Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Waarom eigenlijk 17 vraag ik me nu af? Heeft dat getal een speciale betekenis? Anyway, morgen begin ik aan het beluisteren van de shortlist om te stemmen! Bedankt voor dit initiatief 🖤
IMG-20230424-WA0010.jpg
Ik verwacht elk liedje dat je kiest, telt als 1. Dus iemand die er 10 kiest, telt voor 10 votes?
Yes, precies. Ik zal morgen met wat cijfers komen.
Leuk idee! Ik heb gestemd. Alleen nogal jammer dat je oneindig vaak kan stemmen, ik heb zelf maar 1x gestemd maar kan me voorstellen dat een echte fan een stuk of 20 keer zal stemmen als 'ie enthousiast is :p
Ik ga uit van jullie eerlijkheid ;)!

Thanks voor al je positieve reacties, doet me goed :)
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
Mooi initiatief Brian! Altijd leuk om nieuwe muziek te leren ontdekken.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Heuy, wat leuk! Ik ben nog een weekje of vijf op reis, dus nieuwe suggesties heb ik weinig, maar sowieso gestemd.

Froukje naar #1!!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Dit blokje ga ik niet wekelijks doen, maar ik vind het voor nu wel even leuk.

- 61 stemmers, dat schiet al mooi op :D!
- De nummer 1 heeft 30 stemmen, de nummer 2 27
- 16 vrije keuzes erbij, geen dubbele
- Slechts 1 nummer uit de lijst heeft maar 1 stem, maar wel ieder nummers dus minstens 1 stem
- Lankum - Go Dig My Grave staat op de ondankbare plaats 18
- 2 stemmers hebben meerdere keren gestemd, waarvan iemand zelfs 3x. (ik ben nog in beraad wat ik hiermee doe, het heeft geen invloed op de lijst)
- Er zijn 7 stemmers die slechts op 1 plaat hebben gestemd. 2x een vrije keuze en 2x Nothing But Thieves
- 4 mensen die op 10 nummers hebben gestemd, zijn de veelkiezers
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Leuk om te zien zeg! Ik hoop dat in de toekomst iedereen maar 1x kiest en gewoon goed nadenkt alvorens te kiezen. Ikzelf heb ook op 7 nummers gestemd + vrije keuze, dus ook best een veelkiezer. Misschien moet hier ook een beperking op komen of wordt het dan weer allemaal wat te strikt? Anyway, fantastisch initiatief en fijn om te zien dat het zo leeft :love:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
🎵FL top 17🎵

Jaja, hier is die! De allereerste editie van de (nieuwe) lijst. Kijk hieronder voor de uitslag!

🎵FL top 17🎵 week 1

1. Froukje - Als Ik God Was (NEW)
2. Boygenius - Not Strong Enough (NEW)
3. The National ft. Phoebe Bridgers - Your Mind is Not Your Friend (NEW)
4. Spinvis - Lente '22 (NEW)
5. Depeche Mode - Ghosts Again (NEW)
6. Ghost - Jesus He Knows Me (NEW)
7. Tame Impala - Wings Of Time (NEW)
8. Robin Kester - Leave Now (NEW)
9. Metallica - If Darkness Has A Son (NEW)
10. Squid - Undergrowth (NEW)
11. Lana Del Rey - A&W (NEW)
12. Nothing But Thieves - Welcome to the DCC (NEW)
13. Daughter - Party (NEW)
14. Linkin Park - Lost (NEW)
15. Romy - Enjoy Your Life (NEW)
16. Black Country, New Road - The Boy (NEW)
17. King Krule - Seaforth (NEW)

Natuurlijk is er nu ook weer een playlist (enkel de lijst, niet de hele shortlist bij deze nieuwe opzet).

En een nieuwe poll!

Dus komt u allen weer stemmen!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Heerlijk dit Brian! Froukje, Boygenius en Phoebe bovenaan, goed bezig mensen ;)

Gaan we nu uitzoeken wie Famke Louise als vrije keuze heeft doorgegeven? Haha
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Brian en Oasiss

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
In de top5 maar 1 van mijn 7 stemmen; ik lijk een wat ander stemgedrag te hebben dan de doorsnee stemmer. Mooi zo! Ben benieuwd of mijn vrije keuze het volgende week tot in de effectieve lijst schopt 🤭

Edit: is er een mogelijkheid om nieuwe nummers in de keuzelijst aan te duiden, bv. in het vet? Zou een “vette” quality of life change zijn, als het niet te veel werk is natuurlijk 😇
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
140
86
In de top5 maar 1 van mijn 7 stemmen; ik lijk een wat ander stemgedrag te hebben dan de doorsnee stemmer. Mooi zo! Ben benieuwd of mijn vrije keuze het volgende week tot in de effectieve lijst schopt 🤭

Edit: is er een mogelijkheid om nieuwe nummers in de keuzelijst aan te duiden, bv. in het vet? Zou een “vette” quality of life change zijn, als het niet te veel werk is natuurlijk 😇

Hetzelfde hier; in de top10 maar 1 nummer waar ik op gestemd heb.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Wauw, hier ook maar 1 van mijn stemmen die in de lijst is gekomen! Ik heb meteen weer gestemd :D
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Zoals ik al zei, nog niet helemaal de tijd om heel veel nieuws te luisteren. Maar sommig goud komt altijd aan:

 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
De regel was iets wat dit jaar uitgekomen is toch? Mart Hoogkamer heeft nog een ziek goed album gedropt, hoorde ik laatst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.612
7.331
De regel was iets wat dit jaar uitgekomen is toch? Mart Hoogkamer heeft nog een ziek goed album gedropt, hoorde ik laatst!
Ik verwacht dat we weer naar de afgelopen drie maanden gaan. Maar verder goed op letten of een nummer niet al eerder als single is uitgebracht. Heb ik al paar keer gehad…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken