de ervaring verpest. Mijn laatste bioscoopfilm was Dune 1, misschien die nog thuis een keertje herzien en toch maar Dune 2 op het grote scherm
Die pauzes mis ik in Pathé wel enorm. 3,5u is een lange zit.
Ik denk dat het ook per bioscoop verschilt. Pathe vind ik echt verschrikkelijk en erger me daar kapot aan de mensen. Alleen de filmhuizen en lokale bioscopen zijn wel heel fijn bij mij in de buurt. Vriendelijke mensen, geen etende en pratende mensen in de zaal, soms pauzes en gezellig sfeer.
Herken me hier wel in. Had Pathé een aantal jaren geleden ook al afgezworen om deze redenen (op IMAX blockbusters na). Ik ga nu dus ook liever naar kleinere filmhuizen/bioscopen (KINO Rotterdam, Filmhuis Den Haag) of de kleinere Pathés (Delft) en Pathés die ook wat meer arthouse films tonen (Buitenhof Den Haag). KINO had bij Killers of the Flower Moon bijvoorbeeld ook standaard een pauze tijdens de film.
Daarnaast heb ik nu als zelfstandig ondernemer de luxe om wat vaker doordeweeks naar de ochtendvoorstellingen te gaan, waardoor de zalen vaak heel rustig zijn, ook bij Pathé is het dan prima vertoeven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken