Festileaks Festival Draft

Tijd voor nog een sterke vrouw met een dijk van een stem: Trixie Whitley
[video]https://www.youtube.com/watch?v=J3pYkhgwU88[/video]

@chileera @warriorandweirdo

Wat doe je als een meester gitarist zich aandingt en graag op je festival wilt spelen ? Nou, dan ga je schuiven in je schema om een welverdiende plek voor hem vrij te maken.

@warriorandweirdo
@werchter12

[video]https://youtu.be/DWO_eojWezg[/video]

Tjonge, het maakt niet uit of we in rond 3 of 28 zitten, de parels blijven voorbij vliegen!

Zat ook te twijfelen over Santana, maar had geen flauw idee waar die dan had moeten staan.

JozzFest presenteert weer een prachtige naam voor The Pit. Al sinds het einde van de jaren 80 zet deze band hele festivalweides op zijn kop. Een van de vaandeldragers van de melodieuze death metal uit Gothenburg, de Gothenburg sound. Ook al verdeeld het nieuwe materiaal de meningen enigszins, hier bij JozzFest zijn ee nog steeds groot fan. Een gegarandeerd feest. Daarom mag In Flames niet ontbreken op de line-up!
En om hier even op terug te komen, dat was de perfecte afsluiter geweest, maar had gehoopt dat je ze niet ging kiezen.

Na Sampha is de organisatie van Cabin In The Woods erg blij om nog een geweldige artieste toe te voegen om de Tree rustig af te sluiten. Ditmaal uit Denemarken, maar ontzettend geliefd bij het Belgische publiek: Agnes Obel

@werchter12
@joslittel

[video]https://www.youtube.com/watch?v=j1wgaFJ0750[/video]

Dit zootje ongeregeld wou de organisatie nog snel exclusief vastleggen:

black midi

[video]https://www.youtube.com/watch?v=E8BI3Bbpgdk[/video]

@joslittel
@shotgvn

Bij JozzFest hebben we een missie. We willen meer mensen in aanraking komen met metalmuziek omdat we er van overtuigd zijn dat veel meer mensen deze muziekstijl waarderen maar het nooit te horen krijgen. Om dit voor elkaar te krijgen bieden we een sterke metal en rockprogrammering op The Pit en de twee tenten. Op de mainstage staan de grote namen en meer toegankelijke bands.

De volgende naam van JozzFest is al sinds de jaren 80 een publiekstrekker maar heeft altijd in het hokje gezeten van 'foute muziek'. Het is de organisatie van JozzFest nog steeds een raadsel waarom Deff Leppard wel op Graspop kan spelen en deze hitmachine niet. Deze mannen zijn minstens even klef dan deze helden. De onderhandelingen duurden lang omdat de band nog aan het idee moest wennen om een legacy spot in te vullen. Maar uiteindelijk heeft frontman Jon geaccepteerd dat zijn stem niet voldoende meer is om een hogere spot te claimen. Mensen dit wordt genieten. In de namiddag meebrullen met onsterfelijke hits zoals Always en You Give Love a Bad Name met een Duvel in de hand. Zelfs de meest verstokte metalhead kan hier toch geen nee tegen zeggen? Wij bij JozzFest in ieder geval niet. We presenteren met veel trots Bon Jovi als volgende naam!

@shotgvn
@oasiss

Bij JozzFest hebben we een missie. We willen meer mensen in aanraking komen met metalmuziek omdat we er van overtuigd zijn dat veel meer mensen deze muziekstijl waarderen maar het nooit te horen krijgen. Om dit voor elkaar te krijgen bieden we een sterke metal en rockprogrammering op The Pit en de twee tenten. Op de mainstage staan de grote namen en meer toegankelijke bands.

De volgende naam van JozzFest is al sinds de jaren 80 een publiekstrekker maar heeft altijd in het hokje gezeten van ‘foute muziek’. Het is de organisatie van JozzFest nog steeds een raadsel waarom Deff Leppard wel op Graspop kan spelen en deze hitmachine niet. Deze mannen zijn minstens even klef dan deze helden. De onderhandelingen duurden lang omdat de band nog aan het idee moest wennen om een legacy spot in te vullen. Maar uiteindelijk heeft frontman Jon geaccepteerd dat zijn stem niet voldoende meer is om een hogere spot te claimen. Mensen dit wordt genieten. In de namiddag meebrullen met onsterfelijke hits zoals Always en You Give Love a Bad Name met een Duvel in de hand. Zelfs de meest verstokte metalhead kan hier toch geen nee tegen zeggen? Wij bij JozzFest in ieder geval niet. We presenteren met veel trots Bon Jovi als volgende naam!

(helaas ff zonder foute foto door falende techniek)

@shotgvn
@oasiss

Ladies and gentlemen, we're floating in...

Spiritualized.

@oasiss 2x > ik > @joslittel

Een sneak peak van de dag per dag programmatie?

LCD Soundsystem
Thom Yorke Tomorrow's Modern Boxes - Angèle
Jorja Smith - Kamasi Washtington - St. Vincent
Spiritualized - Khruangbin - Oh Sees - Clairo

The Cure
PJ Harvey - Anderson .Paak & The Free Nationals
Brockhampton - King Gizzard & The Lizard Wizard
Charli XCX - Chromatics - IDLES - Whispering Sons

Rihanna
FKA Twigs - dEUS
Nicolas Jaar - Beach House - Vince Staples
Death Grips - Blood Orange - John Coffey

De laatste twee exclusieve aankondigingen van het Live Forever Festival. Twee pareltjes wel te verstaan. Een dame en een heer.

Allereerst: Jenny Hval!!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=AKQ5v_TbjCE[/video]

En dan de heer: RY X!!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4tIeCz0UWNo[/video]

Ik kan niet veel anders zeggen dan, laat u betoveren!

@Shotgvn en @joslittel

Oasiss wrote:
Allereerst: Jenny Hval!!

Neeee, had niet verwacht dat iemand Jenny zou nemen voor de vrije keuzes begonnen.
1f625.svg

Btw: Wat een fantastische line up ben je aan het neerzetten zeg!

Thanks, ik wilde niet het risico lopen dat iemand haar in de laatste ronde zou wegkapen.

Laatste keuze gaat naar één van m'n favoriete indiebands:

Warpaint.

@joslittel > @werchter12

De allerlaatste keuze, een bijzonder moment in dit schitterende spel. Tevens ook keuzestress. Dan vallen we maar terug op de persoonlijke smaak.

Deze band komt uit het verre Mongolië en heeft vorig jaar diepe indruk gemaakt op de organisatie. Het open podium van RaR stond volledig op zijn kop, het schijnt dat het optreden op Graspop een van de luidste reacties van het publiek heeft gekregen. Deze unieke band mixt authentieke Mongoolse muziek en instrumentem met invloeden uit de moderne rock. En dit werkt schitterend. Deze muziek spreekt oergevoelens aan. Met The Hu voegen we een unieke ervaring toe aan JozzFest.

Voor degene die de band niet kennen kan ik onderstaande clip echt aanraden! Daarna volgt hetzelfde nummer maar dan met de zanger van Papa Roach als gadt. Als kind van de 90's vind ik dit een machtige versie en deze versie toont ook aan hoe mooi dit nummer aansluit bij moderne metal.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=jM8dCGIm6yc[/video]
[video]https://m.youtube.com/watch?v=sv29DzgiXZA[/video]

@werchter12
@warriorandweirdo

De allerlaatste keuze, een bijzonder moment in dit schitterende spel. Tevens ook keuzestress. Dan vallen we maar terug op de persoonlijke smaak.

Deze band komt uit het verre Mongolië en heeft vorig jaar diepe indruk gemaakt op de organisatie. Het open podium van RaR stond volledig op zijn kop, het schijnt dat het optreden op Graspop een van de luidste reacties van het publiek heeft gekregen. Deze unieke band mixt authentieke Mongoolse muziek en instrumentem met invloeden uit de moderne rock. En dit werkt schitterend. Deze muziek spreekt oergevoelens aan. Met The Hu voegen we een unieke ervaring toe aan JozzFest.

Voor degene die de band niet kennen kan ik onderstaande clip echt aanraden! Daarna volgt hetzelfde nummer maar dan met de zanger van Papa Roach als gadt. Als kind van de 90’s vind ik dit een machtige versie en deze versie toont ook aan hoe mooi dit nummer aansluit bij moderne metal.
Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Ik had de tekst al gemaakt en had een schitterende plek voor ze.
Dit doet misschien nog veel meer pijn dan die andere keuzes van je. Godsamme.

Onze laatste keuze gaat uit naar een hip-hop collectief dat in 2019 toch één van de beste hip-hop albums van dat jaar uitbracht:

Injury Reserve

En met deze laatste keuze kunnen ook wij onze voorlopige dagindeling bekendmaken:

Paul McCartney
J. Cole – Erykah Badu
BICEP (live) – Explosions In The Sky
Anna Calvi

The XX – The Killers
Moderat
Pixies – Rosalia – Brittany Howard

London Grammar – Travis Scott
Faith No More
Puscifer – Charlotte Gainsbourg – Caribou – Deftones
Floating Points (live) – Architects – girl in red – Injury Reserve

Gorillaz – Janelle Monae
???
James Blake – Slowdive
Brutus – Moses Sumney - black midi

@warriorandweirdo
@chileera

Joslittel wrote:

Voor degene die de band niet kennen kan ik onderstaande clip echt aanraden! Daarna volgt hetzelfde nummer maar dan met de zanger van Papa Roach als gadt. Als kind van de 90’s vind ik dit een machtige versie en deze versie toont ook aan hoe mooi dit nummer aansluit bij moderne metal.

Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Ik had de tekst al gemaakt en had een schitterende plek voor ze.
Dit doet misschien nog veel meer pijn dan die andere keuzes van je. Godsamme.

Haha en ik wist bijna zeker dat ik hen anders kwijt was aan jou :lol:

Users who are viewing this thread