Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.337
Het is heel stil rond de HipHop Hole. Zo werden tot nog toe enkel The Streets op vrijdag en Biggie op zondag aangekondigd. We willen bewust van deze stage nog niet teveel prijsgeven, vooraleer de ticketverkoop effectief kan starten maar de volgende band zal er ook staan op de laatste dag van de MadMandra Meeting.

IMG_2415.jpeg

Maak jullie borst maar nat om de beentjes los te gooien op de tunes van Salt-N-Pepa. Midden jaren '80 onnoemelijk bekend geworden door hun hit 'Push It' en nog steeds een ambiancevolle act om te hebben op een festival. Vandaar twijfelde de organisatie geen seconde om hen ervoor te strikken!


Next: @RubenJS @Brian
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
935fcfe9-9469-4e77-841c-331a44c8e7e8.jpg


Cash Rules Everything Around Me. Cash is ook hoe de volgende boeking overgehaald is om naar het festival te komen. Dat en het feit dat ze die dag het podium kunnen delen met 2Pac. Het gaat hier natuurlijk om Wu-Tang Clan, met deze heren valt niet te sollen. Ze krijgen daarom ook een prachtige plek op het grote podium.

Voor wie minder bekend is met de legendarische hiphop groep:


Amy Winehouse - 2Pac - TOOL - The Prodigy - Chase & Status (Live) - Peggy Gou - Fred Again.. - Froukje - Bring Me The Horizon - Frank Carter & The Rattlesnakes - Sum 41 - Carpenter Brut - Bronski Beat - A Day To Remember - Rina Sawayama - Parcels - Wu-Tang Clan

@Brian @Yannick
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Lynyrd.png


Via onze boeker in de VS kregen we een tip door. Een jonge band die daar alle lokale festivals pat speelt. Die willen we in Europa graag het podium geven. De opener van ons 2de podium!!!!

(helaas geen muziekvideo, want ze hebben nog geen muziek uit. Maar geloof ons, dit gaat je goed bevallen!!!!!)

@Yannick @Oasiss
 
  • Thinking
  • Geweldig
Waarderingen: InsaniTiny en Koekdoos

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.867
2.663
Lynyrd.png


Via onze boeker in de VS kregen we een tip door. Een jonge band die daar alle lokale festivals pat speelt. Die willen we in Europa graag het podium geven. De opener van ons 2de podium!!!!

(helaas geen muziekvideo, want ze hebben nog geen muziek uit. Maar geloof ons, dit gaat je goed bevallen!!!!!)

@Yannick @Oasiss
Niet om moeilijk te willen doen, maar zijn die niet iets te groot voor opener 2de podium? Allee die waren in '19 sub op Graspop bv. en dacht dat we ons moesten baseren op de huidige populariteit, of heb ik dat misbegrepen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.156
6.625
Niet om moeilijk te willen doen, maar zijn die niet iets te groot voor opener 2de podium? Allee die waren in '19 sub op Graspop bv. en dacht dat we ons moesten baseren op de huidige populariteit, of heb ik dat misbegrepen?
De pot verwijt hier wel een beetje de ketel, moet ik zeggen.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.867
2.663
De pot verwijt hier wel een beetje de ketel, moet ik zeggen.
Hoezo? Bij mij mag je ook altijd aangeven als een act te hoog staat hoor. En is zeker niet als verwijt bedoeld, gewoon een vraag, omdat @Brian lijkt aan te geven dat zijn festival plaatsvindt in de jaren '80.

Wie vind je bij mij te laag staan? Meestal gekeken naar waar ze stonden bij vorige drafts, maar als het echt niet door de beugel kan, dan pas ik ze nog aan waar mogelijk.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Ondertussen op Baspop; positionering kan een vertekend beeld geven uiteraard.

Vrijdag
...

... - ...
Lianne La Havas - Klein Orkest
Mdou Moctar - Danielle Ponder

Zaterdag
Linkin Park

boygenius - ...
PJ Harvey - Slayer - Janelle Monáe
Paramore - Stone Sour

Anathema - The Gaslight Anthem - The Last Dinner Party

Zondag
...

... - ...
Wardruna - Sepultura
Blind Guardian
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Niet om moeilijk te willen doen, maar zijn die niet iets te groot voor opener 2de podium? Allee die waren in '19 sub op Graspop bv. en dacht dat we ons moesten baseren op de huidige populariteit, of heb ik dat misbegrepen?
Ik hoop niet dat we ons moeten baseren op huidige populariteit. Dan moet ik namelijk deze hele dag al weggooien bijv 😅

Ze zijn geboekt naar populariteit in juni 1971. Hun debuutalbum kwam in 1973 kwam hun debuutalbum uit. Vanaf 1970 heten ze pas Lynyrd Skynyrd. In juni 1971 speelden ze enkel lokale shows in Florida. In 1974 pas voor het eerst in Europa.

Vandaar deze keus
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo en Lion

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Ik hoop niet dat we ons moeten baseren op huidige populariteit. Dan moet ik namelijk deze hele dag al weggooien bijv 😅

Ze zijn geboekt naar populariteit in juni 1971. Hun debuutalbum kwam in 1973 kwam hun debuutalbum uit. Vanaf 1970 heten ze pas Lynyrd Skynyrd. In juni 1971 speelden ze enkel lokale shows in Florida. In 1974 pas voor het eerst in Europa.

Vandaar deze keus

Volgens mij is het toch altijd gewoon de huidige populariteit geweest? Alleen de 80s draft was daarin anders. En bij overleden artiesten kan het soms even puzzelen zijn, maar voor een band die nog actief is, lijkt het me logisch dat je kijkt waar ze recent hebben gespeeld.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.368
3.393
Mij maakt het uiteindelijk niet zoveel uit, maar volgens mij was het bij elke draft al zo dat er altijd naar huidige populariteit werd geboekt. Anders kan je bijvoorbeeld zeggen dat Radiohead de tent komt openen vlak voor ze Pablo Honey uitbrachten en zo met een lage spot veel stemmen winnen. Natuurlijk niet altijd zo simpel met de mix van nieuwe en oude acts deze draft, maar dat leek me toch altijd de insteek.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.156
6.625
Hoezo? Bij mij mag je ook altijd aangeven als een act te hoog staat hoor.
Vrij moeilijk aan te geven als je steeds gewoon je acts op een rijtje zet. Dat je er omwille van de overleden artiesten er eens hier en daar een affiche iéts sterker is dan normaal, kan ruim geloven. Maar een affiche met Bob Marley, Childish Gambino, Radiohead, Stormzy, Massive Attack, Nirvana en Tom Waits bovenaan is gewoon.. sterk. Afin, ieder doet z'n ding. Ik ga hier niet de zeurpiet uithangen omdat er iemand een headliner meer of minder heeft dan een ander. Iedereen moet voor zichzelf die rekening maar maken. Het valt bij een aantal gewoon op.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.337
Maar een affiche met Bob Marley, Childish Gambino, Radiohead, Stormzy, Massive Attack, Nirvana en Tom Waits bovenaan is gewoon.. sterk.
Headliners: Bob Marley, Radiohead, Nirvana
Subs: Childish Gambino, Stormzy, Massive Attack (Childish & MA kan je mijns inziens ook in een tent kwijt)
Sterk erbuiten: Tom Waits

Als ik dit toepas op mijn eigen namen this far:
Headliners: Pearl Jam, David Bowie, TBA (er komt idd nog eentje aan, in mijn ogen van echt wel een kleiner kaliber)
Subs: ROSALÍA, The Cranberries, Patti Smith (tbh, Motomami vind ik hiervan de grootste & zouden ook alle 3 in een tent kunnen staan)
Sterk erbuiten: The Notorious B.I.G., Joy Division, TBA (over alle 3 ga je kunnen discussiëren of ze in een tent kunnen...)

Ik geef toe dat mijn zondag duidelijk heel sterk is, maar het is uiteindelijk de zaterdag waarbij ik persoonlijk niet zou weten wat eerst te zien. Ook zorgt mijn kaliber subs wel ervoor dat erbuiten ook nog sterk kan geprogrammeerd worden, vind ik. Misschien denken we ook teveel in termen van hoe de line-ups zich in het echt aan het vormen zijn voor komende zomer. Duidelijk (nagenoeg) overal wat "underwhelming" en zeker ook een stuk povertjes dan vorig jaar. Toen hadden we contsellaties zoals QOTSA - Arctic Monkeys (RW) en F&TM - The Killers (PKP). Toch een stuk sterker dan Greta Van Fleet - Lenny Kravitz (RW) of Goldband zelfs als headliner... Kortom, dromen is fijn en dit mag van mij wat vertaald worden in deze drafts; net zoals je zelf ook al aangaf overigens 😇
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.867
2.663
Vrij moeilijk aan te geven als je steeds gewoon je acts op een rijtje zet. Dat je er omwille van de overleden artiesten er eens hier en daar een affiche iéts sterker is dan normaal, kan ruim geloven. Maar een affiche met Bob Marley, Childish Gambino, Radiohead, Stormzy, Massive Attack, Nirvana en Tom Waits bovenaan is gewoon.. sterk. Afin, ieder doet z'n ding. Ik ga hier niet de zeurpiet uithangen omdat er iemand een headliner meer of minder heeft dan een ander. Iedereen moet voor zichzelf die rekening maar maken. Het valt bij een aantal gewoon op.
Geef nochtans bij al mijn aankondigingen aan op welk podium (en positie) de artiest staat hoor.

Maar voor de nieuwsgierigen. De x-jes zijn nog posities voor grote namen.

Vrijdag:

1) Tracy Chapman - Childish - Bob Marley
2) x - Ayreon
3) Brian Eno

Zaterdag:

1) Them Crooked - Grinderman - Nirvana
2) Faith No More - x
3) CAN

Zondag:

1) Vampire Weekend - Stormzy - Radiohead
2) Tom Waits - Massive Attack
3) x

Er zijn volgens mij line-ups die top heavier zijn dan die van mij (en daar ging het mij bij Brian ook niet om, wel om in welke tijd zijn festival plaats vind). Maar mochten er nog mensen dit als te sterk beschouwen, geef het dan maar aan en dan kan er nog altijd iemand om "productionele redenen" afzeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en MadMandra27

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Headliners: Bob Marley, Radiohead, Nirvana
Subs: Childish Gambino, Stormzy, Massive Attack (Childish & MA kan je mijns inziens ook in een tent kwijt)
Sterk erbuiten: Tom Waits

Als ik dit toepas op mijn eigen namen this far:
Headliners: Pearl Jam, David Bowie, TBA (er komt idd nog eentje aan, in mijn ogen van echt wel een kleiner kaliber)
Subs: ROSALÍA, The Cranberries, Patti Smith (tbh, Motomami vind ik hiervan de grootste & zouden ook alle 3 in een tent kunnen staan)
Sterk erbuiten: The Notorious B.I.G., Joy Division, TBA (over alle 3 ga je kunnen discussiëren of ze in een tent kunnen...)
Gambino, B.I.G, Joy Division en Massive Attack zijn toch gewoon eerder headliners of op zn minst subs dan tentnamen? En Rosalia is toch ook veel te groot voor een tent?

Die lineup van WarriorandWeirdo zit qua schema imo goed in elkaar. :)

Vette affiches trouwens allemaal. Erg leuk om dit eens vanaf de zijkant te volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Ik zie eigenlijk nog niks wat echt te gek is. Laten we het er ook maar een beetje van nemen dat we geen echte begroting hoeven te presenteren 😉.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken