Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
shutterstock_9766961t.jpg


Blondie!

@Brian > @RubenJS
 
  • Winning
Waarderingen: InsaniTiny

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Ik herinner me een heel dispuut over Despacio dat een heel weekend zou spelen in een andere draft waarin ik ze koos, toen mocht dat niet? Nu wel?
Dat was de vorige, toen maakte je een specifieke dag. Nu een weekend, das het verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.619
Zal het er ook eens in gooien, voor het gemak even de mainstage en grafstage afwisselend in het lijstje gezet, omdat die ook op die manier afwisselend spelen. Heb de posities bepaald aan de hand van ongeveer tent 1 = Barn, tent 2 = Klub C.

Vrijdag

Main+Graf: X > Klein Orkest > X > Stevie Ray Vaughan > De Jeugd van Tegenwoordig > Type O Negative > X > X > X
Tent 1: X > X > The Ocean > X > X > X
Tent 2: Danielle Ponder > X > Mdou Moctar > Charlotte Gainsbourg > Lianne La Havas

bonusstage met thema: 5 acts, nog niks aangekondigd

Zaterdag
Main+Graf: Gaslight Anthem > Anathema > X > White Lion > X > Stone Sour > Lamb of God > Slayer > Linkin Park
Tent 1: Last Dinner Party > X > X > Janelle Monáe > PJ Harvey > boygenius
Tent 2: X > X > X > X > Benjamin Clementine

bonusstage met thema: 5 acts, nog niks aangekondigd

Zondag
Main+Graf: X > Drs. P > X > X > Paramore > Sepultura > X > X > X
Tent 1: X > X > X > X > Blind Guardian > X
Tent 2: X > X > X > Prins S en de Geit > Wardruna

bonusstage met thema: 5 acts, nog niks aangekondigd
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Als je Björk kiest, laat haar dan ook headlinen smh. Ook gewoon, OutKast is bij mijn weten gewoon een headliner evenals D'Angelo en in mindere mate Sufjan en Fiona Apple. Tenzij het de bedoeling is dat er twee mainstages zijn ofzo? Ik begrijp dat men hier en daar wat overboard gaat, maar komaan..
Denk dat OutKast laatste keer op Pkp al sub was? Stond hier alleszins ook als mogelijke sub gepland. Sufjan en Fiona zijn headliners op Indiefestivals, maar op een Rock Werchter zou ik die eerder in de Barn verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
763
983
We blijven bij de zaterdag om ook hier de derde laatste act van de dag voor te stellen aan jullie op de MadMandra Main. Waar het de vrijdag Tom Odell is die op die spot staat geboekt en de zondag Pretenders, is de organisatie ook de zaterdag erin geslaagd een prachtige naam te kunnen vastleggen hiervoor.

IMG_2492.jpeg

Het is geen publiek geheim dat Ed Kowalczyk een groot muzikaal genie is, maar misschien ook niet de gemakkelijkste mens. Zo gebeurde er de laatste tijd veel "personeelswijzigingen" in de band Live, maar als organisatie kregen we de zekerheid dat de grote hits zoals Lightning Crashes en The Dolphin's Cry zeker de revue zullen passeren. Dus wees hier toch bij!


Next: @Martijn @Royke
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.034
In principe stond op Coachella afgelopen jaar Björk ook onder Frank Ocean, zoals hier ook het geval is.
Denk dat OutKast laatste keer op Pkp al sub was? Stond hier alleszins ook als mogelijke sub gepland. Sufjan en Fiona zijn headliners op Indiefestivals, maar op een Rock Werchter zou ik die eerder in de Barn verwachten.
Dit waren inderdaad enkele van mijn referenties.
Ik mik zoals velen hier op een groot festival van kaliber RW/Coachella/Pinkpop. Björk > Frank heb ik inderdaad van Coachella gekopieerd. Kans dat die hier ooit op een festival gaat staan, is klein maar lijkt me op dit soort festivals geen headliner. Sufjan idem. Die dag probeer ik ook zoals eerder gezegd te balanceren met iets kleinere namen op de andere podia. OutKast was op Pukkelpop zelfs derdelaatste, 10 jaar geleden dan nog.

D'Angelo is een moeilijke want treedt weinig op, maar is niet eens headliner op midsize festivals in de VS? Enige dat ik vond was een sub spot op Open'er en headliner op een (kleinere, halve) dag van Les Ardentes 2015. Toch ook niet hetzelfde kaliber van festival, zeker toen niet.

Despacio ga ik trouwens ook twee extra vrij keuzes voor laten vallen, ook al denk ik dat dat eigenlijk niet moet volgens de regels deze draft. Komt ook gewoon beter uit in mijn clashfinder.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Voorlopige programmering op ons hoofdpodium :devilish::devilish::devilish:

TBA > Young Fathers > Run The Jewels > TBA > Prince

Kikagaku Moyo > Khruangbin > HAIM > Tame Impala > Led Zeppelin

TBA > TBA > Mastodon > GOJIRA > Black Sabbath
 
  • On fire
Waarderingen: snoep

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Voorlopige programmering op ons hoofdpodium :devilish::devilish::devilish:

TBA > Young Fathers > Run The Jewels > TBA > Prince

Kikagaku Moyo > Khruangbin > HAIM > Tame Impala > Led Zeppelin

TBA > TBA > Mastodon > GOJIRA > Black Sabbath
🌭fest




Grapje Yannick, ik zou er een kaartje voor kopen hoor ❤️
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
🌭fest




Grapje Yannick ❤️
Denk dat er hier een aantal het een pak minder goed doen, maar je hebt gelijk m'n hoofdpodium bevat vrij veel sausages haha.

Twijfel om Simz ook op de main te zetten, dan opent YF, dan Simz en dan RTJ.. Idk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken